yağ seçimi konusunda yardım
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Süper Moderatör (BBRR)
mobil 1, 0 - 40 protection formula (tam sentetik)
bu yağ gerçekten ben kaliteyim diyor ama tezim şudur bence küçük cc'ler için değil nedeni motoru en üst performansa fazlasıyla çıkarıyor yani çok fark var diğerlerine göre ve geçen gün krank kolunu yedim belkide sebebi bu yağ
valla bende bu yağı kullanıyom
hem hussarda hemde hyosungda
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Benim bir arkadaşım var İşi gereği yaz,kış tanıdım tanıyalı bu işi yapar ve kendi motoru ile çalışır motoruna çok dikkat eder. Yağ konusunda konuştugumuzda bana Castrol Magnetec tavsiye etti.
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
-
Süper Moderatör (BBRR)
ya birde ben içine 1/3 oranında 444 koyuyorum yaklaşık iki senedir bu yağı kullanıyorum bir sorun yok
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Barış abi harbiden yağ kendini fark etdiriyor ama bana gelmiyor bence nedeni motoru çok fazla zorlamam mesela en son krank kolunu değiştirmemim sebebi bana göre Side-Antalya yaparken 50 dakika boyunca 90km yapmam, yağ ile ne alaka diyebilirsin ama bence 125cc kullansamda sınırları aşıyorum gerçi akıllandım en son masrafda ama yarı sentetiğe geçiş yapıcam
ve just life'ın arkadaşının denediğine göre bende artık magnetec kullanıcam galiba çünkü başka seçenek yok
-
Okuduklarıma göre motosiklette araba yağı kullanıyorsunuz. Yanlış yapıyorsunuz. Sebebide şu. Öncelikle mevcut otomobil yağları belli sıcaklık değerinde optimum performanslarını verirler. Yani motor 90 C su sıcaklığında çalışıyor ise yağ da olması gereken sıcaklıkta çalışıyordur. Özellikle hava soğutmalı motorlarda motor sıcaklığı çok değişkendir. Yüksek sıcaklık derecelerine yağın dayanabilmesi gerekir. Motosiklet yağlarını 1. olarak otomobil yağlarından ayıran fark budur. Yüksek sıcaklıkta yağ filminin yırtılmadan görevini sürdürmesi. 2. görevide vites kutusu, kavrama gibi diğer parçaların yağlanmalarının ve temizlenmelerinin sağlanması. Bunun içinde motosiklet yağlarında ek katkılar kullanılıyor. Örneğin Amerika'da Mobil V-Twin adında bir yağ çıkartıyor. Bu yağın özelliği V2 tip chopper'ların ikinci silindirinin çok yüksek sıcaklıklarda (şehir içi dur kalk, sıkışık trafik vb nedenlerle) çalışması sebebiyle ortaya çıkacak aşınma vb gibi olumsuzlukları bertaraf etmek için üretilmesi. Tavsiyem motosiklet için üretilmiş yağ kullanmanızdır.
Diğer bir hususda sentetik, yarı sentetik olayı. Sentetik yağ yüksek teknoloji bir üründür. En iyi yağlamayı ve zor şartlara dayanmayı sağlar. Diğer yağalra kıyasla çok pahalıdır. Yarı sentetik madeni yağlara ek katkılar eklenerek işlenmiş kaliteli yağlardır. Gelelim avantaj dezavantajlarına. Sentetik yağlar çabuk eksilme yapar. Hem otomobilde hemde motorsiklette aynıdır. Ancak en iyi yağlama performansı bu tip yağlardadır. Yarı Sentetik ise daha ucuzdur. Ama sentetiğe yakın performans gösterir. Daha az hatta hiç eksilme yapmaz.
Arkadaşın krank sorunu yağ kaynaklı değildir. Tamamen motoru sıkıştırma ile ilgili bir arıza. Eğer yağ kaynaklı olsaydı. Egsantrikler, subaplar, pistonlar ne kadar yağlanan yer varsa dağılırdı.
20-50 derecelerinde satılan yağlar genelde madeni yağlardır. Ülkemizdeki sıcaklık durumu göz önüne alındığında 10-40 sentetik veya yarı sentetik yağ uygun görünüyor. Motorunuzda paranız varsa sentetik kullanabilirsiniz. Ancak scooter, chopper gibi araçlarda bence yarı sentetik hem hesaplı hem de işi iyi yapan yağ seçeneği olarak karşımıza çıkıyor. Seçim sizin.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Makine sağol bilgin için
haklısın krank sorunu çok fazla zorlamam ama genelde kullandığım yağlar motor için aldığım yağlardı herhalde castrol magnetec alıcam bundan sonra
-
arkadaşlar toledo 110 kullanıyorum motor yağı tavsiyenizi bekliyorlar....selamlar.
-
Arkadaşlar konuyu hortlattığım için özür dilerim gereksiz başlık açmayayım dedim
o yüzden buradan soruyorum. benim Scooterin yağı ( Castrol 10-40w )
2000 km de bir değiştirilmesi gerekiyor
Öyle bir yağ ismi söyleyinki 4000 km gidebilsin ?
Varmı böyle bi yağ ?
Teşekkürler.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
15 Aralık 2008, 18:25
#10
motül yağ.biraz pahalı ama iyidir.hatta bu sitede bi arkadaş satıyordu 4litresini 60 ytl ye.servis yada tamircilerde litresini 30-40ytl ye satıyolar.
We believe in sky,not to sunroof!
-
15 Aralık 2008, 18:46
#11
bu topik çok iyi oldu benim 2004 model kawazaki en 500 hangi yag uygundur bana bi cevap..10 40 mı 15 40 mı ve markasaı
-
15 Aralık 2008, 18:49
#12
soner_kep adlı üyeden alıntı
bu topik çok iyi oldu benim 2004 model kawazaki en 500 hangi yag uygundur bana bi cevap..10 40 mı 15 40 mı ve markasaı
kullanım kitapçığında yazmıyor mu?ayrıca yukarılarda yazdığı gibi ülke sıcaklığına göre değişimlik gösterebilir.en iyisi servisinin tavsiyesine göre hareket et.
We believe in sky,not to sunroof!
-
15 Aralık 2008, 18:55
#13
Şu "motül yağ" kim satıyor kardeşim ortaya çıksın lütfen
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
15 Aralık 2008, 19:04
#14
yaw motorun yag kapagının üstünde 10 40 yazıyo servisi aradım 15 40 diyo ..mide castrol motosiklet için degilmiş ayrıca motorun üstünde 10 40 yazar dedi o o ülke için dedi bizim şartlarımız için degilmiş ..bende anlamadım yaw napcamı bilmiyom motor öyle kaldı
-
15 Aralık 2008, 19:19
#15
motul den şaşmayın bence...
[B][/B]dünyada ROMA,tr de SOMA
R1 DEN DE ÖTESİ YOK MAALESEF[B][/B]:)
PERT TEAM
-
15 Aralık 2008, 19:38
#16
oncelikle selamlar.
Yagin iyi olsunda gerisi cok da onemli degil. 15 40 yada 10 40 iyidir bence. Ama mutlaka motosiklet yagi olsun(esasında bundan bende emin degilim,cunku eskiden motosiklet yagi diye bisi yoktu Turkiye de herkez motor yagi kullanıyordu ). Aralarında pek bi fiyat farkida yok zaten .
bandit : ruhlarinda haydut tasiyanlari , ruhlarinda ozgur olanlari, ruzgara cikinca herseyi unutanlari anlatir
-
16 Aralık 2008, 09:55
#17
herkese merhaba arkadaslar;
ben castrolun scooter isimli 10 40 yagini kullaniyorum scooterlar icin ozel yapilmis bi yagmis size tavsiyede bulunabilir gercekten cok iyi ve performans verici bi yag
soguk havalarda 10-40 veya 15-40 kullanmanizda yarar war sicak havalarda ise 20-50 kullanmalisiniz.
-
R6 icin ne tavsiye edersniz peki?bi arkadas mobil 15-50 onerdi.
RIDE or DIE
-
bende sana fazla yüksek devirde kullanıyosan 15w/40 fazla yuksek devir kullanmıyosan 10w/40 castrol tavsiye ederim motul yag ne kadar yüksek sıcaklık ve devirlere dayansada ömrü az oluyor ve en iyi marka dersen castrol ve motul dur. secim sana kalmıs kullanım şartlarına gore almanı tavsiye ederim. ve kac bin km de yag değiştiriyosun !
tam sentetik olacak
nıe ....w/50 olur onuda anlamıs deilim 40 ları bosunamı yapmsılar
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
Motul 5100 10W-40 dan şaşmayın arkadaşlar. Yüksek devirli kullanıma uygun motosiklet yağı. Fransız menşeili ve sadece yağ üretiyor.
Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler