Sübab ayarı yapayım demiştim ama başıma iş açtım
Reklamlar
-
Merhabalar
Köy gibi bir yerdeyim burda servis tamirci falan yok,
Bisan Lifan Pasific 125 var bende
motor 1200km de 100 bakımı yapıldı
fakat motorla düz yolda 80 i geçemiyorum
2 kişi bindiğimizde hafif bayır olan yolda 10km ile bile gitmiyor
motor boğuluyor muş gibi kuru hava sesi geliyor ama icraat yok.
motoru çalıştırıp gaza bastıkdan 2 saniye sonra motor kalkıyor
gazı geç yiyiyor
tahminimce sübab ayarı demiştim
motorun kapağını açtım sübabları biraz daha sıktım
baktımki sübab lar hareket etmiyor biraz daha gevşettim, şimdi ne yaparsam yapayım motor çalışmıyor
bu sübap ayarının püf noktalarını anlatabilecek bir arkadaş var mı?
resimlerle gösterebilirse iyi olur yada böyle daha önce yazılmış bir makale var mı ? ingilizce olsa da olur ?
teşekkürler,
saygılar sevgiler
her zaman motorun üstünde kalasınız
Reklamlar
-
Süper Moderatör
Öyle kafana göre ayarlıyamazsın, çok hassastır. Ayar için bi malzeme var, neydi adı be paso mu diyoduk. Böyle birsürü bıçak iç içe gibi, onları kullanmalısın ve senin motorunun kaç ile ayarlanacağını bilmelisin. 08-10 olmalı sanırım, ama işin özü şu herşeyi bilsende bu biraz ustalık ister. Bir ustaya yaptırmaktan başka çaren yok...
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
eyong dstum onun adı filer çakısıdır.dediğin gibi bu iş herkezin yapabileceği bir şey değil.o bakımdan burada ne anlatılırsa anlatılsın yeterli değildir...yapabileceğin en iyi şey motoru bakıma bırakman ...
-
neyse ben biraz daha uğraşayım motoru sırtmda 200km götürmek istemiyorum ;) Bu subap ile subabı iten kol arasında bir boşluk olması gerekiyor mu yoksa kol sübabı biraz içeri mi itmeli ? bunu bilen var mı ?
verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim kolay gele
-
dostum süpap ile süpap iteceği arasındaki boşluk senın motorunun durumunu bilmiyorum ama bahsedilen süpap ayarı çakısı ile tatlıbir sürtünme şeklınde olacak.ne çok açık ne çok kapalı. eger süpap ların yeni ise om denilen bir malzeme var omlaman lazım. yani süpapları alıştırmada kullanılan .süpaplar kapalı durumda iken sıfır olacak hiç boşluksuz.
-
Merhaba
Subap iteceği ile subap tırnağı (yani subap üst kısmı) arasında belli bir oranda boşluk olması gerekiyor. İdeal ayar aralığını teknik servis elemanları bilir. Bu ayar oranları arasında yumuşak veya sert olarak ayarlanır. Yalnız bu oranlar soğuk ve sıcak olarakta farklılık gösterir. Benim tahminim sizin aracınızın soğuk olarak ayarlanması gerekir. Ayarlamada yapman gerekenler
Sentil dediğimiz farklı mm'rik kalınlıklarda olan sac parçasını subap ayarlama kullancağız. Öncelikle bunu elde etmeniz gerekir. Daha sonra uygun mm'de olan sentil 'i seçtikten sonra; sentil'i subap ile subap iteceği arasına koyuyorsunuz. Ayar vidasını sentil'i bu arada kaydırıken hafif sürtünmesini sağlayacak kadar sıkıyorsunuz. İşlem tamam. Emme ve Egzoz subabı için değerler farklılık gösterebilir. Ona göre uygun sentil seçilip ayarlanır.
Kolay gelsin.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
teşekkürler
internette bulamadım ama Bisan Lifan Pasific 125 diye sattığı motorları 2001 de Honda'dan ayrılan Lifan group yapıyormuş, internetten lifan.com adresine girip mail adreslerini bulduktan sonra biraz dökümentasyon istedim ve hemen mail adresime gönderdiler birde Lifan club diye bir şey varmış ona da telefon ettiler üye oldum, T-Shirt falan yollayacaklarmış,ama ne olur bilmem, pdf ve word formatında dosyalar yolladılar, elektronik parçaların devre ve baskı devre şemasına kadar
Bisan Sahipleri Bisan in Turkiye ayağını atlayıp Direk Lifan dan isteyebilirler Kolay gele
Birde Pasific 125 "LF125T-2" için Soğuk 0,8 mm Sıcak 1,0mm olması lazımmış ;) belki başka birine daha lazım olur
teşekkürler
Ayrıyetten "Makine" Size iki kat teşekkürler ;)
-
ya topik hortlatmak gibi olmasın ama paylaşmak istedim;
1) ayar yapacağın silidir pistoın üst ölü noktada olacak. yani emme egzoz valfleri kapalı konumda olacak
2) valflerin üst noktasiyla pianolar arasında bir clerens olmalı yani boşluk olmalı.üst noktadayken iticileri el ile çevirebilecek kadar boşluk olmalı ki bu değer servis kitaplarında belirtilir.2 valf için genelde farklı olur egzozlar daha fazla olur normalde.
3) filler çakısı denilen ölçüm aletini araya koyarsın. üstteki ayar somununu sıkıp,gevşeterek kitap değerini yakalarsın ki tatlı sıkı olmalı cok sert değil cok gevşek de değil.bunu filleri ileri geri oynatarak anlayabilirsin.
valf ayarı yaparken makine ılık olmalı kitaplarda verilen değerler genelde cold engine olarak verilir. tatlı sıkı yaprsın çünkü makine çalıştıktan sonra parçaların ısınmasından dolayı tatlı sıkılık biraz olsun boşalır.
eğer doğru ayar yapamazssan sonuçları aradaki boşluk miktarına göre kırılmalara kadar gidebilir. bunun dışında, valfler açık kalır verim alamazssın, sesli çalışır,sıkıştırmada verim elde edemezssin,egzozun zamanında olmaz olmaz da olmaz işte.
-
merhaba dostum sibop ayar vidalarını 10 anahtarla gevşet çok olmamak kaydıyla bildigimiz dergi kagıtı yani kuşe kagıtı sipopla piyano arasından rahat geçebilecek şekilde 10 vidayı sık ama piston patlama notasında olması gerekiyor yani üst onktada 10 anahtar vidayı sıktıktan sonra kagıttın rahat geçmesine dikkat et eyerki olumsuz olur tel den ararsan yardımcı olmaya çalışırım ömer 0532 766 75 59
-
26 Ağustos 2006, 21:38
#10
arkadaşım o motora hiç elleme sen at bi arabaya git servise kulaktan dolma işlerle uğraşma en iyisi onu bilene yaptırmak arkadaşlar kızmayın ama bu tarifle yapılacak bişey değil hassas bi konu bide o sentille yapılır onun için sen kendine bi sentil al 0.5 e getir öle ayarla fazla sıkma o motorların metali alaşımlı olduğundan kırılıverir onun için işini sağlama bırak al servise götür bidahada bilmediğin işe kalkışma maazallah başına ciddi sorunlar getirir bide onunla uğraşırsın
-
28 Ağustos 2006, 00:42
#11
BİSANCI_42 adlı üyeden alıntı
arkadaşım o motora hiç elleme sen at bi arabaya git servise kulaktan dolma işlerle uğraşma en iyisi onu bilene yaptırmak arkadaşlar kızmayın ama bu tarifle yapılacak bişey değil hassas bi konu bide o sentille yapılır onun için sen kendine bi sentil al 0.5 e getir öle ayarla fazla sıkma o motorların metali alaşımlı olduğundan kırılıverir onun için işini sağlama bırak al servise götür bidahada bilmediğin işe kalkışma maazallah başına ciddi sorunlar getirir bide onunla uğraşırsın
arkadaş biraz becerikliyse bukadar anlatımla yapabilir diğer arkadaşlar çok güzel anlatmış
-
28 Ağustos 2006, 01:16
#12
BİSANCI_42 adlı üyeden alıntı
arkadaşım o motora hiç elleme sen at bi arabaya git servise kulaktan dolma işlerle uğraşma en iyisi onu bilene yaptırmak arkadaşlar kızmayın ama bu tarifle yapılacak bişey değil hassas bi konu bide o sentille yapılır onun için sen kendine bi sentil al 0.5 e getir öle ayarla fazla sıkma o motorların metali alaşımlı olduğundan kırılıverir onun için işini sağlama bırak al servise götür bidahada bilmediğin işe kalkışma maazallah başına ciddi sorunlar getirir bide onunla uğraşırsın
bir senelik başlığı canlandırdınız ya helal olsun adam belki 5 inci motoru değiştirdi
MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
CENGOMOTO
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler