Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

30,000 km yaklaşan ÇİN malı motorumda neler değişmeli????

    REKLAM ALANI
  1. #1
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşlar ''KANUNİ RACER 200'' motorum 23,000 km ye ulaştı,
    ilk zamanlarda çok sesiz olan motorum artık ufaktan zırıldamaya başladı,

    debrıyaj balataları dahil iyi bir bakıma sokmak istiyorum,
    balataların yanında zincirli dişliler var ,
    zincir biraz gevşek geldi,
    bır kac arkadaş onların normal oldugunu soyledı,
    BEN YİNEDE DANIŞMAK İSTEDİM,
    ,,,,Bunlar Değişecek,,,,
    sekmanları değiştirecim,
    pistonu temizliğeceğim,
    debriyaj balatalarını değiştireceğim,
    yağı değişecek,
    subap ayarı yapılacak,

    aklınıza başka ses yapabılecek,gevsemış olabılecek,uzamıs olabılecek,
    kısacası değişmesi gereken parçalar varsa yazarsanız sevinirim....


    Unutmayınız Lütfen,

    KANUNİ RACER 200 MOTOR İÇİN,

    şİMDİDEN tEŞEKKÜRLERR...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    serkanım ısınınca mutlaka subab lar ve egzantirik zinciri ses yapıyordur seni anlıyorum debriyaj balatan hala orjinalse zaten değişmesi gerek bi subob ayarı yaptır balata değiştir yağ değiştir bakalım neler değişecek motorun kapağını açtırma derim performansda bi sorun yoksa
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  3. #3
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    2 kişi ile rampalarda çekişten düştü gibi gelmeye başladı,
    bu nedenlede gerek var gibi hissediyorum,
    segman değişimi motoru açtırmak değildir zaten,
    buda gereken bakımlardan diye düşünüyorum,
    23300 km oldu sanırım zamanı geldi,
    biraz araştırayım sağlıklı bir bakım yapacağım...

    ilgin için teşekkürler....
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL B.evler
    motor gözünden düşmüş artık seni kesmiyor sen öyle düşünüyorsun

  5. #5

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    bence komple bir bakım yaptır sadece motor değil frenlerini kontrol ettir hava filtresi motorun üzerinde nekadar kablo varsa hepsini kontrolettir değişmesi gerekirse değiştir hatta motoru değiştirmenin zamanı gelmiş 600cc makinaya geçebilirsin
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  6. #6
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ''KANUNİ RACER 200'' motorum 23,000 km ye ulaştı,
    ilk zamanlarda çok sesiz olan motorum artık ufaktan zırıldamaya başladı,

    debrıyaj balataları dahil iyi bir bakıma sokmak istiyorum,
    balataların yanında zincirli dişliler var ,
    zincir biraz gevşek geldi,
    bır kac arkadaş onların normal oldugunu soyledı,
    BEN YİNEDE DANIŞMAK İSTEDİM,
    ,,,,Bunlar Değişecek,,,,
    sekmanları değiştirecim,
    pistonu temizliğeceğim,
    debriyaj balatalarını değiştireceğim,
    yağı değişecek,
    subap ayarı yapılacak,

    aklınıza başka ses yapabılecek,gevsemış olabılecek,uzamıs olabılecek,
    kısacası değişmesi gereken parçalar varsa yazarsanız sevinirim....

    Unutmayınız Lütfen,

    KANUNİ RACER 200 MOTOR İÇİN,

    şİMDİDEN tEŞEKKÜRLERR...
    Merhaba,
    1-Subap ayarı belki gerekli olabilir! usta karar vermeli bence.
    2-Subap hareket zincir'i de ses yapabilir! gergi kontrol edilmeli.
    3-Piston bulaşık,bardak,tabak gibi tmizlenmez istendiğinde
    4-Debriyaj balatası değişimi ok.Aslında daha bayağı gitmeli ama kullanma tarzı çok etken bir faktör balatanın aşınmasında.
    5- Yağ değişimi ok.
    6-23.000 km deki bir motorun segmanların'da bir sorun olmaz normalde.Motor ısınmadan hareket etmediysen,ve sürekli yüksek devirlerde kullanmadıysan sorun olmamalı! donanımlı bir tamirci ustası varsa kompresyon oranını bir ölçtür derim motoru açtırmadan
    7- Muhtemelen '' dikiş yüzüğü '' şeklinde bir yağ süzgeci vardır motorda! onu da temizlet.
    8- Diğer kontrol ve yoklamalar tüm motosikletlerde standart'dır ve rutin olarak yapılır doğal olarak.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  7. #7
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    wala bnm scooter 27,000 kmde hala motoru acılmadı 28 bin kmye dogru gidiyor... tahminim 30 bini gorur...

  8. #8

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    motosikleti değiştir istersen daha az uğraşırsın ..................

  9. #9
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    1-Subap ayarı belki gerekli olabilir! usta karar vermeli bence.
    2-Subap hareket zincir'i de ses yapabilir! gergi kontrol edilmeli.
    3-Piston bulaşık,bardak,tabak gibi tmizlenmez istendiğinde
    4-Debriyaj balatası değişimi ok.Aslında daha bayağı gitmeli ama kullanma tarzı çok etken bir faktör balatanın aşınmasında.
    5- Yağ değişimi ok.
    6-23.000 km deki bir motorun segmanların'da bir sorun olmaz normalde.Motor ısınmadan hareket etmediysen,ve sürekli yüksek devirlerde kullanmadıysan sorun olmamalı! donanımlı bir tamirci ustası varsa kompresyon oranını bir ölçtür derim motoru açtırmadan
    7- Muhtemelen '' dikiş yüzüğü '' şeklinde bir yağ süzgeci vardır motorda! onu da temizlet.
    8- Diğer kontrol ve yoklamalar tüm motosikletlerde standart'dır ve rutin olarak yapılır doğal olarak.
    stanndart devırelrının üzerine pek çıktım sayılmaz,
    motorumu sevdıgım içinde ısıtmadan hareket etmek gibi düşüncelerle işim olmaz,
    belırlı bır süre geçtikten sonra,
    pistonda kararma yani buji'lerde oldugu gibi kurum bağlama oluyor bunu bildiğim için temizleteceğim dedim,
    motor çin malı olduğundan ve ömrü düşük olduğu için segman attıracağım,

    frenler filtreler ve tesisat bakımını zaten yapacağım,
    subap ayarının ve segman değişiminin dışında her şeyini kendim yapacağım,
    o kadar anlıyorum,


    ve arkadaşlar,
    MOTORA SEGMAN ATTIRMAK MOTOR YAPTIRMAK DEĞİLDİR...
    Bu kavramı aklınızdan çıkartın.
    Belırlı bir zaman sonrasında yağ değişimi gibi gerekli bir bakımdır oda,
    Tabii Yolda Kalmayı Veya MZ'ler Gibi Dumanlı Gezmeyi Sevmiyorsanız O Sizin Seçiminiz...

    Herkese TeşekkürleRR...

    Alıntı okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence komple bir bakım yaptır sadece motor değil frenlerini kontrol ettir hava filtresi motorun üzerinde nekadar kablo varsa hepsini kontrolettir değişmesi gerekirse değiştir hatta motoru değiştirmenin zamanı gelmiş 600cc makinaya geçebilirsin
    onlar zaten normal bakımlar arasında gelıyor,
    fren balataları standart bakımlerımdan benım:D
    neredeyse her 2 haftada bir yaparım kontrollerını...

    aklıma başka bişiy gelmediği için sizlere danıştım,
    sonucta aşınan parçalar var bu garanti bişiy,
    fakat akla şuanda gelen yok...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  10. #10
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    serkancım segman değişimi motoru açtırmak demektir yani conta kapağı motor kapağı sökülen motor açlımış anahtar değişmiş denir segman takmak sökmek için gömlek de çıkartılır sonra takılır ama sadece segman değiştirmek motoru yenilemek (yaptırmak) değildir orası doğru
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  11. #11
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Piston ile silindir arsında boşluk oluştuysa segman değiştirmek çok kısa süreli bir çözüm olur. Bu nedenle segman atma sanayide iyi ustalar tarafından pek tercih edilmeyen bir yöntemdir. Bunun yerine motor inmişken rektifiye yapmak dah uygundur. Silindir taşlanıp bir boy büyük piston takılır uygun segmanla birlikte motor yenilenmiş olur (overhaulin). Eğer sedce segman değiştirp kapatırsanız aradaki baoşluk fazla olduğu için piston oynayacak ve segmanı çok çabuk yiyecektir. Kusura bakma ama bunu geçici olarak kompresyonu yüksek gösterip başkasına satmak için yaparlar. Tabiri caiz ise şişirme bir yöntemdir.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 600 rr Movistar ;) & Hyosung 250 GTr
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 kişi ile rampalarda çekişten düştü gibi gelmeye başladı,
    bu nedenlede gerek var gibi hissediyorum,
    segman değişimi motoru açtırmak değildir zaten,
    buda gereken bakımlardan diye düşünüyorum,
    23300 km oldu sanırım zamanı geldi,
    biraz araştırayım sağlıklı bir bakım yapacağım...

    ilgin için teşekkürler....
    segman değişimi nedir o zaman motorun açılması değilde

  13. #13
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    eğer yağ yakma eksiltme vs gibi bir durum yoksa sekmanların değişmesine gerek yok. çekişten düşmesinin sebebi debriyaj balatasının kaçırması olabilir. bence de bir sorunu yoksa motoru açtırma derim ben. ben 22500 km deyim sekman piston istemedi motor.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler