arkadaşlar motorum scooter egzost bağlantı yeri köprü diyolar galiba orada 2 vida var onlar kırıldı biliyorum kırılması imkansız ama kırıldı bi şekilde şuan motor çok bağırıyo patlıyo çatlıyo bunu nasıl halledebiliriz
arkadaşlar motorum scooter egzost bağlantı yeri köprü diyolar galiba orada 2 vida var onlar kırıldı biliyorum kırılması imkansız ama kırıldı bi şekilde şuan motor çok bağırıyo patlıyo çatlıyo bunu nasıl halledebiliriz
İyiakşamlar.
Buji sıyırması ile aynı durum sizdede söz konusu. Saplamaların değiştirilmesi gerekir. Basit sayılabilecek bir işlem. Ancak sizdeki vidalar dibinden mi yarısından mı itibaren kırıldı?
aynı çapta matkapla içerde kalan parça çürütülüp çıkarılabilir. bi çap büyük matkapla eğer pay varsa yeni deliğe klavuzla yeni diş açılıp eksoz borusu yeniden takılabilir.
saplamalar yüzeye yakın yerden kırılmışsa cok basit birşekilde cikarılıyor fakat kırıklar derinde ise ilk önce motosiklet tamircisi silindir kapağını sökmesi gerekiyor sonrada bi tornacıya cıkarttırman gerekir tornacı ise bu kırıkları ya delerek icini boşaltıp kılavuz ceker yada cok derinde değil ise kaynak yardımıyla cıkarır eksozt saplamalarına dikkat etmelisin gevşek kalmışsa kırılır.
şimdiden kolay gelsin
Kırılması imkansız mı?
Saçmalamayın ya iki tur attır silindir yalama oluyo
Biraz sert kullan kırılıyo..
Bu çinliler herşeyden çalmış abi ben sıkmıyorum zaten motor vidalarını artık sadece boşluk alıyorum sıkarsam ya yalama oluyorlar yada kırılıyorlar..
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
Civatanın kopması zor bir olaydır. Ancak çin malı için dediğin gibi aynı şey değil. Normalde 6 mm'lik bir saplama ile durağan halde 2 ton ağırlığı taşıyabilirsiniz. Ama çin malı olursa, 2 litrelik su şişesi bile kırabilir civatayı.
Eğer saplama tam dibinden kırılmadıysa, birkaç diş tutabilecek kadar diş kaldıysa üzerinde, (bildiğim kadarı ile M6 bu saplamalar) bir tane somunu birkaç diş sıkın. Kaynak makinesi ile somunun tepesinden birkaç punta vurun ve anahtarla saplamayı motoru sökmeden çıkarabilirsiniz. Yada somun sıkacak kadar diş yoksa, 6mm çapında bir demiri L şeklinde bükün. Ucunu saplamanın ucuna tutarak kaynatın. Merak etmeyin elektrik ark kaynağı alüminyum gövdeyi tutmaz. Yavaşça saplamayı çıkartın.
yazılar için sağolun arkadaşlar
saplamalar önce biri kırıldı dibinden sonra tekiyle idare ediyodu 3-4 gün sonra ötekide yarısından kırıldı gittim bi oto egzostcuya oksijen kaynakla yarım kalan saplamanın ucuna somun kaynattı sonra onu çevirip çıkartmaya çalıştı fakat oda dibinden koptu nasıl olur acaba motoru sökmeden yapmanın başka bi yolu yokmu yada servise şimdi gidip dünya para vermek istemiyorum yolunacak tavuk arıyolar saten , bende az çok anlarım o işlerden demir uclu matkapla oradaki demirleri çürütüp çıkarsam oluru acaba
çinli onları sıkarken loctıte ıle falan sıkıyo galiba dışarıdan kaynakla çok zor sökülür mecburen kapak sokülüp tornacıda kaynak+ oksijenle ısıtılıp cıkartılacak.. matkapla deneme çünkü alümiyon yumuşak saplama sert olduğu için hep alümyona gidicek matkap ucu.. normal bi serviste 40 ytl ye falan yaptırırsın
farkimi farketmedin ya artik farketsende farketmez
Matkabın (asıl adı breyzdiro. Matkap, ucuna takılan ve delmeye yarayan parça) o dar alanda çalışması biraz zor gibi. Zira kasayı öncelikle sökmen gerekir. Çürütmek için aynı çapta matkap ucu kullanmayın. Eğer iş çürütme ile çıkarmaya kadar gittiyse;
1- Ucu sivri bir demir bulun. Saplamanın ortasına gelecek bir noktadan çekiçle, kaydırmadan ve dikkatlice küçük bir iz oluşuncaya kadar vurun.
2- 3.5mm çapında bir matkap ucu ile bu yaptığınız için üzerinden yavaş yavaş takriben 6-8mm uzunluğunda bir delik açın.
3- Piyasadan M4mm (ince diş) çapında klavuz bulun. Ancak mümkünse ters diş olsun. Yavaşça klavuz salın. Tabiki klavuzu tutucuyada ihtiyacınız olacak. Bu parçaları piyasada 8-10YTL'ye rahatça bulabilirsiniz.
4- Yine piyasadan M4 ince diş bir civata alın. bu civatayı sola doğru çevirerek açtığınız deliğe sıkın. Civata sona dayandığında çevirmeye devam edin. Saplamanız kolayca çıkacaktır.
M8 olarak tahmin ettiğim saplamanızı şayet aynı çapta bir matkapla çürütmeye çalışırsanız dişleri bozma ihtimaliniz yüksektir. Yeniden vida çekmek zorunda kalırsınız gövdeye. Ayrıca kırılan saplama ucu size yeterince merkezleme sağlayamaz ve gövdeyi olmadık bir yerden delebilirsiniz.
vida içeride kalıysa yukarıda söylenen şekilerden birini uygulayarak yenisini takarsın...eğer yuvası yalama olmuş ise üst kapağı ve gömleklerin oldygu bölümü motorcuya götürüp söktüreceksin kaynakçıya gidip punto attırarak ve yeni yuva açtırarak yaptırırsın....
Hızlı gitmek istiyorsan araca değil cesarete ihtiyacın vardır...
arkadaşım hıç ugraşma gıt bı tornacıya anlat boylre boyle on numaralık saplamanın yerıne 5 alyanlı vıda çeksın hee motoru ters çevıreceksın bırde yag boşaltacaksın yoksa vay halıne çektıkten sonra contalarınada degış tamadır
evet çin malıysa kırılabilir.Buadamların herşeyleri kalitesiz ya.Adamlar bulsalar çin seddini paröalayıp 1YTL ye satacaklar vallahi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)