Tüketim Hesapları-2-4 Zamanlı Motorlar ve Diğer bilgilerim..
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Yazdıkların gerçekten birçok motorcuya faydalı olur.
http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography
http://www.bariskaykusuz.wordpress.com/
http://twitter.com/bariskaykusuz
-
Yanmayan yakıt tekrar nasıl emme safhasına geri gönderiliyor gerçekten ilginç.Bilgisi olan arkadaş varsa lütfen açıklasın.
Egzoz gazının belli bir oranda tekrar manifolda verilmesi ile oluyor. Egzoz ile birlikte atılan az miktardaki yanmamış yakıt bu sayede tekrar dönebilir ama tümü değil. Daha çok zararlı gazları azaltma yönünde yapılan bir uygulama. Yani Avrupa emisyon normlarına uygunluk açısından yapılmakta. Sadece 2 zamanda değil 4 zamanlı motorlarda da yapılıyor. Hatta günümüzde kullandığımız birçok araba motorunda bu özellik var. Opel arabalarda EGR valfi arızası derler. İşte bu egzoz gazının geri dönüşümünü sağlayan valf budur.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
2 Zamanlı Motor Çalışma Prensibi:(Alıntıdır)
* AÖN: Alt ölü nokta. Pistonun silindir bloğu içersinde inebildiği max nokta.
-Piston AÖN inince Krank mili tarafından. Hava-yakıt karışımını çeker ve ya Ateşleme sonrasınada silindir bloğu içinde inebildiği son nokta.
* ÜÖN: Üst ölü nokta.Pistonun silindir bloğu içersinde çıkabildiği max nokta.
-Piston ÜÖN çekilince, sıkıştırma görevi (hava-yakıt karışımını silindir bloğu içine çeker) hemde yanma sonucu oluşan zararlı gazları dışarı atmakla görevini yerine getirir.
*Strok: AÖN ile ÜÖN arasına verilen isim.
--------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
Alıntıdır... http://www.blogcu.com/quarters/65691/ sitesinden.....
27/9/2005 - İki Zamanlı Motorların Çalışma İlkesi
İki zamanlı dizel motorlar
Dört zamanlı motorlarda bir iş çevrimi 4 piston strokuna tekabül etmektedir. Dört piston strokunda krank mili 2 devir yapmaktadır. İki zamanlı motorlarda bir iş çevrimi iki piston strokunda tamamlanmaktadır.
İki zamanlı bir motorda sıkıştırma ve genişleme olayları birbirini takip eden iki strokun ÜÖN tarafında olmaktadır. Emme ve egzoz olayları ise aynı strokların AÖN tarafında olmaktadır. İki zamanlı motorlarda emme ve egzoz olayları iç içe girmiş durumdadır.
1. STROK: EGZOZ VE SÜPÜRME
Piston ÜÖN'dan AÖN'ya doğru giderken silindir içerisinde, yüksek basınçlı gazların yani yanmış iş gazının bulunduğunu düşünelim. Bu gazlar genişleyecek ve genişleme esnasında piston ÜÖN'ya doğru itmeye devam edecektir. Piston AÖN'ya doğru yaklaştığında egzoz supapları açılmakta ve yanmış supaplardan dışarı çıkmaya başlamaktadır. Piston AÖN'ya doğru gitmesine devam ederken taban yüzeyi süpürme portlarının S.P. ile işaretlenen kenarını açmaya başlayacaktır.Açılan portlardan blower silindir içerisine hava gönderecektir. Bu esnada silindir içerisindeki gazların basıncı süpürme portu tarafında bulunan taze gazların basıncının altına düşmüş olacaktır.Dolayısıyla süpürme portundan gelen taze gazlar, egzoz gazını önüne katarak açık olan egzoz supaplarından dışarı atacak ve silindiri, bir evelki çevriminde iş yaparak enerjisini kaybetmiş bulunan egzoz gazlarından temizleyip hava ile dolduracaktır.Silindirin süpürülmesi ve aynı zamanda, 4 zamanlı motorlardaki emme olayının benzeri olan taze gazlarla doldurulması taban yüzeyinin S.P. ile işaretlenen kenarını kapadıktan sonra silindir içerisine taze gaz akımı duracak tır.Bu durumda egzoz supapları henüz açık vaziyettedir; ve pistonun ÜÖN'ya doğru hareketi sırasında hasıl olan hacim daralması sebebiyle bir miktar taze hava dolgusu dışarı kaçacaktır.
2. STROK : SIKIŞTIRMA VE İŞ
Piston AÖN'dan ÜÖN'ya doğru giderken, yani ikinci strokunda, egzoz supapları kapandığı zaman silindir ile dışarısının irtibatı kesilir.Süpürme maddesi olarak silindire giren taze dolgu bu andan itibaren sıkıştırılmaya başlar. Sıkıştırma zamanı ÜÖN'ya gelinceye kadar devam eder. Piston ÜÖN'ya yaklaşırken karışım tıpkı 4 zamanlı motorlarda olduğu gibi enjektörden yakıt püskürtülür ve yanma başlatılır.Yanma neticesinde serbest kalan ısı enerjisi sebebiyle gazların sıcaklık ve basıncı yükselir.Olayların bundan sonraki kısmı başlangıçta anlatıldığı gibi devam eder.İki zamanlı motorlarda silindir içerisine taze gazların alınması, sıkıştırılması, tutuşturulması genişleyerek iş yapması ve egzoz gibi olaylardan müteşekkil bulunan çevrim pistonun iki strokuna yani krank milinin bir devrine sıkıştırılmıştır.
Benzine Karıştırılarak Yapılan Yağlama:
İki zamanlı, karterden süpürmeli motorların yağlanmasında kullanılır. Benzinin içinde eriyen yağ, benzin hava karışımı ile birlikte kartere alınır. Karışımın temas ettiği parçalar üzerinde yağ yapışır kalır.Benzin sıcak ortamda buharlaşarak uzaklaşır. Krank mili, piston kolu,yataklar, silindirler bu şekilde yağlanır. Bir miktar yağ da karışımla birlikte yanarak ziyan olur. Bu şekilde yapılan yağlama, parçaların yağlanması için yeterli değildir.
------------------------------------------------------------------------------------
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
-
4 Zamanlı Motorların Çalışma Prensibi: (alıntıdır.)
-4 zamanlı motorların çalışma prensibi hakkında detaylı ve animasyonlu olarak anlatım yapılmış bir kaynak.
-------------------------------------------------------------------------
1. Evre
Piston hareketine üstten başlar ve emme sübabı açılır. Piston aşağıya inerken silindire hava-yakıt karışımı dolmaya başlar. Piston en alt noktaya geldiğinde emme sübabı kapanır ve evre tamamlanır. Bu evreye "emme evresi" denir. (1. (sarı) bölüm.)
2. Evre
2. evrenin başlaması ile beraber, piston da yukarı doğru hareketine başlar. Bu hareket esnasında hava-benzin karışımı sıkıştırılır. Sıkıştırmanın gücü, patlamanın gücüyle doğru orantılıdır. Bu hareketin sonunda 2. evre tamamlanır. (2. (mor) bölüm.)
3. Evre
3. evrenin başlangıcı pistonun en üst noktaya ulaşmasıdır. Bu noktada buji ateşleme için gerekli kıvılcımı verir ve hava-yakıt karışımı patlar. Patlamanın şiddeti pistonu en alt noktaya kadar iter. Pistonun en alt noktaya ulaşması 3. evreyi bitirir. (3. (turuncu) bölüm.)
4. Evre
Pistonun en alt noktaya ulaşmasıyla başlayan 4. evrede egzoz sübabı açılır ve yukarı doğu yeni hareketine başlayan piston patlamanın atığı olan egzoz gazını açılan egzoz sübabından tahliye eder. Piston en üst noktaya gelince 4. evre biter. (4. (yeşil) bölüm.)
Alıntıdır..... http://www.politekservis.com/makale/motor1.asp adresinden bakabilirsiniz.Animasyonlu görüntü harika...
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
-
Viskozite ve Motor Yağları
Alıntıdır... http://www.blogcu.com/quarters/61095/ adresinden....
Vizkosite ve Motor Yağları:
Vizkosite, yağların akıcılığa karşı direncini belirten bir terimdir. Bütün motor yağları S.A.E seri numarasıyla sınıflandırılır. S.A.E rumuzu Birleşik Amerika Devletleri'nde motorlu araçlar mühendisleri birliğinin (Society ofAutomotive Enginers) baş harflerim ifade eder. Motor yağlarının S.A.E standardı bu birlik tarafından düzenlenmiştir.S.A.E numarası küçük olan yağlar daha ince ve akıcı olur. S.A.E numarası büyük olan yağlar daha kalın ve az akıcı olur. örnek olarak S.A.E 10 numaralı yağ, S.A.E 30 numaralı yağdan daha ince ve akıcıdır. Motor yağları, benzinli ve dizel motorları için ayrı özellikte imal edilir. Benzinli motorlarda; SA, SB, SC, SD gibi S harfi ile başlayan yağlar kullanılır. Dizel motorlarında; CA, CB, CC, CD gibi C harfi ile başlayan yağlar kullanılır.
Gerek benzin, gerek dizel motor yağları; yazlık, kışlık ve birleşik yağlar (dört mevsim yağları) olmak üzere üç çeşittir.
a) Yazlık Yağlar: S.A.E10, S.A.E20, S.A.E30, S.A.E40, S.A.E50 numaralı yağlardır.
b) Kışlık Yağlar: S.A.E5W, S.A.E10W, S.A.E20 W gibi yağlardır. W harfi yağın kışlık olduğunu belirler, İngilizce’de kış (winter) kelimesinin baş harfidir.
c) Birleşik Yağlar (Dört Mevsim Yağları): Bu tip yağlar her evsimde kullanılır. Yazın yazlık yağ kışın kışlık yağ özelliğini gösterir. Ancak hiçbir zaman ne yazlık yağın ne de kışlık yağın tam olarak yerini tutamaz. Bunlar, S.A.E 10W - 30 , S.A.E 20W - 40 , S.A.E 20W – 50 gibi yağlardır. Örneğin; S.A.E 10W-3 O numaralı yağ, kış mevsiminde S.A.E 10W numaralı yağ, yaz mevsiminde S.A.E30 numaralı yağ yerine kullanılır.
Motor Yağının Bozulma Sebepleri:
Motor yağının bozulma sebebini iki maddede açıklayalım.
a) Yağın Kimyasal Olarak Bozulması: Motor yağı, motor çalıştığında sıcaklığı çok yükselir. Yağın içindeki mineraller, yüksek sıcaklıklarda hava içindeki oksijenle birleşerek oksitlenir.
Ayrıca iş zamanında yanma sonucu oluşan diğer kimyasal maddeler, yağla birleşerek organik asitler meydana getirir.Oksitlenme ve asit etkisiyle motor yağı özelliğini kaybederek parçaların üzerinde aşınma, oksitlenme ve sakızlaşma (reçine) meydana getirir. Sakızlaşma, segmanların ve supapların yuvasında sıkışıp kalmasına sebep olur.
b) Yağın Fiziksel Olarak Bozulması: Emme zamanında silindire giren havanın içindeki tozlar, yanma sonu meydana gelen kurumlar ve diğer arak maddeler, parçaların aşınmasından doğan talaşlar, kartere kaçan gazların içindeki benzin veya mazot yağın kirlenmesine ve özelliğinin bozulmasına sebep olur. Gerçi yağ filtresi, yağın içindeki parçacıkların bir kısmım temizlese bile zaman içinde yeterli olamaz.. İşte, yukarıda ana hatlarıyla açıklanan sebeplerden dolayı motor yağı bozulur. Bu nedenle araç katalogunda tavsiye edilen sürelerde motor yağının yenilenmesi gerekir.
Motora Uygun Yağın Seçilmesi:
Her motora uygun olan yağ araç katalogunda belirtilir. Bunun dışında, kullanacağımız yağa kendimiz karar vereceksek üç hususu göz önüne alarak seçimimizi yaparız. Bunlar:
a-Motorun Teknik Özellikleri:
- Yüksek devirli ve yeni motorlarda yağ boşluğu az olduğu için S.A.E numarası düşük olan yağ kullanılır.
- Orta devirli motorlarda ve kullanılma ömrünü ortalamış motorlarda yağ boşluğu biraz fazla olacağı için S.A.E numarası ortalarda olan yağ kullanılır.
- Düşük devirli motorlarda ve yağ boşluğu çoğalmış motorlarda S.A.E numarası biraz daha yüksek tutulur.
Benzinli Motorlar İçin
- SA servis tipi yağlar, katısız yağdır. Hafif yük altında çalışan benzin ve dizel motorlarında kullanılır.
- SB servis tipi yağlar, içinde paslanmayı önleyici kauçuk maddesi bulunur. Hafif yük altında çalışan benzin motorları için kullanılır.
- SC servis tipi yağlar, düşük ve yüksek sıcaklıklarda çalışmaya uygun, açınmaya, paslanmaya karşı özellikleri olan yağdır.
- SD servis tipi yağlar, 1968 yılı motor teknolojisine uygun olarak üretilmiştir ve benzinli motorlarda kullanılır. Ayrıca SB, SC servis tipi yağların tavsiye edildiği her yerde kullanılır.
- SE servis tipi yağlar, 1972 yılındaki motor teknolojisine uygun olarak üretilmiştir. Benzinli motorlarda kullanılır. Ayrıca SC ve SD servis yağlarının kullanıldığı her yerde rahatlıkla kullanılır.
- SF servis tipi yağlar, 1980 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır.
- SG servis tipi yağlar: 1988 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır. Mevcut en üstün yağdır
----------------------------------------------------------------------------------
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
-
-
Motor Tipleri
Alıntıdır... http://www.obitet.gazi.edu.tr/Tdokuman/motor3.htm
MOTOR BİÇİMLERİ
V-TİP MOTORLAR
V-tip motorlarda birbirlerine 90 derecelik açıyla duran iki sıra silindir bulunur. Avantajları; kısa olmaları, ağır krankı, alçak olmalarıdır. Bu tip motorlar yüksek kompresyon sağlardıkları gibi sarsıntıya dirençlidirler.
ROTOR TİPİ MOTORLAR
Rotor tipi motorların pistonları yoktur,iki tane rotor kullanırlar, küçüktürler. Merkezdeki rotor tek yönde döner ama dört vuruşun herbirini etkili biçimde yerine getirir.
DÜZ MOTORLAR
Düz motorlar aynı V-tip motorlar gibidirler(90 derecelik açı yerine 180 derecelik açı ile dururlar). Dik alanın kısıtlı olduğu yerlerde kullanmak için idealdirler.
ÜSTTEN EGZANTRİKLİ MOTORLAR (OHC)
Bazı motorların "camshaft-egzantrik mil"i silindir kapağının yukarısında, yada üstündedir (silindir bloğunun içinde olacağına). Bu sistemin avantajı kolların ve itici çubukların ilave ağırlıklarını ortadan kaldırmasıdır.
Yeni olduğu sanılan bu teknik gerçekte Wilkinson Motor Car Company tarafından ilk defa 1898 de uygulanmıştır.
ÜSTTEN ÇİFT EGZANTRİKLİ MOTORLAR (DOHC)
Bu tip motor OHC motorla aynıdır tek farkı çift egzantrik milli olmasıdır.
ÜSTTEN SUPABLI MOTORLAR (OHV)
Üstten süpablı motorlarda süpaplar yanma odasının üstünde silindir kapağına monte edilmiştir. Bu tip motorların egzantrik mili motor blokuna monte edilmiştir ve supaplar itici çubuklarla açılıp kapanır.
ÇOK SUPABLI MOTORLAR
Bütün motorlarda birden fazla süpap vardır. "ÇOK SÜPAP" bu tip motorların silindir başına birden fazla emme yada egsoz süpabı olduğu anlamına gelir.
VAKUM SİSTEMİ (ÖNEMİ)
Motorlar vakum sistemi ile çalışırlar. Vakum (hava boşluğu) dışındaki atmosfer basıncı içerdeki basınçtan fazla olan alanlarda oluşur. Birşeyin içindeki basıncı düşürmek emme hareketine sebep olur. Örneği bir kamışla kolanızı içerken havanın atmosfer basıncı bardağın içinde kolayı iter ve ağzınıza doğru iter. Aynı prensip motorunuz içinde geçerlidir. Piston silindirin içinde aşağı doğru inerken atmosfer basıncını düşürüp bir vakum oluşturur. Bu vakumda dışardan hava ve yakıt karışımını yakmak için çeker. Yaratılan bu vakum yakıtı emmenin haricinde başka fonksiyonlarada sahiptir.
Çalışan bir motor karbüratör ve emme manifoldunun bir "vakum kuvveti" oluşturmasına sebep olur ve bundanda daha başka araçlar yararlanır.
Vakum ayrıca ateşleme-distribütör vakum-avans mekanizmasındada kullanılır. Kısmi gaz verince vakum ince karışımlara yanmaları için daha fazla zaman verir.
Krank havalandırma sistemi vakum kullanarak buhar ve egzos gazlarının krank yatağından atılmasını sağlar.
Emme manifoldunun yarattığı vakum ısıtılmış hava sistemi sağlar buda soğuk olan karbüratörü ısıtır.
EGR valfi (egzos-gaz dönüşüm sistemi) motorun yarattığı zehirli gazları azaltmak için vakum sistemi kullanır.
Ayrıca klima ve frenlerimiz de vakumla bir çok olayı gerçekleştirirler.
------------------------------------------------------------------------------
EGR Valfi...
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
-
Değişik Bir alt......
Motor, Motor bilgileri bir yere kadar.Canımı sıktı. işte yeni bir icat ama yeni gibi gözükmüyor.
http://www.whizzermotorbike.com/index.html
-Siz ne dersiniz...
SIZE 26 inch or 24 inch standard adult bicycle
Overall length - 26 inch is 73", 24 inch is 70"
Width - 29" (at handlebars)
Height - 26 inch is 46", 24 inch is 45" (at handlebars)
Seat height - 26 inch is 33.5", 24 inch is 32.5" (lowest)
Dry weight - 97 lbs.; Gross vehicle weight-360 lbs.
COLOR Pearlized Ruby Red and Sapphire Blue in 26" and 24" Pearlized Ultra Black in 24"
ENGINE
Aluminum 148cc 4 stroke single cylinder side-valve
1.95 h.p.
Cylinder steel sleeve
CDI electronic ignition
12 volt electrical system
Embossed fuel tank - 1.2 gal.
120 miles per gallon
Oil capacity - 8 oz.
DRIVE SYSTEM Belt drive, primary with slip clutch
Bicycle chain and pedal system
BRAKES Front is drum / expanding shoe and rear is coaster brake
FRAME Heavy duty steel tube
Aluminum alloy wheels
12 gauge stainless steel spokes
Hydraulic telescopic front forks 3.5" travel
WARRANTY 90 day factory warranty-no mileage limit
Dealer service
Maximum top speed 25 mph Rider only no passenger.
Legal for Street riding. Most states classify as a moped and can be registered, licensed, titled.
Made in Taiwan
---------------------------------------------------------------------------
Motorsikletler artık çok daha güvenli ...
http://arabam.milliyet.com.tr/habera...haberID=275828
-----------------------------------------------------------------------
Motosiklet Video Adres ve Yamaha YBR 125 ile ilgili Siteler
http://www.motosiklet.net/modules.ph...ewtopic&t=6854
-----------------------------------------------------------------------
Tüketim Hesapları-2-4 Zamanlı Motorlar ve Diğer bilgilerim..
http://www.motosiklet.net/modules.ph...ewtopic&t=6850
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
-
Motor Parçaları:
Motorlar:
-------------------------------------------------------------------------------
100 CC lik motor:
Country of Origin:
China (mainland)
Key Specifications/Special Features:
Contamination: some models have passed EEC II Standard
Different styles available
Displacement: 100cc
Engine: 4-stroke, air-cooled
50cc-125cc displacement available
C series
------------------------------------------------------------------------------
125 cclik motor:9.5 KW(9500 devir/dk)
Country of Origin:
China (mainland)
Key Specifications/Special Features:
Engine capacity 124.7ml
Max power: 9.5KW (9500r/min)
Fuel tank capacity: 9L
Size: 443 x 303 x 358mm
Net weight: 27kg
-------------------------------------------------------------------------------
250 cc Paralel TWiN Silindirli:
Country of Origin:
China (mainland)
Key Specifications/Special Features:
Displacement: 233.8
Comperssion ratio: 9.2:1
Dimensions (L x W x H): 412 x 362 x 442mm
Starting: electric
Bore x stroke: 53 x 53
Transmission: kick
Ignition: C.D.I
Max. power (kW/rpm): 13.0/8500
Max. torque (N.m/rpm): 15.0/7000
Engine type: paralle twin-cylinder, 4-stroke, air-cool
-----------------------------------------------------------------------------
Tek Silindirli 4 zamanlı CDI ateşlemeli Hava Soğutmalı Motor:
Country of Origin:
China (mainland)
Key Specifications/Special Features:
Single-cylinder, 4-stroke, air-cooling, OHV
Ignition type: C.D.I.
Lubrication type: pressure, flying lubrication
Starting type: eletric start
Max. power: 8.5/9500kw(r/min)
Rated power: 7.3/8500kw(r/min)
Max. torque: 8/7500N.m(r/min)
Lowest fuel consumption: 367g/kw.h
Net weight: 33kg
Main Export Markets:
Eastern Europe
Mid East/Africa
Asia
Western Europe
Australasia
Contact Details:
Fujian Sanli Engine Co. Ltd
Wuli Industrial Park
Jinjiang
Fujian
China 362263
Tel: (86 595) 85739857 / (86 595) 85739865
Fax: (86 595) 85739870 / (86 595) 85739797
Email Address(es):
sanlımotor@globalsources.com
Homepage: http://www.globalsources.com/sanlimotor.co
NOT: SANLI ismini duyunca hemen turk sandım ama böyle de bir motor yaptıklarını görünce şaşırdım doğrusu. Foto altta..
-Artık hangi motosiklete benzettiyseniz işte oooo...
-------------------------------------------------------------------------------
125 cclik motor örneği:
Brand Name:
Jiajue
Country of Origin:
China (mainland)
Key Specifications/Special Features:
Dimensions (L x W x H) (mm): 626 x 400 x 28
Displacement (mm): 125
Cylinder capacity (mm): 124.6
Cylinder diameter (mm): 52.4
Piston distance (mm): 57.8
Compression rate: 9.2
Standard power and rotational speed Kw/(r/min): 5.5 (7000)
Max power and rotational speed Kw/(r/min): 5.6 (7500)
Max torque and rotational speed Nm(r/min): 7.4 (6000)
Spark plug: C7HSA (NGK)
---------------------------------------------------------------------------------
Atv'ler için 125 ve 150 cc lik motor:
Country of Origin:
China (mainland)
Key Specifications/Special Features:
Model: 157FMI-A, MI162FMJ-A
Type: 4-stroke O.H.V
Cylinder: single
Displacement: 124.6mL, 149mL
Bore x stroke: 56.5 x 49.5mm, 62 x 49.5mm
Max. power: 7.7kW/9,000rpm, 8.9kW/9,000rpm
Max. torque: 8.3N.m/7,500rpm, 9.9N.m/7,000rpm
Idling speed: 1,450/100rpm
Max. fuel consumption: 367g/kWh
Ignition: C.D.I
Starter: electric, kick
Lubrication: pressure, splash
Transmission: 5-speed, rotary
Suitable for motorcycles, ATVs and three-wheelers
--------------------------------------------------------------------------------
125 cc moped motoru:
Country of Origin:
China (mainland)
Key Specifications/Special Features:
Type: single cylinder, water cooling, 4-stroke, OHV gasoline machine
Max output power: 6.4kW/7,500rpm
Rated power: 5.8 kW/7,500rpm
Max torque: 8.5N.m/6,000rpm
Fuel consumption: 367g/kmh
Noise: 82dB (A)
Bore x stroke: 52.4 x 57.8mm
Displacement: 124.66cc
Compression ratio: 9.2:1
Ignition: CDI
Starting system: electric and foot starter
Drive style: belt
Lubrication system: water cooling
Air enters through valve in head
Forced air cooling
Motorcycle engine dimensions: 660 x 420 x 270mm
Carton size: 690 x 440 x 330mm
Gross weight: 37/34kg
---------------------------------------------------------------------------
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
-
Dizel Motosiklet:(ilk dizel motor)
Kaynak:
Alıntı Yapılan Yer için Tıklayın.
------------------------------------------------------------------------
Savaş yıllarında kullanılan ilk dizel motosiklet:
-Max hızı ilk kez test edildiğinde:85 mph-ikinci kes test edildiğinde:86 mph ve son testlerde:max 90 mph hıza çıkabilmiş...
-Tek silindirli
-4 zamanlı
-584 cm3 hacimli
-21kw (28 bhp)
-Garip bir özellik olarak 4 subaplı oldugu ve daha çok silindirli yapılabileceği halde ağırlık ve gereksiz oldugunu düşünülerek tek silindirli olarak yapılmış.
http://www.cranfield.ac.uk/universit...2004/mbike.zip
-motosikletin diğer fotolarına yukarıdaki linke tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
-
Re: Tüketim Hesapları-2-4 Zamanlı Motorlar ve Diğer bilgiler
Neredeyse tüm forum konularında karşılaştığım yakıt tüketimleri konusunda ve fiyatlar konusunda farklı farklı değerler veriliyor.Bunun önene geçmek ve en doğru hesabı elde etmek için;
en temiz yöntemlerden biri:
depoyu ağzına kadar doldurun,
günlük km sayacını sıfırlayın,
en az 70-80 km. yol yapın,
tekrar depoyu doldurun ve pompada yazan litreyi ve günlük km sayacınızdaki km'yi not alın.
Pompadaki litreyi 100 ile çarpın, yaptığınız km'ye bölün. İşte 100 km'de ne kadar yakıt tükettiğinizi buldunuz.
Mesela kullandığım bir Kawasaki ER-5'in örnek yakıt tüketimi:
İki fulleme arası 4,90 lt,
yapılan km 92,
490/92= 5,33 lt/100km.
-
-
11 Aralık 2005, 19:17
#14
2006 Modeller (R6 - R1 - Diğerleri)
Yamaha R6
-600cc engine -15,000 and 16,000 rpm -rev limiter at close to 18,000 rpm
-Featuring a fly-by-wire throttle system that Yamaha calls YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), an EXUP exhaust valve, a 17,500 rpm redline and a claimed peak power output of 127 non-ram-air assisted horsepower at 14,500 rpm.
-Turn 1 as the R6 lost speed from over 150 mph,
-Interestingly, so is the unique looking silencer, which is called a "titanium mid-ship silencer" in Yamaha speak, and this bolts to the bulky looking chamber hidden away out of sight under the motor that houses the EXUP valve.
-The front brake's radial-mounted calipers and 310mm rotors were more than able to handle the worst abuse our correspondent could dish out.
- The 120/70ZR-17 front and 180/55ZR-17 rear get full marks from the Big-Nosed one
-Coming to America priced at $9,199 in the Team Yamaha blue/white combo, the new R6 is the most expensive 600cc supersport yet produced. And it'll cost $100 more for the blacked-out Raven model and $9499 for the Yellow/black Anniversary colors.
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
-
11 Aralık 2005, 19:18
#15
2006 Jamie James Productions R1
-Riding the new Jamie James Productions R1 at speed is an experience that for once in my life I am having trouble figuring how to put into words. How can I explain why this bike costs close to twenty grand more than a stock R1?
-Shift light blinking at me 200 rpm short of the 13,700 redline
-I went for third and felt the front wheel lightly bump the floor. It had been off the deck for the whole length of second gear, and re-acquainting itself with terra firma at around 120 mph didn't even so much as send a twitch or shimmy through the bars.
-The forward thrust of the JJP-R1 is deceptive. Sounding very similar the Graves R1 we got to hammer around Willow Springs a couple of months ago, the bike makes a very distinctive noise due to the revised cam timing.
-On the local dyno at altitude, the bike produced an extra 15 horsepower and 17.5% more torque.
-Making good strong power from as low as 4000 rpm, the bike just keeps pulling harder and harder all the way to redline, and you better be hanging on.
-Even on racetrack settings and race compound tires, the R1 takes more turning effort than the ZX-10R or the GSX-R1000.
-Superbike with 16.5 inch rims after riding one with stock 17-inchers.
-Essentially making it an adjustable 17mm-20mm setup, all the way soft would be the same as having a 17mm piston, and hard would be the 20mm.
-JJP-R1: A machine that has been built to satisfy the true performance motorcycle connoisseur who simply won't accept anything but the best and can afford the lofty $38,900 price tag for a seriously well-sorted bit of exotica
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
-
11 Aralık 2005, 19:19
#16
-
11 Aralık 2005, 19:20
#17
-
11 Aralık 2005, 19:21
#18
2006 Modeller (RSV1000R - RS125 )
-The RSV's 997.6cc 'V 60 Magnesium' engine benefits not only from the improved air intake, but also from larger exhaust valves, going up 2mm to 33mm, as well as larger exhaust collector pipes. The engine also boasts improved cylinder heads and a remapped fuel injection/ignition system. To top it off, the engine is regulated by a sophisticated ECU receiving real-time info from 15 sensors. These upgrades translate into a claimed output of 143 hp at 10,000 rpm, up 4 ponies and 500 rpm from the 2005 model.
The other major improvement for the '06 version of the RSV is the arrival of a 43mm Ohlins fork, featuring a low-stiction titanium-nitride coating, similar to last year's "Factory" version of the RSV. Aprilia has also steepened the steering head rake angle 0.2 degree to 25.0 degrees.
Other changes include a new 16-LED taillight attached to a redesigned tailsection, narrower side panels, and new graphics.
Milan also saw Aprilia unveil the RSV1000R Factory, a pumped-up version of the standard RSV1000R that will retail for $17,999 when it arrives this spring. The Factory RSV comes with an adjustable Ohlins rear monoshock as well as an Ohlins adjustable steering damper standard. It also utilizes carbon fiber components and gold-painted forged aluminum wheels. The frame is the same as the standard RSV except for the gold painted finish to match the wheels. Expect both RSVs to hit showrooms this April.
-Aprilia also debuted the RS125, which won't make its way to American shores but still deserves mention. The RS features similar but much more svelte styling than its bigger sibling the RSV. The RS mirrors the RSV's improvements in fairing design and aerodynamic efficiency. A GP-inspired aluminum frame and swingarm house a liquid-cooled, single-cylinder two-stroke engine. An all-new braking system features a 320mm front disc and radial caliper with four opposed pistons.
The RS125 will form the base for a new spec racing series in Italy for riders under the age of 16 called "Junior GP Racing Dream."
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
-
11 Aralık 2005, 19:23
#19
-
11 Aralık 2005, 19:24
#20
KX250F
Kawasaki is swinging for the fence in 2006, opting to completely re-design an already stellar 250F. For 2006, Kawasaki has split ways with Suzuki following a two-year stint of coordinated development with the yellow brand. In an industry-shaking move, Kawi became the first manufacturer to pull its 125cc 2-stroke from the American market. Available in Europe, Canada and other markets, the '06 KX125 is identical to the '05 model with the exception of new color and graphics. However, U.S. racers will have to smuggle one from across the border in order to get their hands on an '06. Directing R&D efforts instead to the KX250F, engineers were able to focus their efforts on creating a bike they boast is "uniquely Kawasaki."
Kawasaki engineers boosted the compression ratio to 13.5:1 compared to last year's 12.6:1. To handle the added stress, the piston crown is beefed for more reliability under increased power. New rev-limiter settings and changes to the CDI-controlled timing allow the Kawi to be ridden longer in each gear thanks to extended over-rev capabilities. The only place where I wanted to stretch more out of the motor came on high-rpm, uphill shifts. Despite the higher compression ratio, the KX's automatic decompression system makes starting the KXF easy enough to do by hand. Literally.
2-stroke killer? Electing to cut the KX125 from its '06 lineup, the new 250F is the result of Kawasaki's sole small-bore effort. It came out pretty nice to say the least.
Beefcake. Thickening up the piston crown was a must to deal with a stout 13.5:1 compression ratio. The ’06 piston (right) not only has to handle more compression in the cylinder, but more ponies overall.
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler