Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
Ben 205 km/saat cıvarı hızla giderken krank kırıldı ve motor bloğundan dışarı fırladı. Altımdan gelen sarsıntıyı ve gürültüyü duyduğum anda debriyaja basıp aynı anda da elektriği kestim. Aynaya baktığımda arkamda 5-6 m yüksekliğinde duman bulutu vardı. Arka freni karıştırmadan sadece ön frenle durdum.
İnip baktığımda arka tekerleğin komple yağ içinde yüzdüğünü gördüm. Motor bloğu delinince yağ bir anda arka tekerleğin önüne boşaldı. Ani karar ve pilotaj ile yaşama şansı oluyor.
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
cok yüksek devirden yapar hızdan yapabilir yağsızlıktan yapar 3 te deviri yüksek kullanmış olabilir yada:D bayır aşağı cok basmış :D amcam
benim kanuni hussarın motor bölümünden takır tukur sesler geliyodu motor 15.000 küsurda
ben pistondan şüphelendim motoru servise götürdüm ses kranktan geliyo dediler galibam krank bilyası dağılmaya başlamış
ay başında maaş alıp motoru yaptırmaya götürcem sorun dün başladı
1hafta kadar 50 km hızla binsem sorun olmazmış motora fazla yüklenme dediler
sisin tafsiyeniss nedirs..
Motoruma ne kadar yağ koymam gerektiğini tam bilmiyorum 125cc ye nekedar yağ koymalıyım Castolün 1 litrelik power1 yağını başaltıyorum üstünede ne olur olmaz diye 50-100 garam kadar açık 1 paket castrol yağım var onu boşaltıyorum Kullanma kılavuzunda maxsimum yağ kapasitesi 1,4 litre diyor ama bu mantıklı gelmedi bana heralde kartelin kapasitesi bu 1 litre yeterli olurmu sizce? Motora zarar vermeden lütfen yardım..... Motorum 125 KT Vitesli ıslak debriyaj
walla genellikle 125 cc lere 1 litre koyuluyor ama bilmiyorum tam olarak bişi diyemeuyeceğim 125 kt kullanmadığım için
Yok ikiside Castrol power1 bir paketi sadece takviye etmek için açtım bir köşede saklıyorum farklı iki yağı karıştırmam her yağ değişiminde dediğim gibi 50-100 gram açık olan castrolden takviye ettim şimdi ye kadar. motorum 10.000 km yol yaptı sedece alt conta sızdırdı şimdiye kadar oda çok azdı ama ben yaptırdım.
ya motor tekerlegı neden ve hangı durumlarda kıtler hareket halındeyken ne yapmalıyız?
::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]
araç vitesteyken motor kitlenirse tekerlekte kitlenir ya da aktarma organlarının bi tanesini kırar,keser,patlatır,dağıtır ... tek çaren debriyaja basmaktır tabi o ana kadar düşmez ya da bi yere girmezsen.motorla alakası olmayan kitleme de şanzuman dişlilerinden biri kırılıp 2 dişlinin arasına girebilir bunda da yine teker kitlenir.teker bilyan sarmışsa bunda da kitlenir ama bunu kitlemeden önce anlarsın
kol çıkarmış motorun tamirini serviste yaptırsam "hile hurda" yapma imkanları varmı?
kol çıkarmış motoru kendin yapamayacağına göre servise götürmeme gibi bir ihtimal söz konusu değil.e mecburen götüreceksen servisinde yapacağı varsa yapar.kimsenin günahını almayalım.yapma imkanlarına gelince her zaman yapma ihtimali vardır!sen motor için kullandığı ya da kullanacağı parçaları bize yaz bizde şunu fazla takmış deriz.ama ben sana bişi diyimmi kol çıkarmış motordan zaten yeteri kadar ekmek yer,hile hurda yapmasına gerek kalmaz.
slayer2694 bende ki motor için kol çıkartmış (daha önceki sahibinde) diye duydum
acaba diyorum arızayı tam anlamıyla gidermişlermi,yani yarın öbür gün başımıza iş açmasın?
Yada motoru söktürüp baksakmı?yada yapıldıktan sonra eski haline dönermi,şimdi "dikkat etmem" gereken bir şey varmı konu ile ilgili.
şu anda olması gerektiği gibi çalışıyor anormal bir ses durum da yok ortada benimkisi cahillik ve şüpheden ibaret.teşekkürler ;)
korkulacak bişey olduğunu sanmıyorum.onunla ilgili çıkabilecek problemler motor ilk toplandığında marşa basar basmaz belli olur.yapacağı en fazla eski yatakları değiştirmeden taktılarsa bi süre sonra yatak vurur.o da zaten motorun (kol çıkarmasaydı bile) normal zamanının dolduğunu gösterir.sen kullandığın yağa dikkat et,göstergelerine iyi bak,ani gazlamalardan kaçın gerisini de düşünme.kol çıkardıysa yenilenmiştir işte daha iyi.
slayer2694 tuttuğun altın olsun,yüreğimi ferahlattın
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)