Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Ortalama kaç km'de motoru rektefiye etmek gerekir.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    motora mazot koyabilmenin hesabını yaparsan haftasına rektefiye de yaparsın

    Alıntı regresyon59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok merak ettiğim bir konu var. Genellikle uzun yola çıktığımdan dolayı yolda kalmaktan çok korkuyorum. 125 cc'lik Mondial agk motorum şuan 15.000 km. Kaç bin km daha götürür ortama. Yağını 1500-2000 km de bir değiştiriyorum. Kaç bin km'de motoru yenilemek gerekir.
    Diger topicte açtığın gibi depoya mazot koyacaksan haftaya rektefiye yaptırırsın
    Motorunu satarken söyle bizim forumdan kimse almasın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    harved - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Abs
    Alıntı oficime adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm,

    bildigim kadariyla ingilizceden rectifying kelimesinden geliyor! (iyi ingilizce bilen arkadaslarim düzeltsinler..) buda düzeltmek, dogrutmak anlamina geliyor.
    Bir yenileme degil! aksine malzemenin bir üst ölcüye alinmasi i buda taslas kaldirmadir yani bilincli bir asindirma.....
    Bilgi için teşekkür ederim

    Herhangi bir aracın Otomobil,motosiklet,kamyon vs,vs Motoru nun parçalarının yenilenmesi sırasında yapılan işleme kısaca rektefiye diyebiliriz ozaman..

    Motor parçalarından Blok yüzey ve kapak taşlanması,pistonların sekmanların değişmesi,sbopların ve sbop yataklarının değişmesi, temizlenmesi,ve alıştırılması,piston kol baralarının değişmesi,piston gömleklerinin blok yatağına yerleştirilmesi ve alıştırılması ( Honlama yapılması ) Grank milinin gerekiyorsa taşlanması veya değiştirilmesi kısacası Araç motorunun 0 km deki komprosyon oranı ve ya o orana en yakın oranın elde edilmesi için yapılan işlemlere kısacası Rektefiye diyebiliriz....

    Benim ilk mesajımda alıntı yaptığım mesajda arkadaşımızın dediği,'' Alırım yeni parçaları değiştirtirim ve motosikletimi Rektefiye yaptırtmak zorunda kalmam '' gibi bir açıklaması olmuştu zaten bu işlemi yaptırmak o motosiklet motorunun rektefiye edilmiş olması olmuyormu....

    Ben buna istinaden bu alıntıyı yaparak inceden olaya espri ile yaklaşmak istemiştim,fakat yapılan açıklama için tekrar teşekkür ediyorum,umarım yanlış anlaşılmamışımdır....
    LÜTFEN SOKAKLARA TÜKÜRMEYİN , ETRAFIMIZDA SURATINA TÜKÜRÜLECEK OKADAR ÇOK YÜZSÜZ VARKİ

  3. #23

    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    bursa-iznik
    Motosikleti
    cbr600rr+kymco grandınkx150
    eyer bir motosikleti rektefeye verdisen eskisinden daha kötü bir halde alırsın

  4. #24
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Valla Çin malının dıger bı ıyı tarafı Boyle durumlarda ortaya cıkıyor verırsın 350 ytl alırsın komple sıfır motor
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  5. #25

    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nasıl kullandığına bağlı devirli kullanıyorsan motorun ömrü 25 000 de de bite bilir orta devir yada düşük devirde kullanıyorsan 45 000 e kadarda gider 45 000 den sonra yağ yakmaya başlar tabi bunlar en iyi ihtimaller
    25000 rakamı iyi bi rakam caponlar için geçerli ama

    ben meşhurumdur bu konuda

    Alıntı harved adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Benim ilk mesajımda alıntı yaptığım mesajda arkadaşımızın dediği,'' Alırım yeni parçaları değiştirtirim ve motosikletimi Rektefiye yaptırtmak zorunda kalmam '' gibi bir açıklaması olmuştu zaten bu işlemi yaptırmak o motosiklet motorunun rektefiye edilmiş olması olmuyormu....
    olmuyo hocam çünküğ adam komple motor alırım diyo piston segman dağil eski motoru şaseden söker yenisini takarım buda rekteefiye olmaz

    zaten çinli dandik malzemede rektefiye randuman vermiyo..
    god is busy ! can i help you!

  6. #26
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    benim suzuki 1993 model 103 binde şimdi rektefeye giriyor,onuda motor istemiyor ben sokuyorum çünkü başladı yağ yakmaya ilerde arıza büyümeden yaptırmak gerekir yoksa komple motor alırız,ilerde resimli olarak sizlerle paylaşırım yolunuz açık olsun
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  7. #27
    harved - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Abs
    Alıntı exorcist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    25000 rakamı iyi bi rakam caponlar için geçerli ama

    ben meşhurumdur bu konuda



    olmuyo hocam çünküğ adam komple motor alırım diyo piston segman dağil eski motoru şaseden söker yenisini takarım buda rekteefiye olmaz
    Ozaman bir yanlışlık var,ben yorum yapmıyorum,arkadaşın yazdığına göre konuşuyorum...

    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu işin kilometresi yok, 2-3 binde motor bitirende var, 10.000 lerce km motora anahtar vurmayanlarda var..
    motosikletin bi yerden sonra çekişten düşücektir, yağ yakmaya başlıyacaktır
    çin malına binmenin en büyük avantajıda motorun bittiği zaman olucaktır
    rektefiye ettirmekle uğraşmassın, alırsın sıfır paçaları takarsın, rektefiyeci parasına motorun sıfırlanır
    Tekrar okumanı tavsiye ederim,yazılana yorum değil,cevap vermek gerek,burada arkadaş Yeni MOTOR mu alırım demiş yoksa parçaları sıfır alıp takmaktanmı bahsetmiş....
    LÜTFEN SOKAKLARA TÜKÜRMEYİN , ETRAFIMIZDA SURATINA TÜKÜRÜLECEK OKADAR ÇOK YÜZSÜZ VARKİ

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    ben hussarla 15500 lerdeyim motor aksamından bi tek krank bilyası sorun çıkarttı..

    onun dışında ufak tefek aksesuar değiştirdim (km teli, gaz teli, kayış vs..)

    runner in krank bilyası ve krank 500 ytl benimki 150 ytl..

  9. #29
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Zaten çin malında gaz teli orjinal değişenlerden 10000 ni geçtimi yanına yedek olarak alcan.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  10. #30

    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul_maltepe
    Motosikleti
    hyosung gt 250r turuncu-siyah...... favorim; HONDA CB 1300S ABS
    benim tanıdığım birinde cibif150 var, adam 8 ayda 46000 km yapmış,
    motorun canını çıkartıyo emme makina tık demiyo, cenevar cenevar
    galiba motor işi,
    biraz kullanım,
    biraz şans,
    birazda kalite 'ye bağlı.....
    herkese;kazasız,belasız,
    özgürlüğe doğru iyi yolculuklar...:bounce:

  11. #31

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10w40 yağı su soğutmalı motorlarda öneriyorlar 20w50 ise hava soğutmalarda öneriyorlar ama kullandığın şehirin hava sıcaklığınada bağlıdır cok sıcaksa 20w50 den şaşma eğer soğuk yada ılıksa 10w40 koyarsın hem performs hemde ömrü artar
    Benim motorda mondial 125 Kt Hava soğutmalı 1000 km de bir yağ değiştiriyorum CASTROL 15/40 Power1 Kullanma kılavuzunda 20/50 öneriyo ama Castolün yarı sentetik veya minarel 20/50 yağı yok motorsikletler için 10/50 FULL SENTETİK var Racing makineler için bunu Kullansam bir zararı olurmu Yoksa yarı sentetiğe alışmış motorumda Yazında 15/40 a devammı ediyim. Castrol Kaliteli diye castrolü tercih ediyorum bide Kalın vizikote yağ yapsa yarı sentetik süper olucak......

    Motor ısındığında yağ çubuğundan konrol ediyorum yağ su gibi oluyo Casrol 15/40 çok inceliyo ne gibi zarar verir? yoksa normalmidir dersiniz..bazıları motorsikletlerde 20/50 kullanılmaz arabalarda kullanılır diyor 10/40 motorsiklet yağıdır motorsikletlerde piston ve gömlek birbirine daha yakın olduğu içinmiş bir çok motorsiklet serviside 10/40 koyuyo ama kullanma kılavuzu ortam sıcaklığına göre vizikote değişe bilirdiyor 20/50 öneriyor ve benim motor eminim fazla ısınıyor 10/40 önerenler genelde bide motor kilometresi yükseldiyse kalın vizikoteye geçe bilirsiniz diyorlar çünki piston ve gömlek arası açılacağı için yağlama tam olmaya bilirmiş bide kalın yağ kullanılırsa piston ve gömlek arasındaki sürtünme dolayısıyla ısı çok yüselibilirmiş bu da tehlikeli

  12. #32

    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F 650 GS
    Alıntı xufuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorda mondial 125 Kt Hava soğutmalı 1000 km de bir yağ değiştiriyorum CASTROL 15/40 Power1 Kullanma kılavuzunda 20/50 öneriyo ama Castolün yarı sentetik veya minarel 20/50 yağı yok motorsikletler için 10/50 FULL SENTETİK var Racing makineler için bunu Kullansam bir zararı olurmu Yoksa yarı sentetiğe alışmış motorumda Yazında 15/40 a devammı ediyim. Castrol Kaliteli diye castrolü tercih ediyorum bide Kalın vizikote yağ yapsa yarı sentetik süper olucak......

    Motor ısındığında yağ çubuğundan konrol ediyorum yağ su gibi oluyo Casrol 15/40 çok inceliyo ne gibi zarar verir? yoksa normalmidir dersiniz..bazıları motorsikletlerde 20/50 kullanılmaz arabalarda kullanılır diyor 10/40 motorsiklet yağıdır motorsikletlerde piston ve gömlek birbirine daha yakın olduğu içinmiş bir çok motorsiklet serviside 10/40 koyuyo ama kullanma kılavuzu ortam sıcaklığına göre vizikote değişe bilirdiyor 20/50 öneriyor ve benim motor eminim fazla ısınıyor 10/40 önerenler genelde bide motor kilometresi yükseldiyse kalın vizikoteye geçe bilirsiniz diyorlar çünki piston ve gömlek arası açılacağı için yağlama tam olmaya bilirmiş bide kalın yağ kullanılırsa piston ve gömlek arasındaki sürtünme dolayısıyla ısı çok yüselibilirmiş bu da tehlikeli

    yazın çok sıcak havalarda 20/50 koyulur oda büyük hava soğutmalı aletlere çünkü motor aşırı derece ısındığından yağı inceltir ama 125 kt ne kadar ısınıcak ki sentetik 15-40 koyarsan sorun olacağını zannetmiyorum bende aynısını kullanıyorum hiç sorun yaşamadım

  13. #33
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    bende ybr 125 var 2007 10.800lerdeyim 80 binde ybr görmüştüm internettende 101 binde diye yazöişlar bide öyle görmüştüm sonra 2003 model bi aktiva gördüm 74 bin km deydi şaşirdim kaldim. cokta güzel gidiyodu hiç rektefiye yapilmamişti aktivaya ybrleri bilmiyorum ama
    bende bi 70 bin yaparim heralde

  14. #34

    Üyelik
    13 Ocak 2008
    Şehir
    karabük
    kesinlikle 1000 kmde değişmesi gerekir kısa mesafe kullanırsan çünki radyetör olmadığı için yağı yüksek ısı nedeni ile yağın özelliği bozuluyor deiğiştirmeni tavsiye ederim uzun km yapayım dersen saygılar safranboludan

  15. #35
    ozzy73 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    beylikdüzü/ist.
    Motosikleti
    Honda deuville
    motor grapej yaparsa yani gömleklerde çizikler oluşur o çiziklerden yukarı yanma odasına yani pistonların tepesine yağ ulaşırsa ,birde pistonların etrafındaki segmanlar kırılırsa ki yine yanma odasına yağ ulaşır hah! işte o zaman motorunuz yağ yakıyor demektir.ne yapmak gerekir REKTEFİYE denilen işlem(harvet nic li abimiz detaylı bir şekilde açıklamış).....bu motorun kullanımına bakımına en son da kalitesine göre değişir kaç km. de rektefiye yapılması.....

  16. #36
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Motorun can damarları diyebileceğimiz. Motor yağı, hava filitresi, temiz benzin ve iyi ateşleme yi sağlamak için motrunuza düzenli bakım yaparsanız, ilk kalkışta gazı köklemesseniz . motoru her vites atışta max devire daayıp zorlamassanız. performans alacam diye dişli değiştirmez eksozun orasını burasını delmesseniz, karburatör ayarları ile zart zurt oynamassanız. Onunda bi ruhu olduğunu kavrayıp onla dost olabilirseniz inanın bana çok çok uzun kmler sizi üzmeyecektir.bazıları 10 000 km demiş ... yuh artık 10 000 km motorun açılma km sidir. çin işi bile olsa çok daha uzun gider benim dediklerimi yaparsanız.
    100 000 km üzeri olup motoruna anahtar değmemiş BMW, transalp ve KTM örnekleri var
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  17. #37
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    rektifiye istediğini motor zaten kendisi belli eder.kompresyon azalır son sürat düşer. karşıdan esen rüzgarlarda performans azalır 2 kişide zorlanır ve en belirgini yağ yakmaya başlar.

    bence bunları yapmıyorsa uzun yollarda tedirgin olma zaten rektifiye isteyen motor da zınk diye durmaz yine bir kaç ay idare eder ama tat vermez.
    bence gerekmedikçe değiştirme fabrikadan takılı orjinal makine ile yedek parça olarak satılan makinede orjinal bile olsa kalite farkı olabiliyor.

  18. #38

    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    xt660x
    1000 km de yağ mı değişir yazık gunah verdiğiniz paralara en az 3000 km dayanır o yağ
    cevreyi kirletmeye gerek yok

  19. #39
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı ayk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000 km de yağ mı değişir yazık gunah verdiğiniz paralara en az 3000 km dayanır o yağ
    cevreyi kirletmeye gerek yok
    çin malı firmalar 1000 km de bir değişmeyi tavsiye ediyorlar.

  20. #40

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Ümmet abiiiii .


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler