Performans ve Yakıt Tasarrufu
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar.
2 zamanlı scooter tip motor kullanan arkadaşlarımızın bir çoğunun 2 zamanlı motor seçmelerinin tek sebebi motordan alacakları performanstan vazgeçememeleridir.
Örneğin zamanımızda 4 zamanlı 100 CC lik bir motorsikletin verdiği performans asla 2 zamanlı 100 CC bir motorsikletin yerini tutmaz.
4 Zamanlı 100 lik bir motorsikletin yakıt tüketimi Km de 45,000 ile 55,000 TL arası değişirken 2 zamanlı 100 bir motorsiklet 65,000 ile 80,000 TL arasında yakıt yakar. Ama 2 zamanlı motordan aldığınız tork ve güç sizi öylesine etkilerki eğer 2 zamanlı bit motordan inip 4 zamanlı bir motora binerseniz attan inip aşşeğe binmiş gibi olursunuz. 4 zamanlı bir scooter bence en az 200 CC motor hacminde olmalıdır aksi durumda motordan verim alınamaz.
Ben 2 zamanlı 100 CC bir Peugeot Vivacity kullanıyorum ve yakıt tasarrufu için geçtiğimiz hafta mesut usta tarafından benzin iğnesi değişti motorun.
Motorum yakıt iğnesi değişmeden önce Km de 75,000 TL yakıyordu fakat şimdi KM de 50,000 TL ye kadar düştü ve asla motorun performansı değişmedi. Yani bir iğne değişimi ile 2 zamanlı motorunuzu performansınızı kaybetmeden 4 zamanlı motor kadar tasarruflu hale getirebiliyorsunuz.
İğnenin fiyatı motoruna göre değişiyor ortalama ise 10 milyon ile 13 milyon arasında. Servisiniz yada ustanızla konuşup tasarruf edebilirsiniz.
Bol güneşler mutlu sürüşler.
JustHappy :hotsun:
Reklamlar
-
yakıt iğnesi dediğin şey ne?
-
enjektör demek istedi sanırımm
-
ben d önce öyle düşündüm, bende speedfight 2 var ve bildiğim kadarıyla vivacity ile aynı motor ama benimki enjeksiyonlu diil karbüretörlü
-
yaw arkadaşlar usta nıza sorun siz !
karbüratörün içindeki aksamda bir adet iğne var bu iğne değişiyor ama takım olarak satılıyor.
ustalar yardımcı olacaktır. eğer başka illerde bulamazsanız ben buradan alıp kargo ile size yollayayım
Artık kısa cümleler kuruyorum...
-
karbüratör e ayar çekiyolar zaten yakıt tasarufu için ama tam olarak ne yaptıklarını bende bilmiyom
-
bakın arkadaşlar size yanlış bilgi vermemek için yarın mesut usta yı arayıp ne olduğunu tam öğrenip size bildirecem burdan
beni izlemeye devam edin anacıııımmmmm
Artık kısa cümleler kuruyorum...
-
Yakıt iğnesi, karbüratöre benzinin aktarıltığı noktadır. bir çeşit musluk olarak düşünebilirsiniz eğer musluğun çapını azaltırsanız içinden geçen su (burada yakıt) miktarını da azaltmış olursunuz. Ancak performansın aynı kalması beklenmemelidir.
Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges
Something lost behind the Ranges. Lost and waiting for you. Go!...
-
justhappy senin dedigin iğne karburatöründe silindir gibi bir yuvası var ve içindede pistona benzeyen alimünyum alışımlı bir piston şeklinde cisim var ve bu cisimin içinde iğne var onu diyorsun heralde üstüne yay bağlı olan belki bu dediğin doğru olabilir cünkü karburatöre benzin gidiyor vede yakıt tüketimi karburatöre vede enjeksiyona bağlıdır senin dediğin performans motor soğukken olabilir diye düşünüyorum ama motor ısındıktan sonra o dediğin işlem gerçekleşmesi tam olmaz cünkü motor sıcakken kavrulu iken tam yerine maddeler oturur. böylece bu sefer karburatöre az benzin geldigi icin veya benzin normal standartlarda gelsede o iğne benzini azalttıgı ıcın motor hararet'e benzer bişi yapar çekişten düşer yanı motor eskisi gibi atak olmaz onu sen anca uzun yol yaptıktan sonra anlarsın çünkü 2 zamanlı motor ile 4 zamanlı motor arasında silindire giden yağ benzin orantısı bayağı değişik
-
e tabi karbüretörden püskürtülen benzin azalınca doğal olarak tüketim düşer ama performans da düşer motor fakir karışımla çalıştığı için
-
yani demi böyle olması gerek ztn de öyle olacaktır
burada'da speed usta var yanı bana da sorun bızde bılırık
-
hımmm
doğru işte o dediğiniz iğne benim bahsettiğim.
valla arkadaşlar Antalyada biniyorum ben bu motora ve gayet sıcak zaten burası. Herhangi bir performans düşüklüğü görmedim motorda. iğne değişmedende aynı performans vardı şimdide öyle.
ben sadece faydalı olmak istedim
Artık kısa cümleler kuruyorum...
-
önerine bişi demioruz ama teknik olarak motorun daha az yakıtla aynı performansı vermesi imkansız speed ve ben onu söylüyoruz, sen motorunu performansını hissedecek şekilde kullanmıyor isen fark edememiş olabilirsin.
-
hehe tamam safrane baba ok :geek:
Artık kısa cümleler kuruyorum...
-
-
Speedfight abi senin meslek belli olmuş yaw şu motor işinden anlıyon sanırım
-
hocam motorcu olmıyacagım sistem mühendisi veya maden mühendisi olmak istiyorum mühendis kafası var yahuu bende ama motordan da anlarım hangi dalda hevesim olsa o dal ile ilgili herr bilgiyi edinirim bu türlü bi yönüm var
-
hocam motorcu olmıyacagım sistem mühendisi veya maden mühendisi olmak istiyorum mühendis kafası var yahuu bende ama motordan da anlarım hangi dalda hevesim olsa o dal ile ilgili herr bilgiyi edinirim bu türlü bi yönüm var, hocam ama öyle ama motor varya çok piskopat bi işş yahuu bir vida adamın hayatını söndürür fallahi billahi
-
olm makine mühendisi ol hem mühendis kafanı çalıştırırsın hem de motor tutkunu işine taşırsın
-
hocam speedfight
biliyorum zaten sistemin nasıl çalıştığını ama genede açıklamaların için çok sağol. çünkü bu forma yazmayan ama okuyan insanlarında bu sistemin nasıl çalıştığını öğrenmesi güzel oldu.
heyooooo
Artık kısa cümleler kuruyorum...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler