Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

karbüratör sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Ekim 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    ZXMCO ZX150T-3
    merhabalar. öncelikle tüm topicleri okuduğumu belirteyim,ancak aradığım yanıtı tam olarak bulamadım. sorunum karbüratör ile;
    150cc çin malı scooterım var. kışın odunlukta 3 ay kadar yattı ve çalıştırdığımda gaz yemiyordu hemen stop ediyordu. karbüratör temizleyici ekledim ve biraz rölentide çalıştırdım. devir eskiden 6500 lere dayanırken 4500 lere anca gelebiliyordu. açıla açıla 5500 devir yapamya başlamıştı ki kayış koptu. bende kayışı tamirciye taktırırken karbüratörüde söyledim. o da temizledi ancak bu sefer boğulma olmamasına rağmen 4500 deviri geçmiyor.
    Yani eskiden rampa çıkamıyordu ama temizlenince rampa çıkabilir hale gelmiş ancak 5000 devirlere dahi ulaşamıyorum. Arkadaşlarımın motoru 11000 devirleri görürken (aynı tip motorla tabiki) benimki devir yapamıyor. Acaba karbüratörü mü değişmeliyim yoksa başka şeylerde mi değişmeliyim? Tutarı ne kadar olur?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul/rumeli hisar
    Motosikleti
    sym mio
    3. KARBÜRATÖR ATEŞLEME PROBLEMLERİ

    Doğru hava/benzin karışımı, doğru zamanda kıvılcım atışı, doğru silindir basıncı yanma mekanizmasının elemanlarıdır. Bunlarda bir hata olursa ciddi arızalar oluşabilir.

    Karbüratörün genel görünümü:


    Karbüratörde kontrolü gereken yerler:

    1. Hava ve yakıt geçiş yolları
    2. Jetler
    3. Yakıt emiş valfleri
    4. Karbüratör gövde döküm parçaları
    5. Jet iğneleri ve iğne jetler
    6. Gaz kaydırıcıları; bunlar çeşitlidir: Mekanik bağlantılar, vakumlu, diyaframlı ve kablolu tipleri vardır.
    7. Yakıt vidaları
    8. Yakıt kabloları
    9. Akış kapları
    10. Şamandıralar
    11. Senkronizasyon

    Başlamadan önce tüm lastik kısımları çıkarınız. Bunlar genellikle vakum diyaframları, iğne valflar, o-ringler, hortumlar ve diğer parçalardır. Sprey temizleyiciler bu parçalara zarar verir. Karbüratör birimlerini köşeli bağlantı dirseklerinden ayırmayınız.

    Tüm hava yakıt geçiş yollarını öğrenin. Çıkış delikleri dik delinebildiği için akış açıları sarı nipel uçların montesi ile yapılır. Bunları sprey temizleyici, fırça ve basınçlı hava ile temizleyin. Renk değişimlerinin ve pisliklerin giderilmesi gerekir. Sprey temizliyicinin tüm çıkışlardan geldiğinden emin olunuz.

    Jetleri içlerine ışık tutarak kontrol edin. Tıkanmamış yuvarlak odacıkları görmelisiniz. Jetleri jet temizleme kabloları, sabun solüsyonları, karbüratör spreyleri veya basınçlı hava kullanarak temizleyebilirsiniz. Temiz olduklarından emin olunca yerlerine takınız. Bazı ana jetler kâğıt misali contalara sahiptir. Çoğunda jet ile emiş tüpü arasında metal ayıraç vardır. Bazılarıda direk sarı emiş tüpüne monte edilir.

    İğne valflarını ve yaylarını kontrol ediniz. Şamandıra odalarında yapışkan madde, kristalizasyon veya bir bozulma var mı kontrol ediniz. Şamandıraları temizleyiniz. Şamandıra iğnelerini değiştiriniz. Şamandıra seviyelerini kontrol ediniz.

    Senkronizasyon ince ayar demektir. Motor çalışırken yapılır. Her karbüratörün egzoz tarafındaki vakumunun dengelenmesi demektir. Birden fazla karbüratörü olan motosikletlerde bu ayar her supap açıklıklarının ayarından sonra yapılmalıdır. Siz ne zaman supap açıklıklarının avans ayarlarını yapsanız silindirlerdeki basınç dengesi etkilenir. Yine karbüratörleri birbirine bilhassa sırt sırta bağlayan tipte bağlantılarda ki aşınmalar senkronizasyonu bozacaktır.

    Senkronizasyon yani eşlemenin işlevi gaz açışlarında düzgün ideal çalışma(gaz yeme) ve yumuşak rölanti(yavaşlatılmış) çalışmasını sağlamaktır. Eşleme yoksa motor sert çalışır ve rölantide teklemeler olur. Çıkan ses sizi yanıltıp başka problemler olabileceği düşüncesini yaratır. Bilhassa kamın zincir gergisinin arızaları ile karıştırılır. Gazın tepkisi kötüler. Modern motorlarda her silindire ayrı karbüratör bağlanması işi kolaylaştırmış ve eşitlemenin tam olmasını, kendi problemleri saklı kalmak kaydıyla sağlamıştır. Tek karbüratörle iki silindir yada fazlası çalışıyorsa tam bir senkronizasyon sağlamak mümkün değildir. Silindirlerin arasında ısınma farklılıkları olur.

    Pistonlardaki ateşleme farklılıkları manifoldların bilhassa uzunluklarına bağlı olarak gelişen farklılıklarda yakıt alımını farklı yapabilir. Ancak karbüratör mesafeleri eşit tutularak ve manifoldların şekillerinin olabildiğince sürekli tutulması ile bu problemler azaltılmıştır. Son yüksek performans motorlarda kam zincirinin merkezi yerleşimi terk edilerek kamı bloğun yanında işleterek bir silindirden ötesine emiş manifoldlarının farklılıkları en aza indirilmiştir.

    Senkronizasyon hava emiş tipli ya da sıvı cıvalı tipte ölçeklerle yapılır. Ölçekler giriş manifoldların(çok ağızlı boru) da ki vakum ağızlarına çeşitli elemanlarla monte edilir. Motor çalışır durumda karbüratör ayar vidaları ile senkronizasyon(eşleme) yapılır. Senkronizasyon aletlerinin detaylı kullanımı servis kitapçıklarından bakılabilir.

    Motor bayılmaları, sağırlıklar az benzin fazla hava karışımı demektir. Bu durumda sürüşe devam edilirse motoru berbat edebilirsiniz. Pistonda delikler oluşabilir, valflar yanabilir, piston kol yatak yada bilyeleri kullanılmaz duruma gelebilir.

    Az benzin, fazla hava karışımı:

    . Gazlama sağır ve motor bayılıyorsa.
    . Gaz verince tepki yok kapatırken motor gaz yiyorsa.
    . Çok büyük bir jet uç takılı ise de motor gaz açınca reaksiyon vermeyecek kapatırken reaksiyona girecektir.
    . Motor sıcak havada daha iyi soğuk havada kötü çalışıyorsa.
    . Hava filtresi çıkarılınca motorun çalışması kötülüyorsa.
    . Motor patlama sesleri çıkarıyorsa.(Detonasyon yani buji çakmadan patlama oluyorsa da bu sesler oluşur).

    Benzin karışımı çok fazla:

    . Motor soğukta daha iyi çalışıyorsa.
    . Hava filtresi çıkarılınca motor daha iyi çalışıyorsa.
    . Fazla benzin tüketimi oluyorsa.
    . Gazlamanın olabilmesi için gaz kolunun devamlı açık tutulması gerekiyorsa.
    . Egzozdan siyah duman geliyorsa ve egzoz çıkışında kurum oluşuyorsa.(Benzinin yanmadan atıldığının göstergesidir).
    . Rölantide motor sert yada tekleyerek çalışıyorsa.
    .Sekiz-vuruş tabir edilen motorun yüklenip patlama devrelerini atlaması olayı vuku buluyorsa.
    . Gazlama düz(ivmesiz) ve düzensiz(akıcı değil) ise.


    PİLOT JETLER VE ANA JET BESLEME APARATLARI

    Not: Jet uçların takılması ile karbüratör arızalarının arıza semptomlarının tespiti zorlaşmıştır. Basitçe hava filtresinin girişini tıkadığınızda karburasyon iyileşiyorsa hava karışımı fazla zayıflıyorsa benzin karışımı fazla demektir. Eğer fazla benzin karışımı olduğundan şüpheleniyorsanız hava kapağının tepesini açın yada hava temizleme parçasının, bu durumda motorun gidişinde düzelme oluyorsa benzin hava karışımı dengesi hava aleyhine bozulmuş demektir.

    Şayet motorunuzda benzin giriş musluğu varsa bunu kapatın. Bu durumda motorun çalışması bayılıp durma oluyorsa hava karışımı fazla eğer çalışma da önce düzelme sonra durma oluyorsa benzin karışımı fazla demektir. Manuel jikle açık kalırsa da motorda boğulma tabir edilen fazla benzin karışımın sebep olduğu arıza durumları olabilir.

    Açıklama: Jet beslemesi takılı karbüratörlerde gaz kolunun pozisyonu jet besleme durumu hakkında ip ucu verir. Burada devire bakılmaz. Karbürasyon problemlerinin doğru tespiti için gazın pozisyonunu bilmenizin önemi büyüktür. Bu pozisyon bir şeylerin ters gidiyor olma durumunda size hangi karbürasyon devresini kullanılmakta olduğunu bilgisini verir. Gaz kolunun açıklık konumu ¼, ½ vs olabilir.

    Motoru çalıştırın ve 0 dan ¼ konumuna gazı açın:

    Motoru önce çalışma ısısına getirin ve sonra gaz verin. Eğer düzgün gaz yeme olmuyorsa yakıt karışım vidaları ayarlı değildir veya jet pilotu karbüratöre küçük veya büyük geliyordur. Rölanti ayar vidasını motor hızını biraz artıracak oranda çeviriniz. Servis kitapçığınızda tavsiye edilen devir sayısının % 10-20 kadar üzerine. Sonra yakıt ayar somununu ¼ ile ½ arasında sola yada sağa doğru çeviriniz. Motor çalışma hızının en iyi olduğu noktayı seçiniz. Sonra rölanti ayar vidasını tekrar normal konumuna alınız.

    Takiben motorla sürüş testine çıkınız. Sakin bir yan yolu tercih etmenizi öneririz. Gaz kolu ile fazla oynamadan ¼ pozisyonda tutularak düzenli bir gazlanmanın elde edilmesi gerekir. Sürüşte kesiklikler oluyorsa jet pilotu ufak geliyor demektir. Karbüratörde gaz açıldığında patlamalar oluyorsa yine jet uç büyük demektir. Gaz ani kapatılınca patlama ve egzozdan alev atma oluyorsa yine takılan jet uç büyük denektir. Jet uç devresi yakıtı fazla veriyorsa motorun gazı kapatıldığında(gaz kelebeği-kolu kapatıldığında) ara gazı verilmeden rölanti ayarına dönmemesi de gerçekleşmeyecektir. Ayrıca benzin kokusu gelir egzozdan ve bazen egzoza yaklaşılınca gözler çıkan ham(yanmamı) benzin kokusundan rahatsız dahi olabilir.

    Gaz kelebeğini ¼ den 3/8 konumuna açın:

    Bilhassa cruiser motorlarda olmak üzere bir cadde motorunu gazlarken bu aralık fazla bir rol oynamaz ama gazın ayarlanmasında ki etkisi önemlidir. Gaz ayarının değişimi ise düşük hız yakıt beslemesin devresinden yüksek hız yakıt besleme devresine geçerken gerekli olan bir işlemdir. Bu süreç esnasında ayarı ciddi bir tarzda kaçar.

    Gaz kolunu ¼ den 3/4 konumuna alın:

    Bu aşamada püskürtme jetin püskürtme iğneleri ile gerçekleşir. Bir zamanlar tüm karbüratörler ayarlanabilir jet iğneleri ile gelirdi. Şimdi iğneler standartlaşmıştır. Jet paketleri genellikle değişik boyda iğneler ve şim(İngilizce=shim) denilen çeşitli pul contalarla birlikte gelmektedir. Bu şekilde iğnelerin yükseltilmesi yada alçaltılması işlemleri yapılmaktadır.

    İğnelerin performansını değerlendirmek için motoru ikinci yada üçüncü viteste çalıştırınız. Gazı ¼ den ½ durumuna açınız. Motor düzgün çalışma yapmalıdır. Patlama çatlama olmamalıdır. Eğer böyleyse siz orta seviye ayarı doğru yaptınız demektir. Değilse iğne ayarını yeniden durumun gerektirdiği şekilde ayarlamalısınız. Kutudaki diğer iğne ve şimleri deneyiniz. Yine de olmuyorsa yeni bir jet takımı siparişinin zamanı gelmiştir.

    Üst konum ayarı; ¾ den tama açmak:

    Öncelikle bu ayarlar yol kenarında yapılacak işler değildir. Hatta bir dinamometre üzerinde yapılması ideal olanıdır. İnsanları rahatsız etmeden ve çevre kirliliğine sebep olmadan çalışmaya çok dikkat edilmelidir.

    Bu aşamada yakıt akışı ana jet ile kontrol edilirken bir kısım akış pilot jette devam eder. Burada ana jet ölçüsünü bulmak tıkaçlarla olur. Yeni bujiler takın ve motoru en üst viteste 10 saniye tam gazla çalıştırın. Gazı kemeden debriyajı çekin ve devre kesiciyi(acil stop düğmesi) kullanarak motoru stop ettirin. Debriyaj çekili motorun kendi kendine boşta gezinmesine izin verin. Motoru yan desteğe alarak tıkacı çıkarın. Tıkacın yalıtımının rengi ten yada grimsi beyaz olmalıdır. Beyazımsı ise az benzin besleme, ten ise fazla yakıt beslemesi demektir. Buna göre de ana jetin ölçüsünü seçiniz.

    http://alfamotosiklet.blogspot.com/s...3%BCrat%C3%B6r

    bir bak linke istersen sonra bişiler uygulamaya geçersin...

    [B]Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....[/B]::melek02:
    Apti mi kim o:cherry:,kımılcan:silent:
    ::fool::

  3. #3
    axoyum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya / As 200 Gy-2 yok artık
    çin malı motorların daha ne marifetlerini duyacaz 3 ay yattıktan sonra anormalleşme
    BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA

  4. #4
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Tuçi herşeyi söylemiş zaten
    Ama sen yinede karbüratör hava ayarına vede hava filtresine bir baktır sorunun çözülecektir
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  5. #5
    slayer2694 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2007
    Şehir
    Eskişehir-Diyarbakır
    Motosikleti
    2014 zx636r
    hava ayarlarıyla oyna kardeşim.

  6. #6

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    öncelikle kolaydan başlayıp hava filtresini değiştirmeni yada ii görünüyorsa temizlemeni öneririm.

  7. #7

    Üyelik
    08 Ekim 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    ZXMCO ZX150T-3
    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle kolaydan başlayıp hava filtresini değiştirmeni yada ii görünüyorsa temizlemeni öneririm.
    hava filtresini yeniledim bile ama sonuç aynı

  8. #8

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    eh o zaman diğer şıkları deneyeceksin, kolay gelsin şimdiden

  9. #9

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    tuçi her seyı anlatmıs bıze okumak kalıyoama yınede dayanamıcam soylıyım kardes karburator hava ayarına baktır muhtemelen ondandır
    ::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]

  10. #10
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Aklıma birşey geldi
    Arkadaşların seni geçiyor mu düz yolda ?
    Yada senin motosikletin 5000 devirdeyken onlarınkisi 10000 devirdeyken iki motosikletten çıkan seste aynı mı?
    Öncelikle bunlara eğer aynı ise hiç ayalarını karıştırma devir saatinde sorun vardır.
    Ve şu varki daha öncede en fazla 6500 devir yapıyor demiştin
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  11. #11
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    merhabalar,
    öncelikle sana tavsiyem motoru iyice ısıtıp bir kaç km yol gittikten sonra motorunun bujisini söküp kontrol etmen.
    eğer elektrod ucları simsiyah ise çok zengin karşım oluşuyor demektir ( hava az, benzin çok geliyordur)
    ha tabi birde şunu da sormam lazım :
    motor kaç km de? en son buji ne zaman değişti? buji elektrod aralıklarını kontrol ettin mi?
    her 10.000 km de bir bujini değiştirmen lazım. ayrıca buji elektrotları arasındaki mesafe de 0.7mm-1mm arasında olmalıdır.
    motorunun karbüratörünün jikle devresi takılı kalmış olabilir, motor ısındıktan sonra gitmiyorsa sebebi bu olabilir. Biliyorsun scooterlar otomatik elektrikli jikle kullanır.
    Sana tavsiyem: karbüratörden anlayan bir ustaya git ve sorunu göster.
    gerekirse karbüratörü değiştir (60 ytl civarında bir fiyatı var zaten uğraşmana değmez)
    kolay gelsin , geçmiş olsun

  12. #12
    BWSTÜRK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Yamaha Bws
    hava karışımını ayarla ,hava filtresini temizle ,bujiyede bir bak derim yağlanmış ıslanmış veya sıkı değilsede iyi ateşleme yapamazsın ve devir alamazsın birde unutmadan debriyaj ayarınada baktır kavrama noktasına bak;)
    Yamahaşk 😍

