Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Asya 150 T1 ile Ömür Boyu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Mart 2008
    Motosikleti
    Asya 150 T1
    Merhaba Arkadaşlar,
    Dün, uzun zamandır istediğim 150 T1 imi nihayet alabildim. Bir miktar motordan ve elektrik elektronikten anladığım için, scooter ıma modifiye yapacağım. Scooter ımın tüm geçirdiği evreleri sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. Tüm bakım ve tamiratlarımı da kendim yapıyorum. O sebeple onları da burada paylaşacağım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Şubat 2008
    hayırlı olsun güle güle kullan
    resimde isterük haberin ola

  3. #3

    Üyelik
    08 Mart 2008
    Motosikleti
    Asya 150 T1
    İlk Bakış
    Görünümü malumunuz güzel bir motor. Malzeme kalitesi ortada, neticede ucuz bir motor. Fiyat performans oranı kanımca iyi.
    - Beklediğim gibi torku biraz düşük, 150 cc tadı vermiyor fakat rodajla birlikte artacağı kanaatindeyim.
    - Fren diskleri ve balataları pek etkin değil fakat onlarda rodajla birlikte alışacaktır. Kızaklamaya dikkat etmek gerekir.
    - Oturuş pozisyonu ve sürüş çok rahat.
    - Süspansiyon oldukça sert, 1000 km boyunca rahatsız edeceğini söylüyorlar. Sonradan iyileşirmiş. Bakıcaz.
    - Elciklerin gidona bağlandığı yerde kapak yok. Bu da oradaki kabloların daha çabuk aşınabileceği anlamına gelir. Yalıtmak gerek.
    - Sele altı bagajı beklediğimden küçük. Torpido yok. Buna da bir çare bulacağız.
    - Çok fazla vida var ve yazılanlara bakılırsa çok sık gevşiyor. Buna da bakacağız.

    Dikkat Edilmesi Gerektiğini Düşündüklerim
    - İlk 500 km 40 - 50 km geçmeden ve yavaşça gazı arttırarak kullanmak.
    - 500 - 1000 km arasında 50 - 80 km geçmeden ve yine yavaşça gaz kullanmak.
    - 1000 - 1200 km arası bir miktar motora yüklenmek. Sonraki km lerde motorun verdiği cevaba göre kullanım şeklini ayarlamak. Genelde motorlar sizin kullanım şeklinize göre karakteristik kazanır. Bu şekildeki alıştırma döneminde sağlıklı motor alıştırması yapılmış olur.
    - Ani frenajdan ve ıslak zeminden kaçınmak.

    İşte çinçonum

  4. #4
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Hayırlı olsun güle güle kullan
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  5. #5

    Üyelik
    08 Mart 2008
    Motosikleti
    Asya 150 T1
    Ayar - Dikiz aynaları

    Evet arkadaşlar ilk basit ayarımız. Dikiz aynalarının ayarları yol sarsıntısından bozulacak derecede bozuksa şu şekilde yapabiliyoruz.



    Aşağıdaki açıklamalarda sağ, sol üst alt şeklindeki yönlendirmelerim resme göre olacaktır.

    1- Sap kısmındaki plastiği aşağıya doğru çekiyoruz.

    2 - Resimdeki aynanın üstündeki kapağı nazikçe bir düz tornavida yardımıyla çıkarıyoruz.
    Dikkat :
    Kapağın altında 4 adet tırnak var. Kapağı "sağ üstteki" yerden açmaya başlıyoruz. O kısım kaltıktan sonra tornavidayı tırnakların arkasına geçirip tırnakları "resme göre yukarıya" doğru iterek çıkarıyoruz. Fakat kırılırsa üzülmeyin birincide değilse ikincide mutlaka bir ikisi kırılacaktır.

    3 - Kapağı çıkardıktan sonra sap kısmının oradaki yıldız vidayı nazikçe sıkıyoruz. Çok sıkarsanız ayna plastiği çatlayabilir. Yeteri kadar sıkınca kapağı kapatıp işlemi bitiriyoruz.

    Kolay gelsin.

    Tamir - Motor Takozu

    Tekrar Merhaba Arkadaşlar.
    Motor takozu sesi onu yağlamamız gerektiğini gösterir.

    Teşhis
    - Motordan özellikle sehpadayken sağ taraftan kesik ıslığa benzer bir ses gelebilir.
    - Yolda giderken sağ arka taraftan yine kesik ıslık sesi benzeri bir ses gelebilir. Bu sesi nasıl tarif edebilirim. Sanırım "Büjjjjjjj" diye bi ses

    -Motor soğukken daha doğrusu takoz ısınmamışken, tıkırtıya benzer bir sesle kendini belli eder.

    Bu üç belirtide varsa, özellikle sehpadaki, takozu yağlamamız gerekir.

    Çözüm



    Aşağıdaki açıklamadaki sağ, sol, üst, alt gibi yönlendirmeler resme göre olacaktır. dolayısı ile resimdeki açı ile bakınız.

    1- Motoru çift ayak sehpasına alıyoruz.
    2- Motoru ısıtıyoruz.
    3- Sele altı bagajını açıyoruz.
    4- Resimde görülen kapağı tek vidasını sökerek çıkarıyoruz.
    5- Vida ile aynı hizada motorun şaseye bağlandığı takozu göreceksiniz.
    6- Yağdanlık ile takozun her iki tarafına da yağ sıkıyoruz. İnce makine yağı iş görür.
    7- Kontolü yapıyoruz.
    8- Kapağı yerine takıyoruz

    Dikkat :

    Ne kadar çok yağ sıkarsanız ileride o kadar çok pislik tutacaktır. Takozu eriten pislik ve tozdur. O sebeple yeteri miktarda sıkınız.

    Kontrol

    Yukarıdaki belirtiler, özellikle sehpadaki geçince işlem tamamdır.

    Kolay gelsin.

  6. #6

    Üyelik
    08 Mart 2008
    Şehir
    istanbul/kadıköy
    Motosikleti
    yamaha bws 100
    hayırlı ugurlu olsun kazasız belasız kullanırsın inş.

  7. #7

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    hoşgeldin ve güle güle kullan. kazasz sürüşler dostum senden çok faydalanacağımız kanaatindeyim. yazıların oldukça bilgi içerikli geldi baa :D ;)

  8. #8
    banarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2006
    Şehir
    TEKİRDAĞ - BANARLI
    Motosikleti
    MONDİAL 150 HS RACİNG MOTORS
    sorununuz olduğunda bende elimden geldiği kadarıyla yardımcı olabilirim

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Aralık 2007
    Şehir
    Ank. Esk.
    Motosikleti
    Asya 150 T - I
    ASYA 150 T- I süpper makine

    Hayırlı uğurlu olsun, elinize sağlık

  10. #10

    Üyelik
    14 Ekim 2008

    vıyk vıyk :)

    Alıntı MengiTurk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayar - Dikiz aynaları

    Evet arkadaşlar ilk basit ayarımız. Dikiz aynalarının ayarları yol sarsıntısından bozulacak derecede bozuksa şu şekilde yapabiliyoruz.



    Aşağıdaki açıklamalarda sağ, sol üst alt şeklindeki yönlendirmelerim resme göre olacaktır.

    1- Sap kısmındaki plastiği aşağıya doğru çekiyoruz.

    2 - Resimdeki aynanın üstündeki kapağı nazikçe bir düz tornavida yardımıyla çıkarıyoruz.
    Dikkat :
    Kapağın altında 4 adet tırnak var. Kapağı "sağ üstteki" yerden açmaya başlıyoruz. O kısım kaltıktan sonra tornavidayı tırnakların arkasına geçirip tırnakları "resme göre yukarıya" doğru iterek çıkarıyoruz. Fakat kırılırsa üzülmeyin birincide değilse ikincide mutlaka bir ikisi kırılacaktır.

    3 - Kapağı çıkardıktan sonra sap kısmının oradaki yıldız vidayı nazikçe sıkıyoruz. Çok sıkarsanız ayna plastiği çatlayabilir. Yeteri kadar sıkınca kapağı kapatıp işlemi bitiriyoruz.

    Kolay gelsin.

    Tamir - Motor Takozu

    Tekrar Merhaba Arkadaşlar.
    Motor takozu sesi onu yağlamamız gerektiğini gösterir.

    Teşhis
    - Motordan özellikle sehpadayken sağ taraftan kesik ıslığa benzer bir ses gelebilir.
    - Yolda giderken sağ arka taraftan yine kesik ıslık sesi benzeri bir ses gelebilir. Bu sesi nasıl tarif edebilirim. Sanırım "Büjjjjjjj" diye bi ses

    -Motor soğukken daha doğrusu takoz ısınmamışken, tıkırtıya benzer bir sesle kendini belli eder.

    Bu üç belirtide varsa, özellikle sehpadaki, takozu yağlamamız gerekir.

    Çözüm



    Aşağıdaki açıklamadaki sağ, sol, üst, alt gibi yönlendirmeler resme göre olacaktır. dolayısı ile resimdeki açı ile bakınız.

    1- Motoru çift ayak sehpasına alıyoruz.
    2- Motoru ısıtıyoruz.
    3- Sele altı bagajını açıyoruz.
    4- Resimde görülen kapağı tek vidasını sökerek çıkarıyoruz.
    5- Vida ile aynı hizada motorun şaseye bağlandığı takozu göreceksiniz.
    6- Yağdanlık ile takozun her iki tarafına da yağ sıkıyoruz. İnce makine yağı iş görür.
    7- Kontolü yapıyoruz.
    8- Kapağı yerine takıyoruz

    Dikkat :

    Ne kadar çok yağ sıkarsanız ileride o kadar çok pislik tutacaktır. Takozu eriten pislik ve tozdur. O sebeple yeteri miktarda sıkınız.

    Kontrol

    Yukarıdaki belirtiler, özellikle sehpadaki geçince işlem tamamdır.

    Kolay gelsin.
    valla kardes benım asyada kalkısta vıy vıyk dıye bı ses cıkarıyo sebebı bu mudur?

  11. #11
    balayyusuf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    Kocamustafapaşa-istanbul
    Motosikleti
    HD Superlow 883 xl ve Kymco xciting 250 ri

    amortisörler çok sert

    Asya 150 t1 motorum var arka amortisörler anormal sert bir çukurdan yada yamadan geçince organlar zıplıyor bunu yumuşatmanın bir yolu yokmu motor 3000 km de
    AMACIMIZ IMKANSIZI MUMKUN, MUMKUNU KOLAY KILMAK, KOLAYINDA ZARIF VE ZEVKLI YOLLARINI BULMAKTIR.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler