Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Vibrasyonla yaşamaya mecburmuyuz?Fikirlerimizi paylaşalım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    ahanda bööle bişii lazım. alman sitesinde buldum. Almanlar işi çözmüş bile. yalnız mondiala uygun parça yok ama türklerin elindin hiç bişii kurtulamaz. motoru o parçaya göre keser biçeriz vallahi.
    Almanyadan haftaya annem gelecek nasip olursa siperişini verecem. bakalım işe yararsa size bildiririm. Ama bayağı bi azalttığını okuyorum forumlarda. hatta biri tamamen gitti vibrasyon diye yazmış.


    Fatih in dedigi olay şu bizim türk mühendislerin yogun arge çalışmaları sonucu buldukları buluş a benziyor sanki.Almanlar da mı kopyacı yoksa.Ellerine sağlık Fatih.Titreşim konusuna birşey eklemek istiyorum.Titreşimi azaltılmayı düşünülen motorun markası belirtilmemiş va bir tavsiye eksoz baglantısı.İmkan varsa eksoz eksoz portu na takılı iken gövdeye baglandıgı noktadan ki bu genelde salıncak mili ne baglı arka yolcu basamagının ucu oluyor,gövde ile baglantısı bir şekilde kesilip sabit tutularak motor çalıştırılıp kısa bir süre farklı devirlerde denemesini öneriyorum.Eger benim umdugum ve aslında Mz 125 (eski klasik 2 zamanlı kasası)denedigim gibi olursa eksozun orta müsait bir yerinden ,körüklü eksoz aparatı kaynattırılıp tahminen yüzde 90 daha az titreşime kavuşulabilir.Ben neden denemedim mz ile ugraşamadan durdugu yerde taksi çarptı motor pert oldu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    titreyerek yaşayacağız maalesef. ya iyisine bineceğiz yada uğraşacağız. benim amco motordan çok iyi anlar ama olmaz dedi yapılmaz dedi. mz lerde takoz varmış buna olmaz dedi. ustada olmaz dedi. bu sitede bir arkadaş sorunu çözdüm dedi. http://www.motosiklet.net/forum/fayd...z-onleyin.html buraya gir resimli güzel bir şekilde anlatmış görünce neden olmasın dedim. bu işi ustayla yapmak lazım bence.

  3. #23
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belki de motorlar kaliteli olduğundandır
    titreşim motordan kaynaklı bir durumdur, bağlantılardan değil.

    o gösterdiğiniz bağlantı takozlarının kralını yaptık günlerce uğraşıp, gene pek fayda etmedi.
    eşşekten düşmüş biri olarak uyardık, gerisi size kalmış
    tabiki daha kaliteli ,
    ama işte oradan sonrasında bir anlaşmazlık doğuyor ,

    titreşim motor kaynaklımı ? yoksa bağlantımı ?

    aslında her ikiside ama her motor için değil ,
    çin malı tek silindir motorla - tek silindir suzuki scooter motoruna bakarsanız eğer ,

    her iki motorda da 1 tane piston ,1 tane krank ,1 tane piston kolu ,
    1 tane buji ,1 tane karburator ,1 veya 2 tane subap olduğunu görürüz .

    şimdi ,suzuki motorunda kullanılan metal parçalar daha dayanıklı olabilir ,
    daha uzun süre bozulmadan kullanılıyor olabilir ,
    ama motor yapı olarak aynıdır ,

    eğer sadece motor titreşimli diyorsanız bir problem var ,
    çünkü bence bu iki motorunda titreşim düzeyi aynı ,
    hangi motorun titreşimi daha fazla absorbe ediliyorsa size o daha az titreşimli gelecektir ,bu bahsettiğim şeyde motor kulağıdır ,eksoz titreşimidir ,debriyaj vibrasyonudur o dur budur ,ama sonunda toplamda ortaya çıkacak olan vibrasyonun tek kaynağı motor değil .

    zaten motorda normalinden fazla bir titreşim olsa bile o motor 1 hafta sonra ya yatak sarar ya segmanları biter ,bir şekilde fazla yaşamaz ,
    kranktamı boşluk olacak ,piston kolundamı boşluk olacak ,veya piston segmanlardamı boşluk olacakki ? fazladan titreşim yapsın ,böyle bir motor sizce kaç gün dayanır ? 1 hafta bile sürmez .


    hemen her kafadan aynı ses çıkıyor ,
    neden çin malı motor aldın ? madem öyle suzuki vs alsaydın ?
    madem aldın ,dertlerine katlan ,sakın birşey yapmaaa !!!!

    cevap:
    birincisi ,paramız olsaydı çin malı almazdık heralde ,
    üzerini siz tamamlasaydınız bizde marka motor alırdık ,tamamlayacakmısınız ?
    ee ,demekki bizimde paramız buna yetti .

    peki neden birşey yapmayayım ??
    motor ucuz olduğundan bir takım şeyleride yanlış ve eksik ,
    bir kere bunu kabul etmek lazım ,
    eğer elimden birşey geliyorsa neden yapmayayım ?


    peki neden markalı motorlar daha pahalı ?
    işte bu yüzden ,
    daha iyi yalıtımı var ,daha kaliteli vibrasyon giderme çözümleri var ,
    daha kaliteli metaller malzemeler kullanmışlar ,egsozu daha sessiz ,
    belki bizde, adam motor kulağı bile takmamıştır malzemeden kaçmak için ,
    ucuz olsun diye ,ama marka motorda böyle bir şey yok ,

    ve o yüzden titreşim ve çalışma gürültüsü daha az .

  4. #24
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her iki motorda da 1 tane piston ,1 tane krank ,1 tane piston kolu ,
    1 tane buji ,1 tane karburator ,1 veya 2 tane subap olduğunu görürüz .

    şimdi ,suzuki motorunda kullanılan metal parçalar daha dayanıklı olabilir ,
    daha uzun süre bozulmadan kullanılıyor olabilir ,
    ama motor yapı olarak aynıdır ,
    işte yanıldığın nokta burada. motor içinde birçok hareketli parça var ve bunlar birbirlerine sürtünüyor. hareket eden parçalar hareket yönlerine göre diğerlerine baskı uyguluyorlar. eğer bu parçalar birbirlerine mükemmel uyumlu iseler titreşim az oluyor ama çin malllarında olduğu gibi kalıbı çıkardık basalım gitsin mantığıyla üretilmişse iş değişiyor.
    krankın yapısı, ekzantriğin milli olmak yerine zincirli olmasının da etkisi var ayrıca.

    tabi bunlar bizim naçizane bilgilerimiz, daha iyisini bilen varsa anlatsın.

  5. #25

    Üyelik
    06 Eylül 2008
    Şehir
    İst. Bayrampaşa
    Motosikleti
    Yuki yk 250-4
    Kartalizma'nın verdiği linki inceledim,Egzost'un da bir titreşim kaynağı olabileceğini hiç bilmiyordum.Bir deneyeceğim.Nede olsa kolay ve geri dönüşü olabilecek bir uygulama.Motorun orijinalliğine zararı da yok.
    Üstelik gerekli herşey elimde mevcut.Dediğim gibi zaten benim motorumda aman aman bir titreşim zaten yok (yuki yk 250-4)Ayrıca pek hız da yapmıyorum fakat.Denemekten ne zarar gelir ki.
    Paylaşılmayan bilgi değersizdir.

  6. #26

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Eksoz konusundaki tezimi şöyle pekiştireyim.klasik mz kasadaki 125 4 zamanlı namı deger MZ FIRAT 125.Küçük bir kaza sonucu motor yan yattı.2 zamanlı hesabına uydurulmuş olan kuyruktan eksoz baglantısı arka takere biraz yaklaşmıştı.Bende biraz ileri ittirdim(tabi bu arada eksoz baglantı flanşı hasar görmüştü ve bende üstüne tuz biber ektim.Neyse kısa bir süre sonra yani kazanın şokunu atıp motoru yarı devir üzerinde kullanmaya başladıgımda motorun acayip titredigini farkettim.Fıttırıyordum.Hafta sonu anca inceleye bildim.Sürücü ayak basamagına eksoz degiyordu.Biraz uzaklaştırıp flanşı sıktım.titreşim ilk düzeyindeydi ohhhh demeya kalmadan eksoz ayaklıga gene yaslandı ve anladıkki flanş artık eksozu zaptemiyor.Çinlilerde henüz cıkmış degil eksozda cırlop gibi bir iki kaynak demesi eksoz oldu bombok.ne yapsam ayaklıktan ayıramadım.Sonra biryerden parça bulup mz kuyruk baglantısına ilaveten arka beşik milinden eksozu motora ayaklıktan istedigim kadar uzaga sabitledim.taş gibi olmuştu. tamam demem marşa basmamla hüsrana boguldu.Artık kasa her deviir aralıgında titriyordu.Motor kulakları aynıydı ve motor çin malıydı ama eksozun degişik pozisyonlardaki titreşime katkısı çok farklıydı.Arka beşik miline yakın eksoz baglantısı motora titreşim katıyor.Mesela ybr de eksoz arka yocu basamagına baglı.sonuçta mile baglı ama arası uzun ve mesafe aralıgı titreşimi emebilecek mesafede.ve rahat titreyebiliyor cbf 150 de motoru arkadan takip ettiginizde eksozun salınım yapabildigini farkedeceksiniz.Tatlı bir salınım ve milden uzak baglantı titreşimi azaltıyor diye düşünüyorum.Kolay gelsin.

  7. #27

    Üyelik
    05 Eylül 2008
    Şehir
    bursa/karacabey
    Motosikleti
    ramzey gm 200-gy
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabiki daha kaliteli ,
    ama işte oradan sonrasında bir anlaşmazlık doğuyor ,

    titreşim motor kaynaklımı ? yoksa bağlantımı ?

    aslında her ikiside ama her motor için değil ,
    çin malı tek silindir motorla - tek silindir suzuki scooter motoruna bakarsanız eğer ,

    her iki motorda da 1 tane piston ,1 tane krank ,1 tane piston kolu ,
    1 tane buji ,1 tane karburator ,1 veya 2 tane subap olduğunu görürüz .

    şimdi ,suzuki motorunda kullanılan metal parçalar daha dayanıklı olabilir ,
    daha uzun süre bozulmadan kullanılıyor olabilir ,
    ama motor yapı olarak aynıdır ,

    eğer sadece motor titreşimli diyorsanız bir problem var ,
    çünkü bence bu iki motorunda titreşim düzeyi aynı ,
    hangi motorun titreşimi daha fazla absorbe ediliyorsa size o daha az titreşimli gelecektir ,bu bahsettiğim şeyde motor kulağıdır ,eksoz titreşimidir ,debriyaj vibrasyonudur o dur budur ,ama sonunda toplamda ortaya çıkacak olan vibrasyonun tek kaynağı motor değil .

    zaten motorda normalinden fazla bir titreşim olsa bile o motor 1 hafta sonra ya yatak sarar ya segmanları biter ,bir şekilde fazla yaşamaz ,
    kranktamı boşluk olacak ,piston kolundamı boşluk olacak ,veya piston segmanlardamı boşluk olacakki ? fazladan titreşim yapsın ,böyle bir motor sizce kaç gün dayanır ? 1 hafta bile sürmez .


    hemen her kafadan aynı ses çıkıyor ,
    neden çin malı motor aldın ? madem öyle suzuki vs alsaydın ?
    madem aldın ,dertlerine katlan ,sakın birşey yapmaaa !!!!

    cevap:
    birincisi ,paramız olsaydı çin malı almazdık heralde ,
    üzerini siz tamamlasaydınız bizde marka motor alırdık ,tamamlayacakmısınız ?
    ee ,demekki bizimde paramız buna yetti .

    peki neden birşey yapmayayım ??
    motor ucuz olduğundan bir takım şeyleride yanlış ve eksik ,
    bir kere bunu kabul etmek lazım ,
    eğer elimden birşey geliyorsa neden yapmayayım ?


    peki neden markalı motorlar daha pahalı ?
    işte bu yüzden ,
    daha iyi yalıtımı var ,daha kaliteli vibrasyon giderme çözümleri var ,
    daha kaliteli metaller malzemeler kullanmışlar ,egsozu daha sessiz ,
    belki bizde, adam motor kulağı bile takmamıştır malzemeden kaçmak için ,
    ucuz olsun diye ,ama marka motorda böyle bir şey yok ,

    ve o yüzden titreşim ve çalışma gürültüsü daha az .
    yazınızantamamen katılıyor ve şiddetle ekliyorum dört zamanlı tek silindir bir motor da titreşimi tamamen önlemek imkansızdır ki motorların çok silindirli yapılma nedenlerinden biride bu titreşimi en aza indirmektir malum sorunun cevabı iş:zaman formülünde gizlidir

  8. #28
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı mib adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazınızantamamen katılıyor ve şiddetle ekliyorum dört zamanlı tek silindir bir motor da titreşimi tamamen önlemek imkansızdır ki motorların çok silindirli yapılma nedenlerinden biride bu titreşimi en aza indirmektir malum sorunun cevabı iş:zaman formülünde gizlidir
    o zaman honda cbf neden titreme yok veya ybr onlarda tek silindir.

    bugün ustaya sordum titreme biraz arttı dedim. tamamen kesilmez ama en aza indiririz dedi. büyük civata takarız gevşeyen yerleri sıkarız dedi. bu aralar yaptırcam buradada paylaşırım.

  9. #29

    Üyelik
    19 Şubat 2008
    Şehir
    kocaeli/karamürsel
    Motosikleti
    kanuni racer 200 HEMDE ACİL SATILIK
    ya millet tonla para döküyo masaj salonlarına
    bırakın işte ne güzel

    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman honda cbf neden titreme yok veya ybr onlarda tek silindir.

    bugün ustaya sordum titreme biraz arttı dedim. tamamen kesilmez ama en aza indiririz dedi. büyük civata takarız gevşeyen yerleri sıkarız dedi. bu aralar yaptırcam buradada paylaşırım.
    çünkü o motorlar üsten eksantirikli dostum doç motor :(bölemi yazılıyodu bilmem) yani onlarda titreme olsa bile tek piton olduğundan az bişey olur
    imza mimza yok bundan sonra parmak basıcam:cat::cat::cat:

  10. #30

    Üyelik
    06 Eylül 2008
    Şehir
    İst. Bayrampaşa
    Motosikleti
    Yuki yk 250-4
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman honda cbf neden titreme yok veya ybr onlarda tek silindir.

    bugün ustaya sordum titreme biraz arttı dedim. tamamen kesilmez ama en aza indiririz dedi. büyük civata takarız gevşeyen yerleri sıkarız dedi. bu aralar yaptırcam buradada paylaşırım.

    Nereye büyük vida koyacak motor bağlantılarınamı acaba?
    Paylaşılmayan bilgi değersizdir.

  11. #31
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    evet ömer motor bağlantı yerlerindeki civataları uyarsa büyük takarız dedi. bakalım olursa.

    41calamity41 ben mib adlı arkadaşa dedim o tek silindirlide titreme olur dedi o yüzden dedim.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)