hep merak etmişimdir acaba yolda giderken yağ pompası arızalanıp yağlamayı kesermi keserse bunu nasıl anlarız? motorum mondial 151rs
hep merak etmişimdir acaba yolda giderken yağ pompası arızalanıp yağlamayı kesermi keserse bunu nasıl anlarız? motorum mondial 151rs
bu soruyu bilirsek ne kazanıcaz
[B]durmak yok... yola devam.....
[/B]
[COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]
ha ya bitmiş ha yağ pompası bozulmuş aynı şey zaten
Motor kilitler sen zaten anlarsın ondan sonra
farkimi farketmedin ya artik farketsende farketmez
bende hiç olmadı ama dikkat et yagına iyi bak her zaman tabi normaldır makıne bu ne yapacagı bellı olmaz...
Tabiiki kesebilir.... Arıza yaparsa keser.... Neden kesmesin ki?...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Yağ pompası arıza yaparsa motorun yağsız kalır ve kitler çünki pompa yağı yukarlara kadar çıkaran bir parça yağ aşağıda kaldığında piston silindir yağlanmayacaktır yapa bileceğin pek bişey yok motorun bakımlarını sürekli düzenli yapmaktan başka ila kontrol edicem dersen motor çalıştığında yağ yukarı çıktığından motoru stop edip yağ çubunu bandır çıkar yağ seviyesi çok çok az oldunu görüceksin 5-10 dk bekleyip yeniden bandırdığında yağ seviyesi yükselmiş ve eski seviyesinde oldunu görüceksin yağ pompası bozuksa seviye pek değişmez hep yağ aşadadır diye bir mantık yürütüle bilir..
Merhabalar.
Yağ pompasının ana görevi, silindir üst kapağında bulunan sübab ve külbütör mekanizmasını yağlamaktır. Pompa mekanik tabanlıdır ve genelde basit bir dişli mekaniğine sahiptir. Arızası çok kolay gerçekleşmez ama özellikle yağınız çok kirli ise, yada herhangi bir nedenle motorunuzdan bir parça koparak yağ pompasına takılırsa kilitlenir ve görevini yapamaz duruma gelir. Ancak çok olası bir durum değil, zira hem yağ pompaya gelmeden önce süzgeçten geçer hemde yine kendisi yağ içinde çalışıtğı için kolay kolay aşınmaz.
Yüksek model motorlarda yağ lambasının yanması ile arıza hemen belli olur. Yağ müşiri yağ pompasının basıncını kontrol eder çünkü. Ancak sizin tip motorlarda bu durum ya @xufuk beyin dediği gibi sık sık kontrol ile, yada motorunuzun sübablarından gelen artan tıkırtı sesi ile belli olur.
Hocam herşeyi açıklamış daha lafa ne hacet Güzel bilgiler için teşekkürler
teknikhocanın söyleyeceklirene ilaveten.. olaki yağ pampası yağlamayı keserse ilk önce bir yanık kokusu alırsın daha sonra bir ses gelir ve motor durur bu motorun şiştiği anlamına gelir. Ama inşallah öyle birşey yaşamazsın.
çirkin kadın vardır. midesiz erkek çoktur.. Votkanın bir suçu yoktur.
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
evet yazılanlar doğru yağ pompası subap takımını yağlıyor gereken yağ silindire zaten krankın çarpmasıyla gerçekleşiyor yani yağlama yapılıyor
motor işiyle uğrasan arkadaşlarımız yağ pompasının bozulmasını subaplardan çıkan sesle anlaya bilir şakır şakır bir ses yani bir deyiml dikiş makinası gibi çalıştığında bu sese kulak verilmelidir yoksaaaaa
baya bir süre çalışır subaplar kuru çalıştığından sonunda subabın biri basılı kalıcak alttan gelen pistonda subapa bir çakacak subapta pistonun üstüne güzel bir delik açacak
piston segman silindir subap gerekirse piyanolar değişecek
şimdiki motorlara rektifiye dediğiğmiz şeyleri yapmıyorlar parçaları ucuz olduğundan komple değiştiriyorlar
bu arıza yaptığında yine max 400 ytl yi cebinizden çıktı bilin
arkadaşlar bir tavsiyem daha olcak size bazı iki zamanlı motorlarda ayrı yağ deposu var silindir ayrı depodan alıyor yağı bu pompalar bozulabilme olanağı biraz fazla bu yüzden yağınızı benzinin içine koyarsanız tam garanti olur
saygılarımla !!!!!!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)