  13. #13
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Karbüratörü değiştirme ilk bi kendin kurcala arkadaşların dediklerini yap ondan sonra karbüratörden anlayan birine götür.Eğer kendim karbüratörü temizlyecem diyorsanda küçük şişe tiner küçük boya fırçası wd 40 al.Karbüratörü söktün tiner dolu kabın fırça yardımıyla iyice temizle en son temizledikten sonra wd 40 sık oyle birgün beklesin o işlemi yaptıktan sonra hava ayarı bozulacak deniyerek yapa bilirsin.Aslında karbıratör temizleme ilaçları varda Türkiyede bulunması zor o yüzden tinerle yapıyoruz bu işi. (Bu işlemi kapı cam açık yap yada açık ortamda yap tiner adamı biraz kafasını mayıştırıyor)
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  14. #14

    Üyelik
    08 Ekim 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    ZXMCO ZX150T-3
    Alıntı BWSTÜRK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava karışımını ayarla ,hava filtresini temizle ,bujiyede bir bak derim yağlanmış ıslanmış veya sıkı değilsede iyi ateşleme yapamazsın ve devir alamazsın birde unutmadan debriyaj ayarınada baktır kavrama noktasına bak;)
    debriyaj ayarları var normal şeklinde

    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklıma birşey geldi
    Arkadaşların seni geçiyor mu düz yolda ?
    Yada senin motosikletin 5000 devirdeyken onlarınkisi 10000 devirdeyken iki motosikletten çıkan seste aynı mı?
    Öncelikle bunlara eğer aynı ise hiç ayalarını karıştırma devir saatinde sorun vardır.
    Ve şu varki daha öncede en fazla 6500 devir yapıyor demiştin
    evet devir saatindende şüpheleniyom ama yinede ses düşük ve birden gaza basınca plowwrhhhhhkk diye bi ses çıkartıyo ondan sonra devir artmaya çalışıyo

    karbüratöre dokunamıyorum o benim bilgi ve beceri kapasitemi aşıyor onu tanıdığa gösteriyom

    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar,
    öncelikle sana tavsiyem motoru iyice ısıtıp bir kaç km yol gittikten sonra motorunun bujisini söküp kontrol etmen.
    eğer elektrod ucları simsiyah ise çok zengin karşım oluşuyor demektir ( hava az, benzin çok geliyordur)
    ha tabi birde şunu da sormam lazım :
    motor kaç km de? en son buji ne zaman değişti? buji elektrod aralıklarını kontrol ettin mi?
    her 10.000 km de bir bujini değiştirmen lazım. ayrıca buji elektrotları arasındaki mesafe de 0.7mm-1mm arasında olmalıdır.
    motorunun karbüratörünün jikle devresi takılı kalmış olabilir, motor ısındıktan sonra gitmiyorsa sebebi bu olabilir. Biliyorsun scooterlar otomatik elektrikli jikle kullanır.
    Sana tavsiyem: karbüratörden anlayan bir ustaya git ve sorunu göster.
    gerekirse karbüratörü değiştir (60 ytl civarında bir fiyatı var zaten uğraşmana değmez)
    kolay gelsin , geçmiş olsun
    10.000 mi? naptın abi sen. az önce 2500 km oldu.

  15. #15
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı sercanozen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet devir saatindende şüpheleniyom ama yinede ses düşük ve birden gaza basınca plowwrhhhhhkk diye bi ses çıkartıyo ondan sonra devir artmaya çalışıyo

    karbüratöre dokunamıyorum o benim bilgi ve beceri kapasitemi aşıyor onu tanıdığa gösteriyom
    Arkadaşım o zaman dediğim gibi git bir tamirciye hava filtresini temizlettir önce daha sonrada karbüratörü temizleyip hava ayarlarını yaptır
    Ama karbüratörü temizlerken heryerini söktür bazı arkadaşlar sadece memeleri temizliyorlar ki o zaman içinde su varsa yine kalıyor.
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  16. #16

    Üyelik
    08 Ekim 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    ZXMCO ZX150T-3
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım o zaman dediğim gibi git bir tamirciye hava filtresini temizlettir önce daha sonrada karbüratörü temizleyip hava ayarlarını yaptır
    Ama karbüratörü temizlerken heryerini söktür bazı arkadaşlar sadece memeleri temizliyorlar ki o zaman içinde su varsa yine kalıyor.
    hava filtresi sıfır takıldı ztn temizlencek bi durum yok ama karbüratör konusunda dediğin doğru olabilir bi araştırayım ben bunu ;)

    bugün götürdüm meğerse hava filtremin yanındaki süngercikler değişmeliymiş onları değiştirdi eski haline geldi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler