Bilgi için teşekkür ederim
Herhangi bir aracın Otomobil,motosiklet,kamyon vs,vs Motoru nun parçalarının yenilenmesi sırasında yapılan işleme kısaca rektefiye diyebiliriz ozaman..
Motor parçalarından Blok yüzey ve kapak taşlanması,pistonların sekmanların değişmesi,sbopların ve sbop yataklarının değişmesi, temizlenmesi,ve alıştırılması,piston kol baralarının değişmesi,piston gömleklerinin blok yatağına yerleştirilmesi ve alıştırılması ( Honlama yapılması ) Grank milinin gerekiyorsa taşlanması veya değiştirilmesi kısacası Araç motorunun 0 km deki komprosyon oranı ve ya o orana en yakın oranın elde edilmesi için yapılan işlemlere kısacası Rektefiye diyebiliriz....
Benim ilk mesajımda alıntı yaptığım mesajda arkadaşımızın dediği,'' Alırım yeni parçaları değiştirtirim ve motosikletimi Rektefiye yaptırtmak zorunda kalmam '' gibi bir açıklaması olmuştu zaten bu işlemi yaptırmak o motosiklet motorunun rektefiye edilmiş olması olmuyormu....
Ben buna istinaden bu alıntıyı yaparak inceden olaya espri ile yaklaşmak istemiştim,fakat yapılan açıklama için tekrar teşekkür ediyorum,umarım yanlış anlaşılmamışımdır....
LÜTFEN SOKAKLARA TÜKÜRMEYİN , ETRAFIMIZDA SURATINA TÜKÜRÜLECEK OKADAR ÇOK YÜZSÜZ VARKİ
eyer bir motosikleti rektefeye verdisen eskisinden daha kötü bir halde alırsın
Valla Çin malının dıger bı ıyı tarafı Boyle durumlarda ortaya cıkıyor verırsın 350 ytl alırsın komple sıfır motor
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
25000 rakamı iyi bi rakam caponlar için geçerli ama
ben meşhurumdur bu konuda
olmuyo hocam çünküğ adam komple motor alırım diyo piston segman dağil eski motoru şaseden söker yenisini takarım buda rekteefiye olmaz
zaten çinli dandik malzemede rektefiye randuman vermiyo..
god is busy ! can i help you!
benim suzuki 1993 model 103 binde şimdi rektefeye giriyor,onuda motor istemiyor ben sokuyorum çünkü başladı yağ yakmaya ilerde arıza büyümeden yaptırmak gerekir yoksa komple motor alırız,ilerde resimli olarak sizlerle paylaşırım yolunuz açık olsun
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
Ozaman bir yanlışlık var,ben yorum yapmıyorum,arkadaşın yazdığına göre konuşuyorum...
Tekrar okumanı tavsiye ederim,yazılana yorum değil,cevap vermek gerek,burada arkadaş Yeni MOTOR mu alırım demiş yoksa parçaları sıfır alıp takmaktanmı bahsetmiş....
LÜTFEN SOKAKLARA TÜKÜRMEYİN , ETRAFIMIZDA SURATINA TÜKÜRÜLECEK OKADAR ÇOK YÜZSÜZ VARKİ
ben hussarla 15500 lerdeyim motor aksamından bi tek krank bilyası sorun çıkarttı..
onun dışında ufak tefek aksesuar değiştirdim (km teli, gaz teli, kayış vs..)
runner in krank bilyası ve krank 500 ytl benimki 150 ytl..
Zaten çin malında gaz teli orjinal değişenlerden 10000 ni geçtimi yanına yedek olarak alcan.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
benim tanıdığım birinde cibif150 var, adam 8 ayda 46000 km yapmış,
motorun canını çıkartıyo emme makina tık demiyo, cenevar cenevar
galiba motor işi,
biraz kullanım,
biraz şans,
birazda kalite 'ye bağlı.....
herkese;kazasız,belasız,
özgürlüğe doğru iyi yolculuklar...:bounce:
Benim motorda mondial 125 Kt Hava soğutmalı 1000 km de bir yağ değiştiriyorum CASTROL 15/40 Power1 Kullanma kılavuzunda 20/50 öneriyo ama Castolün yarı sentetik veya minarel 20/50 yağı yok motorsikletler için 10/50 FULL SENTETİK var Racing makineler için bunu Kullansam bir zararı olurmu Yoksa yarı sentetiğe alışmış motorumda Yazında 15/40 a devammı ediyim. Castrol Kaliteli diye castrolü tercih ediyorum bide Kalın vizikote yağ yapsa yarı sentetik süper olucak......
Motor ısındığında yağ çubuğundan konrol ediyorum yağ su gibi oluyo Casrol 15/40 çok inceliyo ne gibi zarar verir? yoksa normalmidir dersiniz..bazıları motorsikletlerde 20/50 kullanılmaz arabalarda kullanılır diyor 10/40 motorsiklet yağıdır motorsikletlerde piston ve gömlek birbirine daha yakın olduğu içinmiş bir çok motorsiklet serviside 10/40 koyuyo ama kullanma kılavuzu ortam sıcaklığına göre vizikote değişe bilirdiyor 20/50 öneriyor ve benim motor eminim fazla ısınıyor 10/40 önerenler genelde bide motor kilometresi yükseldiyse kalın vizikoteye geçe bilirsiniz diyorlar çünki piston ve gömlek arası açılacağı için yağlama tam olmaya bilirmiş bide kalın yağ kullanılırsa piston ve gömlek arasındaki sürtünme dolayısıyla ısı çok yüselibilirmiş bu da tehlikeli
bende ybr 125 var 2007 10.800lerdeyim 80 binde ybr görmüştüm internettende 101 binde diye yazöişlar bide öyle görmüştüm sonra 2003 model bi aktiva gördüm 74 bin km deydi şaşirdim kaldim. cokta güzel gidiyodu hiç rektefiye yapilmamişti aktivaya ybrleri bilmiyorum ama
bende bi 70 bin yaparim heralde
kesinlikle 1000 kmde değişmesi gerekir kısa mesafe kullanırsan çünki radyetör olmadığı için yağı yüksek ısı nedeni ile yağın özelliği bozuluyor deiğiştirmeni tavsiye ederim uzun km yapayım dersen saygılar safranboludan
motor grapej yaparsa yani gömleklerde çizikler oluşur o çiziklerden yukarı yanma odasına yani pistonların tepesine yağ ulaşırsa ,birde pistonların etrafındaki segmanlar kırılırsa ki yine yanma odasına yağ ulaşır hah! işte o zaman motorunuz yağ yakıyor demektir.ne yapmak gerekir REKTEFİYE denilen işlem(harvet nic li abimiz detaylı bir şekilde açıklamış).....bu motorun kullanımına bakımına en son da kalitesine göre değişir kaç km. de rektefiye yapılması.....
Motorun can damarları diyebileceğimiz. Motor yağı, hava filitresi, temiz benzin ve iyi ateşleme yi sağlamak için motrunuza düzenli bakım yaparsanız, ilk kalkışta gazı köklemesseniz . motoru her vites atışta max devire daayıp zorlamassanız. performans alacam diye dişli değiştirmez eksozun orasını burasını delmesseniz, karburatör ayarları ile zart zurt oynamassanız. Onunda bi ruhu olduğunu kavrayıp onla dost olabilirseniz inanın bana çok çok uzun kmler sizi üzmeyecektir.bazıları 10 000 km demiş ... yuh artık 10 000 km motorun açılma km sidir. çin işi bile olsa çok daha uzun gider benim dediklerimi yaparsanız.
100 000 km üzeri olup motoruna anahtar değmemiş BMW, transalp ve KTM örnekleri var
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
rektifiye istediğini motor zaten kendisi belli eder.kompresyon azalır son sürat düşer. karşıdan esen rüzgarlarda performans azalır 2 kişide zorlanır ve en belirgini yağ yakmaya başlar.
bence bunları yapmıyorsa uzun yollarda tedirgin olma zaten rektifiye isteyen motor da zınk diye durmaz yine bir kaç ay idare eder ama tat vermez.
bence gerekmedikçe değiştirme fabrikadan takılı orjinal makine ile yedek parça olarak satılan makinede orjinal bile olsa kalite farkı olabiliyor.
1000 km de yağ mı değişir yazık gunah verdiğiniz paralara en az 3000 km dayanır o yağ
cevreyi kirletmeye gerek yok
Ümmet abiiiii .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)