filtre dediğimiz şu en alt tapanın uzerındeki metal kuçuk parçamı?
filtre dediğimiz şu en alt tapanın uzerındeki metal kuçuk parçamı?
Arkadaşlar bu yağlama yağı konusu benim canımı sıkan ayrıntılardan birisi aslında.
Normalde Diesel Makinelerde yanma sonu asidik oluşumlar benzinli makinelere göre fazla olmasına rağmen, ben işletmeciliğim esnasında Diesellerde Bile Yağ değiştirmedim hiç Yağdan alınan numuneler ile yağın asiditesi, yoğunluk değişimi, su ve sülfür oluşumları kimyasal olarak test edilir, herşey normal ise yağ değiştirilmez. uzun süre kullanılan yağlarda motor yataklarından dökülecek metallerin temizlenmesi ise rutin olarak sürekli yapılır. Bir istisna su içeriğidir. % 0,1 den fazla ise bu su temizlenene kadar yağ kullanılamaz. Atılır demedim dikkat temizlenir.
Şimdi motosikletlerimizde 1500-3000 km de yağımızı değiştirmemiz öneriliyor ama ben gerekçelerini gerçekten merak ediyorum. 100 Km/h bir hızla 24 saat yol yapsanız motorunuz 2400 saat çalışmış demektir. Yani hiç durmadan 24 saatte yağın değişmesi gereken sınıra ulaşmış olacağız Oysa, ben işletme yaptığım dönemde, hiç durmadan 24 saat yük altında çalışan motorlarda, biraz da titiz olduğumdan 3 günde bir rutin test işlemlerini yapardım. Hiçbir zaman önemli bir değişikliğe rastlamadım. Haftada bir kez gibi de, karterdeki yağ miktarının %10 u kadar ekleme yapardım. Bir yerlerde bir hata var ama dur bakalım.
Sanırım yağ firmaları parmaklamışlar bu değiştirme Km si hesabını
Poturdak
http://img379.imageshack.us/img379/5...oto0309by3.jpg
Motordan çıkan yağ.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
Tepkim kesinlikle kişisel değil! sadece savunduğunuzla ilgili!
Motorların ( motosikletlerin ) normal ısıları sanırın 80-90 santi grad derece civarında, yanılıyorda olabilirim fakat yağların yanma derecesi bunun çok üstünde onun için, motorda ekstrem bir sorun yoksa yağ yanmaz!
Lütfen kulaktan dolma söylentileri yaymadan önce interNet den bir araştırma yapın ve gerçeğe dayanan bir katkınız olasun olamzmı?
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
merhaba peki yağ değişimi motor rodajdayken 0 motor için nasıl olmalı? Yağ değişimi için bana 500 km de gel dediler gittim sonra 2000 km sonra gelin dediler 2.yi 2300 km de değiştirdim alırken kullanım kılavuzunu vermemişlerdi ben de heyecandan istemeyi unutmuşum sonradan 2.gidişimde istedim verdiler baktım kitapçığında 300-1000-3000-6000 bu şekilde yazıyor inşallah motorun rodajında veya sağlığında bir problem olmamıştır.
Hocam inan hep irdelemeye çeliştıgım şekilde olaya girmişsin.denizcimuzaffer demişki;
Arkadaşlar bu yağlama yağı konusu benim canımı sıkan ayrıntılardan birisi aslında.
Normalde Diesel Makinelerde yanma sonu asidik oluşumlar benzinli makinelere göre fazla olmasına rağmen, ben işletmeciliğim esnasında Diesellerde Bile Yağ değiştirmedim hiç Yağdan alınan numuneler ile yağın asiditesi, yoğunluk değişimi, su ve sülfür oluşumları kimyasal olarak test edilir, herşey normal ise yağ değiştirilmez. uzun süre kullanılan yağlarda motor yataklarından dökülecek metallerin temizlenmesi ise rutin olarak sürekli yapılır. Bir istisna su içeriğidir. % 0,1 den fazla ise bu su temizlenene kadar yağ kullanılamaz. Atılır demedim dikkat temizlenir.
Şimdi motosikletlerimizde 1500-3000 km de yağımızı değiştirmemiz öneriliyor ama ben gerekçelerini gerçekten merak ediyorum. 100 Km/h bir hızla 24 saat yol yapsanız motorunuz 2400 saat çalışmış demektir. Yani hiç durmadan 24 saatte yağın değişmesi gereken sınıra ulaşmış olacağız Oysa, ben işletme yaptığım dönemde, hiç durmadan 24 saat yük altında çalışan motorlarda, biraz da titiz olduğumdan 3 günde bir rutin test işlemlerini yapardım. Hiçbir zaman önemli bir değişikliğe rastlamadım. Haftada bir kez gibi de, karterdeki yağ miktarının %10 u kadar ekleme yapardım. Bir yerlerde bir hata var ama dur bakalım.
Sanırım yağ firmaları parmaklamışlar bu değiştirme Km si hesabınıözelliklede buNormalde Diesel Makinelerde yanma sonu asidik oluşumlar benzinli makinelere göre fazla olmasına rağmen,Kliteli bir dizel motor yagı (açık veya agır hizmet tipi olan kalın yaglar hariç 20-50 den başlayarak) orta siklet motorcuların kullandıgı su radyatörsüz müşürsüz sogutma sistemine sahip motorlarda oluşabilen yüksek ve kontrol edilemiyen sıcaklıklar sebebi ile benzinli tip motor yaglarından daha uygundur diyorum ve ekliyorum deniyorum.Sattıgım ybr 1205 imde ve şu an kullandıgım cbf 150 tip motorumda kullanıyorum.Kapalı 1 lt lik kutuda fiyatı 7 tl.evet 7 tl.Cbf 150 de şu an 2700 km dir yag degişmedi kronik sorunlu oldugundan bi 100 gr kadar eksileni tamamladım.hafta sonu 3000 +- 100 km si dolunca degişecegim ve gene dizel yağı koyacagım.Fakat şu göz ardı edilmesin :marş yapı 100 metre sonra stop eden biri degilim.Kuryeyim yani sogumuş yagın olumsuzlukları beni yalnızca sabah belki 1-2 dakika jikleli çalışmaya itiyor o kadar.1 LT 4T yag 15-20 tl.Yazıktır.Bu kadar para verip 1000-3000 km de yag degişmek külliyen zarar.5 yagda zaten rektefe-malzeme-işcilik parasını saçıyoruz.50000 km boyunca yaga 20 lira verip 1500 km de degişsem 33 kerede 660 lira verecegim.3000 km de bir 7 liralık yag degişsem 16 kerede 112 lira verecegim.548 lira var arada....insaf.Neden daha fazla sıcağa daha fazla basınca dayanıklı yağa daha az para vermek varken daha dayanıksız bir yaga daha fazla para vereyim.Bu olayı yaklaşık 8-10 aydır deniyorum hatta artık alışkanlık yaptı benzinli motor yagına hiç bakmıyorum.Zaten benzincilerde de farklı olan tek yag 2T motor yagı.Bu işi bu bile ortaya koyuyor:gerek yok 4-T ye.Tekrar belirteyim:1 lt lik kutu(4 lt lik kutulara güvenmiyorum)orta kalite iyibir marka(ben castrol kullanıyorum) 20-50 ,soguk yag polimigini düşünürseniz 15-40 gibi daha akışkan viktoziteli yagları da deneye bilirsiniz.Kesinlikle daha güvenli hele yazınBenzin istasyonlarındaki yardım sever yurdum insanı satış reyon görevlileri ''abi benzinlitip yaglar bu tarafta''diyorlar.4-T reyonu yoksa ''ha ben aslında 4-T aramıştım'' diyorum.Görevli ''4-T satışımız yok. '' bende '' 2T motormu kaldı fakat bunu satıyorsunuzda emilsiyon kurallarını karşılayan 4-T niye yok reyonlarınızda'' diyorum......Satıcı algılayanmaz bir müddet bakar ve''İletecegim efendim'' der.4-T reyonu varsada ''başkasına alıyorum'' diyorum ve dizel motor yağı ile buluşuyorum.Özer demişki;
Tepkim kesinlikle kişisel değil! sadece savunduğunuzla ilgili!
Motorların ( motosikletlerin ) normal ısıları sanırın 80-90 santi grad derece civarında, yanılıyorda olabilirim fakat yağların yanma derecesi bunun çok üstünde onun için, motorda ekstrem bir sorun yoksa yağ yanmaz!
Lütfen kulaktan dolma söylentileri yaymadan önce interNet den bir araştırma yapın ve gerçeğe dayanan bir katkınız olasun olamzmı?
güzel hortlatma :D
[B]Benim İçin Hayat [COLOR="Red"] 1[/COLOR].Raundda Stili Tanınır [COLOR="Red"]2[/COLOR]. Raundda Rekabet Edilir [COLOR="Red"] 3[/COLOR]. Raundda Nakavt Edilir.. [/B] ::deliir::
Kendi motorumda bırakın 200 kmyi 500 km'de yağın kirlendiğine rastlamadım.
200 km de yag kesinlikle kirlenmez.ben en az 1300 km gectim ve yag hala tertemiz,serviste yai degistirmis ancak filtreyi degistirmemis olabilirler bundan kaynaklaniyor olabilir,vakit kaybetmeden yagi ve yag filtresini degistir derim ve daha sonra yagi her kullanim oncesi kontrol et.sakaya gelmez.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
hemen her motor saticisi oyle der zaten
merhaba peki yağ değişimi motor rodajdayken 0 motor için nasıl olmalı? Yağ değişimi için bana 500 km de gel dediler gittim sonra 2000 km sonra gelin dediler 2.yi 2300 km de değiştirdim alırken kullanım kılavuzunu vermemişlerdi ben de heyecandan istemeyi unutmuşum sonradan 2.gidişimde istedim verdiler baktım kitapçığında 300-1000-3000-6000 bu şekilde yazıyor inşallah motorun rodajında veya sağlığında bir problem olmamıştır.
Evde besledigi kedisini çamaşır kurutma makinesine kurutma amaçlı koyup daha sonra kedi ölünce firma hakkında kullanma kitapcıgında yazmıyor diye dava açanları göz önüne aldıgımızda,üretici firmaların yag degişim aralıgını bu kadar kısa tutma sebebi anlaşılabiliyor aslında.Aracının yagını 1 yıl full kullanıp degiştirmediginden (yalnızca eksileni ekleyerek)tüm yağ
kanalları katran tutup yatak sardırıp tamir edilemeyecek hale sokanları gördük.Tecrübe yoksa kitapcığa uyulmalı,tecrübe varsa zaten kitap oluyorsunuz yani uyguluyorsunuz gerekli olanı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)