Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor nasıl depolanır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Citroen Zx 1.8 16 V
    Nisanda askere gideceğimden dolayı motosikleti 6-8 ay kadar depoya koymayı düşünüyorum. Motosikleti iyice yıkayıp, pasla kısımlarını temizledikten sonra depolamak istiyorum. Paslı kısımlarındaki pası nasıl sökebilirim, Söktüktan sonra ne yapmayalıyım (Boya,Antipas falan). Bir de Benzin deposuna anti pas nasıl uygulanır. Bilen varsa yardımcı olabilir mi?
    ::tartis:: Motor yorulmaz !!!! Sadece üstündeki insanlar yorulur ::tartis::


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    deli mavili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul / bahçelievler
    Motosikleti
    motosiklet
    özel yağlı sipreyler var motor culara sor depolamk için onu alıp motora
    komple sıkıyorsun ve hiç birşey olmuyor yalnız onun birde temizlemek için
    özel sipreyi var onuda unutma ...
    UÇURUMUN KENARINDA OLSAN BİLE SIRF HAYATA GICIKLIK OLSUN DİYE GÜLÜMSE

  3. #3

    Üyelik
    26 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 500
    Pas için çözüm WD40
    Benzin deposu için çözüm depoyu fulle
    two wheels only !

  4. #4

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    motorunuzun kışlık bakımı diye bi topic vardı orda cok faydalı bilğiler var

  5. #5
    OGLUMVE BEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    3. gün fatih 5 gün dolapdere
    Motosikleti
    var bi yeşil fıstık
    ükü başını çıkarmayı unutma

  6. #6
    phar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    pas önleyici kimyasallar barındıran poşetler var bunlardan temin edersen tahminen cok da buyuk olmayan kapalı bir alanda motorun yanına bunlardan metre karesine gore birkac tane bırakırsan motorunu rahatlıkla koruyabilirsin.
    4 tekerleğin konforu, 2 tekerleğin tadı...

  7. #7
    ahmet şimşek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2008
    Şehir
    **K@P@DoKyA**
    Motosikleti
    YAMAHA R1
    akü başlıgını cıkar depoyu bosalt moto parcası satan yerlerde kırmızı sprey bı kutu var ısmını unuttum pas temızleyıcı ve önleyıcı onu al kullan bende
    gıdıyorumm askere ben benımkını satıyomm bakınıyom alan olursa satacam satamassam akü yu söker bırakırım

  8. #8

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Thumpertalk.com'u takip ediyorum, bunlara ilaveten adamlar depoya mutlaka Stabil adındaki üründen koyuyorlar. 12 ila 24 ay koruma sağlıyormuş. Benzinin bozulmasını önlüyormuş. Türkiye'de de var mı acep buna benzer bir şey?

    Depoyu boşaltırsan paslanır diyorlar bir de.

    Karbüratördeki benzini bitirmek için de benzin vanasını kapatıp motoru durana kadar çalıştırmayı tavsiye ediyorlar.

  9. #9
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı deli mavili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özel yağlı sipreyler var motor culara sor depolamk için onu alıp motora
    komple sıkıyorsun ve hiç birşey olmuyor yalnız onun birde temizlemek için
    özel sipreyi var onuda unutma ...
    Babocan güzel anlatmışsın valla.....Eniyi çözüm bence bu...


    Arkadaşım senin makina Mondial-125AGK.....Sat...1.5 sene sonra yeni model al olsun bitsin...
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  10. #10
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    muratgergerlim doğru söylemiş sat altın al askerden geldiğinde bozdur iyi bir makina al yada
    1-Benzin musluğunu kapat motor karburatördeki benzini bitirene kadar çalışsın
    2-Akü nü sök kuru biryerde muhafaza et
    3-Motor yağının tapasını aç yağ iyice süzülsün sonra tapayı kapat
    4-Dişliye ve zincire bol gres yağı sür
    5-diğer nikelaj yerlerine koruyucu sür
    6-Motorunun üstüne brandayı ört sağsalim git
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  11. #11
    komando,, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    arkadaşım buji yi sök buji deliğinden silindir gömleginin içine bir tatlı kaşığı kadar motor yağı dök veya vd 40 sık sonra buji yi yerine tak kontak kapalı iken motoru 4 veya 5 viteste bir iki metre kadar yürüt ki piston hareket ederek piston üstünü ve silindir gömlegini yağlasın daha sonra akü kutup başını sök sonra motorun kromajlı parçalarının üzerini gres yağı ile ince bir filim tabakası oluşturacak şekilde yağla zincirini güzelce yağla en son motorun eksoz çıkışını güzelce kapat yani hava ile temasını kes bir yerde okumuştum eksoz çıkışına balon takıyorlardı neyse anla işte ne demek istediğimi en son üstünü güzelce ört bu kadar
    Vatan toprağı mukaddestir kaderine terk edilemez. Mustafa Kemal ATATÜRK

  12. #12
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    Kış kapıya geldi çattı. Çoğu ilimize kar düştü kalanına da bu ay düşmeye başlar. Netice de çok ağır kış şartlarında çoğu motosiklet kullanıcısı motorunu tabiri uygunsa kış uykusuna yatırmaya başladı. Bu yazımda da motosikletimizi kış uykusuna hazırlama ve bu sırada yapılması gereken bakımlara değinmek istiyorum.

    Her tür araç kullanıldığı sürece daha sağlıklı çalışır. Ancak elde olmayan sebeplerde (iklim şartları, iş için yurt dışı çıkışlar veya uzun yolculuklar vb.) uzun süre kullanılmayacak olan araçları çeşitli riskler beklemektedir. Sanılanın aksine kullanılmayan araç kullanılan araçtan daha fazla zarara uğrar. Nem, toz, kir, tüm bu olumsuz etkilerin hepsi yatan bir motosikletin gövdesine ve motor iç aksamlarına ciddi zararlar verir. Motorumuzu bu zararlı etkilerden nasıl koruyabileceğimize bir bakalım.

    Genel Temizlik

    Öncelikle motorumuzu üzerindeki çamur, toz topraktan iyice temizlemeliyiz. Hem boyanın çizilmesini önlemek hem de üzerinde nem tutabilen bu kirlerden kurtulmak motorumuzu büyük ölçüde korozyondan kurtarır. Ayrıca bahar ayında motorumuza zahmetsizce ter temiz binme imkanımızda olur. Temizlik ve gerekli kış bakımı sonrası motorumuz iyice kurulduktan sonra mutlaka bir örtü ile üzeri örtülmelidir.

    Motor Aksamı

    Genel temizlikten sonra motorun uzun bekleme süresine hazırlanması gerekir. Yapmamız gerekenler;

    Yakıt Besleme Sistemi


    Yakıt Tankı: Uzun bekeleme sürelerinde yakıt deposunda kullanım sırasında biriken su depo içi korozyona (pas) sebep olur. Ayrıca deponun tamamen boşaltılması durumunda da depo içinde ki oksijende paslanmaya sebep olur ve bahar ayında tekrar yakıt doldurulduğunda pas döküntüleri direkt karbüratör veya enjeksiyon sistemini/filtresini tıkar. Öncelikle deponun içi tamamen boşaltılmalıdır. Yerine yakıt düzenleyici eklenmiş dinlendirilmiş (içinde su varsa çökelsin diye bir gün bekletebilirsiniz) benzin konularak depo ağzına kadar doldurulur. Yakıt düzenleyici, benzinin beklemeden bozulmasını (tabakalaşma) engeller. Böylece yakıt kanalları ve depo temiz kalır. Bahar ayında bu yakıt muhtemelen kullanılabilir durumda olacaktır. Eğer yakıt düzenleyici konulmadan depo doldurulduysa mutlaka bu yakıtın tamamen boşaltılması ve yeni yakıt ile kullanılması yönündedir. Yakıt düzenleyicisi kullanmanın diğer güzel bir tarafıda motoru istediğiniz zaman çalıştırabilmenize olanak sağlamasıdır.


    Karbüratör/Enjeksiyon: Enjeksiyon sistemine müdahale etmeye gerek yoktur. Zaten müdahale etmekte oldukça zordur. Kaliteli, yakıt düzenleyici katkılı benzinin depoda dolu olması yeterlidir. Karbüratörlü araçlarda ise yakıt havuzunun (karbüratörün hemen altındadır) sökülerek içi boşaltılmalı, tekrar yerine takılıp motorun yakıt vanası kapalıyken çalıştırılarak hiç benzin kalmayacak hale getirilmesi gerekir. Bu işlem sadece suyu uzaklaştırmakla kalmaz yakıtın uzun süre içinde buharlaşıp geriye tortul atık bırakmasını da engeller.

    Elektrik Sistemi

    Akü: Aküler kullanılmamayı sevmezler. Bu sayımızda akülerle ilgili bilgi verdiğim yazıdan ayrıntılara ulaşabilirsiniz. Önemli olan nokta akünün uzun beklemelerde motosikletten sökülerek kuru ve yalıtımlı bir yerde muhafaza edilmesi ve en geç ay da bir sefer şarj edilmesi gerektiğidir. Sıvı tip akülerde muhafaza edilirken özellikle akünün devrilmeyecek şekilde konumlandırılmasına dikkat edilmelidir. Sıvı tip akülerde seviye kontrolleri yapılmalı kutup bağlantıları iyice temizlenmelidir. Ayrıca akü bağlantı kelepçeleri kontak yağlayıcı ile yağlanarak korozyondan korunmalıdır.

    Yağlama Sistemi

    Motor yağı kullanılsın yada kullanılmasın motora konulduğu andan itibaren belli bir ömre sahiptir. Özellikle yoğun kullanılan yaz aylarından çıkan motorun kullanılmış yağ ile kış uykusuna yatması doğru değildir. Kullanılmış yağın içinde biriken yanma artıkları, su ve yakıt motor içi parçalarda korozyona sebep olur. Özellikle yanma atıklarının oluşturduğu asitli yapı hareketsiz olan yağın, bulundukları kısımlarını çabucak bozar ve metale etki eder. Bunu önlemenin en iyi yolu kış uykusu öncesi motorun yağının değiştirilmesidir. Yağ değiştirildikten sonra motor ısınana kadar çalıştırılıp temiz yağın kanallarda dolaşmasını sağlamak gereki. Eğer kış uykusu 6 ay dan fazla sürecekse yağ bir sonraki çalıştırma öncesinde mutlaka değiştirilmelidir.

    Çok daha uzun süre beklemelerde (6 ay yada daha fazla) bujiler sökülerek yanma odasına kalın yağ konularak motorun bir iki tur çevrilmesi sağlanır. Böylece uzun beklemede yanma odası, subap gaydları ve silindirler içinde korozyon engellenmeye çalışılır.

    Benim bu noktada görüşüm, eğer imkan varsa motorun ayda bir kez ısınana kadar çalıştırılması yönündedir.


    Fren sistemi

    Fren sisteminde kullanılan hidrolik yağının en büyük özelliklerinden biride nem tutucu (hygroscopic) özelliğidir. Sezon boyu kullanılıp nem kapmış olan hidrolik yağı içindeki nem kullanımda sorun çıkartmaz iken kış uykusuna yatan motorda fren sistemi içinde pasa sebep olabilir. Genellikle çok az görünen bir sorun olması sebebiyle yağın değişme döneminde fren sistemine müdahale edilir. Tavsiyem çok uzun süre yatan motorlarda fren hidrolik yağınında değiştirilmesi gerekir.

    Soğutma sistemi

    Sıvı soğutmalı motosiklete sahipsenin mutlaka soğutma sisteminide kış uykusu için kontrol etmek gerekir. Tüm sıvı soğutma sistemi kontrol edilmeli, sıvı seviyesi eksikse saf su + antifiriz karışımıyla tamamlanmalıdır. Unutulmaması gereken nokta yaz kış motorunuzdan asla antifirizi eksik etmeyin.

    Lastikler

    Motosikletin hayati önem taşıyan en önemli parçası diyebilirim. Durma, yol tutuş herşey lastik sayesinde gerçekleşir. Uzun beklemelerde de lastikler eğer dikkat edilmezse ciddi zarar görebilirler. En önemli nokta bekleme anında lastiğe binen yükün alınması gerekliliğidir. Motoru orta sehpaya veya arka ve öne sehpalara alarak lastiklerin yerden teması kesilmelidir. Eğer yerden teması kesilemiyorsa haftada 1 kere motor hareket ettirilerek lastiğin temas yerinin değiştirilmesi gerekir. Orta sehpadaki motorumuzun sadece bir lastiği yere temas ediyorsa bu lastiğin altına bir tahta parçası koyup yere direkt temasını engelleyebiliriz. Belli aralıklarla da lastiği çevirerek yer değişimini sağlamış oluruz. Ayrıca lastiğin havası olması gereken en yüksek dereceye kadar şişirilmiş olarak bırakılmalıdır.

    Kromaj - Demir Gövde Parçaları

    Krom ve demir parçaların nemden korunması için ince yağlı bezle güzel bir şekilde silinmesi gerekir. Kullanılacağı zaman iyi bir yıkama ve sonrasında kurulama ile motorunuz pırıl pırıl kullanıma hazır olacaktır.

    Egzozlar

    Egzozlar kış uykusunda en hızlı şekilde paslanan kısımların başında gelir. Bunun için sprey tarzı yağlayıcılarla egsoz içi spreylenerek yağlanır. Sonrasında egsoz başlarına geçirilip bağlanan poşet ile direkt dış hava koşullarından yalıtılır. Bu şekilde hızlı paslanmanında önüne geçilmiş olur.

    Sele

    Hepinize ilginç gelecek ama anlattıklarımı okuyunca eminim hak vereceksiniz. Kış uykusunda motosiklet selesinin en büyük düşmanı ısınmak için sele üzerinde uyumaya kalkışan sevimli kedi vb. bilimum evcil hayvanlardır. Özellikle şehir hayatında kediler ciddi sorunlar ortaya çıkarmaktadır. Tırnaklarıyla seleye zarar vermekte ve kirletmektedirler. Bunu önlemek için sele üstünü eski bir hazlu vb. kalın kumaş ile kaplamak gerekir. Depo üstüde bu örtü ile kapatılırsa oldukça iyi olur. Böyle bir durumdan ancak bu şekilde kurtulabilirsiniz.

    Motoru nereye koymalıyız?

    Çok değişken bir durumla karşı karşıyayız. Herkesin barındırma şartları aynı olmayabilir. Ama genel kurallar şunlardır:

    Nemden ve tozdan uzak olmalıdır.
    Direkt güneş ışığı almamalıdır.
    Evcil ve yaban hayvanlarının giremeyeceği bir yerde olmalıdır.
    Meraklı gözlerden uzak olmalıdır.

    Son söz olarak “Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur” atasözünü hatırlatırım.

    Görüşmek üzere. Yolunuz açık olsun.

    Hasan Alp İnan
    http://www.motoaktuel.com/blog/index...s-uykusu/diger

  13. #13

    Üyelik
    06 Nisan 2007
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    honda cbf-150
    abi özellikle motoru askıya al tekerlerin ikiside yere değmesin altlarına tahta kağıt sıkıstırırsan esit yük binsin, depoyu fullersen, aküyü sökersen ve branda cekersen iyi olur.:D
    sanatı sanat için değil halk için yapıorum:mrgreen:

    ::ressam::

  14. #14

    Üyelik
    27 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul/Kuyubaşı
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    Yakıt Besleme Sisteminde yazan bahsi geçen yakıt düzenleyici nedir acaba ?

  15. #15

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    KOMTAN moderatörüm.Yazdığınız yazıyı kelimesi kelimesine okudum.Motosikletim yok ama olursa hepsini uygulayacağım.Ellerinize sağlık.Ama bir sorum olacak.Motoru ayda bir değilk 3-5 günde bir çalıştırma imkanımız varsa neler yapmalıyız?


    Yakıt Besleme Sisteminde yazan bahsi geçen yakıt düzenleyici nedir acaba ?
    (Sanırım bu bir tür katkı maddesi ve benzine karıştırılarak deponun pas yapmasını,benzinin durmaktan bozulmasını önlüyor.)

  16. #16
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    1.Önce güzel bir şekilde yıka,
    2.Deponu tam doldur,
    3.Buji(leri) sök,birkaç damla yağ damlat 2-3 saniye marşa bas buji(leri) yerine tak.
    4.Zincirini temizle ve yağla
    5.Camsil spreyinin içine mazot koy sele ve lastik aksamlar hariç bütün yüzeylere mazot püskürt.
    6.Kapalı mekanda ise üzerini ört.Açıkta ise açık bırak(üzerine örteceğin branda v.s içerisinde kalan nemden dolayı daha çok hasar verecektir.
    7.Akü kutup başını sök.En iyisi aküyü komple sök eve koy.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  17. #17
    secretplay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    bu arkadaş askere gidip gelmiştir heralde

  18. #18
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    duyduk evlenmiş iki cocuğu varmış
    konun güncellenmesi güzel ihtıyacı olanlar olacaktır

  19. #19
    doans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    var bişiyler
    bıraktiğin gibi bulabildinmi motoru hangi işlemleri yaptin hangi sonuçlarla karşilaştin ??? en azindan bi bilgimiz olur ...

  20. #20

    Üyelik
    27 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul/Kuyubaşı
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt Besleme Sisteminde yazan bahsi geçen yakıt düzenleyici nedir acaba ?
    (Sanırım bu bir tür katkı maddesi ve benzine karıştırılarak deponun pas yapmasını,benzinin durmaktan bozulmasını önlüyor.)
    onu anladımda adı nedir, nerden bulunur falan onları öğrenmek istedim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler