Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

yağ pompası yağlamayı kesermi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    hep merak etmişimdir acaba yolda giderken yağ pompası arızalanıp yağlamayı kesermi keserse bunu nasıl anlarız? motorum mondial 151rs


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xx 12999,9rr cadı süpürgesi :P
    bu soruyu bilirsek ne kazanıcaz
    [B]durmak yok... yola devam.....
    [/B]
    [COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]

  3. #3
    eeraktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    pulsar ns 200
    ha ya bitmiş ha yağ pompası bozulmuş aynı şey zaten
    Motor kilitler sen zaten anlarsın ondan sonra
    farkimi farketmedin ya artik farketsende farketmez

  4. #4

    Üyelik
    21 Aralık 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    Mondial 151Rs
    bende hiç olmadı ama dikkat et yagına iyi bak her zaman tabi normaldır makıne bu ne yapacagı bellı olmaz...

  5. #5
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Tabiiki kesebilir.... Arıza yaparsa keser.... Neden kesmesin ki?...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #6

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Yağ pompası arıza yaparsa motorun yağsız kalır ve kitler çünki pompa yağı yukarlara kadar çıkaran bir parça yağ aşağıda kaldığında piston silindir yağlanmayacaktır yapa bileceğin pek bişey yok motorun bakımlarını sürekli düzenli yapmaktan başka ila kontrol edicem dersen motor çalıştığında yağ yukarı çıktığından motoru stop edip yağ çubunu bandır çıkar yağ seviyesi çok çok az oldunu görüceksin 5-10 dk bekleyip yeniden bandırdığında yağ seviyesi yükselmiş ve eski seviyesinde oldunu görüceksin yağ pompası bozuksa seviye pek değişmez hep yağ aşadadır diye bir mantık yürütüle bilir..

  7. #7
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Merhabalar.
    Yağ pompasının ana görevi, silindir üst kapağında bulunan sübab ve külbütör mekanizmasını yağlamaktır. Pompa mekanik tabanlıdır ve genelde basit bir dişli mekaniğine sahiptir. Arızası çok kolay gerçekleşmez ama özellikle yağınız çok kirli ise, yada herhangi bir nedenle motorunuzdan bir parça koparak yağ pompasına takılırsa kilitlenir ve görevini yapamaz duruma gelir. Ancak çok olası bir durum değil, zira hem yağ pompaya gelmeden önce süzgeçten geçer hemde yine kendisi yağ içinde çalışıtğı için kolay kolay aşınmaz.

    Yüksek model motorlarda yağ lambasının yanması ile arıza hemen belli olur. Yağ müşiri yağ pompasının basıncını kontrol eder çünkü. Ancak sizin tip motorlarda bu durum ya @xufuk beyin dediği gibi sık sık kontrol ile, yada motorunuzun sübablarından gelen artan tıkırtı sesi ile belli olur.

  8. #8

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Hocam herşeyi açıklamış daha lafa ne hacet Güzel bilgiler için teşekkürler

  9. #9

    Üyelik
    15 Mayıs 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    BMW R 50 Alacağım inşallah....
    teknikhocanın söyleyeceklirene ilaveten.. olaki yağ pampası yağlamayı keserse ilk önce bir yanık kokusu alırsın daha sonra bir ses gelir ve motor durur bu motorun şiştiği anlamına gelir. Ama inşallah öyle birşey yaşamazsın.
    çirkin kadın vardır. midesiz erkek çoktur.. Votkanın bir suçu yoktur.

  10. #10

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşlar.

  11. #11

    Üyelik
    17 Haziran 2008
    Şehir
    GERMANY MÜNCHEN
    Motosikleti
    AGUSTA
    evet yazılanlar doğru yağ pompası subap takımını yağlıyor gereken yağ silindire zaten krankın çarpmasıyla gerçekleşiyor yani yağlama yapılıyor
    motor işiyle uğrasan arkadaşlarımız yağ pompasının bozulmasını subaplardan çıkan sesle anlaya bilir şakır şakır bir ses yani bir deyiml dikiş makinası gibi çalıştığında bu sese kulak verilmelidir yoksaaaaa
    baya bir süre çalışır subaplar kuru çalıştığından sonunda subabın biri basılı kalıcak alttan gelen pistonda subapa bir çakacak subapta pistonun üstüne güzel bir delik açacak
    piston segman silindir subap gerekirse piyanolar değişecek
    şimdiki motorlara rektifiye dediğiğmiz şeyleri yapmıyorlar parçaları ucuz olduğundan komple değiştiriyorlar
    bu arıza yaptığında yine max 400 ytl yi cebinizden çıktı bilin
    arkadaşlar bir tavsiyem daha olcak size bazı iki zamanlı motorlarda ayrı yağ deposu var silindir ayrı depodan alıyor yağı bu pompalar bozulabilme olanağı biraz fazla bu yüzden yağınızı benzinin içine koyarsanız tam garanti olur
    saygılarımla !!!!!!!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)