arka tekerle ilgili aşağı yukarı hemfikiriz,
de ön neden daha ince konusu hala açıkta.... önün arka ile aynı kalınlıkta olmasının ne zararı var? tamam arka kalın olsun gücü aktarsın vs., ön de aynı ebatta olsa ne olur?
arka tekerle ilgili aşağı yukarı hemfikiriz,
de ön neden daha ince konusu hala açıkta.... önün arka ile aynı kalınlıkta olmasının ne zararı var? tamam arka kalın olsun gücü aktarsın vs., ön de aynı ebatta olsa ne olur?
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
Arkanın amacı gücü aktarmak. ön de aynı ebatta olursa sorun olmaz (örnek çoğu commuter) ancak gereksiz sürtünme yaratıp yakıt tüketimini arttırır.
arkadaşlar bu konuda hemfikir olanı görmedim.uzar bu konu..arkadaş başka forumlardada yazmış,,bilmem kaç sayfa olmuş. önemli olan ön teker nereye giderse arkanında oraya gitmesidir..boşverin gerisini.
Bu güzel bir yaklaşım. İyi espri de...
Diğer yandan bu bir mühendislik meselesi. Tek bir doğru var yani. Arkadaşların hemfikir olmaları gerekmiyor. Yanlış bilenler doğruyu öğrenecek mesele buarkadaşlar bu konuda hemfikir olanı görmedim.uzar bu konu..arkadaş başka forumlardada yazmış,,bilmem kaç sayfa olmuş..
Ama maalesef öyle olmuyor, iğneleme sataşma falan oluyor.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
bence.
on tekerin ınce olmasının sebebi on teker belırler nereye gıdılcegını yoldakı manevra kabılıyetı ıyı olsun diye yani.
ıkıncı neden ise.motorun on tekerine fazla bı agırlık gelmedıgı ıcın yatma anında yere daha fazla agırlık uygulayabılmektir ve bu sayede onden kaymaları engellemektir.
benimde kanıma girdiler:)
NİNJA tu fifti aR:queen:
bence ön tekerin ince olmasının sebebi yakıt tüketimi ve maximum süratle alakalı kalın olsaydı sürtünme arttığı için yakıtta artacaktı doğal olarak hızdanda düşecekti motor arka teker hareketi sağladığı için kalın olması gerekir ön tekerde böyle bi işlev olmadığı için gerek yoktur kanımca ve bu yüzden incedir
No Manita No DIRDIR ONLY MAKARA ONLY GIRGIR
benim mondial 150 hs motorumun ön ve arka lastik ebatları aynı
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
şunu eklemek istiyorum ki;
lastik ebatlarının farklı olması motorun cinsiyle,nerede kullanıldığıyla doğru oranılıdır.güç arttıkça yere temas gereksinimide artar.(örn:bi ark. konuya değinmiş biraz:cbr125 in ön-arka lastik orantısıyla cbr 600 ün ön-arka lastik orantısı hemen hemen aynıdır.)
ön lastik yolda bağımsız şekilde döner.arka lastik ise bi yandan motoru hareket ettirirken aynı anda da yolu tutar.çok uzun düşünmeye ve tartışmaya gerek duyulmaması gereken bir konu.biraz mantık yeterli.;)
yeni bir tartışma konusu
ahanda bunun motorunun lastiqlerinin ikiside eşitmiş bunun açıklaması nedir
Valla benım onde arkada aynı
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
Konunun özünden çok beni ilgilendiren mevzu bir arkadaşımızın bu konuyu merak etmesi.
Böyle şeyler beni çok neşelendiriyor.
Ülkemin geleceği konusundaki endişelerime bir virgül koyup, şöyle diyor;
"Dur bak böyle gençler var senin ülkende.Henüz herşey bitmedi."
Kütük ve BBR konuyu açıklamış.
Muhalefet olan renk adı taşıyan nikli bir arkadaş ve diğerleri de kendilerini daha fazla komik duruma düşürmeden forumumuzun
"Hayabusayla 360 yaptım."
sanatsal içerikli bölümlerine kaymaları motosiklet kültürünün geleceği açısından büyük önem taşıyor.
Forumlar da uzun süredir yazan ve okuyan insanlar,
belli bir zaman sonra kimin salak kimin bilgili olduğunu anlayabilecek bir kapasiteye ulaşıyorlar.
Yani kendi kimliğinizi göstermek için buraya;
"Hah ha hah, gördünmü bak, porche'nin ön tekerlekleri ince"
gibi yazılar yazmanıza gerek yok.
Bu forumdaki bir çok aklı başında insan, daha ilk mesajda kapasitenizi anladı.
Yani ben çok zekiyim, çok bilgiliyim.
Adamı ezerim muhabbetlerinin geçerli olmadığı bir yerde olduğunuzu idrak edip sonra post sahibi olun.
Hayır ben bu işi gerçekten biliyorum beni yanlış anladınız diyorsanız şu soruma aklı başında bir cevap verin.
"Ben 78 kw ve 60 nm lik bir motora biniyorum.
İdeal ön ve arka lastik ölçülerimi söylermisiniz?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
slm arkadaşlar çankırıdan bende katılayım bari dedim 535 virago-250 virago junlin150 vespa px 200 -cosa kulandım lastiklerin ön ince olması direksiyon kullanımını rahatlatır hakimiyet iyi olur fakat yollarda iz takip eder ona dikkat etmek gerekir ön kalın olması iz takip etmez motora güç az olanlarda agırlık yapar yakıt artar sarsıntı yapar direksiyonda arka teker katılıyom sizlere gücü aktarır ama hızı azaltır.arkadaşımız bisikletten örnek vermişti asfalt lastgiyle toprak lastigi farklıdır asfalt lastigi toprak yolda gezer kaza yaptırır.
haydi buyrun..... bu motorların viraj kabiliyeti yok mu?
hatta bazı tip motorlarda ön lastiğin çapı da arkaya göre daha büyük, çoğu cruiser, maxi scooterların büyük bir kısmı (mp3 hariç onun arka 14" ön 13", ne mantıksa?), endurolar, vs.
bunun mantığı açık, ön teker daha rahat yuvarlansın, engelleri-çukurları daha rahat geçsin, arka da daha rahat devirlensin.
hadi bakalım motorcular, "hayabusa ile 360" yapmak güzel de az bişey de fizik bilmek gerekir, konuşalım-tartışalım ama bunu bilgiyle yapalım. ön nereye giderse arka da oraya gider gibi vecizleri sohbet bölümünde konuşuruz.
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
Kendi kendimden alıntı yapıyorum.
Topici polemiğe sürüklemeye çalışarak popülaritesini artırmaya çalışan kişilere kapılarımız kapalıdır.
Maksat bilgi paylaşmaksa burası tam yeri doğru yanlış ayıklanır bişekilde.
Seni tarif etmek için hayvanın biri yada hayvan ismini taşıyan üye gibi bir tarifde bulunmuyorum direk üye ismini yazıyorum.
Coq Hoşgörü ve saygı sınırlarını zorlamanın anlamı yok.
birileri nekadar aksini iddia ediyor olsa da lastiğin yere değen yüzeyi ne kadar çoksa tutunma okadar fazladır. takribi 170 + 80 kg ağırlığın yarısını paylaşıyorsa bu teker, çok fazla baskıya ihtyacı kalmamıştır yere iyi tutunmak için
aslında motorda ön teker ince değil, arka tekerler gücü doğrultusunda kalın yapılır, barış abinin de dediği gibi. temas yüzeyinin, dolayısıyla tutunmanın artması ve motorun patiye düşmemesi için gereklidir bu. diğer taraftan kalın bir ön teker direksiyon kontrolünü de güçleştirir sanırım.
Bazı mesajlar çok hoş. sanki olay blimsel olarak açıklanamıyo da burada bunu biz keşfedecez gibi yazılmış.
Konu ile ilgili fikrinizin olmayışı bu konuda bilgisiz olduğunuzu gösterir. Konunun bir açıklaması olmadığını göstermez.
Her konuda bilgi sahibi olacağız diye bir zorunluluk yok.
Konu hakkında bilgimiz yok ve eğer konuyu merak ediyorsak bilgili birileri gelir konuyu açıklığa kavuşturur.
Bu konu hala hep tartışılır gibi komik bir yaklaşım olabilirmi.. sanki ilk mesajı atan arkadaş tavukmu yumurtadan çıkar yoksa yumurtamı tavuktan diye sordu
Arka lastik kalıdır:motorun gücünü satıha en iyi aktarabilme yolu budur. Kros motorlarda lastik dişlidir, çünki gidilmesi düşünülen yol yumuşak bir zemindir. Diş bu yumuşak zemine tutunur ve aynı mantıkla max yo tutuş sağlanır. buz üzerinde giden motorlar vardır. onların lastikleri ise çivilidir. amaç aynı max yol tutuş ve gücü yola aktarabilmeyi sağlamak.
Mantık daha iyi anlaşılsın bir ilkokul talebesinin anlayacağı seviyede anlatalım.
görünüyoki bir dünya anlamayan var .
buz motosikletinde arka lastiği kalılaştırmaya gerek yok . neden ?
çünki satıh buz, lastik ne kadar kalınlaşırsa kalınlaşsın yol tutuş değişmez ee sorunu nasıl çözecez ve tekeri nasıl max tutuş sağlayacak şekilde düzenleyecez buzun içine girecek ve tekeri yolda tutacak bir çözüm bulacağız
.. Buduuuum çivi evet çivi lastği çivileyeceğiz
kros motorda arka lastik nasıl olmalı..
Yol gevşek yani lastik kalınlaşırsa gevşek zemine batma riski azalsada bu sefer gücün çok büyük bir kısmı kaybedilecek .. hem lastiği ince tutup hemde max yol tutuşu sağlamak lazım ama nasıl.
onuda buldum tabiki lastikleri dişli yapalım .. hem zemine bir panter gibi yapışsın hemde güç kaybı olmasın
geldik en önemli noktaya zemin asvalt veya beton yani diş geçirmek kolay değil ama max yol tutuş istiyoruz ne yapmalıyız. lastikleri biraz kalınlaştıralımmı .. her iki lastiğide kalınlaştırdık ..aman o ne motoru yerinden kaldırmak bile çok zor bir hal aldı hatta ön lastiği kalınlaştırdığımız için hareet kabiliyetide azaldı ne yapmamız gerek .. hemen ön lastiği eski boyutuna çekelim yol tutuşta getirisinden çok götürüsü var ..(ilk mesajımda bu yüzden deimki doğru soru arka lastik neden kalın olmalıydı).. arka lastik kalın kalsınki zemine max oranda tutunma sağlasın.
Gelelim ön lastikte neden çift disk var meselesine . bunuda anlattım ama açarak anlatmakta fayda var.
lise yılarında kinetik enerji, potansiyel enerji, ivmelenme , merkezkaç gibi konular anlatılırken ülen bunları neden koyarlar ders proğramına derdim . Bu günler içinmiş demek
fren yaptığınız an motorda öne doğru bir yığılma olur. İşte bu yüzden arka lastik istenen fren performansını gösteremez. çünki ağırlık öne doğru yığılma yüzünden ön tekere binmiştir. ön tekeri mümkün olduğu kadar iyi kontrol ederek motoru durdurmamız lazım hem frene asılacaz hemde kitlenmeden kaçınacaz. işte iki disk bu işe yarar yani en asgari kuvvetle diski sıkmayı sağlar el hassasiyetimiz hala freni kızaklama yapmayacak kadar hassas hisseder. bazı motorlarda ise arka kampana ön disktir .. mantık yine aynıdır . kampana frenin en büyük hendikapı kızaklama yapmaya çok yatkın olmasıdır.
ön teker neden daha büyüktür. bu her motorda böle değildir. özellikle enduro tarzı motorlarda bu şekildedir. amaç direksiyon hakimietini arttırmak daha stabil bir yol çizgisi tutturabilmek ve yoldaki engebeleri mümkün olduğunca kolay aşmaktır
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
BBRR,
budur işte arkadaşım!
teşekkür ederim. ben cevabımı aldım.
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
tavukmu yumurtadan çıkar yumurtamı tavuktan,horozda derki polemiğe girmem basar geçerim...
Barışım kankam seni seviyorum,
peki konuyu diriltmek adını bir soruda ben sorayım 883 harleyde bıle arka lastık 130'ken nasıl oluyorda 250cc'lik motorlardada aynı lastıgı kullanıyorlar?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)