Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ufak tamiratlar

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul, izmir ve Aydın üçgeni
    Selamlar

    Benim merak ettiğim konu, bir motorda sık sık meydana gelen arızaların neler olduğu ve tamirinin nasıl yapılacağı (kendimiz yapabileceğimiz arızalardan bahsediyorum).

    Cevaplarsanız sevinirim, önceden tedbir almak için öğrenmem gerek.

    şimdiden sağolun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    hangi marka motor nasıl bir arıza ne gibi alet taklavatın var
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  3. #3
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Aklıma gelenleri yazayım bakalım...

    1. Akü biter. Akün sağlıklı ise aktarma kablosu ile çalıştırırsın, değilse değiştirilir.
    2. Buji ıslanır. Bujiyi söküp kurularsın. Bunun için gerekli anahtar her motorun takım çantasında bulunur.
    3. Karbüratör tıkanır. Tahliye hortumu veya musluğunu bulup biraz yakıt boşaltırsın, olmazsa karbüratörü söküp komple temizlemen gerek.
    4. Sigorta yanabilir. Yenisiyle değiştir, yedeğini taşımak gerek, yarım gramlık şey.
    5. Lastik patlar. Lastik tamir spreyleri var, işe yarıyor. Lastiği sökmek zor iş, yolda yani, hiç zahmet etme.
    6. Aslında hiçbir arıza yoktur. Benzinin var mı kontrol et. Kırmızı acil motor stop düğmesi açık kalmış olabilir. Yılların motorcusu Metehandros bu kırmızı düğmeyi yıllar sonra keşfedebilmiş ve cümle aleme rüsva olmuş kişilik olarak bu konudaki tecrübelerini seve seve paylaşacaktır.
    Üç boyoz bir kola

  4. #4

    Üyelik
    05 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul, izmir ve Aydın üçgeni
    ben genel anlamda sormuştum.

    çok geniş ise konu onu spesifik hale getireyim; enduro almak için parayı denkleştirmeye çalışıyorum.

  5. #5
    axoyum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya / As 200 Gy-2 yok artık
    bu site sayesinde bir çoğunu kendin yapabilirsin
    BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA

  6. #6

    Üyelik
    05 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul, izmir ve Aydın üçgeni
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklıma gelenleri yazayım bakalım...

    1. Akü biter. Akün sağlıklı ise aktarma kablosu ile çalıştırırsın, değilse değiştirilir.
    2. Buji ıslanır. Bujiyi söküp kurularsın. Bunun için gerekli anahtar her motorun takım çantasında bulunur.
    3. Karbüratör tıkanır. Tahliye hortumu veya musluğunu bulup biraz yakıt boşaltırsın, olmazsa karbüratörü söküp komple temizlemen gerek.
    4. Sigorta yanabilir. Yenisiyle değiştir, yedeğini taşımak gerek, yarım gramlık şey.
    5. Lastik patlar. Lastik tamir spreyleri var, işe yarıyor. Lastiği sökmek zor iş, yolda yani, hiç zahmet etme.
    6. Aslında hiçbir arıza yoktur. Benzinin var mı kontrol et. Kırmızı acil motor stop düğmesi açık kalmış olabilir. Yılların motorcusu Metehandros bu kırmızı düğmeyi yıllar sonra keşfedebilmiş ve cümle aleme rüsva olmuş kişilik olarak bu konudaki tecrübelerini seve seve paylaşacaktır.
    yedek farlambası ve sigorta şart ozaman,

    eyvallah

  7. #7
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    Düzenli aralıklarda motorun sesini dinleyip,


    Lastik hava basınçlarını kontrol edebilirsin,

    Zincir in gerginliğini kontrol edebilirsin,

    Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn

  8. #8
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Ha evet far ampulleri yanabilir, değiştirilmesi tüm motor kitapçıklarında yazıyor. Doğrusunu istersen motor kitapçığını yanında taşı. Gerekli tüm bilgileri içeriyor. Tabii ki krank kesmesi durumunda ne yapılcağını yazmaz ama yine de vazgeçilmez bir başvuru kaynağıdır. Kulaktan dolma olmaz böyle şeyler.

    Bir küçük tavsiye. Motorunu servise götürdüğünde ustayı çok iyi takip et. Hangi anahtarla nereyi açtığını gör. Söküm ve takma sırasını ezberle. Motorunu söküp takmaktan korkma. Başlangıçta toplayamayacakmışsın gibi gelir, tırsarsın, ama inatla dene başaracaksın.

    Bu arada motor bloğunu açmaya çalışma. O cıvatalar torkları ölçülerek sıkılır ve genelde conta ile kapatılır. O işe hiç bulaşma...
    Üç boyoz bir kola

  9. #9
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı halimmm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben genel anlamda sormuştum.

    çok geniş ise konu onu spesifik hale getireyim; enduro almak için parayı denkleştirmeye çalışıyorum.
    insallah arıza gibi bi sorunun olmaz, motor aksamı hariç bu sitede bir çok basşık altında işine yarayabilecek bilgiler bulabilirsin, umarın en yakın zamanda dilediğin motosiklete kavuşursun
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  10. #10

    Üyelik
    05 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul, izmir ve Aydın üçgeni
    insan konuya aşina ise ve araba ise sorun yok da birde bilmeden motorun bir paçasını yanlış yere takmak sorunyaratabilir.

    motorcu erol abiyle çok görüşücez desene

    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    insallah arıza gibi bi sorunun olmaz, motor aksamı hariç bu sitede bir çok basşık altında işine yarayabilecek bilgiler bulabilirsin, umarın en yakın zamanda dilediğin motosiklete kavuşursun
    inşallah,
    herkezi ikna ettikte anneyi edemiyoruz onu nasıl yapıcam bilmiyorum, eskiden 125 lik ufak motorlara biniyordum 250 lik falan ama şimdi motorun resimlerini gösterince gözleri doluyor


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler