Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Ortalama kaç km'de motoru rektefiye etmek gerekir.

    REKLAM ALANI
  1. #41
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10w40 yağı su soğutmalı motorlarda öneriyorlar 20w50 ise hava soğutmalarda öneriyorlar ama kullandığın şehirin hava sıcaklığınada bağlıdır cok sıcaksa 20w50 den şaşma eğer soğuk yada ılıksa 10w40 koyarsın hem performs hemde ömrü artar
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten çin malında gaz teli orjinal değişenlerden 10000 ni geçtimi yanına yedek olarak alcan.
    üye oldugundan beri bakıorumda cok seri sallıosun be kardesim kac tane motora yag koydun kac mevsim motora bindin yada kac defa gez teli kopardın acaba yapma gozunu seviyim yaa
    yag olayı tam tersi bahsettiginin tel olayına gelince 50000km gidipte bikere gaz teli koparmayan bisuru cinli var bnmki 20000de hala saglam mesela
    true love..

    Drift Religion


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Kullanıma göre değişmekle beraber 10.000; 20.000 km. gibi rakamlar rektefiye için komik rakamlar. Hor kullanılan motorlar bile kolaylıkla 50-60 bin km.yi geçerler. İyi kullanılan motorlar ise 100 bin kilometrenin çok üstüne çıkabilirler.
    Rektefiyeye ihtiyacınız olup olmadığını ise motorun kompresyonunu ölçtürerek anlayabilirsiniz.

  3. #43
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üye oldugundan beri bakıorumda cok seri sallıosun be kardesim kac tane motora yag koydun kac mevsim motora bindin yada kac defa gez teli kopardın acaba yapma gozunu seviyim yaa
    yag olayı tam tersi bahsettiginin tel olayına gelince 50000km gidipte bikere gaz teli koparmayan bisuru cinli var bnmki 20000de hala saglam mesela


    her şey bi yana ümmet abi nin üye olduğu bu forumda kendisi çinlilerle onbinleri yapmışken bu tip polemiklere girmemeliyiz
    GKN MOTORS

  4. #44
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Alıntı regresyon59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok merak ettiğim bir konu var. Genellikle uzun yola çıktığımdan dolayı yolda kalmaktan çok korkuyorum. 125 cc'lik Mondial agk motorum şuan 15.000 km. Kaç bin km daha götürür ortama. Yağını 1500-2000 km de bir değiştiriyorum. Kaç bin km'de motoru yenilemek gerekir.
    1500-2000 cok fazla,standardi 1000 km'dir 125 cc 4 zamanlilar icin.Zaten 1000 km'den sonra vites gecisleri ozellikle vitesi bosa alma islemi cok zorlasir ve neredeyse rus motorlarininkine doner

    Katalogtaki gibi kullanilirsa ve yakit tasarrufu icin benzin-hava karisimi ile oynanmamissa cok rahat 30000 km uzerine cikar,100000 km'nin uzerinde orjinal anahtar dokunmamis Honda 125 (Titanlarin babasi) mmotosikletler oldugunu biliyorum.tabii bunlar special cross motorlari icin gecerli degil.bu tur dopingli motorlar zaten km hesabi degil calisma saati hesabi seklinde omru hesaplanir.
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  5. #45
    fearlesboyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Motosikleti
    YAMAHA MT
    kardes motorun omru km alakalı degıl sürüm ve bakımlarını aksatmadan yapmana baglı arkadasların da dedıgı gıbı bakmazsan 5000 km motorun ölüsü cıkar bakarsanda 35 000 km yı bıle asarsın

  6. #46
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı baba_selim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyer bir motosikleti rektefeye verdisen eskisinden daha kötü bir halde alırsın
    Bu durum ustadan astaya veya servisden servise degişir.

  7. #47

    Üyelik
    06 Nisan 2008
    rektefiye konusun da tecrübeli biri olarak bişeler yazayım.Bende cin malı dayun motor var yağına mağına hiç bir seyine özen göstermem. motorlan kuryelik yapıyorum 70000 km yaptım banamısın demedi yağ yakmaya başladı çekişten düştü ama sadece pistonu değiştirdik (üzerinde sekmanların bulunduğu parça ismi budur herlade) motor canavar oldu hemen farkediyorsunuz cok rahatlıyor motor
    1.motorunuz yağ yakıyorsa bunu rahat anlarsınız yağ kokar ve cok duman cıkartır
    2.çekişten düşüyor 1. vitesde kalkarken zorlanmalar olabiliyor
    3.zor çalışma
    4.benzin yakışındaki artış bunlar varsa rektefiye şart yapın aradaki farkı görceksiniz
    arkadaşlar benim basıma geldiğinden biliyorum cok bilmiş olmayayım

  8. #48
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı baba_selim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyer bir motosikleti rektefeye verdisen eskisinden daha kötü bir halde alırsın
    1- '' eyer '' dörtnala giden köydeki hayvanlarda olur
    2- rektifiye gereken motor kesinlikle senin götürdüğün ustaya gitmeyecek demekki arkadaşlar baba_selimin ustasına sakın gitmeyin..
    derler ya, acemi nalbant gavur eşeğinde öğrenir diye
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  9. #49
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Arkadaşlar hortlatıyorum ama başlık açmak istemedim; bi sorum olacak ;

    Motoru komple rektifiye edilmiş bi motorun ömrü bittikten sonra tekrar yani 2.kez yenilenmesi zormuş diye birşey duydum aslı astarı var mıdır? Motor her daim ömrü bittikçe rektifiye edilir mi yoksa 2.rektifiye ile beraber tamamen eski motorun inip yeni motor mu takılması gerekir?

  10. #50
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Rektifiye

    Gömleksiz tip motorun ömrü bittikçe rektifiye edilmez.Bu işlem motoruna göre bir,iki veya üç kere yapılabilir.Her sefer silindir çapı büyüyeceği için üreticinin bu genişlemelere uygun piston ve sekman da üretmiş olması gereklidir.Örnek: İlk seferde binde 10 rektiye olmuş bir motora ikincide binde 20 veya 30 rektifiye ister.Binde 20 veya 30 büyüklükte piston,sekman yoksa bu motor bir kere rektifiye edilebilir.Gömlek geçmeli motorlarda bu sayı daha fazla olabilir.Burada blok taşlanmadığı için (normal aşınmalarda) her sefer standart piston-sekman kullanılır,dolayısıyla sayı artar.

  11. #51
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Abi verdiğin bilgiler için teşekkür ederim; peki gömlek geçmeli yada gömleksiz tip motorları nasıl anlayacağız ; üretim tarihine göre mi ; 2 veya 4 zamanlı olmasına göre mi vs..

  12. #52
    Whitehair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/Levent
    Motosikleti
    CBF 600 SA
    Tam sentetik yağ kullandığıma güvenerek 1500 de değil 2000 km de bir yağ değiştiriyorum, hava filtremi temizleyip, bujilerim NGK olsada arada bir çıkartıp zımpara ile tertemiz yapıyorum. Motorum 18000 km de ve maşallah diyorum. Saygılar..

  13. #53
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Gömlek.

    Alıntı szr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi verdiğin bilgiler için teşekkür ederim; peki gömlek geçmeli yada gömleksiz tip motorları nasıl anlayacağız ; üretim tarihine göre mi ; 2 veya 4 zamanlı olmasına göre mi vs..
    en kısa yol servisine sormak,zaman farketmez.Küçük hacimli motorlarda kullanılmıyor diye biliyorum.

  14. #54
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Soru okadar göreceli ki .Üretim kalitesine göre ve kullanım şekline göre bir motorun belli bir çalışma ömrü vardır.100-150cc.çin menşei bir motorun ortalama ömrü tahmini 25-30.000km.kadardır.Bu tabiiki kullanım şekli ve bakım periyoduna göre artabilirde,azalabilirde.Aynı hacimdeki japon bir motorun ömrüde 70.000 km. civarıdır.500 cc. ve daha büyük motorlarda ise en az 70.000km.Bir kaç ufak parça değişimi ile (eksantrik zinciri,sibop kayıt keçeleri v.s) 250-300.000km.rektifiye yada silindir piston,segman istemeden çalışan motorsiklet motorları vardır.Baştada dediğim gibi bu tamamen motorun yapısına,kullanım koşullarına ve bakım periyotlarına bağlıdır.Yazdıklarım sadece şahsi fikrimdir.Yanlış yönlendirme olmasın.

  15. #55
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    motorum 31 bin km ye ulaşti maşşallah ram yag yakmıyor düzenli bakımlari yapiliyor ve 2000 de bir yag degişimi yapiyorum bu topige en son 1 sene evvel yazmiştim
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler