Boğulmuş motora ne yapılır?
Reklamlar
-
02 Haziran 2008, 22:53
#1
1. Ayak marş pedalını kullanarak; birkaç girişimden sonra motor çalışmazsa fazla yakıt yüzünden boğulmuş olabilir.
Boğulmuş motoru temizlemek için, kontak anahtarını kapatın ve jikle kolunu tamamen off konumuna getirin. Gazı sonuna kadar açın ve motoru ayak marş pedalı ile birkaç kez çalıştırın. Kontak anahtarını ON konumuna alın ve gazı yavaşça açın; motoru ayak marş pedalını kullanarak çalıştırın.
2. Elektrikli marş motorunu (el marşı) kullanarak;
Jikleyi kapatıp motoru 5 saniyeliğine çalıştırın. Eğer motor çalışırsa hızlı bir şekilde gazı kapatın. Eğer motor çalışmıyorsa 10 saniye bekleyin.
Reklamlar
-
02 Haziran 2008, 22:55
#2
bogulmuş motora hayat öpücüğü de verebilirsiniz .. sonra kalp masajı .. baktınız gene olmuyor .. demekki kıbleyi hesaba katmamışsınız ((((((((((:
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
02 Haziran 2008, 23:03
#3
[B][COLOR="DarkRed"]Tecrübeler en iyi öğretmenlerdir. Yalnız masrafları biraz çoktur.[/COLOR][/B] :) :)
-
02 Haziran 2008, 23:07
#4
arabada gaz pedalının sonuna kadar basılı tutarım pompalamadan marşa basarım genelde işe yarar.
motorda henüz başıma gelmedi gelirse aynı yöntemi denerim
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
02 Haziran 2008, 23:17
#5
-
03 Haziran 2008, 00:16
#6
sadece marşa basılıp 3-5 saniye marşta tutulur. eksozdan çiğ benzin kokusu alındığında , 1/4 gaz verilip (enjeksiyonlu keeway süperlight hariç ) elektrik marşına basılır çalışma sesi duyuldugunda gaz kolu bırakılır.
-
03 Haziran 2008, 00:25
#7
-
03 Haziran 2008, 00:26
#8
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
03 Haziran 2008, 00:26
#9
jesse adlı üyeden alıntı
bogulmuş motora hayat öpücüğü de verebilirsiniz ..
sonra kalp masajı .. baktınız gene olmuyor .. demekki kıbleyi hesaba katmamışsınız ((((((((((:
bence sırtına da vurabilir
-
03 Haziran 2008, 00:32
#10
digi_boy26 adlı üyeden alıntı
sadece marşa basılıp 3-5 saniye marşta tutulur. eksozdan çiğ benzin kokusu alındığında , 1/4 gaz verilip (enjeksiyonlu keeway süperlight hariç
) elektrik marşına basılır çalışma sesi duyuldugunda gaz kolu bırakılır.
ne enjeksıyonu olum 3.5 milyarlık motorda enjeksıyon mu olur
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
03 Haziran 2008, 00:32
#11
yok ya elını bogazına koy kustur sonra bıraz yatır sonra yola devam oda olmadı koy kenara tapayban
-
03 Haziran 2008, 12:47
#12
mterayes26 adlı üyeden alıntı
ne enjeksıyonu olum 3.5 milyarlık motorda enjeksıyon mu olur
durmuşa sorsana !. motor marşlı-gaz yapınca çalışmıyor sadece marş basmak yetiyor
-
03 Haziran 2008, 13:17
#13
üstüne çıkıp zıpla taki öksürünceye kadar :D
-
03 Haziran 2008, 13:31
#14
yau ne adamlarsınız allah aşkına arkadaşlar...adam dara düşmüş yardım bekliyor...sizse kafa buluorsunuz ya hLL olsun...anlaşılan o ki kimseler bilmiyor ne yapacağını o durumda..
-
03 Haziran 2008, 13:48
#15
benim bildiğim arabadan yani,debriyaja basılır...asla gaza basılmaz...debriyaja basılı araba çalıştırılır...taki rahatlayana kdr motor....sonra yürü git ztn
-
03 Haziran 2008, 13:50
#16
Gaza boğulan araca, çalışana kadar marşa basılır pompaladığı kazı yakınca çalışır zaten...
-
03 Haziran 2008, 16:19
#17
gaz vermeden vurdurarak çalıştırabilirsiniz.
Şimdi bu yazının altına bir sürü arkadaş aman motorunuzu vurdurarak çalıştırmayın çok zararlı pistonu patlar şanzımanı yarılır gibi şeyler yazacak. Onlarada inanmayın.
-
03 Haziran 2008, 20:51
#18
ben buji söker buji yatağına koyarım,öyle ayak marşına basarım içerde sıkışan gaz yanar sonrada bujiyi takarım,denenmiştir sonuç yüzde yüz
-
08 Haziran 2008, 12:48
#19
Sevgili Arkadaşlar,
Motorun Boğulması tabir ettiğimiz durum sıkça rastlanabilecek olaylardandır. Ancak gördüğüm kadarı ile kafalar karışmış, ben de katkıda bulunayım.
Eğer motor karbüratörlü ise yapılması gereken: Gaza tamamen basılır, sebebi ise, karbüratör hava kelebeğini tam açık konuma getirerek yanma odasına temiz hava girişini artırarak yoğunlaşmış benzini egzost yoluyla atmaktır. Bu esnada unutulmaması gereken, gaz kolu pompalama tabir ettiğimiz şekilde açıp kapanmamalıdır. Bu hareket her yapıldığında karbüratör içerisindeki küçük bir pompa bol miktarda benzin enjekte edeceğinden boğulma dediğimiz durumu artırıcı etki gösterir. Başa dönersek, gaz kolu sonuna kadar açılır ve 5-7 saniye süre ile marşa basılır. Bu işlem 1 er dakika beklenerek tekrarlanır. Dikkat, bekleme esnasında gaz kolunu bırakmayınız, hep tam açık durumda kalsın Marşa basarken motorda çalışma sesleri (yanma) başlarsa marş basmaya devam edin (Ama toplamda marş basmayı 10 saniyeden fazla yapmamaya çalışın, marş motoru çok ısınır.
Enjeksiyonlu motorlarda boğulma tabir ettiğimiz bir durumla karşılaşılmaz genelde. Ama yine de motorun boğulmuş olabileceğini düşünüyorsanız beklemek iyi bir metotdur. Ancak, 2-3 dakikada bir hiç gaz açmadan 2-3 saniye marşa basarak yanma odasının havalandırılması ve yoğunlaşmış benzinin uzaklaşması sağlanmalıdır
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
yucika adlı üyeden alıntı
gaz vermeden vurdurarak çalıştırabilirsiniz.
Şimdi bu yazının altına bir sürü arkadaş aman motorunuzu vurdurarak çalıştırmayın çok zararlı pistonu patlar şanzımanı yarılır gibi şeyler yazacak. Onlarada inanmayın.
Benim moturda olmuyo ama
Poturdak
-
08 Haziran 2008, 20:09
#20
enjeksiyonlu motorlarda gaza sonuna kadar basılır ve motor çalıştırılır. bu mtss sınavında da çıkıyor.
benim yukarıda anlattığım hondanın tavsiyesidir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)