Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü ve rölanti sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBR 125
    Herkese selam,

    3 aylık cbr 125 sahibiyim. Geçenlerde normal kapalı otoparka girerken dengemi kaybettim, motor hafif yan yattı ama düşmedi allahtan kurtardım ve dolayısı ile sadece stop etti. Bir daha çalıştırmadan debriyaja basarak park ettim motoru.

    Sabah kalktığımda ateşlemenin yapmadığını gözlemledim. Gerçi bunu ben değil arkadaşım yaptı çünkü o gün bir işim vardı motoru arkadaşım getirecekti. Boştayken ışığın çok az yandığını, gösterge ve farların silik yandığını söyledi. 1-2 defa vurdurmayı denemiş ama başaramamış. Neyse öğlen konuştuk filan, akşam eve gittim bi bakiim dedim gerçekten de dediği gibi. Servisi filan aradım, akü bitmiştir vurdurun dediler. Akü dolumu 2-3 saat sürermiş, hiç gidesim gelmedi servise.

    Ben aldım motoru vurdurarak çalıştırmayı başardım. 10dk kadar gaz vere vere sürdüm motoru. Eskisi gibi oldu alet ancak bizim ordaki bi yere test etmeye götürdüm. Akü boşalmış dedi eleman, söküp getir şarj ederiz dedi.

    Şimdi 1 haftadır kullanıyorum, herhangi bir sorunu yok. Tekrar test ettireceğim bu aralar.

    Sormak istediğim neden durduk yerde böyle bir olay olmuş olabilir?

    Ayrıca motor ilk çalışmada kısa süre sonra stop ediyor. Rölantisi 1'e yakın, 1in altına iniyor ve duruyor. Hafif gaz versem direkt stop ediyor (İlk çalışmada gaz verip, direkt motoru hareket ettirince sorun yok). Yalnız bu sadece motor soğukken oluyor. Sanırım jikle ayarı ile oynamam lazım. Bunu da servise sordum, bi akşam bırak bize sabah bakarız dediler ama benim motoru bırakacak zamanım pek yok ne yazık ki.

    Fikirleriniz nedir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    motoru yan aytırdığın zaman akü kutup başları bir yere değip kısa devre yapmış olabilir yada park lambalarını falan açık unuttun akü o yüzden boşaldı. Soğukken stop etmesi normal mümkünse biraz ısınması için zaman ver motora. Hem yakıt tüketimin düşer hemde motorun ömrü artar.

  3. #3
    eeraktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    pulsar ns 200
    akü suyu tahlıyeden boşalttı buyuk ıhtımal
    ilk aku asıdınden sonra aku suyunu tamamlamak lazım zaten ilk asidi azaltır akü
    karburatörün hava ayarına bakılabılır ama yucıkanın dedıği gibi
    ısınsın,zaten çok 4 zamanlı tek sılındırlı ani gazda stop eder
    farkimi farketmedin ya artik farketsende farketmez

  4. #4

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBR 125
    Alıntı eeraktan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü suyu tahlıyeden boşalttı buyuk ıhtımal
    ilk aku asıdınden sonra aku suyunu tamamlamak lazım zaten ilk asidi azaltır akü
    karburatörün hava ayarına bakılabılır ama yucıkanın dedıği gibi
    ısınsın,zaten çok 4 zamanlı tek sılındırlı ani gazda stop eder
    hocam akü kuru akü.

    Motor ilk çalıştıktan 10-15sn sonra rölantisi düşüyor zaten ve sanırım bu yüzden stop ediyor. (1!in biraz altında) Hafif gaz veriiim diyoruım, hepten duruyor.

    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru yan aytırdığın zaman akü kutup başları bir yere değip kısa devre yapmış olabilir yada park lambalarını falan açık unuttun akü o yüzden boşaldı. Soğukken stop etmesi normal mümkünse biraz ısınması için zaman ver motora. Hem yakıt tüketimin düşer hemde motorun ömrü artar.
    park lambalarını nasıl açık unutabilirim ki, cbr125lerde zaten kontak kapatınca otomatik kapanıyor. Ben hala akıl sır erdiremedim akünün boşalma olayına. Motor eski de değil henüz 2007 model.

  5. #5
    eeraktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    pulsar ns 200
    uzaktan kumandayla bu kadar tamir ve yardım oluyo
    aslına bakarsan.
    motor yanımızda olsa rahat rahat tamır ve yorum yapılır ama uzaktan
    anca yardımcı olmaya çalışıyoz ama bi yere kadar.
    kehanette bulunuyoz olabilir diye
    farkimi farketmedin ya artik farketsende farketmez

  6. #6
    flying hellfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Istanbul Atasehir
    Motosikleti
    Keeway SL 150 / Aprilla Pegaso 650
    Akun kaclik, 60 YTL'ye gecen gun aku sarj vihazi aldim, artik boyle sorunlar icin servisle ugrasmiyorum. Takiyorsun, 3-4 saatte akun doluyor

  7. #7

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBR 125
    Alıntı flying hellfish adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akun kaclik, 60 YTL'ye gecen gun aku sarj vihazi aldim, artik boyle sorunlar icin servisle ugrasmiyorum. Takiyorsun, 3-4 saatte akun doluyor
    geleyim sana şarj edelim aküyü...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)