Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

bujilerde kurum olusması

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sertanGs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    herkese selamlar
    bende ural arka motor var.ancak calısmasında problem oluyor.gecen gün usta cağırayım dedim gelicem dedi gelmedi bende beklemekteyim ama size sorayım.
    buji üstünde kurum neden olur.
    motor tek marsta yakıtı patlatıyor ama devamı gelmiyorbelli süre sonra duruyor.
    tahminimce gazı yemiyor.karbüratör ayarsızlığımıdır nedir anlamadım.calısınca bujiler pislikle kaplanıp motoru susturuyor.nedendir bi yardım edin lütfenn
    altın atesle ,kadın altınla ,erkek te kadınla erir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    göztepe (İ.S.T)
    Motosikleti
    yamaha dragstar 650 cc
    slm..
    hava filtrene ve yağ keçelerine baktır bujini yenile veya sök ve zımpara yardımıyla temizle bu işe yarar...
    MURAT KARDEŞLERİMİZİ UNUTMAYACAĞIZ....

  3. #3

    Üyelik
    13 Haziran 2007
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    PİAGGİO BEVERLY 250 İE S VE SKİPPER 150
    bujideki kurumlanma elverişsiz kullanım şartları ya da bujinin üstündeki sıcaklık değerinin (7-8-9 gibi sayılar vardır buji üstünde) fazla düşük olması yüzünden meydana gelir.

  4. #4
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Ural iki zamanlı değil mi???
    Öyle ise, uzun süre çalışmadığından karbüratöre yağ çökmüş ve bujiyi kirletiyor olabilir...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  5. #5
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Bujilerde kurum oluşmasının sebebpleri şunlar olabilir:
    1-hava filtresi tıkanmıştır bu nedenle zengin karışım oluşuyordur.
    2-Karbüratör ayarı bozulmuştur zengin karışım oluşuyordur.
    3-Ateşleme bobini arızalıdır bu nedenle yeterli kıvılcım oluşmuyor yanma tam olarak gerçekleşmediğinden bujilerde kurum oluşuyor.
    4-Sübap ayarı bozulmuştur egzost sübabı yeterince açmadığı için artık gaz kalıp kuruma yol açıyordur.
    5-Sente ayarı bozulmuştur ateşleme düzgün olmadığı için yanmada tam olmuyordur.

    Yukarıda yazdığım ihtimalleri en üstten en alttakine doğru inceleyerek değerlendirmen gerekir. Yani üsttekilerden olma ihtimali daha yüksektir.


    not: Ural 4 zamanlı boxer motora sahiptir.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujilerde kurum oluşmasının sebebpleri şunlar olabilir:
    1-hava filtresi tıkanmıştır bu nedenle zengin karışım oluşuyordur.
    2-Karbüratör ayarı bozulmuştur zengin karışım oluşuyordur.
    3-Ateşleme bobini arızalıdır bu nedenle yeterli kıvılcım oluşmuyor yanma tam olarak gerçekleşmediğinden bujilerde kurum oluşuyor.
    4-Sübap ayarı bozulmuştur egzost sübabı yeterince açmadığı için artık gaz kalıp kuruma yol açıyordur.
    5-Sente ayarı bozulmuştur ateşleme düzgün olmadığı için yanmada tam olmuyordur.

    Yukarıda yazdığım ihtimalleri en üstten en alttakine doğru inceleyerek değerlendirmen gerekir. Yani üsttekilerden olma ihtimali daha yüksektir.


    not: Ural 4 zamanlı boxer motora sahiptir.

    ellerine sağlık bende bunu düşünmüştüm..

  7. #7

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujilerde kurum oluşmasının sebebpleri şunlar olabilir:
    1-hava filtresi tıkanmıştır bu nedenle zengin karışım oluşuyordur.
    2-Karbüratör ayarı bozulmuştur zengin karışım oluşuyordur.
    3-Ateşleme bobini arızalıdır bu nedenle yeterli kıvılcım oluşmuyor yanma tam olarak gerçekleşmediğinden bujilerde kurum oluşuyor.
    4-Sübap ayarı bozulmuştur egzost sübabı yeterince açmadığı için artık gaz kalıp kuruma yol açıyordur.
    5-Sente ayarı bozulmuştur ateşleme düzgün olmadığı için yanmada tam olmuyordur.

    Yukarıda yazdığım ihtimalleri en üstten en alttakine doğru inceleyerek değerlendirmen gerekir. Yani üsttekilerden olma ihtimali daha yüksektir.


    not: Ural 4 zamanlı boxer motora sahiptir.
    EVET DEDIKLERIN DOGRU DAHA BISI YAZMAYA GERENK YOK
    ::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]

  8. #8
    sertanGs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    herkese tesekkür ederim bu sebeblere dikkat edicem.ancak karbüratörde pislik yok söküp taktım 2 sini de temizledim zaten temizdi.ancak dediğiniz gibi bende karbüratör ayarı yada sübab ayarından kaynaklandığını düsünüyorum.
    bu arada motor ilk vitese gecerken stop ediyor.ancak gazı fazla verince vitese gecip ilerliyor.bu gazla ilgili problemmidir yani sorun karbüratörle mi alakalıdır
    altın atesle ,kadın altınla ,erkek te kadınla erir

  9. #9
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı sertanGs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese tesekkür ederim bu sebeblere dikkat edicem.ancak karbüratörde pislik yok söküp taktım 2 sini de temizledim zaten temizdi.ancak dediğiniz gibi bende karbüratör ayarı yada sübab ayarından kaynaklandığını düsünüyorum.
    bu arada motor ilk vitese gecerken stop ediyor.ancak gazı fazla verince vitese gecip ilerliyor.bu gazla ilgili problemmidir yani sorun karbüratörle mi alakalıdır
    Karbüratörün hava ayarı düşük gibi geldi bana. Vites değiştirirken boğuluyo olabilir. Motosikletin komple bir bakım ayar işleminden geçmesi gerekiyo olabilir. Çift karbüratörlüde ayarı düzgün tuturmak zordur. İyi bir ustaya gidersen senin için hayırlı olur. Yapı olark çok benzediği için biliyorum bende kendi motorumda karbüratör ayarını kendim tuturamıyorum. Tek silindirlide saat gibi yapıyorum ama boxer da olmuyor işte Uzun zamandır sübap ayarı falan yapıtrmadıysan onlarad baktır (sorun ordan kaynaklanmasa bile)

  10. #10
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujilerde kurum oluşmasının sebebpleri şunlar olabilir:
    1-hava filtresi tıkanmıştır bu nedenle zengin karışım oluşuyordur.
    2-Karbüratör ayarı bozulmuştur zengin karışım oluşuyordur.
    3-Ateşleme bobini arızalıdır bu nedenle yeterli kıvılcım oluşmuyor yanma tam olarak gerçekleşmediğinden bujilerde kurum oluşuyor.
    4-Sübap ayarı bozulmuştur egzost sübabı yeterince açmadığı için artık gaz kalıp kuruma yol açıyordur.
    5-Sente ayarı bozulmuştur ateşleme düzgün olmadığı için yanmada tam olmuyordur.

    Yukarıda yazdığım ihtimalleri en üstten en alttakine doğru inceleyerek değerlendirmen gerekir. Yani üsttekilerden olma ihtimali daha yüksektir.


    not: Ural 4 zamanlı boxer motora sahiptir.
    Bilgilendirme için teşekkürler hocam.

    Prison Break dizinde gördüğüm Ural marka motorun sesi görüntüsünden garip geliyordu.

    Demek Boxer motor sayesinde öyle bir ses çıkarıyormuş. (race gibi bir ses vardı)
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  11. #11
    sertanGs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    pekii nerde bu iyi usta gerci ben bi kac tane buldum ama adam artis dısarda calısmam diyor dükkanı bırakmam diyor baskada bişey demiyor.diğer usta yüzyıl diye bi yerde.ancak motor avrupa yakasında duruyor.bende anodolu yakasındayım.bi de okul acılacak yani cabucak yapmak yaptırmak istiyorum motoru.sonrada satıcam zaten ama bi sağlam olsun da öyle satayım dedim.avrupa yakasında bu tarz motor ayarından anlayan ustalar nerdedir.
    altın atesle ,kadın altınla ,erkek te kadınla erir

  12. #12
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Edirnekapıda bir eski BMW ustası var diyolardı. Eski BMW lerin ustası Urallarıda rahat tamir eder. Nede olsa BMW taklidi motorlar Urallar. Eski BMW ustalarını bir araştır. İstanbullu olmadığım için fazla yardımcı olamadım. Birde Ankarada ünal usta (ünal atasavun) var ondan da parça temin etmen mümkün olabilir.

  13. #13
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Yucika bu konuda uzman . Tavsiyelerine uyarsan doğru yolu bulacağından eminim.. kolay gelsin..

  14. #14
    sertanGs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    ben motorun karbüratör ayarını kendim nasıl yaparım.biraz arastırdım benzin hortumun karbüratöre bağla hortumun icine yağ koy sonra dengelensin demişler.tamam prensibi anladım ama hortumu nereye bağlanacak tam anlamadım yardım lütfen
    altın atesle ,kadın altınla ,erkek te kadınla erir


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)