Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

mavi duman

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    lokmanhekim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2007
    Şehir
    DÜZCE
    Motosikleti
    YBR 125 CİTY (2009)
    üstadlarım ybr motoruma boşta sık sık ara gazı verince egsozdan mavi duman atmaya başlıyo ama gazı orta gazda sabit tutunca bu duman kesiliyo hiç duman çıkmıyo neden acaba...subablardan yada subab lastiklerinden olurmu sizce çünkü motor yağ eksiltmiyo..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    mavi duma zengin karışımdan meydana gelir o duman yağ dumanı değil merak etme motor yüksek devirlerde benzini tam yakamıyor hava filresi değiş buji orjinalmi ona bak ayrıca olamadı subab ayarların baktır kalbülatör de bi temizlenmelidir
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  3. #3
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mavi duma zengin karışımdan meydana gelir o duman yağ dumanı değil merak etme motor yüksek devirlerde benzini tam yakamıyor hava filresi değiş buji orjinalmi ona bak ayrıca olamadı subab ayarların baktır kalbülatör de bi temizlenmelidir
    baba sen en iyisi motoru rektefeye sok desene şuna... bir conta değiş demediğin kalmış.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  4. #4

    Üyelik
    03 Mart 2008
    Şehir
    istanbul-erenköy
    Motosikleti
    suzuki intruder 250
    yağ yakıo işte bariz açık
    :bounce:

  5. #5
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    zengin karışım siyah renk duman atar
    yağ ise mavi duman, az da olsa yağ yakıyordur motorun...
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  6. #6
    omersirin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2007
    Motosikleti
    Gara Yılan, Nam-ı Diğer Bandit 650 SA ve F 800 S
    hava filtresini temizleyin benzin/hava karışım oranın değişmiş olabilir..bu ideal oran 14,7dir, hava yakıt karışımı bu değerden küçük olursa böyle bir duman çıkar denir..tersi durum ise fakir karışımdır..
    Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)

  7. #7

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    abisi senin motor yağ yakıyor segmanların miladı dolmaya başlamış yeni segman attırmalısın yani motor yaptıracaksın
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    eee benim motor hep yağ yakıyorr..

    (2 zamanlı scooter yağ + benzin yakar..)

  9. #9

    Üyelik
    18 Mart 2008
    Şehir
    antalya/merkez
    Motosikleti
    kanuni hussar 2004
    Motosiklet hakkında bilinmesi gereken 17 nokta

    1.) Motorumu zorlamadan önce ısıtmama gerek var mı?Kesinlikle evet. Motorlar
    belli sıcaklıkta çalışmak üzere tasarlanmışlardır. İdeal çalışma sıcaklığına
    erişmeden zorlanan motorlar uzun vadede kesinlikle zarar görecektir.
    2.) Yani, motosikletimi çalıştırdıktan sonra birkaç dakika ısınmasını beklemeli
    miyim yoksa hemen yola çıkabilir miyim?
    Tartışmaya açık bir konu. Bazıları motoru çalıştırdıktan sonra 1 dakika kadar
    bekleyip sonra yola koyuluyor. Buradaki amaç, motorun rölantide bir süre
    çalışarak az yağlanan parçalara minimum yük bindirmek ve yağın motorda tamamen
    dolaşmasına, parçaları koruma altına almasına olanak sağlamak.
    Diğer kanı ise, motoru çalıştırdıktan hemen sonra nazik kullanarak yola çıkmak,
    böylece ilk çalıştırmada kullanılan zengin karışım yüzünden silindir içinde
    oluşabilecek benzin yoğuşmasının önüne geçmek. Tüm motorlar ilk çalıştırmada
    karışımlarında fazla benzine ihtiyaç duyar. Karbüratörlü motorlarda bu işi jikle
    (manuel veya otomatik) yapar. Enjektörlüler kendi kendine ayarlar. Ancak, benzin
    çok etkili bir yağ çözücüdür ve eğer herhangi yanmamış benzin silindir içinde
    kalırsa silindir çeperindeki yağ tabakasını yıkayabilir, pistonlar da silindir
    duvarını kazımaya başlar. Bu anlatılanlar sadece ilk çalıştırmadaki zengin
    karışım durumu için geçerlidir. Çalışma sıcaklığına ulaşan ve jiklesi kapatılan
    motor ihtiyacı olan karışımı kendi doğru şekilde ayarlayacaktır.
    Ayrıca ısıtma sırasında kaybedilen yakıt da gerçek anlamda kullanılamayan
    yakıttır. Genel tüketime bakıldığında cebinizde ciddi yara açabilir.
    Son olarak, düşük devirde ısıtılan motor ideal çalışma sıcaklığına 10 dakikada
    ulaşıyorsa, düşük devir çevrilerek yol alan motor 3-4 dakika içinde ısınacaktır.
    Yani rolantide kalarak uzun surede ama az aşınma mı, yoksa yola çıkarak kısa
    surede ama bağıl olarak biraz daha fazla aşınma mı? Seçim sizin.
    3.) Bazen motorumu hakikaten zorluyorum, acaba zarar veriyor muyum?
    Motor yapısal olarak iyi durumda ve düzgün bakımlı ise, hayır. Aslına
    bakarsanız, motora yüksek devir çevirtmek ona iyilik etmek şeklinde bile
    yorumlanabilir. Pistonlar ile silindir çeperi arasında segman adı verilen
    çemberler bulunur. Bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan
    kısımdan ayrılır. Piston yukarı çıkarken yağlanan silindir çeperi, piston aşağı
    inerken segmanlar tarafından süzülür. Böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz.
    Ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
    Bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış
    yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değildirler. Isındıklarında
    genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.
    Segmanların silindir duvarına tam olarak yapışması için motorda üretilen basınca
    da ihtiyacı vardır. Kendi yarığı içinde oturan metal çemberin arkasına dolan
    basınç sayesinde piston kafasından silindir çeperine doğru zorlanır. Böylece
    yanma odasında basınç kaybı oluşmaz.
    Sürekli düşük devirlerde kullanılan motorlarda bahsi geçen segman yarığında
    artık madde (kurum) birikimi olabilir. Tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı
    hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder. Üretilen güç
    düşer, motor yağ yakmaya başlar. Bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman
    yüksek devirlerde kısa süre kullanmak yeterlidir. Yanan kurum segmanların normal
    çalışmasını sağlayacaktır.
    4.) Motorumu ısıtmazsam ne olur?
    Zorlanan soğuk motorda aşınma daha hızlı gerçekleşir. Motor çalıştığında, yağın
    her tarafa ulaşması birkaç saniye alacaktır. Bu yüzden
    “Motor en çok marş anında aşınır”
    denilir. Bu ilk birkaç saniye boyunca metal parçaların koruması, üzerlerine bir
    önceki çalışmadan yapışıp kalmış yağın sorumluluğundadır. Motorlar ve yağlar bu
    çalışma koşulları göz önüne alınarak tasarlanırlar ancak sadece yüksüz veya
    düşük yükle çalışma durumunda. Yağ motorun tepesine en son ulaşır yani en
    hareketli parçalardan olan egzantrik mili, subaplar, subap yayları (nispeten)
    uzun süre minimum yağlanma ile idare etmek durumundadırlar.
    Bir diğer etken de metalin genleşme özelliğidir. Isınan metal genişler bu yüzden
    motor toleransları ve parçalar arası boşluklar ısınıp çalışma sıcaklığına
    erişmiş motor göz önüne alınarak tasarlanır. Örneğin debriyaj balatası ile krank
    mili arasındaki dişliler soğukta birbirlerine neredeyse yapışık haldedirler.
    Motor ısındıkça bunların arası açılır. Ancak ısınmış motorda bunların arası
    amaçlandığı kadar açılmıştır.

    5.) Tork ve güç arasındaki fark nedir?Bunu anlatmanın en iyi yolu, tork
    silindirdeki patmalanın büyüklüğü, güç ise dakikada kaç patlama
    gerçekleştiğidir. Daha teknik açıklamak gerekirse, güç birim zamanda yapılan
    toplam iş miktarı tork ise çevirme/burma kuvvetidir (krank miline bağlı belli
    uzunlukta çubuğun ne kadar kuvvetli döndürüldüğü).
    6.) Motorumun devir bandında neden bir tatlı çalışma noktası var?
    Çevirebileceğim daha çok devir var halbuki.Hissettiğiniz noktanın adı tepe tork
    devir noktası. Motor şu anda en canlı karakterini sergiliyor çünkü burası
    motorun en verimli çalıştığı nokta. Olay tamamen hacimsel verim ile alakalı.
    Maksimum hacimsel verimin olduğu an, silindir içine mümkün olan en fazla hava
    yakıt karışımının alındığı andır. Bu devrin yeri emme subaplarının boyu, havanın
    eylemsizliği ve subapların açılma fazlarına bağlı olarak değişir. Egzoz
    subabından çıkan atık gazlar egzoz sisteminde basınç dalgaları yaratırlar. Bu
    dalgalar, motor devrine bağlı olarak egzoz sisteminde yukarı-aşağı dolaşırlar.
    Elde edilmek istenen, düşük basıncı tam egzoz valflarının arkasında oluşturarak
    yakılmış karışımın silindirden en hızlı şekilde tahliyesini sağlamaktır.
    Tüm bu şartlar sadece bir devirde gerçekleşir o da teknik özellik tablosunda
    gördüğünüz max torkun üretildiği devirdir. Aşırı beslemeli motorlarda bu devrin
    belli aralikta (örneğin 2300d/d - 5000d/d arasında sabit gibi) verildiğini
    görürsünüz, ama konumuz atmosferik beslemeli motorlar. Oraya girmeyelim.
    7.) Yağ motorumu tam olarak nasıl korur?Temel olarak hareketli metal parçaların
    birbiri ile sürtünmesini engeller. Aynı zamanda motorun soğutulmasına da
    yardımcı olur. Yağ filtresi sayesinde motor içinde oluşan zararlı parçacıkları
    süzer, sistemin temiz kalmasını sağlar.
    Yağın en büyük yararı kuşkusuz parçaların sürtünmesini azaltmaktır. Bunun en
    aşırı yaşandığı yer piston kollarının kranka bağlandığı noktalardır. Patlamanın
    şiddetiyle aşağı itilen kolu krank miline çok yüksek basınç uygular. Normal
    şartlarda hiçbir yağ pompası bu sıkıştırmaya dayanacak yükseklikte basınç
    üretemez. İki metalin birbirine değmesini engelleyen, sıvı-metal arasındaki
    kaydırma etkisidir. Hızlı şekilde su üzerinden geçen araba nasıl suya batmadan
    yüzey üzerinde kızaklama yaparak gidebiliyorsa, iki metal arasina sıkışan yağ da
    yüzeyler arasında bir film oluşturarak birbirlerine değmelerini önler. Ancak
    anlatılan yağ filminin oluşması için iki metal yüzey arasındaki mesafe
    kritiktir. Zaman içinde oluşan aşınma sonucunda bu mesafe artarsa, yağ filmi
    kendini koruyamaz ve basınç altında yirtilir. O zaman da motor çalışırken devir
    arttıkça yükselen bir vurma sesi duyarsınız.
    8.) Bu hafta sonu motor yağımı değiştireceğim. Bulabileceğim en pahalı yağı mı
    almalıyım?
    Alabilirsiniz, ayrıca motora zararı da olmaz ama boşuna para harcamış
    olabilirsiniz. Asıl önemli olan, motorunuzda kullanacağınız yağı doğru şekilde
    belirlemektir.
    Üretilen tüm yağlar American Petroleum Institute (API) tarafından test edilir,
    derecelendirilir ve belli standartlara olan uygunluklarına bakılır. Buji
    ateşlemeli motorlar için (yani benzinli motorlar) bu derece S harfi ve yanına
    gelen ikinci bir harfle ifade edilir. S’den Z’ye doğru gidildikçe, yağın
    kalitesi de artar. Örneğin, Suzuki GSX-R600 SG derecesinde yağ ister. Fiyatı ne
    olursa olsun, SG onayına sahip her yağ gerekli testlerin tümünden geçer not
    almıştır, ister Castrol olsun, ister Türk Petrol.
    Ancak, API’nin (American Petrol İnstuy) yaptığı testlerde arabalar için ayrı,
    motosikletler için ayrı kategori bulunmaz. Motosiklet yağlarını tek başına test
    eden kuruluş Japanese Automotive Standards Organisation’dur (JASO). Ne yazık ki,
    neredeyse tüm motor kullanım kılavuzlarında yazan yağ derecesi JASO değil API
    olarak verilmiştir. Dikkat edilmesi gereken nokta, motorunuza uygun API
    derecesinde aldığınız yağın kutusu üzerinde JASO derecesinin de bulunması
    gerektiğidir. Arabalara özel üretilen yağ kutularının üzerinde hiçbir JASO
    derecesi yazmaz.
    Son olarak, motorunuzu uzun süredir kullanan insanların ve motor servislerinin
    de fikrini almakta fayda vardır. Kimi motorların belli yağlardan daha çok
    hoşlandıkları bilinmektedir. Örneğin BMW boxer’ları sadece mineral bazlı
    yağlarla mutlu olurlar.
    9.) Motorumu otomobiller için üretilmiş yağla doldurabilir miyim?
    Allah aşkına HAYIR! Otomobil yağları, motosikletlerdeki gibi vites kutusunu da
    yağılacak şekilde tasarlanmamıştır. Vites dişlileri ve balataların arasına giren
    otomobil yağı zamanla özelliğini kaybedip çözülür. Ayrıca otomobil yağında
    bulunan kaydırma önleyici katkılar ıslak kavramalı debriyaj balatanızda hasara
    sebep olurlar.
    10.) Babam diyor ki debriyaj kavramasını uzun tutmak kötü bir şeymiş. Uyduruyor
    mu yoksa doğru mu söylüyor?
    Babanız haklı. Uzun süreli kavramalar debriyaj balatanızın ömrünü azaltacaktır.
    Belki bundan da önemlisi,(motosiklet) yağlama sisteminde vites kutusu ve motor
    aynı yağı kullandıklarından, balatanızdan kopan ufak parçalar yağınızı
    kirletecek, filtre tarafından yakalanıncaya kadar sisteminize zarar verecektir.
    Yarış takımlarının kuru debriyaj (vites kutusunun dışında) kullanmasının ana
    sebeplerinden biri budur.11.) Bazen vites kaçırdığımda kendimi boşta buluyorum.
    Vitese geçsin diye abanınca sert bir şekilde yerine oturuyor? Alete zarar mı
    veriyorum?
    Belki biraz ama arada sırada olan vites kaçırma çok fazla zarar vermez. Vites
    kutusundaki bazı dişliler şafta kilitli halde dönerken diğerleri boşta durur. Bu
    dişliler sadece gerektiğinde şafta yapışırlar. Hem dişli hem şaft üzerinde
    birbirlerine uyan girinti-çıkıntı profilleri bulunur. Siz vites değiştirmek için
    başparmağınızla hareket verdiğinizde, dişli üzerindeki boşluklar şaft boyunca
    birbirini bularak kilitlenir. Yanlış nötr vitese düşmeler, bu profillerin tam
    olarak birbirine oturmadığı durumlarda yaşanır. Durumu önlemenin kesin bir yolu
    yoktur. Sadece vitesi atarken pedalın tüm boşluğunun kullanıldığından emin
    olmalı, buna rağmen boş vitese düşülürse debriyaj sıkılarak daima bir üstteki
    vitese geçmesi sağlanmalıdır (atılan vitesin numarası büyüdükçe şatfa
    kilitlenecek olan dişlinin çapı da azalır. Kilitlenme noktasını yakalamak daha
    rahat hale gelir. Bu yüzden arabada da motorda da üst vitese atmak daha
    kolaydır.)
    12.) Debriyajı sıkmadan vites değiştirmem vites kutusunu bozar mı?
    Eğer doğru şekilde yapılırsa hayır. Arabaların aksine, motosiklet vites
    kutularında senkromeç bulunmaz. Gaz ayarını motoru ne hızlanacak ne de
    yavaşlayacak şekilde ayarlayın. Bu durumda vites kutusu üzerinde yük oluşumu
    engellenecek, dişliler zorlanmadan şafta bağlanıp ayrılacaktır. Ama ayarı
    tutturamazsanız, vites kutusundaki çarkların dişlileri aşınacağından bir süre
    sonra yeni vites kutusu aramaya başlayabilirsiniz.
    13.) Motoru sürerken yığınla sarsılma, vurma sesi duyuyorum. Acayip
    endişeleniyorum. Paranoyak mıyım?
    Muhtemelen. Vuruntulu çalışan motor, eğitimsiz kulak için bile rahatça
    anlaşılacak kadar kötü ses çıkartır. Eğer vuruntu var mı yok mu diye
    endişeleniyorsanız, büyük ihtimalle yoktur. Örnek olarak; enjektörler açılıp
    kapanırken parmaklarınızla tempo tutuyormuş gibi klik-klik sesi çıkartırlar;
    benzin pompası kontak açıldığı andan itibaren tıslar, bazı egsoz sistemleri
    (Suzuki’nin PAIR valfi mesela) karakteristik garip bir ses çıkartır. Bunların
    haricinde, motorda yapısal bir arıza sonucu oluşacak sert darbe ve vuruntu
    sesleri, kendini kullanıcısına belli ettirecek şiddettedir.
    14.) Motosiklet motorlarının ömrü ne kadardır?
    300.000 km. e kadar ömür biçilen motorlar bugün sıradan kabul ediliyor. Ancak
    bakımları düzenli yapılmalı. Motorun ömrü uzun olsa da egzantrik mil zinciri
    değişimi 60.000 ile 150.000km arasında bir yerde yapılmalı ki bu başlı başına
    büyük bir iş.
    15.) Motosiklet motorları çok karmaşık ve sübap açıklığı ayarlaması gibi bazı
    işler fazla vakit gerektiriyor. Motorum bakım için servise gittiğinde, bu
    ayarların doğru yapıldığından nasıl emin olabilirim?
    “Kesinlikle yapılmıştır” demenin bir yolu yok ne yazık ki. Yapabileceğiniz tek
    şey güvendiğiniz bir servise gitmek veya motor ayarlanırken yanında durup ustayı
    kontrol etmek. Bunun yanında sübaplara ulaşmak için sökülmesi gereken parçaların
    durumuna bakılıp hakikaten gereken yere kadar inilmiş mi anlaşılabilir. Veya
    sübap açıklığını kendiniz de ayarlayabilirsiniz. Ama modern motorlarda sübap
    ayarlarını yapmak oldukça özen gerektiren hassas bir iştir. Egzantrik milini
    sökme, ölçüm, hesaplama ve motoru tekrar toplama gerektirir. Elinize hakim
    olmadan bulaşmamanızı öneririz.16.) Diyelim ki sübap açıklık ayarını kendim
    yaptım ve ayar yanlış oldu. Başıma ne gelebilir?
    Ducati’leri bir kenara koyarsak, sübaplar üstlerinde duran egzantrik mili ile
    aşağı itilerek açılır, altlarında duran yayların geri itmesiyle de kapanırlar.
    Eğer subap tepesi ile egzantrik mili arasındaki mesafe çok fazla ise, subap
    olması gerekenden daha geç ve az açılır. Bu da motorun daha az hava-yakıt
    karışımı ile beslenmesine neden olur. Verim düşer ama motora yapısal zararı
    olmaz. Tersi durumunda, yani subaplar egzantrik miline fazla yakın ise o zaman
    sorununuz var demektir. Subaplar tam olarak kapanamadığından silindir içinde
    basınç kaybı yaşarsınız. Hatta ekstrem durumlarda yukarı çıkan piston kafası,
    kaçacak yeri olmayan emme sübabına çarpar ve sübabı eğer veya kapanamayan egzoz
    sübabı üzerindeki fazla ısıyı motor bloğuna aktaramayacağından erime yapar.
    17.) Egzozumdan çıkan değişik renkteki gazların anlamı nedir?
    Beyaz duman su buharıdır. Motor soğuk iken bununla karşılaşabilirsiniz. Soğuk
    günlerde ise motor ısınana kadar beyaz duman atarsınız. Telaşlanmanıza gerek
    yok, normaldir.
    Siyah duman, gereğinden daha zengin hava-yakıt karışımı yaktığınıza işarettir.
    Karbüratör ayarına baktırmanın vaktinin geldiğini söyler. Veya kirlenmiş hava
    filtresi, sıkışmış gaz teli de aynı tepkiyi verir. Enjektörlü motorlarda
    kesinlikle görülmemelidir.
    Mavi duman yağ yaktığınızı söyler. Eğer marş sırasında atıyor sonra geçiyorsa,
    muhtemelen eskimiş sübap contasının eseridir. Eğer sürekli geliyorsa, eskimiş
    segman veya silindir duvarındandır. İki zamanlı motorlar, yapıları gereği
    sürekli yağ yaktıklarından hep mavi duman atarlar.
    [COLOR="black"][COLOR="Red"]facebook-mt antalya sizde katılın----group317122@hotmail.com[/COLOR][/COLOR]:cat:

  10. #10

    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Uzunköprü
    Mavi Duman atıyorsa motor yag yakıyordur.Yag eksiliyo mu diye iyice kontrol et derim ben..
    [COLOR="Red"]:):):)KARA YOLLARINDA DEGİL!! sENİN KOLLARINDA ÖLEYİM.ÖLÜMLE DANS EDEN ŞÖFÖR YAMAHA R6..):):)[I][B][/B][/I][/COLOR]

  11. #11

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Honda CBR 125 idi ;( yine olacak..
    Benim bildiğim yağ yakıyorsa mavi duman çıkar ..

  12. #12

    Üyelik
    18 Mart 2008
    Şehir
    antalya/merkez
    Motosikleti
    kanuni hussar 2004
    17.) Egzozumdan çıkan değişik renkteki gazların anlamı nedir?
    Beyaz duman su buharıdır. Motor soğuk iken bununla karşılaşabilirsiniz. Soğuk
    günlerde ise motor ısınana kadar beyaz duman atarsınız. Telaşlanmanıza gerek
    yok, normaldir.
    Siyah duman, gereğinden daha zengin hava-yakıt karışımı yaktığınıza işarettir.
    Karbüratör ayarına baktırmanın vaktinin geldiğini söyler. Veya kirlenmiş hava
    filtresi, sıkışmış gaz teli de aynı tepkiyi verir. Enjektörlü motorlarda
    kesinlikle görülmemelidir.
    Mavi duman yağ yaktığınızı söyler. Eğer marş sırasında atıyor sonra geçiyorsa,
    muhtemelen eskimiş sübap contasının eseridir. Eğer sürekli geliyorsa, eskimiş
    segman veya silindir duvarındandır. İki zamanlı motorlar, yapıları gereği
    sürekli yağ yaktıklarından hep mavi duman atarlar.



    millet uzun diye okumamış galiba okuyacanız yeri yazım bari...
    [COLOR="black"][COLOR="Red"]facebook-mt antalya sizde katılın----group317122@hotmail.com[/COLOR][/COLOR]:cat:

  13. #13
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Kesınlıkle motorun yag yakıyor ustad...Hemen degıl ama yavas yavas motor yenıleme vaktın gelmıs...Motor kac km de ??
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  14. #14
    CBF150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2010 BMW R 1200 GS Adventure
    zengin karışım, fakir karışım bunun orta direk karışımı yokmu yavvv

    gezgin290 olayı tam süper olarak anlatmış tşk.

  15. #15

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    mavi duman, motorun yağ yaktığının işaretidir. Benim tahminim kompresyon kaçağı, segmanlarını kontrol ettirmeni öneririm.
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)