Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

statör sardırabilecegim bir yer varmı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    selam arkadaşlar. zhongsen 250 gs motorum var.bilenler bilir görmeyenler için şöyle diyim kawasakinin gpz 500 modelini andırıyor biraz çakma kawa yani neyse konuya gireyim motorum da bir ateşleme sorunu vardı.aküyü bujiyi ve ateşleme bobinini degiştirdim.biraz düzelir gibi olmuştu ama cuma günü işyerime 200 metre kala stop etti birdahada çalıştıramadım.servisde yakındı ite çeke götürdük agırda meret .neyse usta inceledikten sonra statör bitmiş dedi.servisi aradık salı gibi elimde olacak.acaba diyorum bunu bobincide sardırsak çin işinden daha iyi olurmu?.farın ampülünü 55 watlık ampulle degiştirmiştim,fazla akım çeken ampul hem aküyü hemde statörü bozdu.ben taktım bişey olmadı demeyin içten içten mutlaka bir yerleri bozuyor.tavsiyelerinizi bekliyorum arkadaşlar.hepinizin tekeri düz bassın.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    zonta kardeş statör bildiğim kadarıyla bobinajcılarda sarılacak bir sargı değil her usta beceremez bence orjinalini al ilerde başın ağrımasın sargı sayısı telin inceliği bunların hepsi akımla alakalı fazla amper fazla volt motoruna zarar verir

  3. #3
    melocann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    YaMaHa YzF R25
    Alıntı Endurocu01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zonta kardeş statör bildiğim kadarıyla bobinajcılarda sarılacak bir sargı değil her usta beceremez bence orjinalini al ilerde başın ağrımasın sargı sayısı telin inceliği bunların hepsi akımla alakalı fazla amper fazla volt motoruna zarar verir
    aynen katılıyorum
    kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:

    bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana

  4. #4

    Üyelik
    06 Nisan 2008
    iyi bir ustaya sardır daha da ii oluyor benim motor sürekli yakıyordu statörü sardırdım direncini artırdı usat biraz kalın tel kullandı cok ii oldu ama yenisi 40 ytl iken usta sarma parası 40 istedi uzun pazarlık sonucu 35 e anlaştık

  5. #5
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    arkadaşlar polen motordan orjinal stator geliyor ama demek istedigim barisan61 arkadaşımında degindigi gibi daha kaliteli ve güçlü olması bakımından yapmak istiyorum çünkü bunların statörleri biraz zayıf dpr9 ngk buji takıyorum 50 kmde karbon birikimi oluyor bujide yani zayıf ateşleme yüzünden.birde statörün gücünü nasıl ölçebiliriz yani biraz daha güçlü bir statör takmak için başka markada olabilir(yenisi 40 ytl iken usta sarma parası 40 istedi uzun pazarlık sonucu 35 e anlaştık) evet benim statörde aynı fiyat ikitelli sanayide bana 90 tl fiyat çektiler.sen nerede yaptırdın barısan61 kardeşim varsa telefonunu yazarsan sevinirim.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  6. #6
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı zonta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar polen motordan orjinal stator geliyor ama demek istedigim barisan61 arkadaşımında degindigi gibi daha kaliteli ve güçlü olması bakımından yapmak istiyorum çünkü bunların statörleri biraz zayıf dpr9 ngk buji takıyorum 50 kmde karbon birikimi oluyor bujide yani zayıf ateşleme yüzünden.birde statörün gücünü nasıl ölçebiliriz yani biraz daha güçlü bir statör takmak için başka markada olabilir(yenisi 40 ytl iken usta sarma parası 40 istedi uzun pazarlık sonucu 35 e anlaştık) evet benim statörde aynı fiyat ikitelli sanayide bana 90 tl fiyat çektiler.sen nerede yaptırdın barısan61 kardeşim varsa telefonunu yazarsan sevinirim.
    Alternatör temel olarak 2 parçadan oluşur:
    1- Alan sargısı (Stator)
    2- Kollektör (Rotor)
    Stator alternatörün elektrik üretmesi için gerekli manyetik alanı üreten elektromıknatıstır aslında. Konjektör (regulator) devir arttıkça statora giden akımı azaltır devir düştükçe akımı arttırır böylece düşük devirde de yüksek devir de de aynı voltaj üretilir. 55 watlık ampul takmak satatoru yakmaz. Ancak kalitesiz malzeme kullanılması ki bu Çin mallarında gayet sıradan bir olaydır; statorun yanmasına yol açabilir. Statora verilen voltaj hiçbir zaman akü voltajının üstüne çıkmaz zaten. Orijinal yerine iyibir ustaya sardırıp kaliteli malzemeyle randıman elde edebilirsin.

  7. #7
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    selam yucika teknik konularda çok iyi degilim sizin gibi arkadaşların sayesinde bişeyler ögrenmeye çalışıyoruz işte.benim kollektörde bişey varmı bilmiyorum ama ustamın bana çıkarıpta gösterdigi üzerinde 15 adet sargıdan oluşan yuvarlak bir parça nasıl tarif ettim ama.sorunumun kaynagı oymuş.far ampulümden şüphelenmemin sebebide motor rölantide çalışırken tabii sabah ilk çalıştırma sırasında farları açınca devir yarı yarıya düşüyor stop etmeye yöneliyordu oyüzden direk oradan şüphelenmiştim.dedigim gibi teknik konulara çok hakim degilim.istanbulda sardırabilecegim bir yer arayacagım tavsiyeleriniz için ilgilenen bütün arkadaşlara teşekkür ederim.acaba diyorum hazır açmışken konjektörüde degiştirsekmi aklımda soru işaretleri dolaşıyor.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  8. #8

    Üyelik
    06 Nisan 2008
    ben 61 den de anlaşılacağı gibi trabzondayım kardeş

  9. #9
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    Alıntı barisan61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 61 den de anlaşılacağı gibi trabzondayım kardeş
    olsun canım yinede ilgilendigin için teşekkür ederim.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  10. #10
    cancalskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    S&T kanuni Gv 250
    Konuyu Biraz guncelliyelim

    statörden gelen voltum 1,2 volt malum statörüm gitmiş duruyor bildiğiniz sargı yapacak usta lazım önerilerinizi bekliyorum.
    S&T kanuni Gv 250

  11. #11
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    vala ben 30 tane bobinajcı dolaştıktan sonra bir tane bile uğraşırım diyenini bulamayıp kendi bilgilerime güvenerek hyosung gt650'min statorunu kendim sardım. canavar gibi de oldu

    her usta saramaz diye bişey yok.

    ustanın dikkat etmesi gereken şey şunlar

    1 : stator sargılarının bağlantı ve sarım şemasını çıkarmalı. orjinali gibi sarılmayan stator işe yaramayabilir. sonra bir daha da orjinali gibi sarılamayada bilir.

    2 : stator'de bir sürü bobin sarımı bulunur. genelde hepsi birbirine eşit tur sayısında sarımdan oluşur. söken ustanın dikkat etmesi gereken en önemli ikinci şey, bir bobindeki tur sayısıdır. eksik veya fazla tur sayısı üretilen voltajda değişime, ve aşırı ısınmaya, dolayısı ile yanmaya sebep olabilir.

    3: tel kalınlığı, tel kalınlığı, stator'ün kaldırabileceği akım yükünü belirler. tel kalınlığı arttığında, stator daha fazla akıma dayanır, ancak ürettiği voltajda da değişme olur. pratikte, bir stator'ü nasıl sararsan sar, gücünü%10 dan fazla artıramazsınız. yine de orjinalindan daha ince tel sarılması tamamen gereksiz bir uğraştır.

    ben kendi statorumu sararken orjinali yaklaşık 0,98 mm olan tel yerine 1.1 mm kalınlığında tel sardım. canavar gibi oldu.

    4 : yalıtım , özellikle titreşim ve sıcaklık içinde çalışması oldukça zor zaten statorun. sıradan kaplamalı bakır teller bu şartlarda kolay zarar görür ve kısa devre olarak yanar. bunun için de yalıtım çok önemlidir.

    bobinin sarıldığı karkasın yalıtımı, bobinin düzgün sarılması ve bobin sarıldıktan sonraki yalıtım çok önemlidir. özellikle karkasın yalıtımı yüksek ısıya dayanıklı elektrik iletmeyen özel malzemelerle yapılır. bobin sarıldıktan sonraki yalıtım da özel yalıtım vernikleri ve özel yalıtım epoksileri ile yapılıyor.

    usta öncelikle incecik ve akışkan vernikle talı bir kaç kez üst üste yalıtıp, üzerine de 150 - 200 derecede pişirilen epoksi reçine ile kaplayarak bir yalıtım daha yapması gerek,

    orjinal şemasına uygun sarılmış, güzelce yalıtımı yapılıp yüksek ısıya dayanıklı epoksi ile son yalıtımı yapılmış kaliteli telden sarılan bir statörün arıza vermesi, ancak dışardan çok çok fazla akım çekilerek mümkün olur. bu da öyle 5 - 10 watt farklar değildir.

    eğer motorunuzda kısadevre yapan birşey varsa ve bununla 100 km giderseniz her statör yanar.
    !?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)