şu motorun silindirini büyültyürlar ya
mesela 125liği rektefeye sokup 135 cc ye felan çıkıor
ona göre piston bunu nerde yaptırabilirim
bide güvenli olurmu
şişmesin iki gün sonra
şu motorun silindirini büyültyürlar ya
mesela 125liği rektefeye sokup 135 cc ye felan çıkıor
ona göre piston bunu nerde yaptırabilirim
bide güvenli olurmu
şişmesin iki gün sonra
öncelikle bisanin "farklı" pistonu piyasada varmı bakmak lazım ,bence 10 cc'lik bir fark için silindiri zayıflatma derim sana sadece fazla yakıt yaktıracak fazla bir avantajı olmaz .motorun orjinallığını kaybettırme derim.
Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!
ayrıca gelecekte motoru satmak istediğinde de yaptırmak istediin bu iş sana sorun çıkartıcak. almak isteyen adam illa ki kıllanacak nie bööle bişi yaptı acaba pistonların nesi vardı die. bence de motorun orjinalliğini bozma
bence bulabilirsen(servisten falan)çıkma bi silindir al.çizik falan.denemelerini onda yap ancak silindir çapını büyütürsen kompresyon oranını arttırmış olursun.bu da biel kolu ve krank miline aşırı yük verir.ilerde daha büyük masraf açarsın ona göre...
diğer arkadaşların dediği de doğru.kimse rektifiyeli motoru tercih etmez.ellenmemiş,açılmamış arar benim gibi...
Merhaba
Yaptırmayı düşündüğün işlemle ilgili bazı bilgiler vermek siterim.
Öncelikle silindri taşlayarak yapacağın çap büyültmenin belli bir sınırı olacağını ve geri dönüşü olmadığını söylemek isterim. Ayrıca bu çapa uygun piston (eğer özel yapım psiton kullanmıyorsa) alıp takmayı düşündüğünü belirtmişsin. Çapı büyük bir piston haliyle daha ağır bir piston olacaktır. Bu ağırlık hassas ayarlanmış olan krank, biyel kolu ve yatakalra yük bindirir özellikle yüksek devirlerde. Bu nedenle aynı hafiflikte bir piston ayarlaman gerek. Eğer sıkıştırma oranını arttırıcam dersen ona uygun yükseklikte ve dayanıklılıkta piston (forget diye adlandırılır) gerekli. Tüm bunları doğru yaparsan sorun çıkmaz.
Şişme falan yapmaz. Şişme olayı ısınma ile ortaya çıkar. Şişecek kadar ısınan bir motor bitmiş demektir.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
şimdi benim anlamadığım bu işlemden ne sonuç bekliyosun.125cc bi motordan nekadar güç çıkar sanıyosun.çıkmaz diye bişe yok,yeterli bütçeyle güç kazanırsın fakat sonuç değermi.galiba senin motor bitik.madem açıcam rektefiyeden geçicek bari çapı büyütiyim diyosun.bence iki ker masrafa girme elinde kalmasın motor.normal revizyondan geçir.
gerek yok hocam dusundugunu yapmaya.eger 10 cc artırmayı dusunuyosan hıc elleme daha ıyı.orjınal her zaman ıcın ıyı olandır.
yorumlar için saolun motor bitik diilde
ne bilim insanoğlu hep fazlasını ister
saolun
bir ara deneyecem sağlam bir ustaya yaptıracam
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)