Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Üzerine "ön tekerl için" yazılı olan lastik arkaya

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Majesty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vespa 250GTSie ABS
    Liberty200 icin aldıgım Arka 120x70x14 Dunlop Lastigin üzerinde "Ön Tekerlek için" yazısı oldugu için lastigi iade ettim. Lastigi aldıgım yer Liberty200 de bu lastigi arkaya da takabilirsiniz dedi. Dogru cevabı bilen acıklık getirirse insanlar aydınlanır satıcıya ınanarak baslarına bır iş gelmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Lastiklerin bazılarında dönüş yönü olduğunu biliyorum ama ön arka diye ayrıldıklarını ilk defa duydum.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3
    Majesty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vespa 250GTSie ABS
    Lastigin üzerinde "For front wheel" yazıyor

  4. #4
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Şöyle söyleyeyim ön arka farklı olabilir. Desenide farklı olabilir. Mesela ön tekerlerk deseni yağışlarda altından suytu atsın diye daha fazla kanallı olabilir. Arka tekerlekte çekiş nedeniyle farklılıklar arz edebilir. Ama değişmemesi gereken birşey varsa oda hamur sertliğidir. Ön arka hamur sertliği aynı olmalıdır. Çünkü hamur sertlik düzeyi yol tutuşa direkt etki eder. Yalnız bu dediklerim yüksek hız motorları veya arazi motorları için değil. Cruiser veya ufak motorlar için çünkü yüksek hızlı motorlarda yola tutunma çok önemli bu nedenle bu tip motorlarda ön ve arka desen aynı, hatta lasik yanal yüzeyleride özeldir. Arazi motorları içinde zaten üzerindeki çamuru çabuk atabilecek ve maksimum yere tutunmayı sağlayacak yapıdadır.

    Arkadaşın dediği doğrudur. Ön lastik için diyorsa doğrudur. Arka tekerde (çekişin olduğu tekerde) bu lastiğin kullanılması hem lastiğin yapısını bozabilir hemde tutunma problemlerine sebep olabilir. Arkadaş doğrusunu yapmış.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  5. #5

    Üyelik
    30 Haziran 2005

  6. #6
    sereye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    DÜZCE - 1959
    Motosikleti
    '08 Burgman 400 Siyah
    Kamyonlarda ön tekerleklerin farklı ve diğer lastiklere göre pahalı olduğunu duymuştum.
    Makine arkadaşın söyledikleri mantıklı.
    Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen

  7. #7
    wishmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2005
    Şehir
    Bahcelievler/Istanbul
    Motosikleti
    YBR 125
    örneğin bendeki metzeler me22 öne de arkaya da takılabiliyor, üzerinde öne veya arkaya takıldığında ne yöne dönmesi gerektiğini gösteren oklar var. bunun gibi birşey olabilir mi acaba dunlop.ta da?
    --
    Kivanc Oskay
    A Rh(+)
    YBR125
    34 AZ 5842

    \"istikbal göklerdedir\"

  8. #8
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Her lastikte dönme yönü belirtilir. Yalnız arkaya veya öne takılması belirtiliyorsa ona göre kullanmak gerekir.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler