Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Scooter larin calisma prensibi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    space - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2005
    Motosikleti
    wuxi-scoozy 150
    bu mekanizmayla ilgili bakım talimatı http://www.ninjamotor.com/2000montaj.htm


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    solo_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2005
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    as 125 T - Siyah
    Peki fan ne tarafa geliyor ustadlar?

  3. #23
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Peki fan ne tarafa geliyor ustadlar
    Gizli saklı değil ki, motorun sağ tarafında rahatça görebilirsin.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  4. #24

    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Motosikleti
    Keeway ARN 125
    @space
    siteyi kuran arkadaşla daha önce konuşmuştum.siteyi bırakalı 2 yıl olmuş.ama siteye güzel bilgiler var.

  5. #25
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Benim şu anda motosikletim yok ama geçen sene bws 100 kiralamıştım.
    Motor tam gaz kalkışta önce iyice bağırıyor.Sonra galiba vites büyütmeye başladığı
    için devir düşüyor 60 km/h hız civarında artık son vitese geçiyor.
    İlginç olan eğer yumuşak bir hızlanma ile 50-60 km hıza çıktıktan sonra yahu ben son hızı görmek istiyorum deyipte tam gaz verdiğinde motor önce 4-5 sn hızlanmıyor sonra ya bu adam hızlanmak istiyor galiba deyip vites küçültüyor ve hızlanmaya başlıyorsunuz bu arada 10 sn geçiyor.

    İkinci ilginçlik yokuş aşağı vites boşta yani kavrama yapmazken saldığınızda 30-40 km hız yaparken gaz verdiğiniz kavrama yaptığında motor aniden silkeliyor ve bağırıyor 1-2 sn sonra düzeliyor.Galiba bütün scooterlar böyle ilginç bir mantıkla
    çalışıyor sanki beyni var.

  6. #26
    solo_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2005
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    as 125 T - Siyah
    Mengu16, benzer ozellikler tum cvt scooter'larda gorulebiliyor sanirim.yokus asagi giderken nasil olupta kavramayi bosa aliyor onu daha bende anlayamadim ama.

  7. #27
    Mayday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul, Paşabahçe
    Arabaların otomatik vitesi nasıl calısır diye arastırırken variator denen bu tip sonsuz vites değistiren sistemi eski bir arabada gormustum. Cok hosuma gitmiş ve neden tum otomatik vitesler boyle değil diye hayret etmiştim.

    Bu sistemde arıza yapma ihtimali daha az gozukuyor. Kullanıcı hatası yapma ihtimali cok az. (otomatik vites vites araclarde genelde kullanıcılar hatalı vites değiştirip zarar verir mekanizmaya)

    Scooterlarde bunun standart oldugunu gormek ilginç.

    Makine, cok merak ettiğim bir konu var, yardımcı olursan sevinirim (tam olarak konu ile alakali değil ama kusura bakmayın)

    1. vites ile yokus iniyorsun, devir 3000. gaz vermıyorsun hic. motor 3000 devirlik yakıt mı yakar kompresyonda iken, yoksa rolanti oranındamı yakar?

    cevap için tesekkur

  8. #28
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    . vites ile yokus iniyorsun, devir 3000. gaz vermıyorsun hic. motor 3000 devirlik yakıt mı yakar kompresyonda iken, yoksa rolanti oranındamı yakar?
    kendi sorunun cevabını kendin vermişsin zaten, motor 3000 devir demişsin. Eee nasıl rölantide gibi yakcak
    Yani olmaz maalesef...
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  9. #29
    outzone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Bu şekilde açıklayıcı bilgiler veren bütün arkadaslara teşekkürler.
    AB-RH-PLUS

  10. #30
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    makinecan sağolasın...biz geyikten geyiğe koşarken senin bu teknik detayların beni bayağı bilgi sahibi yaptı...

    seni teknik konularda otorite ilan ediyorummmm
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  11. #31
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Mayday : Besleme elektronik enjeksiyonlu ise gazı kestiğinizde beyin benzini keser. Tüm enjeksiyonlu motorlarda böyledir. Böylece hem ekonomi yapılır hemde motor freni yapılır. Eğer besleme karbüratör ile yapılıyorsa; bu tipte malesef benzin tüketimi olur. Çünkü benzin ve hava yakıt karışımı vakum ile çekilerek karışıyor ve yakılıyor. Motor freninde de olsa benzin yakar. Yalnız gazı bıraktığınız için normal gaz vermeye göre daha az yakar. Rölantideki tüketimle arasında ne kadar fark var bilemiyorum.


    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  12. #32
    purifier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2005
    yokuş aşağı giderken motor tekerlekleri değil de tekerlekler motoru çevirir. o bakımdan rolantiden daha az benzin sarfiyatı olduğunu duymuştum. yani yokuşta boşa almaktansa 5.viteste inmek daha tasarruflu imiş.

  13. #33
    purifier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2005
    burada anlatılan, scooterların çalışma prensibine göre kayış değiştirerek son sürati artırmak ve yakıt tasarrufu yapmak mümkün olabilir mi acaba?

  14. #34
    makarna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Liberty 200
    purifier, makine nin, kankimin ve babamin anlattıklarından benim anladigim sey su:

    1- araba veya bisikletlerde vites dedigimiz sey caplari fakli disli diskler grubu. motorun birim zamanda yaptıgı belli sayıdaki hareket daha buyuk capta bir disliye ulasinca, disli daha az defa donuyor. haliyle bu disliye baglı olan tekerlekler de daha az defa donuyor. disli kuculdukce, motorun ayni birim hareketi, daha kucuk bir disliyi, daha fazla defa dondurecek, tekerlekler daha fazla defa donecek. aracimiz daha hizli gidecek.
    bu birbirinden ayri disliler arasinda kayis veya zincir veya baska bir aktarma elemaninin gecisini manuel araclarda debriyaj ve vites kolu ile yapıyoruz.

    2- otomatik vitesli scooterlarda ise farklı farklı çaplari olan ayrı ayrı diskler yok da, onun yerine konik parca var. yani kayis veya aktarma elemanimiz her neyse, bizim mudahalemize gerek kalmadan, ayni yuzey uzerinde yukari aşagi kayarak, koninin daha geniş çaplı veya daha ufak çaplı yuzeylerinde donuyor. Yani koninin, ya da kulahin diyelim, geniş tarafında donerken, motorun birim hareketi kayisa daha 2 tam tur attırıyorsa, kulahın dar tarafında 10 tam tur attırıyor. bu tur sayısı da tekerlegin donus sayısıyla dogru orantılı.

    3- buradan da bana oyle geliyor ki; aracin son surati, kayisin maksimum kac tur atabildigi ile ilgili. kayisin en fazla kac tur attigi da, koninin capi en kucuk olan yuzeyine bagli..

    Ben bunu anladim...
    bilmem yaniliyor muyum?

  15. #35
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    makarna tebrikler, çok güzel anlamış ve anlatmışsın.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  16. #36
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    makarna : Evet aynen anlattığın gibi.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  17. #37
    purifier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2005
    eeeevveeeeet kayış değiştirecek miyiz değiştirmeyecek miyiz ? nasıl kayış olacak, farklı kayış varmı yoksa scooter kayışı standart mı oluyor?

  18. #38
    poseidon_20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2005
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    mondial mt 125
    çok güzel bilgileri çok net ve açık şekilde anlatmışsınız arkadaşlar hepinize çok çok teşekkür ederim
    0 rh(+) Rüzgarın hissetmek ve iki teker üzerinde olmak kadar keyifli ne var şu hayatta

  19. #39
    makarna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Liberty 200
    purifier, kayisi degistirmek derken, daha uzun/kısa bir kayıs ile degistirmeyi kastediyorsan zannetmiyorum ki oyle bir olanak olsun. gozunde canlandırmaya calisirsan, belirli bir çapa sahip bir çemberin etrafında, daha kısa bir kayis daha cok defa doner, tamam, ama, bakalim duzenegimiz daha kısa bir kayıs takmaya elverişli mi?
    kayısın nev-i malzemesi ise donus sayısını etkilemeyecektir, hani aynı uzunlukta farklı malzemeden bir kayıs taksam dersen... daha kaygan malzeme ornegin surtunmeyi azaltir belki ama uzunluk aynı olunca, aynı sayıda tur doner kayıs ve dolayısıyla da tekerlek de..
    sonuc olarak, kayıs degistirmenin surati etkileyecegini ben sanmam ama bir bilene sormak lazimm....

  20. #40
    turkishflier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı
    Mayday : Besleme elektronik enjeksiyonlu ise gazı kestiğinizde beyin benzini keser. Tüm enjeksiyonlu motorlarda böyledir. Böylece hem ekonomi yapılır hemde motor freni yapılır. Eğer besleme karbüratör ile yapılıyorsa; bu tipte malesef benzin tüketimi olur. Çünkü benzin ve hava yakıt karışımı vakum ile çekilerek karışıyor ve yakılıyor. Motor freninde de olsa benzin yakar. Yalnız gazı bıraktığınız için normal gaz vermeye göre daha az yakar. Rölantideki tüketimle arasında ne kadar fark var bilemiyorum.


    Görüşmek üzere.

    ''Ecotrac'' karbüratörleri unutmuşsun sanırım,onlar da kompresyon durumunda yakıt akışını keserler.Otomobillerde kullanılıyor ama motorsikletlerde kullanılıyormu onu bilmiyorum.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler