Scooter larin calisma prensibi
Reklamlar
-
beyler motosiklet ile araçtaki durumu bence karıştırıyoruz birbirine... motosikletlerde merkez kaç kuvveti sayesinde motor bloğu belirli bir açı ile haraket ederek kayışın gerilmesini sağlar kayış gerildiği zaman haraketi aktardığı diğer parça kayışın gerginliği ile atlama yapmadan haraketi birebir aktarır ve böylece sizin vites olarak düşündüğünüz haraket aktarımı gerçekleşir... aslına bakarsanız bir noktadan sonra haraket tamamen motor un devri ile ilgilidir...
www.enguclu.com ==>> EnGuclu Bilişim&Internet Hizmetleri
Reklamlar
-
Scootarların çalışma prensibi
Yaa , kayış var işte dönüp duruyo ..
Kısaca böyle anlatılır ! Olay budur , Eğitim şart ...
-
Burada aklıma takıma bazı noktalar var. Sistemi genel olarak özetlersek :
- Karşılıklı iki konik var ve bunlar kendi eksenleri içerisinde birbilerine doğru hareket ederek kayışın kavrama yaptığı çapı değiştiriyorlar. Çap birinde azalırken, diğerinde artıyor.
- Bunun dışında merkezkaç kuvveti ile kavrama yapan bir "kavrama" var.
Burada hareketi ileten kuvvetler, kayış ile konikler arasındaki sürtünme kuvveti ve kavrama içerisindeki sürtünme kuvveti. Ben makina mühendisiyim ama detaylı olarak CVT'nin içini bilmiyorum. Sormak istediğim şu :
Bu koniklerin birbirlerine doğru olan hareketi nasıl sağlıyor ?
Bunun için iki yöntem olabileceğini düşünüyorum. Birincisi kavrama yapan parça, hareketinin devamında koniğin birini sıkıştırmaya başlar ve kayışın dışarı hareketini sağlar. Kayış diğer koniklerde ise merkeze doğru harekete başlar. Diğer koniklerin ekseninde büyük olasılıkla bir yay vardır ve bunlara sürekli bir baskı uyguluyordur. Bu sistemde yay baskısında ortaya çıkabilecek bir azalma, CVT'nin tasarlanan devirler içerisinde çalışmamasına sebep olur ve sürüş rahatsızlığı verebilir veya ses yapabilir.
İkinci ihtimal ise hem kavramanın hem de konik hareketlerinin servo motorlarla yapılmasıdır. İlk sayfadaki resimlersen birinde koniklerin yanında küçük bir sonsuz dişli mekanizması görülüyor. Sanırım bu işe yarıyor. Pahalı scooterlar ile ucuzlar arasındaki en önemli farkı burası oluşturuyor bence. Sistemi merkezkaç kuvvetlerine bağlı kurarsanız sürtünme kuvvetlerinde ve merkezkaç kuvvetini sağlayan ağırlıklardaki değişimler (ağırlık değişimi çok küçük bir ihtimal, ancak ağırkılığın dışa açılmasını önleyecek pislik vs. etkisi olabilir) sistemin çalışmasını olumsuz olarak etkileyecektir.
Bu arada şunu da belirteyim, düzgün çalışan bir sistemde daha hızlı gitmenizi engelleyecek yegane şey motor gücüdür. CVT üzerinde modifikasyonlar yaparak hız arttırabilmeniz için CVT'nin maksimum hızı verecek şekilde tasarlanmamış olması gerekir ki size değişiklik yapma payı kalmış olsun. Motor güçlerine girersek konu çok karışır.
-
-
arkadaşlar benimde kafama takılan bir soru var..
bu scooterlarda bulunan ağırlıklar var ya..işte bunların herbirinin ağırlığı aynı mı yoksa farklı mı?
birde bu rollerların ağırlıkları eğer aynıysa kafamıza göre yerleştirebilir miyiz?
yoksa herbirinin bir yeri var mı?
-
ağırlıkları aynı aam söküp talması mesele koniklerin içinde kendi yarleri var zaten orda oynuyolar motorun gücüne göre 6 yada 8 tane olabilir
-
dylan motorum var ve yabancı forumlarda gezerken rollerların ağırlıkları farklı olanlarını takıyorlardı..anladığım kadarıyla ya daha hızlı oluyordu yada daha atak doğru mudur hocam?
-
biraz daha ağırını takarsan motor daha düşük deirdeyken harekete başlar max.hızını arttırır ama motoru hada fazla zorlar ve rollerları kısa zamanda aşındırıp motor gene kendi devini bulur sonuçta
-
-
basit bi yolu var performansın atak olmasını istesen biraz büyük kayış takacan
max.hızı arttırmak içinde biraz küçük kayış
ama unutma max.hız acceleration dan , atiklikte max hızdan kaybettirir ikisinide arttırmak için beygir gücünü arttırman lazım
-
yaw aslında benim ne o kadar hıza ihtiyacım var ne de atikliğe...
zaten motor 120yi görüyo ki bana fazlaca yeter çunku uzun yola yada otobana filan çıktığım yok...
atikliğide zaten gayet iyi hatta dylanın en güzel özelliği bu zannedersem yeterince atik...
hani ben eksozu değiştiririm dedim ama ses yüzünden birde 1hp filan arttırırsa güze ne ala...
ses konusunda da zaten dylanın sesi çok güzel ama bu eksozla daha güzel olacak neyse hayırlısı bakalım verdiğin bilgiler için teşekkür ederim raptor666 dostum
-
RAPTOR666 adlı üyeden alıntı
basit bi yolu var performansın atak olmasını istesen biraz büyük kayış takacan
max.hızı arttırmak içinde biraz küçük kayış
ama unutma max.hız acceleration dan , atiklikte max hızdan kaybettirir ikisinide arttırmak için beygir gücünü arttırman lazım
acceleration yerine ivme desek serkan abiiiiii.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
yılmaz sen her kelimeye mualefet mi olcan ille upgrade e de karışmıştın zamanında
-
arkadaslar herkese merhaba.scooter lar hakkında bilgi sayfasına bende bildiğim konularda bi şeyler aktarmak istedim.şimdi arkadaslar scooterların kökeni mopedler yani yıllar önce kullanmaya basladığımız basit yapılı mopedler.bunlar otomatik varyatör(vites) ve iki zamanlı motor sistemi ile calışırlardı bildiğim kadarı ile hala aynı durumdalar otomatik vites olayı:motora gaz vermeye basladıgınızdan itibaren diğer arkadasların dediği gibi varyatör sistemindeki diskler birbirine yaklasırlar ve kayısı sıkıstırarak sürtünme yüzeyeyini büyütürler yani daha büyük bir daire kayısı cevirmeye baslar bununla birlikte motor sistemi bir bütün olarak geriye doğru hareket etmeye baslar (kayısın büyümesi aynı zamanda sıkıştırılması içindir). gazı kestiğimizde ise motor öne doğru hareket etmeye baslar. kayısın sürtünme alanı azalır ve eski halini alır. disklerin hareketi ise sistemde bulunun yaylar vasıtasıyla sağlanır ayrıca motorun ileri geri hareketi de ayrı bir yayla saglanır. sistemde kayış kullanılmasının asıl amacı motor ile teker arasında ki bağlantının yol sartlarına göre opsiyonel olması içindir.zaten küçük hacimli motorlardır bunlar.arkadaslar yazmak istediklerim şimdilik bu kadar. daha sonra devam edecem. hoşcakalın
-
işte burda yanılıyosun scooterlarda motor hiç biyere kımıldamıyor o kayışın ihtiyaç duğduğu genişleme ve daralma olayını arkadaki disk sağlıyor çizimdeki ''B'' diski yani mopetlerden farkı budur ve bu yüzden de mopetlerle kesinlikle benzetilmemeli scooterlerın sizteminde kayışın gönüş çapı değişken olan 2 tane disk gurubu olduğu için bu vites sistemi CVT dir yani bu mopetlere göre 2 kat daha verimli bi sistemdir
hızlanma en ideal şekilde olur ve yakıt tüketimini minimuma indirir
-
bu kayış olayı ortadaki konik disk daralınca kayış gerilip motor hızlanıyoo.. serviste gördüm... bi tanesinin kayışı değiştirilirken..
peki bu kadar bilgi var ama burada bazı parçalar öneriliyooo da uygun olarak nerelerden temin edilir...
taktıranlar varmı... tam görüşleri nelerdir...
ben Performans Eksozunu en uygun nereden tenim edebilirim 150T1 için
Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize
-
leovince eksozlarına bi bak belki uygun bişey bulabilirsin dostum..
-
kit halinde satılan parçalar var her marka ve model için özel hazırlanmış ama çinliler için bişey yok hepp yamaha yada pejo için var
-
-
13 Aralık 2006, 12:37
#80
Süper Moderatör
Hort, faydalı bilgi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler