bu mekanizmayla ilgili bakım talimatı http://www.ninjamotor.com/2000montaj.htm
bu mekanizmayla ilgili bakım talimatı http://www.ninjamotor.com/2000montaj.htm
Gizli saklı değil ki, motorun sağ tarafında rahatça görebilirsin.Peki fan ne tarafa geliyor ustadlar
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
@space
siteyi kuran arkadaşla daha önce konuşmuştum.siteyi bırakalı 2 yıl olmuş.ama siteye güzel bilgiler var.
Benim şu anda motosikletim yok ama geçen sene bws 100 kiralamıştım.
Motor tam gaz kalkışta önce iyice bağırıyor.Sonra galiba vites büyütmeye başladığı
için devir düşüyor 60 km/h hız civarında artık son vitese geçiyor.
İlginç olan eğer yumuşak bir hızlanma ile 50-60 km hıza çıktıktan sonra yahu ben son hızı görmek istiyorum deyipte tam gaz verdiğinde motor önce 4-5 sn hızlanmıyor sonra ya bu adam hızlanmak istiyor galiba deyip vites küçültüyor ve hızlanmaya başlıyorsunuz bu arada 10 sn geçiyor.
İkinci ilginçlik yokuş aşağı vites boşta yani kavrama yapmazken saldığınızda 30-40 km hız yaparken gaz verdiğiniz kavrama yaptığında motor aniden silkeliyor ve bağırıyor 1-2 sn sonra düzeliyor.Galiba bütün scooterlar böyle ilginç bir mantıkla
çalışıyor sanki beyni var.
Mengu16, benzer ozellikler tum cvt scooter'larda gorulebiliyor sanirim.yokus asagi giderken nasil olupta kavramayi bosa aliyor onu daha bende anlayamadim ama.
Arabaların otomatik vitesi nasıl calısır diye arastırırken variator denen bu tip sonsuz vites değistiren sistemi eski bir arabada gormustum. Cok hosuma gitmiş ve neden tum otomatik vitesler boyle değil diye hayret etmiştim.
Bu sistemde arıza yapma ihtimali daha az gozukuyor. Kullanıcı hatası yapma ihtimali cok az. (otomatik vites vites araclarde genelde kullanıcılar hatalı vites değiştirip zarar verir mekanizmaya)
Scooterlarde bunun standart oldugunu gormek ilginç.
Makine, cok merak ettiğim bir konu var, yardımcı olursan sevinirim (tam olarak konu ile alakali değil ama kusura bakmayın)
1. vites ile yokus iniyorsun, devir 3000. gaz vermıyorsun hic. motor 3000 devirlik yakıt mı yakar kompresyonda iken, yoksa rolanti oranındamı yakar?
cevap için tesekkur
kendi sorunun cevabını kendin vermişsin zaten, motor 3000 devir demişsin. Eee nasıl rölantide gibi yakcak. vites ile yokus iniyorsun, devir 3000. gaz vermıyorsun hic. motor 3000 devirlik yakıt mı yakar kompresyonda iken, yoksa rolanti oranındamı yakar?
Yani olmaz maalesef...
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
makinecan sağolasın...biz geyikten geyiğe koşarken senin bu teknik detayların beni bayağı bilgi sahibi yaptı...
seni teknik konularda otorite ilan ediyorummmm
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Mayday : Besleme elektronik enjeksiyonlu ise gazı kestiğinizde beyin benzini keser. Tüm enjeksiyonlu motorlarda böyledir. Böylece hem ekonomi yapılır hemde motor freni yapılır. Eğer besleme karbüratör ile yapılıyorsa; bu tipte malesef benzin tüketimi olur. Çünkü benzin ve hava yakıt karışımı vakum ile çekilerek karışıyor ve yakılıyor. Motor freninde de olsa benzin yakar. Yalnız gazı bıraktığınız için normal gaz vermeye göre daha az yakar. Rölantideki tüketimle arasında ne kadar fark var bilemiyorum.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
yokuş aşağı giderken motor tekerlekleri değil de tekerlekler motoru çevirir. o bakımdan rolantiden daha az benzin sarfiyatı olduğunu duymuştum. yani yokuşta boşa almaktansa 5.viteste inmek daha tasarruflu imiş.
burada anlatılan, scooterların çalışma prensibine göre kayış değiştirerek son sürati artırmak ve yakıt tasarrufu yapmak mümkün olabilir mi acaba?
purifier, makine nin, kankimin ve babamin anlattıklarından benim anladigim sey su:
1- araba veya bisikletlerde vites dedigimiz sey caplari fakli disli diskler grubu. motorun birim zamanda yaptıgı belli sayıdaki hareket daha buyuk capta bir disliye ulasinca, disli daha az defa donuyor. haliyle bu disliye baglı olan tekerlekler de daha az defa donuyor. disli kuculdukce, motorun ayni birim hareketi, daha kucuk bir disliyi, daha fazla defa dondurecek, tekerlekler daha fazla defa donecek. aracimiz daha hizli gidecek.
bu birbirinden ayri disliler arasinda kayis veya zincir veya baska bir aktarma elemaninin gecisini manuel araclarda debriyaj ve vites kolu ile yapıyoruz.
2- otomatik vitesli scooterlarda ise farklı farklı çaplari olan ayrı ayrı diskler yok da, onun yerine konik parca var. yani kayis veya aktarma elemanimiz her neyse, bizim mudahalemize gerek kalmadan, ayni yuzey uzerinde yukari aşagi kayarak, koninin daha geniş çaplı veya daha ufak çaplı yuzeylerinde donuyor. Yani koninin, ya da kulahin diyelim, geniş tarafında donerken, motorun birim hareketi kayisa daha 2 tam tur attırıyorsa, kulahın dar tarafında 10 tam tur attırıyor. bu tur sayısı da tekerlegin donus sayısıyla dogru orantılı.
3- buradan da bana oyle geliyor ki; aracin son surati, kayisin maksimum kac tur atabildigi ile ilgili. kayisin en fazla kac tur attigi da, koninin capi en kucuk olan yuzeyine bagli..
Ben bunu anladim...
bilmem yaniliyor muyum?
makarna tebrikler, çok güzel anlamış ve anlatmışsın.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
makarna : Evet aynen anlattığın gibi.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
eeeevveeeeet kayış değiştirecek miyiz değiştirmeyecek miyiz ? nasıl kayış olacak, farklı kayış varmı yoksa scooter kayışı standart mı oluyor?
çok güzel bilgileri çok net ve açık şekilde anlatmışsınız arkadaşlar hepinize çok çok teşekkür ederim
0 rh(+) Rüzgarın hissetmek ve iki teker üzerinde olmak kadar keyifli ne var şu hayatta
purifier, kayisi degistirmek derken, daha uzun/kısa bir kayıs ile degistirmeyi kastediyorsan zannetmiyorum ki oyle bir olanak olsun. gozunde canlandırmaya calisirsan, belirli bir çapa sahip bir çemberin etrafında, daha kısa bir kayis daha cok defa doner, tamam, ama, bakalim duzenegimiz daha kısa bir kayıs takmaya elverişli mi?
kayısın nev-i malzemesi ise donus sayısını etkilemeyecektir, hani aynı uzunlukta farklı malzemeden bir kayıs taksam dersen... daha kaygan malzeme ornegin surtunmeyi azaltir belki ama uzunluk aynı olunca, aynı sayıda tur doner kayıs ve dolayısıyla da tekerlek de..
sonuc olarak, kayıs degistirmenin surati etkileyecegini ben sanmam ama bir bilene sormak lazimm....
Makine adlı üyeden alıntı
''Ecotrac'' karbüratörleri unutmuşsun sanırım,onlar da kompresyon durumunda yakıt akışını keserler.Otomobillerde kullanılıyor ama motorsikletlerde kullanılıyormu onu bilmiyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)