4 zamanlı sıfır bir motorsiklet acılma asamasında iken nasıl kullanılmalı
Reklamlar
-
Arkadaşlar ben yeni bir cbf 150 aldım. Sıfır motorların veya rektefiye yapılmış motorların ilk zamanlar dikkatli kullanılması gerektigini bildigim için bu konuyu servislere, tanıdıgım tamircilere ve uzun zamandır motorsiklet kullananlara sordum fakat hepsi de farklı seyler söyledi. Hangisine uyacagımı sasırdım. Bana bu konuda yardımcı olabilirmisiiz. Teşekkürler.
Bu konu da özel servisin söyledigi gibi motoru fazla zorlamadan ve sıkıştırmadan kullanmaya calışıyorum. bu konuda yeterli bilgi sahibi olmadan mecbur kalmadıkca motoru kullanmamaya calışıyorum. Bu konuda yardımlarınızı ve bilgileriniz bekliyorum.
Reklamlar
-
rodaj hakkında yazılan cok konu var bence bıraz arastırmalısın topıclerı emınım ısıne yarıcak seyler bulabılırsın....
-
ilk yağ değişimini 1500 km de yap.
3000 km. boyunca motoru mümkün olduğunca zorlamadan düşük devirde kullan.
Fazla sürat yapma. Bundan sonra istediğin gibi sürebilirsin.
Eğer motor açılır bağırttırarak sür motoru maksimum devirli kullan diyenler varsa onlarla da bir daha görüşme
-
ilk yağ değişimine kadar 150 yi gecme ondan sonra bas gitsin
-
İLk 600 mil de 1/3 den fazla gazı açmıyorsun 600 mil den 1000 mil e kadarsa
1/2 den fazla gaz açmıyorsun,ilk çalıştırmayı takiben hemen yüksek devire çıkmadan ısınması için önce mülayim gidiyor daha sonra hızlanıyorsun ve her
şeyden önemlisi hep aynı hızdan kaçınarak azalan çoğalan şeklinde farklı devirlerde kullanıyorsun.İlk 1000km de fabrika dolum ince yağı döktüğünde
sende erimiş asfalt gibi çıkan pisliğe şaşıracaksın ama unutma motorun kalbi yağ ve asla ihmal etmemelisin,ama kalkıp da tam sentetik yağları da kullan
man bütçeni delmekten başka işe yaramaz,10-40W castrol veya mobil son derece yeterlidir.
Ne yaparsan yap ama sakın hararet yaptırma alıştırma döneminde,işte eskilerin dediği sıkıştırmadan tabiri de bunun halk tabiriyle söylenişi....
binbasi nayman x-max ''06
Yamaha Touching Your Heart.
Safety First,then RIDE..!
-
Su an 700 km de bir iki defa düz yolda kısa bir süreli olarak 100 bastım. motoru fazla yormamaya dikkat ediyorum. Suana kadar da en uzun dittigim yol 35 km. Birde cogunlukla iki kişi binmek zorunda kalıyorum.Bir zararı olurmu
-
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
arkadaşım cbf 150 için 100 fazla değilmi max.devire çıkmışsın neredeyse hemde rodaj yağı var üstünde bence hatailk yağ değişimine kadar gazı 1/3 den fazla açma kitapçıktada yazması lazım zaten...
-
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
Arkadaşlar motor sevdasına yeni katıldım CBF150 ilk motorum. Motorlar hakkında cok fazla bilgi sahibi de degilim. CBF 150 hakkında sizin görüşünüz nedir. yaptıgım araştırmalarda en cok YBR125 ile karşılaştırılmış. Sizce CBF mi YBR mi ? ilginize teşekkür ederim
-
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
tek dikkat etmen gereken motoru sıkıştırıp sıcaklığın yükselmesi (hararet)
hararet yaptırmazsan motorun iyi rodaj yapar.
rodaj esnasında bütün vitesleri kullanmaya özen gösrerek şanzımandaki 4 ve 5. viteslerin dişlilerinde alışmasını sağlamaktır.
genel olarak
yüksek devir kullanılmaması
iki kişi binilmemesi
dik bayırların kullanılmaması
ilk çalıştırmada soğuk motorun ısınması
rodajda dikkat edilmesi gereken konu.
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
arkadaşım sen rodaj yaz bi arat ve ya teknik bilgilere gel orada 3-4 sayfaya bir rodajla ilgili konuya rastlarsın bana göre bazı yanlış bilgiler yazılanlar var topiğin içinde yağ değişimini de 500 km de yap tuğrul kardeşin dedikleri konunun özeti
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin Uçmayı seviyorsan düsmeyi de bileceksin Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayati seyredersin
-
Bir de sabit gazda gitmemek lazım.
-
arkadaşım bu konuyla ilgili yaklaşık 20 sayfalık topic var fakat bide ben anlatayım
oncelikle eger motorunda ilk yag duruyorsa hemen değiştir çünkü ilk yag 500 km kullanılır
rodaj doneminde onemli olan motoru zorlayıp zorlamamak değil motorun sıcaklıgını yukseltmemek halk işte motorun sıcaklıgını yukseltmemek için basma diyor bence şu tabirde yanlış ilk 500de 60ı ilk 1000de 70i gecme ya kardeşim bu motor 2. vitesdede 60 yapar 5.vitesdede dediğim gibi onemli olan motor sıcaklıgıdır tabi cbfde hararet saati yok sen o yuzden motoru pek zorlama motorda ani gaz verme ve motoru oldugu kadarkomprasore bindir yani yokus asagı gidiyorsun bosa alma viteste kalsın bu keçelerin yerine tam oturmasını saglar ve elinden geldigince motorun tum parcalarını kullan ornegin tum vitesler frenler tekerler hepsini ve sabit vites ve gazla gitme devamlı vites değiştir
SAYGILAR
HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR
-
500 km yada kitapçıkda belirtilen zamandan önce yağını değiştirmek tavsiye edilen bir durum değil.
ilk konulan yağ kontrollü aşınma ile parçalar arasındaki uyumun sağlanması içindir
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
Arkadaşlar Ilginize Teşekkür Ederim Su An Kadar Söylediklerinizin Dışında Yaptıgım Tek şey Kısa Bir Süreligine 100 Km Hız Yaptım. Motoru Fazla Zorlayıp Hararet Yaptıgını Sanmıyorum. Zaten Subaplı Motorlar Cok Cabuk ısınıyor
-
gezgin_33 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Ilginize Teşekkür Ederim Su An Kadar Söylediklerinizin Dışında Yaptıgım Tek şey Kısa Bir Süreligine 100 Km Hız Yaptım. Motoru Fazla Zorlayıp Hararet Yaptıgını Sanmıyorum. Zaten Subaplı Motorlar Cok Cabuk ısınıyor
yanlış biliyorsun suboplu motor daha yavaş ısınır ya bi kere cıkman onemli değil fakat cok uzun sureli cıkmak sakıncalı
HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR
-
bilader senin nasıl kulandığın önemli motoru ladıktan sonra basmak istiyorsan bas ama antrisyon vurdurma yapma yolda bir anda hızlanma motoru gaz yedirerek aç bırak motor hızlansın ama yavaş yavaş . bas ama bir anada kökleme
babama değerimi sordum "dünyalar kadar dedi" dünyanın değerini sordum " beş para etmez dedi":P:P
-
değişimine kadar gazı 1/3 den fazla açma kitapçıktada yazması lazım zaten...[/QUOTE]
GAZI1/3 DEN FAZLA ACMIYCAMDA PEKİ NASIL 4,5 VİTESLERE CIKIP BU DİŞLİLERİN DE RODAJ DÖNEMİNDE CALIŞMASINI SAGLIYCAM. YUKSEK VİTESLERDE MOTORUN RAHAT CALIŞMASI İÇİN MECBUREN BİRAZ GAZ ACIYORSUN
Arkadaşlar Motorun Kullanma Kılavuzunda Rodaj Hakkında "motorunuzu Ilk 500km Ye Kadar Motorunuzu Dikkatli Kullanın" Tabirinden Başka Bir Acıklayıcı Bilgi Yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler