Lastik ne zaman değiştirilmeli
Reklamlar
-
Motosikletlerimizi güvenle sürmemizdeki en önemli parçalardan biri de lastiklerimizdir. Yolla temasımızı sağlayan, bizi yolda tutan lastiklerimizin ne zaman değiştirilmesi gerektiği konusu da bu sebeple büyük önem taşıyor. Lastiklerimizin yüzeyindeki girinti ve çıkıntılar motosikletin modeline ve kullandığımız yollara göre değişklik gösterir. Lastik yüzeyindeki bu girinti ve çıkıntılar yolda tutunmamızı sağladığı gibi yağışlı havalarda suyun tahliyesini de yapar. İdeal diş boyu 2 milimetre üzeridir. 1-2 mm arası diş boyu lastiğimizin ömrünün ortalarında olduğunu gösterir. Lastiğimizdeki dişlerin boyu 1 mm'nin altına düşmüşse yeni bir lastik almanın zamanı gelmiş demektir.
Ayrıca ikinci bir husus ta lastiklerde oluşabilecek çatlamalardır. Lastikler belirli bir zaman sonra ömürlerini doldururlar ve yapıları bozulur. Bu nedenle lastik özelliğini kaybeder ve yüzeyinde çatlamalar, yarıklar oluşur. İyi muhafaza edilmeyen, nemli ortamlarda fazla durmuş lastikler de standart ömürlerinden önce çatlama gösterebilirler. Eğer motosikletinizin lastiklerinde ciddi çatlamalar ve yarıklar oluşmaya başlamışsa lastiğinizi biran önce değiştirmeniz gerekiyor. Çatlamış ve özelliğini kaybetmeye başlamış lastiklerden güvenli bir yol tutuş beklemeniz imkansız.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
Reklamlar
-
peki menderes kardeş, lastiklerin sürekli dururken, giderken veya kış uykusunda hava ile değilde nitrojen le dolu olması iyimidir ? ne tavsiye edersin, teşekkürler...
-
valla istanbul yollarında lastikler aşınmakla kalmıyor yırtılıyor parçalanıyor.yani havalar ne olursa olsun farketmiyor.ama kışın motorların lastiklerinin havası inik ve yere tema etmemesi şart...
verdiğin bilgiler için tşk.
motorcu motorcunun arkadaşı,dostu ve kardeşidir
-
Lastiği patladığı zaman değiştireceksin gerisi traş ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
-
ha ha ha ciddi konusuyorduk , ,
-
federal, nitrojen doldurmak biraz tuzluya mal oluyor galiba tam fiyat bilmiyorum. Ama evet faydası var. Fiyat al, uygun gelirse bas nitrojeni.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
federal adlı üyeden alıntı
peki menderes kardeş, lastiklerin sürekli dururken, giderken veya kış uykusunda hava ile değilde nitrojen le dolu olması iyimidir ? ne tavsiye edersin, teşekkürler...
hoca boşver nitrojeni.yok lastiğin havası inmiyomuş,yok ömrünü uzatıyomuş...nitrojen basılı olan ve lastiği inen araçları biliyorum.üstelik ne bi kaçak,ne bi delik,nede jantların lastiğin yanak kısmına temas eden kenarlarında bi problem vardı.lastikte yeniydi.ama iniyodu.artı şunuda söylüyim nitrojen basılı bi lastiğe normal hava basıncada iniyo,yani ikisi aynı lastikte birlikte durmuyo. bide dağ başında kaldığınızı düşünün,nerden bulacaksınız nitrojeni.lastik şişirmek için üste para vermeyin derim ben.paşa paşa basın normal havayı.inerse bidaha eklersiniz
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
O ne ya nitrojen mi ? bide lpg basalım uçarak gidelim :p
-
bence uranyumla nitroyu karıştıralım..
-
Hoca helyum basalım hem ay yüzeyindeki astronotlar gibi seke seke de gideriz.
-
16 Haziran 2006, 11:43
#11
ya bırakın aynı hava kalsın ugrastııza deymez + lastıgın tanası 15-5 ytl arasıymıs bı abı arabasına yaptırmısta
-
23 Aralık 2006, 18:22
#12
Forumdan Uzaklaştırıldı
Lastik aldın mı metzeller yada pirelli önerilenler bunlar bende forumun yalancısıyım ve o modellerde 50-60 Euro'dan başlıyor, 15 lira ne değil
-
23 Aralık 2006, 22:45
#13
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
23 Aralık 2006, 23:11
#14
araba lastıklerını lastık basına 5 ytl den dolduruyorlar.
nıtrojen hava gıbı surtunmeden dolatı genlesmıyor bu da lastık ıcın en ıyı performens demek.
-
23 Aralık 2006, 23:20
#15
Forumdan Uzaklaştırıldı
cok güzel bilgilendirme olmuş , tebrikler , ülkemiz sürücüleri genelde lastik konusunda bilgisiz kullanıcılardan olusuyor, halbuki yerle tek temas noktası lastik, hareketi sağlayan bizi durduran parça ama önemsenmiyor çoğu zaman ne yazıkki
-
23 Aralık 2006, 23:24
#16
lastikte sıkıstırılıp, birde kullanirken isininca,nitrojenle hava(içindeki oksjn) tepkime veriyor. ondan hacmi azaliyor icindeki gazin. sanirim sadece kis icin, kullanmayacaginiz zamanlarda nitrojen basmaktan soz ediliyor. omru uzatan o. yoksa kullanacaginiz lastigi indirip yeniden hava basmaniz gerekecek. anladigim bu.
dogru oldu mu hocam?
(hatta hacim, sanirsam nomalin 2/3 ü oluyor tepkime sonunda)
Wanna see my Bannnnnnnkai?!?!!!
-
23 Aralık 2006, 23:29
#17
valla arkadaslar diş derinliğini falan bilmem ama tanıdıgım bi abi dişlerde asınma yok diye markasını söylemeyeyim lastıkleri tam altı sene kullandı benim gecen sene arabama aldıgım lastıkse henuz 2nin altına dusmemesine ragmen yolu artık tutmuyor. kısacası diş derinliği tek basına ölçü degil benden hatırlatması
-
23 Aralık 2006, 23:46
#18
Forumdan Uzaklaştırıldı
dfa adlı üyeden alıntı
valla arkadaslar diş derinliğini falan bilmem ama tanıdıgım bi abi dişlerde asınma yok diye markasını söylemeyeyim lastıkleri tam altı sene kullandı
yalnış bi uygulama , ömrü dolmuş o lastiklerin , ayrıca lastiklerin ömürleri hız , yol, sürüş alışkanlıkları gibi faktörlere de bağlıdır
-
24 Aralık 2006, 00:50
#19
dfa adlı üyeden alıntı
valla arkadaslar diş derinliğini falan bilmem ama tanıdıgım bi abi dişlerde asınma yok diye markasını söylemeyeyim lastıkleri tam altı sene kullandı
benim gecen sene arabama aldıgım lastıkse henuz 2nin altına dusmemesine ragmen yolu artık tutmuyor. kısacası diş derinliği tek basına ölçü degil benden hatırlatması
Biraz daha kullansaymış.Dümdüz olunca pist yarışarındada kullanılır belki.Yuh yani 6 sene bu.
Bence lastik para olduğu zaman değiştirilir.iki lastik 400 euro.
Metin ÖZKUL
Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...
-
27 Aralık 2006, 17:59
#20
ne demişler Lastiği yakma yeni lastik alırsın çok para auhauhauha
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler