Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2 zamanlı modifiye

    REKLAM ALANI
  1. #1
    VOGGY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/AVCILAR
    Motosikleti
    iJ JüPiTER5,ROMET CHART 50,HARKOV ZiM350 ATV
    arkadaşlar aranızda 2 zamanlı motor modifiye etmiş arkadaşlar varsa yaptığı işlemleri buraya yazabilirmi?bende 2 silindir 350 ije var,biraz güçlendirmek istiyorum,bu tip motorlarda neler yapılabilir?örneğin ben başlangıç olarak karbüratörü değiştirmek istiyorum ne dersiniz?(jikov,jawa ts 350 karbüratörü ya da mikuni),egzos için neler yapabilirim?yardımcı olun mümkünse...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer

    re:

    Merhaba

    Modifiye etmedim ancak önerilerim olabilir. Tüm bu söyleyeceklerim tamamen maliyet hesaplanmadan düşünülmüştür.

    Öncelikle motorun iç hareket parçalarında hafifleme yoluna gidilmesi gerekir. Daha hafif piston, biyel kolu, yüksek devire dayanıklı sertleştirilmiş yataklar, yüksek devre uygun balanslanmış krank mili optimizasyonu ile devir arttırılarak gücü arttırmak. Sıkıştırma oranını yükseltmek. Mevcut tek karbüratörü yeni döküm kafalar (silindir kısmı) ile çift karbüratöre çıkarmak ve hava girişini geniş tutmak. Egzoz'un çıkışını rahatlatmak. Bu güce uygun baskı balatalarının kontrolü gerekiyorsa değiştirilmesi.

    Eğer normal bir mod düşünürsek tek karbüratörü büyütme ve emme kanalı büyütme, ekzoz çıkışını rahatlatma (susturucu sökme: ki alt devirlerde gücünü düşürür), sıkıştırma oranını arttırma gibi daha az masrafla da güç elde edebilirsin.

    Görüşmek üzere.

    Makine (The Machine)

  3. #3
    VOGGY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/AVCILAR
    Motosikleti
    iJ JüPiTER5,ROMET CHART 50,HARKOV ZiM350 ATV
    verdiğin cevaplar için çok sağol makine,peki sıkıştırma oranını nasıl arttırabilirim?üst kapağı taşlatarakmı?ne önerirsin?

  4. #4
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    VOGGY, ön dişliyi küçülterek 1-2-3. viteslerde yükek bir performans artışı görebilirsin. Arka dişliyi küçültürsen en son viteste motor daha fazla hızlanacak (10 - 20 km kadar) ama kalkışların yavaşlayacaktır. Karbüratörüde açtırabilirsin çok yakar ama performans artar ...
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.

  5. #5
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer

    Re:

    Merhaba

    Kapak taşlamak insanlara daha kolay geliyor hemde maliyet açısından ucuz ama geri dönüşü yoktur ve silindir kafasını pistona çok yaklaştırır. Ayrıca artan basıncı karşılamaya çalışan piston, biyel kolu ve yataklar zorlanacaktır. Bu işin doğrusu uygun piston (ki tepe kısmı motorlara göre farklılık gösterek şekilde özel hazırlanmıştır), biyel kolu ve diğer ek kısımların uygulanamsıyla olur. Bunu yaparken karbüratörde büyütür (ki bununda sınırı vardır hava/yakıt oranı bozulmamalıdır) ve direk açık filtre ve filtresiz (yarışlarda) güç elde edersin.

    Görüşmek üzere.


    Makine (The Machine)

  6. #6
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    Makine, abi sen aşmışsın olayı ya motoru sana modifiye ettirmek lazım valla gözüm kapalı teslim ederdim Antalyada olsan ...
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.

  7. #7
    VOGGY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/AVCILAR
    Motosikleti
    iJ JüPiTER5,ROMET CHART 50,HARKOV ZiM350 ATV
    saol makine,peki karbüratör markası olarak ne önerirsin?

  8. #8
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    eğer bir iki zamanlı MZ motosikletim var demiş olsaydın vereceğim sitede onu bir hız canavarına çevirebilirdin tabi para hiç sorun değil diyosan .. www.rztpower.com

  9. #9
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    2 zamanlı bir motora yapılacak modifiye pek te etkili olmaz benim fikrim tabii bu 4 zamanlı olsa eyvallah 2 zamanlıya egzos bile yapılmıyo sıkıştırma olayı yani yapılır fakat ses alırsın performans düşer çekiş düşer ben öyle biliyorum :

  10. #10
    VOGGY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/AVCILAR
    Motosikleti
    iJ JüPiTER5,ROMET CHART 50,HARKOV ZiM350 ATV
    çok sağolun cevaplarınız için

  11. #11

    Üyelik
    13 Nisan 2007
    2 zamanlının modifiyesini ben yaparım pejomu motor pejosa bonjovi_gry@hotmail.com


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler