Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

önde neden daha ince lastik????

    REKLAM ALANI
  1. #1
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    scooterlarda ve çoğu motorda önde arkaya göre daha ince lastik kullanılıyor, neden olduğunu bilen var mı?

    ikisi de aynı kalınlıkta olsa ne olur?
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    ağırlık dağılımıyla ilgili olsa gerek..

  3. #3
    Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA R1 ;)
    Alıntı BOO_74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooterlarda ve çoğu motorda önde arkaya göre daha ince lastik kullanılıyor, neden olduğunu bilen var mı?

    ikisi de aynı kalınlıkta olsa ne olur?
    tabi bunu ele alırsak aslında çok geniş anlatımlar çıkabilir
    Ama düşünceler senin araç üzerinde en rahat şekilde ilerleni sağlamaktır
    mantık olarak
    Arka teker kalındır çünkü gücü üstünde taşır ve asvalta iletir bunun viraj açılarıda var tabiki
    ön lastik ince ve ebatı braz daha büyüktür genelede büyük motosikletlerde
    ön lastikte güç aktarımı yoktur bunun için en rahat şekilde ilerlemesi gerekir ve engelleri kolay aşabilmeli.
    esasında çok tefarruatlı bir olay blgisi olan daha teknik paylaşsın
    daha iyi bilgi edinelim
    RACING TEAM ÜYESİ :GAZCI ÜYE

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabi bunu ele alırsak aslında çok geniş anlatımlar çıkabilir
    Ama düşünceler senin araç üzerinde en rahat şekilde ilerleni sağlamaktır
    mantık olarak
    Arka teker kalındır çünkü gücü üstünde taşır ve asvalta iletir bunun viraj açılarıda var tabiki
    ön lastik ince ve ebatı braz daha büyüktür genelede büyük motosikletlerde
    ön lastikte güç aktarımı yoktur bunun için en rahat şekilde ilerlemesi gerekir ve engelleri kolay aşabilmeli.
    esasında çok tefarruatlı bir olay blgisi olan daha teknik paylaşsın
    daha iyi bilgi edinelim
    benim aklıma şu geliyor,Lastik inceldikçe birim yüzey başına düşen ağırlık artıyor ve tutunma kolaylaşıyor,yönlendirmedeki etkisi yönünden ön lastiğin daha fazla tutunmaya ihtiyacı olabilir.

  5. #5

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    dönüşleri kolaylaştırdığını düşünüyorum geniş lastik yola dahaçok tutunduğundan dolayı dönüşler zorlaşır
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  6. #6
    alpibox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL/Beyoğlu
    Motosikleti
    FAZER
    Büyüklerimiz öle uygun görmüş
    /\LP

  7. #7

    Üyelik
    04 Haziran 2008
    Biraz doğru biraz anlış bilgiler gördüm.

    Doğrusu şudur.

    Ön tekerlek incedir. Çünkü tutunma tüzeyi frenleme ile dorğru orantılı olarak çalışır. Frene basıldığında asfaltla temas eden yüzey nekadar küçük olursa mm2 ye de o kadar fazla ağırlık düşer bu da kızaklamanın minimum oranda olmasını sağlar. Eğerki yüzey geniş olmuş olaydı ağırlık daha geniş bir yüzeye yayılacağından frenleme anında kızaklama daha erken meyda gelecekti.

    Aynı olay arka tekerlekte tersine işler.Asfalta tutunma yüzeyi nekadar fazla olursa yola tutunma da o kadar fazla olur. Çünkü tekerlek durmak değil dönmek ister. Güç yoldan değil tekerlekten gelmektedir.

    Kısaca ön tekerleği yol döndürür.

    Arka tekerleği motor.

  8. #8
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    aslında doğru soru şöle olmalıydı "arka teker neden daha kalın" motosiklein motoru bir güç üretir ve dişli zincir. şaft, kasnak kayış gibi aktarma organları ile bu gücü arka lastiğe aktarır. arka lastiğin yeri tutan alanı ne kadar genişse bu güç o orantı ile yere aktarılır. Dikkat ederseniz motor hacmi ve motorun gücü arttıkça arka lastik kalınlığıda artmaktadır. bu yükselen gücü maksimum oranda hareket gücüne çevirebilmek içindir.

    eğer çok güçlü bir motorda arka lastiği inceltirseniz motor ilk hareket anında yüksek güç yüzünden patinaj çekecek, potansiyel enerjisini kinetiğe çeviremeyecektir. Oysa amaç potansiyel enerjiyi minumum kayıpla kinetik yani hareket enerjisine çevirmektir. Yine aynı mantıkla güçsüz bir motora kalın lastik uygularsanız motor gücü ilk hareketi vermekte zorlanacaktır.

    CBR 125 aslında bu anlatıma en uygun örneklerden biridir. sport görüntüsü verilen bu motora malesef bir sportta olması gereken güç verilememiştir (motorun hacmi yüzünden) hızı artırmanın en kolay yolu arka lastik ebadını küçük tutarak ve dişli oranlarıyla oynamakta bulunmuştur.

    Özetlemek gerekirse arka lastik ön lastiğe oranla kalındır. çünki motorun gücünü zemine en iyi aktarmanın bilinen tek yolu budur.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  9. #9
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    güç aktarımı kısmı gayet açık,

    ön ve arka aynı kalınlıkta olsa ne olur? neticede arka genişlediği oranda yatma açısına sahip oluyor, ön de aynı açıya sahip olsa ne olur?

    önün daha ince olması, birim yüzeyde daha basınç uygulaması fren anında daha çabuk kilitlenmeye neden olmaz mı? çoğu motorun ön frenleri arkaya göre daha kuvvetli değil midir? (çift ön-tek arka disk, ön disk-arka kampana, vs.)
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  10. #10
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    fren yaptığınızda motorun ve dolayısıyla üzerindeki yolcu ve sürücü ağırlığı ön tekere biner bu yüzden bu tekeri durdurmak üstünden yük kalkan arka tekeri durdurmaktan daha zor bir hal alır . hemen burda bir hendikap devreye girer ön tekeri arkaya uygulanan gücü uygulayarak daha sıkı sıkabilmek.. Ancak buda kontrolsüz olursa ön teker kitlenecek ve tekerin kontrolü tamamen bizden çıkacaktır.

    İşte burada devreye ABS fren sisteminin gerekliliği giriyor. motorun kontrollü yavaşlaması kontrolsüz kızaklamaktan çok daha emniyetlidir.
    haqan1987 bunu beğendi.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  11. #11
    melocann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    YaMaHa YzF R25
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında doğru soru şöle olmalıydı "arka teker neden daha kalın" motosiklein motoru bir güç üretir ve dişli zincir. şaft, kasnak kayış gibi aktarma organları ile bu gücü arka lastiğe aktarır. arka lastiğin yeri tutan alanı ne kadar genişse bu güç o orantı ile yere aktarılır. Dikkat ederseniz motor hacmi ve motorun gücü arttıkça arka lastik kalınlığıda artmaktadır. bu yükselen gücü maksimum oranda hareket gücüne çevirebilmek içindir.

    eğer çok güçlü bir motorda arka lastiği inceltirseniz motor ilk hareket anında yüksek güç yüzünden patinaj çekecek, potansiyel enerjisini kinetiğe çeviremeyecektir. Oysa amaç potansiyel enerjiyi minumum kayıpla kinetik yani hareket enerjisine çevirmektir. Yine aynı mantıkla güçsüz bir motora kalın lastik uygularsanız motor gücü ilk hareketi vermekte zorlanacaktır.

    CBR 125 aslında bu anlatıma en uygun örneklerden biridir. sport görüntüsü verilen bu motora malesef bir sportta olması gereken güç verilememiştir (motorun hacmi yüzünden) hızı artırmanın en kolay yolu arka lastik ebadını küçük tutarak ve dişli oranlarıyla oynamakta bulunmuştur.

    Özetlemek gerekirse arka lastik ön lastiğe oranla kalındır. çünki motorun gücünü zemine en iyi aktarmanın bilinen tek yolu budur.
    saygı değer patronum gzüel anlatmışın beni bilgilendirdiğin için saol da sen hep yürümeyle yani hareketle olan açıklamaları yapmışın frenlemeyle ilgili bilgin varmı


    demiştim bi açıklama getirdin saol
    kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:

    bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana

  12. #12
    Bandit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    atlar,motosikletler,oyuncaklar
    Esasen lastikler ne kadar ince olabilrse o kadar iyidir. Kalin lastikler sadece havali gorunurler ama diger bir yandan da motor icin yogun bi surtunme ve agirlik yaparlar.Bunu bisiklet kullananlar daha iyi bilirler. Virajda avantaj gibi gorunurler ama esas avantaj lastigin ne kadar kisa yanaklara sahip olmasidir. kisa yanaklar virazda iyidir lastigin tutunma yuzeyini artirir ama toprakta degil.Arazide kalın yanakli ve disli astikler makbuldur.Ayrica on lastigin ince olmasi kum gibi yumusak yuzeylerde motorun batmamasinida saglar.Bu tip yumusak zeminde motora gaz vererek motorcu agirligi arkaya verir ve on lastiginde inceligide onu camurdan kurtatir . "Nacizane dusuncem..."
    bandit : ruhlarinda haydut tasiyanlari , ruhlarinda ozgur olanlari, ruzgara cikinca herseyi unutanlari anlatir

  13. #13
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı bordo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz doğru biraz anlış bilgiler gördüm.

    Doğrusu şudur.

    Ön tekerlek incedir. Çünkü tutunma tüzeyi frenleme ile dorğru orantılı olarak çalışır. Frene basıldığında asfaltla temas eden yüzey nekadar küçük olursa mm2 ye de o kadar fazla ağırlık düşer bu da kızaklamanın minimum oranda olmasını sağlar. Eğerki yüzey geniş olmuş olaydı ağırlık daha geniş bir yüzeye yayılacağından frenleme anında kızaklama daha erken meyda gelecekti.

    Aynı olay arka tekerlekte tersine işler.Asfalta tutunma yüzeyi nekadar fazla olursa yola tutunma da o kadar fazla olur. Çünkü tekerlek durmak değil dönmek ister. Güç yoldan değil tekerlekten gelmektedir.

    Kısaca ön tekerleği yol döndürür.

    Arka tekerleği motor.
    Alıntı Bandit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esasen lastikler ne kadar ince olabilrse o kadar iyidir. Kalin lastikler sadece havali gorunurler ama diger bir yandan da motor icin yogun bi surtunme ve agirlik yaparlar.Bunu bisiklet kullananlar daha iyi bilirler. Virajda avantaj gibi gorunurler ama esas avantaj lastigin ne kadar kisa yanaklara sahip olmasidir. kisa yanaklar virazda iyidir lastigin tutunma yuzeyini artirir ama toprakta degil.Arazide kalın yanakli ve disli astikler makbuldur.Ayrica on lastigin ince olmasi kum gibi yumusak yuzeylerde motorun batmamasinida saglar.Bu tip yumusak zeminde motora gaz vererek motorcu agirligi arkaya verir ve on lastiginde inceligide onu camurdan kurtatir . "Nacizane dusuncem..."
    Tamamen yanlış. İnanmayan otomobile bisiklet tekerleği takıp deneyebilir. Lastiklerin kalınlığı motorun güç, hız, viraj karakteristikleri ve kullanılacağı zemin gibi bir çok parametreye bağlıdır.

    Geniş lastikler yol tutuşu arttırır, bu sebeple Porsche ve Ferrari gibi spor otomobillerin lastikleri sıradan otomobillerin 2-3 katı genişliktedir. Lastiğin tabanı ne kadar genişse yol tutuşu o kadar artar, çünkü yere temas eden zeminin genişliğiyle yerle olan sürtünme doğru orantılıdır. Ancak bu sürtünme arttıkça sürtünmeyi yenmek için gereken güç de artacağı için güçsüz araçlarda lastikler daha incedir.

    Otomobillerde aynı zamanda lastik genişliği yanal yol tutuşu, yani viraj dönme hızlarını da etkiler. Lastikler ne kadar genişse yanal yol tutuş da o kadar iyi olur.

  14. #14

    Üyelik
    04 Haziran 2008
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamen yanlış. İnanmayan otomobile bisiklet tekerleği takıp deneyebilir. Lastiklerin kalınlığı motorun güç, hız, viraj karakteristikleri ve kullanılacağı zemin gibi bir çok parametreye bağlıdır.

    Geniş lastikler yol tutuşu arttırır, bu sebeple Porsche ve Ferrari gibi spor otomobillerin lastikleri sıradan otomobillerin 2-3 katı genişliktedir. Lastiğin tabanı ne kadar genişse yol tutuşu o kadar artar, çünkü yere temas eden zeminin genişliğiyle yerle olan sürtünme doğru orantılıdır. Ancak bu sürtünme arttıkça sürtünmeyi yenmek için gereken güç de artacağı için güçsüz araçlarda lastikler daha incedir.

    Otomobillerde aynı zamanda lastik genişliği yanal yol tutuşu, yani viraj dönme hızlarını da etkiler. Lastikler ne kadar genişse yanal yol tutuş da o kadar iyi olur.
    O dediğin Porshe ve Ferrarilerinde arka lastikleri kalın ön lastikleri ince. Bilmediğin bir konuda konuşmuş olmak için konuşuyorsun. Lütfen yanlış bilgiler aktarma.

  15. #15
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı bordo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O dediğin Porshe ve Ferrarilerinde arka lastikleri kalın ön lastikleri ince. Bilmediğin bir konuda konuşmuş olmak için konuşuyorsun. Lütfen yanlış bilgiler aktarma.
    http://www.arabadergisi.com/ps/porsche/911-gt2a.htm
    2004 Porsche 911 GT2:
    Lastikler (ön) 235/40 ZR 18
    Lastikler (arka) 315/30 ZR 18
    Ağırlık:1440 kg

    http://www.motorsporlari.net/car/tec...5&make=Renault
    1999 Renault Laguna
    Lastikler (ön) 195/65 R 15
    Lastikler (arka) 195/65 R 15
    Ağırlık: 1350 kg

    Umarım hangi lastiğin daha geniş olduğunu anlıyorsunuz? Arkadn itişli Porsche GT2'lerin ön tekerlekleri, önden çekişli bir Laguna'dan 4 cm daha geniş. İnce mi demek oluyor bu?


    Araçlarda çekiş veilen tekerlekler daha geniştir, çünkü bu tekerleklerde daha fazla yol tutuşa gerek vardır. Önden çekişli bir otomobilde virajda gaz verirseniz lastiklere aktarılan güç de tutunma gerektireceğinden arç önden kayar. Arkadan itişli bir araçta aynı şeyi yaparsanız arkadan kayarsınız.

  16. #16
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    bu arada çoğu standart otomobilde ön ve arka lastik ebatları aynıdır, super sport-cross haricinde neden standart gezi motorlarında bu farklıdır bunu merak ediyorum. bırakın yüzlerce beygiri yola aktarmayı 10-15 beygirlik motorlarda bile ön-arka farklı....

    bu arada konu motor, dağıtmayalım lütfen...

    bir de motor lastiği otomobil gibi tüm tabanıyla yere yapışmıyor, sadece ince bir yüzeyde temas ediyor ne kadar kalın olursa olsun.
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  17. #17
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    @BOO_74

    Viraj içinde motorunu en iyi hızlanacak vitese getirip aniden tam gaz verirsen arka teker patinaja düşer, sen de yere. Bunu 10hp'lik bir motorla bile başarabilirsin. Motosiklet tekerinin yere basan kısmı avuç içinden az. Bu alan hem motosikletin dönmesini sağlıyor, hem de gücü yere iletiyor. Dönüş sırasında tekere fazladan güç uygularsan, teker dönüş çizgisini kaybeder.Bu sebeple yere basma alanını az da olsa genişletmek için arka tekerler daha geniş yapılır.

  18. #18

    Üyelik
    04 Haziran 2008
    Khutuck

    Konumuz otomobiller değil Motosikletler

  19. #19
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Arabalarda konu çok farklı. spoyler denlen asıl amacı hava yardımınıda alıp aracı yola doğru bastırıp rüzar gücünüde aracın yol tutuşuna eklemeye yarayan parçalar malesef motosikletlerde yok..


    Bandit demişki

    Ayrica on lastigin ince olmasi kum gibi yumusak yuzeylerde motorun batmamasinida saglar
    bu bilgi yanlış teker ne kadar ufalırsa batma o oranda artar. yumuşak yüzeye tutunmak ancak kalın teker veya geniş alanla olur.. ince tekeri çamurdan çıkarmak kalın tekeri çıkarmaktan çok daha kolaydır.. ama bu yumuşak zemin için bir tercih olmaz yani yanlış bilgi.. bkz tüm kum araçları kalın tekerlidir.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  20. #20

    Üyelik
    04 Haziran 2008
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.arabadergisi.com/ps/porsche/911-gt2a.htm
    2004 Porsche 911 GT2:
    Lastikler (ön) 235/40 ZR 18
    Lastikler (arka) 315/30 ZR 18

    Bu arada görüldüğü üzere Porsche ninde arka lastikleri ile ön lastikleri arasında fark var önler ince arkalar kalın.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)