hocam 005 mm yazıyo ama yanlışlık mı var acaba
hocam 005 mm yazıyo ama yanlışlık mı var acaba
Yanlışlık yok.Bu makine orijinal,bizimkiler gibi taklit ve aynı malzeme kalitesinde değil.Başka bir kitapda 0.12 gösteriyor.0.08 göstrende var.Sen 0.10 yap.Denenmiştir.
hocam tekrar soktum bu sabah sımdı ayarı yapıp gelıcem
bıde hava ayrını ve karburator pıston ıgnesının ayarını yapmaya calısıcam
hava ayarının normal suruste etkısı varmı hocam yakıtı cekısı etkıler mı
hocam ayarlar tamam ama ara sıra patılama oluo gaz verıp bırakınca karburtorden mı
Egsozda meydana gelen patlamanın sebebi silindirde yanmayan yakıt karışımının egsoza geçtikten sonra burada yanmasıdır.Özellikle egsoz subabının sıkıştırma fazında tam kapanmaması,yakıtı sızdırması nedeniyle olur.Bunada subap aralık ayarının tam olmaması veya subap ağzının deforme olması neden olur.Diğer bir ihtimalde sente ayarının biraz kayık olmasıdır,ama,böyleyse çekiş düşüklüğü yaşanır ve normal gaz yemez.
hocam az acık olsa ses yapıo sıboplar tam 010 ıkısıde
bıde motorun cekısı oncekı gıbı deıl basta kalkısta ıyı kapıo ama mesala ramplar var burada deney yaptıgım ıkı kısıyle 60 la cıkılan yerler sımdı 50 ye dustu bnde karburatorun ıgnesını bı once kı karburatore gore aynı yapayım dıyorum yanı bı kademe uzatıcam ne dersınız uzanan ıgnemı az yakıo kısalan mı cekıse farkı nedır hocam
Yazdıklarımı anlıyarak okumadığını düşünmeye başladım.Telaş etme,sakin sakin düşünerek oku.İğne dediğin vida sadece rölantide ayar yapar,çekişe karışmaz.
Sente(timing) ayarı kayıksa veya kaçıksa çekişten düşer diyorum,dikkate almıyorsun.Sakin bir şekilde önceki mesajları yeniden oku.Özellikle içinde "T" harfi geçeni.
hocam estagfurullah okuyorum olurmu.
ben krburator ıcındekı gaz pıstonu varya onun ıgnesını dedım hocam
sente dedıgımız olay nasıl oluyo kı hocam eksantrık zıncırı kayık olsa ki degil zaten çalışmaz değil mi
Diyaframa bağlı iğne yakıt miktarını ayarlar,biraz daha fazla yakıt için ayarlayabilirsin.Sente biraz kayıksa motor çalışır ama tam güç elde edilemez.Avans olayı.Silindirin içinde yakıt silindir tam olarak üst ölü noktaya gelmeden buji tarafından ateşlenir.Bu aralık avans ayarıdır.Tam yanma üst ölü noktaya öngörülen yerden önce olursa piston geri itilir.Tam üst ölü noktada olursa piston ne tarafa gideceğini bilemez.Bu nedenlerle ateşleme üst ölü noktadan çok az önce yapılır ve ÜÖN yi geçtiği anda tam yanma olur.ÜÖN çok geçtikten sonraki tam yanmada işe yaramaz.Hacim genişlediği için basınç düşer,güç alınamaz.Sente ayarının önemi budur.Avans ayarı motosikletlerde sabittir,bu yüzden sente çok doğru ayarlanmalıdır.
Kolaygelsin.
hocam anladımda yardım edin nerden yapılıo sente ayarı
bide iğne kısayken mı az yakar uzn ken mi hocam
Uzun iğne az yakar,fazla açmadığı için memeden az yakıt geçer.
Bu mesaj daha öncelerede var,resim orada.
Üst tarafı sök,bujiyi de sök.Motorun sağ tarafındaki motora hava üfleyen pervanenin muhafazasının egsoza bakan yanında yuvarlak iri bir kapak var.Onu çıkar.Krankı yavaşça çevirerek(ayak pedalı ile)bu delikten T harfini işarete hizala bu durumda aşağıdaki resimde egsantrik dişlisi üzerinde görülen delik yukarda,işaret sağdaki durumda olacak.Bu durumdayken 0.10 aralık ayarı yap iki subap'ıda.Bu durumdayken buji deliğinden tornavida sokup pistonun yukarıda olduğuna bak.
Son mesajında yazdığın ters poflama ayarı tam ters noktada yaptığının belirtisi.
Kolaygelsin.
hocam mahcup oluorum valla yaptım bunları sabahtan hocam
Bu durumda yapılacak bir şey kalmamış.Topic'ler karıştı,başlangıç mesajını bulamadım.Ne olmuştuda sen bu işlere başlamıştın?
Bende 2. el dorado dragos aldım ilk aldığımda çok aşırı ısınıyodu 5 liralık benzinle anca 10 km gidebildim geri dönüşüm arızalıymış usta sadece geri dönüşümün içindeki yay ve parçaları değiştirdi şimdi ısınmada yok aynı benzinle ortalama 50 55 km gidibiliyorum.
hocam ben bu motorun blokunu değiştirdim sekman attım zincirlerini değiştirdim motor çürümeye bırakılmıs motor kitlemişti ben bunu ayaga kaldırdım hocam
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:01 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:27 PM ----------
sibop kapagını degısmedım bı gomlek pıston degıstı sıbop yuvaları pek saglıklı degıldı seneye de onu degıseyım ıns hocam
Bu kadar tecrübe kazanmışken,oldu olacak subap yuvalarınıda alıştır.Belki değiştirmene gerek kalmaz.Subab yaylarını sökmek için özel pense gerekir,var mı,bulabilirmisin?
hocam onu sokuyorum yontemlerımle ama onun pastası nı nereden bulacam yok ki hem 6 ay oldu hocam motoru toplayalı elımle sıbop ayarı yaparken dıkkat ettımde yavas yavas cevırınce bı hava sesı gelıo sekmandan mı sıboptan mı o yavas dondugu ıcın kacıodur degılmı hocam
İkisinden de olabilir.O zaman aklında olsun sanayisi olan bir yere gittiğinde uygun yeri bulup biraz istersin pastadan.Ucu vantuzlu birde çubuk yaptınmı tamam.
Bu durumda eskiden 60 gittiği yerde 50 gidiyor demeden binmene bak.Zamanla biraz daha düzelme ihtimali olabilir.
İyi akşamlar.
ucu vantuzlu nasıl hocam bılgı verırmısınız yanı hıc bı yerı sokmeden mı yoksa sıbop kapagını sokmem mı gerekecek
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:53 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:47 PM ----------
hocam bıde motor yagı olarak 10 40 yerıne 0 30 yada 5 30 koysam daha rahat calısırmı motor bı zararı olmadan
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)