bende hiçbir şey bilmiyordum eyong sayesinde öğrendik.ne sistemmiş ya,ben kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi
bende hiçbir şey bilmiyordum eyong sayesinde öğrendik.ne sistemmiş ya,ben kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi
Valla ben oturuyorum,basıp gaza gidiyorum
Hiç acaba aşağıda neler oluyor diye merak etmedim..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Bilgilerini paylaşan herkese , özellikle Makine ye teşekür edelim tekrar.
teşekkürler özür bu arada
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Arkadaşlar bazı bilgileri açıklığa kavuşturmak lazım...
kayış boyunun performansı değiştirmesi mümkün değil. mantık olarak düşündüğünüzde zaten kayışın belli bir boyu olması gerektigini biliyoruz. bu kayış motor calışmazken gevşek bi şekilde duruyor.(dylan da rölantideyken kayış devamlı döner. diğerlerinde ne şekilde bilmiyorum )ve motor çalışmaya başladığında merkezkac kuvvetin etkisi ile ağırlıkların bulundugu disk kayışa dokunuyor kayış gergin hale geliyor, gaz verdiğinizde arkadaki debriyaj tamburunu kavrıyor ve arka teker dönmeye başlıyor. bu hareket yaklaşık 1 saniye gibi bi sürede gercekleşiyor.
dönen konik disklerin çapını değiştirmeden (çap artarsa uzun kayış takılması gerekir) sadece bilyelerin değiştirilmesi ile sürati değiştiremezsin. agır bilye sürat, hafif bilye yokuş gibi tekerlemeler doğru değildir.
standart varyatörün içine ağır bilye takmak kücük de olsa ivmelenmeyi arttırabilir. fakat gercek performans için açısı özel olarak belirlenmiş disk gerekir. Şimdi bazı arkadaşlar; bunu üreten fabrika düşünemiyor mu? diye sorabilir.. haklılar da... ben de benim scooterımdan cıkan orijinal parçayı görünceye kadar bu şekilde düşünüyordum.. farkı kullanınca anlıyorsunuz...
bu bahsi gecen performans kitleri ile akselerasyon artar. son sürat değişmez. 0-100 ün önceden 15 saniye ise uygulama sonrası 12-13 saniye ye düşer(rakamlar tahminidir). son hızın değişmez.
Saygılar...
Murat merhaba...
Orijinalinde hepsi aynı, pollini kit de 3 kırmızı 3 sarı kullanıyorsun. sarılar daha ağır. sırası ile agır,hafif,ağır... diye takıyorsun... yer önemli değil,sırası onemli
ben leovince egzostlu aynı zamanda da ağırlıkları bu egzostla birlikte gelenlerle değiştirilmiş dylan kullandım. standart dylan a göre daha atik gelmişti bana. ama atikliginin sebebi egzost degil ağırlıklardı. benim kişisel yorumum bu. kesin sonuç için standart bi dylan ile karşılaştırmak şart...
saygılar...
Haklı olmaktansa mutlu olmayı tercih ederim...
Bu konuyu açandan da, bilgi verenden de, konuyu hortlatandan da Allah razı olsun Arkadaşlar kullandığımız motorun nasıl çalıştığını bilmeden önce performansla ilgili birçok şey havada kalıyordu, şimdi servisteki arkadaşlarla bu konuları daha iyi tartışıp en uygun yöntemi uygulatabileceğim. En önemlisi artık bu konuda neleri araştırmam gerektiğini öğrendim
Herkese sevgiler & saygılar.
Abi Bu Scooterlar Açikçasi Bakim Gerektiren Nazik Makineler Bana şöle Kara Düzen Bi Fazla Uğraştirmayan Bi Motor Lazim Ybr Sizce Nasil Olur???
öyle abartılı bi bakım söz konusu değil. sadece belirtilen km gelince kayışı değiştiriyorsun bu kadar.. (bir de arka teker içindeki dişli takımının yağının değişmesi gerekiyo, bu modelden modele farklılık gösterebilir.) Zincirli motosikletlerde de bilindiği gibi zincirin ve dişlilerin değişmesii gerekiyo..
Haklı olmaktansa mutlu olmayı tercih ederim...
gerçekten konu çok iyi olmuş açılarak aşağı yukarı çalışma prensibini çözdüm sayılır ufak tefek aklıma takılanlar var onuda 800 km sonra kayışı sökücem debriyajı filan değiştiricem ozaman görücem aklıma takılan şeyleri
Bana cevap hakkı doğmuş
Komplike birşeydir bu.yani kayışın boyu+kalınlığı+et yüksekliği.Deneyerek farklı varyasyonlar edinebilirsin.Buna bir örnek de yanları aşınmış bir kayış ile yeni bir kayış arasındaki performans farkıdır.
katılıyorum,kayış kapağı açıkken tam gaz verildiğinde ön konikler birbirine yanaşır ve kayışı en dış çapta döndürürken arka konikler arasına giren kayış ta en küçük çapta döner ancak bu işlem yol şartlarında boşta olduğu gibi kolayca olmuyor ve arka çap sona kadar küçülmüyor.
Maksimum sürat sabittir,güce (+devire)bağlıdır.Maksimum süratten taviz vererek akselerasyonu arttırabiliriz.Ancak belirtmek istediğim konu şu ki: genelde düz bir yolda tam gaz vererek çıktığımız sürat maksimum sürat değil.En azından benim kullandığım küçük hacimli scooterlarda bu böyle idi.Yani rampa aşağıya doğru süratimiz 10-20 km/h daha artıyor.Bu da demektir ki düzde tam performansı alamıyoruz.Bunun için elbette öncelikle çekiş gücü gerekli fakat motora biraz daha devir yada tork kazandırabilirsek düzdeki süratimiz biraz daha artacaktır.Bunun için de rampa aşağı 20 km kazanacağımıza düzde 5 km kazanmak daha avantalı değil mi?Bu yüzden de ağırlıkları daha hafifletip motorun devrini biraz daha arttırmak ona gerekli gücü sağlayacaktır.Kısaca akselerasyonu biraz daha arttırmak rampa aşağı farzı misal120 yapan motoru 110 a düşürse de ; düzde 100 yapanı farzı misal 105 e çıkarmış olur.
Sonuç olarak : CVT sistem hassas dengeler üzerine kurulmuştur.Ön merkezkaç ağırlıkların toplam ağırlığı,yataklarınının krank miline açısı,varyatör koniklerinin açısı,çapı,kayış boyu,genişliği,yüksekliği,Arka konikleri birbirine basan yayın tansiyonu,koniklerin açısı ,çapı,debriyaj balatalarının ağırlığı ve onları merkeze çeken yayların tansiyonu ve bunlara ek olarak diferansiyel içindeki dişli çapları ve son olarak lastik ve jant ebadı tamamen belli ölçüler içinde birbirine uyumlu dizayn edilmişlerdir.Bunlardan herhangi birisindeki değişiklik artı veya eksi yönde performans değişikliğine sebebiyet verir..
gaza gelme;kaza gelmesin
arkadaşlar bu kadar mükemmle bir konu açtığınız ve bilgilerinizi paylaştığınız için hepinize minnettarım. bir soru sormak istiyorum. yamaha bws 100 lerde ki sistem bu mu? bu ise eğer kaç no lu rollerlar kullanılıyor? bunun gibi daha spesiifik bilgiler varmı elinizde? ayrıca ben yamaha bws 100 diye bir model yamahanın kendi siteside dahil olmak üzere bulamıyorum. yamaha zuma var aynı tipte benziyor ama 50 cc o. herhangi bir bilgi bilen varsa yardımcı olursa teşekkürler. bu konuyu msn den de konuşabiliriz. saygılar....
acaba temel prensipler olarak bu isinize yarar mi.. bilen bilir, bulan coktn okumustur zati..
http://auto.howstuffworks.com/motorcycle.htm
ilgili nesriyat ("çekik"lerden sonra ) en yaygin ecnebi dilinde..
Shakulin
evet, yararlı bir topic olmuş, epey bi şey öğrendim
arka tekere hareket veren ve hızın maximum olduğu anda zannediyorum koniklerin açıldığı en son nokta. yani bisikletin arkasındaki en küçük bisikletin önündeki en büyük dişli. en yüksek süratte en küçük dişli dahada küçülürse (arkadaki koniklerin en ince olduğu mil dahada inceltilirse veya öndeki konikler sıkışmış vaziyette kayış en yüksek noktaya gelirse kayış kalınlığı koniklere doğru kalınlaşır veya koniklerin çapları büyütülürse çekiş kaybı olmadan hız arttırılabilir diye düşünüyorum. benimkisi düz mantık açıp bakmadım düzeneğe yorum yapar iseniz sevinirim.
saygılarımla
bılgılerı paylasan herkese çok çok çok tşekkur ederım
İmza yok barnak olmamı ?
Sanırım unutulmuş nacizane ufak motor bilgimle şöyle birşey tepit ettim,
Scotter sehpadayken eğer aza yükenirseniz sanırım birinci vitesten yukarı çıkmıyor bunun sebebide aktarımdaki boşluk sanırım hani gaza ne kadar yüklenirseniz yüklenin eğer teker cevap verirse(sehpada)vites yükselmiyor.
Benim merak ettiğim konu yokuş aşağı giderken hafif ani bir gaz verince vites düşürür gibi motor vites düşürüyor bazen yokuşlardan aşağı inerken daha güvenli diye(kompresor gibi)böyle iniyorum zira boşta inmek genelde tehlikeli sadece frene yüklenmesi.
Konu için teşekkürler çok faydalı.
yes, i'm falling... how much longer till i hit the ground? i can't tell you why i'm breaking down.do you wonder why i prefer to be alone? have i really lost control? i'm coming to an end.
Merhabalar arkadaşlar bende yeni katıldım.
Kanuni 15o 'lik skutur aldım 2. el.
Anlamadıım için ilk gün Motor yokuş çıkarken boşaldı.
Tekerlek dönmüyordu.Zannedersem varyatör kayışı kopmuş.
Neyseki taktırdı.
Fakat bir sıkıntı var ilk kalkışlarda titreme-sarsıntı oluyo
motorumda.Büyük bir sıkıntımı acaba kaç para masraf yer.
Bu motor 2. aldığım motor.
Motordan soğudum açıkçası.
Yardımlarınızı bekliyorum.
Teşekkürler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)