Sanırım en buyuk avantajLarından biri de koLLarı herküL ayarında oLmayan ablaLarIn abiLerinde panik fren yada kompresyon anLarında koLLara ve sırta yüklenen o inanıLmaz güçten uzakLaşmasını sağLıyor oLması,
keşke bu tarz konuLarda iLk 2-3 mesajı yazan arkadaşLAr ( yani bu konu için demiyorum ) evet eLine sağLık bravo biLgiLer için teşekkürLer iyi araştırma vb. cümLELEri yazmakta aceLe etmeseLer.Acaba nedir biriLeri de ne düşünmüştür fakLı düşünen varmı diye onLarca sayfa okumak zorunda kaLmasak ehiL kişiLerin mesajLarını buLabilmek için taramasak.. oLmas tabi de dua işte kemik yağar beLki..
Kafa FLY
Görüntü FLU
Hayat FREE
bmw farklı araçlar üretir her zaman bu sistemde verimlidir ..
Oldukça degerli bilgiler. Paylaşım için çok tşk
Bence bmw'yi bmw yapan özellikler;
-süspansiyon sistemi( telelever, paralever sistemleri)
-EVO fren sistemi
-Elektronik süspansiyon sertlik kontrolü(ESA)
BU arda EVO fren sisteminin diger fren sistemlerinden farkı nedir bilgisi olan var mı
Heryerde EVO fren sisteminin başarılarından bahsediyorlar ama normal fren sistemi ile EVO fren sisteminin farkından hiç bahsedilmiyor
Bu bildiğin BEŞİK AMORTİSÖR sisteminin geliştirilmiş hali
Yamahaşk 😍
Hocam ben bilmiyorum bu BEŞİK AMORTİSÖR sistemini.
Bu nedenle geliştirilmiş halini zaten bilmem olanaksız.
Biraz açarsanız, belki geliştirilmiş halini tasavvur edebiliriz.
Yani telever meleverle ilgisi nedir? Çözelim babında sordum...
ben bilmediğimden çözemedim yanlış anlamayın...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
güzel sistem; ben tuttum olayı
...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
...55VATAN41MEKAN...
bişi daha öğrendim, teşekkürler
öğrenmenin yaşı yok güzel konular bilgilendirici, gergerli paşamın dediği gibi bizi km si cc ilgilendiriyor bu tür yaklaşımlarda bulunanlarda bence motosikletle değil havayla cakayla uğraşandır.
bmw bunun patentini almıştır her hangi bir açıda şaft hareketinin kısıtlanmaması için uygulanan bişeydi galiba çok faydalı oluğu kesin
Otomobillerdeki çok noktadan bağlı arka süspansiyon sistemi ile işlevleri aynı;kısaca yüksek konfor,yol tutuş ve güvenlik. Emeği geçen arkadaşlara teşekkürler.
Konu hortlayacak ama bende kullanıcı olarak bilgi paylaşımında bulunmak istedim. Herkesin anlayabilecegi şekilde teknik ayrintiya girmeden anlatmaya calisacagim. Motorun stabilitesinin en yüksek olduğu an her iki tekerinde zemine eşit bastığı andır. Bunu en iyi sağlama yöntemi ani gaz acmalardan ve ani gaz kapamalardan kacinmaktir. Gazı agresif acarsak denge bozuluyor ve ağırlık merkezi arkaya gidiyor ön teker boşa çıkıyor. Ani gaz kapamalarda ise bunun tam tersi olmakta. Telelever ve paralever sistemi bu ağırlık merkezi aktarimina engel olmaya yaramaktadir.
Ön fren kullaniminda motorun öne yığılıp süsme hareketi yapma durumuna mani olmaya yarayan bir sistemdir. Gaz açmada ona keza.
Velhasıl sürüş stabilitesi yani iki tekerin her zaman yere eşit basmasini sağlamaya yarar. Gerekli durumlarda virajda bile fren yapılsa yada gaz kesilse bile motor kendini minimum şekilde bozmaktadir. Sürücü hatalarını tolere eden bir sistemdir.
selamlar...
Konuyu bende hortlatıcam şimdi "Ön fren kullaniminda motorun öne yığılıp süsme hareketi yapma durumuna mani olmaya yarayan bir sistemdir. Gaz açmada ona keza" demiş arkadaş cidden ilginç bir sistem ama çoğ rayzinkçi arkadaş tarafından sevilmeme nedeni nedir
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)