bujilerde tek tırnak mı iki tırnak mı ıyıdır?
-
ata_06 bende ilk defa buji değiştiricem bilmiyorum motoruda yıllık izine ayrdım souk diye anlican marta kadar beklicez eski buji kapkaraydı şimdi nasıl olur bakıcaz bakalım.ekgzosa para harcamak istemiyorum 1 beygir daha almak için 250 ytl vermek istemiyorum iyibenim cıbırımın egzosu:D
internette arastırdıım kadarıyla Bosch motorsikletler için uretilmiş bujisini bulamadım.iridyum buji için bir yazısı vardı orada motosiklet ve cim biçme makineleri içinde buji bulunduğunu yazmıs ama ben çeşitlerini bulamadım.
Reklamlar
-
Bujinin kararması normaldir ata_06. Nihayetinde içeride büyük bir patlama oluşuyor. 2000km de ateşlememe sebebi hakkında pek bir şey diyemiyeceğim. Seninde dediğin gibi değiştirmemiş ola bilir. Yada adi buji takmış ola bilir. Birde eğer motoru limitlerinde devirli kullandıysan çoğu zaman bujiyi zorlamış olabilir. Tamamen düşüncemdir. Kesin bir bilgiye sahip değilim...
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
spawnem adlı üyeden alıntı
ata_06 bende ilk defa buji değiştiricem bilmiyorum motoruda yıllık izine ayrdım souk diye anlican marta kadar beklicez
eski buji kapkaraydı şimdi nasıl olur bakıcaz bakalım.ekgzosa para harcamak istemiyorum 1 beygir daha almak için 250 ytl vermek istemiyorum iyibenim cıbırımın egzosu:D
internette arastırdıım kadarıyla Bosch motorsikletler için uretilmiş bujisini bulamadım.iridyum buji için bir yazısı vardı orada motosiklet ve cim biçme makineleri içinde buji bulunduğunu yazmıs ama ben çeşitlerini bulamadım.
haklısın cbr de fazla beygır oynamıyor benıkınde 10 beygır artıyor masraf etmene gerek yok satarken uzerınede koyamazsın
THE_LANCET adlı üyeden alıntı
Bujinin kararması normaldir ata_06. Nihayetinde içeride büyük bir patlama oluşuyor. 2000km de ateşlememe sebebi hakkında pek bir şey diyemiyeceğim. Seninde dediğin gibi değiştirmemiş ola bilir. Yada adi buji takmış ola bilir. Birde eğer motoru limitlerinde devirli kullandıysan çoğu zaman bujiyi zorlamış olabilir. Tamamen düşüncemdir. Kesin bir bilgiye sahip değilim...
servisi ile gorustum ne yaparsan yap bujiye bir sey olmaz dedi senden oncekının degıstırmeme olasılıgı yuksek dedıler bencede oyle adam 12000 bakımına 140 ytl ye yaptırmıs bu rakama imkansız diyorlar sadece bujiler 60 ytl bunun yag fılıtresı var 3 lıtre yagı var hava filtresi var servis 250 dedi
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
-
Sağlık olsun ata_06. Şuan çalışır ve iyi durumdaysa bir problemi kalmadıysa tamamdır. Doğrudur, Servis yaptığı işleri iyi bilir.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
THE_LANCET adlı üyeden alıntı
Sağlık olsun ata_06. Şuan çalışır ve iyi durumdaysa bir problemi kalmadıysa tamamdır. Doğrudur, Servis yaptığı işleri iyi bilir.
biraz sonra takacagım inşallah çalısır
motor harika çalıstı çift tırnaklı bujilerle
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
-
gelişmeleri yaz bize de ... bekliyoruz.
-
Ustalar siz 2 tırnaklısını tartışadurun Bujinin 3 tırnaklısı var , buji olarakta BOSH bujiyi tavsiye edrim ...
-
598aykut adlı üyeden alıntı
Ustalar siz 2 tırnaklısını tartışadurun Bujinin 3 tırnaklısı var , buji olarakta BOSH bujiyi tavsiye edrim ...
sende 3 tırnaklısını bırak. Dört tırnaklı bile var. Adam motoruna ne uygunsa orjinalinde ne kullanıldıysa öyle yapıyor. (Anladığım.)
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
arkadaslar motor harıka çalısıyor ilk marsta aldı bugun biraz adrenalin yasayım 3 haftadır binemiyorum eşegime iki tırnak taktım tekrar hatırlatıyım
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
-
ben caracalıma taktım ırıdyum buji yakıt çok değişmedi ama performans çok güzel
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
ben o kadar para vermek istemedim orj çift tırnak nrg taktım makıneyı zaten yerinde tutamıyorum daha performans istemiyorum
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
-
bildigim kadariyla cift tirnak bujinin performansa fazla etkisi yok tirnaklarin ortadaki cubuga uzunluklari esit olmaz ve elektrik akimi ortadaki cubuga en yakin tirnaktan gecer,yani 2. tirnakta hicbir atraksiyon olmaz
bu konuda kesin bilgiye sahip biri varsa lutfen aciklasin,benimde kesin ogrenmem lazimmm
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
SmirnouF her iki tırnağında elektroda uzunluğu aynıdır.belki bi sürelik kullanımdan sonra silindir içindeki basınç ve ısıdan dolayı değişebilir ancak değişse bile şöyle bişey var tek tırnak 5000km.de kararıyosa çift tırnak 10000de kararır.şöyle düşünebilirsin:öyle şey olurmu tek tırnak kararıyosa diğeride kararır diyebilirsin ancak bu bujinin silindir içindeki konumuna göre değişecektir.
bujilerin kumlanıp elektrot aralığının sentille ölçülüp tekrar ayarlanarak bi süre daha kullanılabileceğini de bilmenizde fayda var.eğer bu işlemleri yaptıktan sonra bujinin kıvılcımı mavi renkte ve güçlü ise bi süre daha kullanabilirsiniz.
-
SmirnouF adlı üyeden alıntı
bildigim kadariyla cift tirnak bujinin performansa fazla etkisi yok tirnaklarin ortadaki cubuga uzunluklari esit olmaz ve elektrik akimi ortadaki cubuga en yakin tirnaktan gecer,yani 2. tirnakta hicbir atraksiyon olmaz
bu konuda kesin bilgiye sahip biri varsa lutfen aciklasin,benimde kesin ogrenmem lazimmm
ortadaki cubuga mesafeleri aynı oyle olsa ıkıncı tırnaga neden gerek kalsın ki yedek gıbı bır sey olur
slayer2694 adlı üyeden alıntı
SmirnouF her iki tırnağında elektroda uzunluğu aynıdır.belki bi sürelik kullanımdan sonra silindir içindeki basınç ve ısıdan dolayı değişebilir ancak değişse bile şöyle bişey var tek tırnak 5000km.de kararıyosa çift tırnak 10000de kararır.şöyle düşünebilirsin:öyle şey olurmu tek tırnak kararıyosa diğeride kararır diyebilirsin ancak bu bujinin silindir içindeki konumuna göre değişecektir.
bujilerin kumlanıp elektrot aralığının sentille ölçülüp tekrar ayarlanarak bi süre daha kullanılabileceğini de bilmenizde fayda var.eğer bu işlemleri yaptıktan sonra bujinin kıvılcımı mavi renkte ve güçlü ise bi süre daha kullanabilirsiniz.
benım cıkarttıgımda bujıler komur gibi olmustu ve her ıkısıde kararmıstı temızledım kendı usulumle ama 3 tanesını temızledık arkadas 3 tanesı çalısırsa dıgerıde çalısır dedi taktık çalısmadı yenisini aldık diger bujıleri benden oncekı sahıbı 9000 de degıstırmıs su an 11000 de 2000 de bıtmemesı lazım bence bujının ya adam degıstırmedi yada ben durdugu yerde gaz verıyorum ondan oldu servıs bujılere yanmıstgır dedi telefonla sordun tekrar kullanılırmı o bujiler
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
-
23 Haziran 2012, 20:54
#35
Konuyu hortlatmak geldi icimden sevgili buyuklerim.iyisinizdir insallah.ben degisime ve gelisime merakli biriym.mondial mr.ye cift tirnak buji olurmu acaba.saygilar.
-
23 Haziran 2012, 21:00
#36
mekan67 adlı üyeden alıntı
Konuyu hortlatmak geldi icimden sevgili buyuklerim.iyisinizdir insallah.ben degisime ve gelisime merakli biriym.mondial mr.ye cift tirnak buji olurmu acaba.saygilar.
çift tırnak yerine iridyum bujiler var artık. Daha iyi iş görür
-
23 Haziran 2012, 21:10
#37
adem80 adlı üyeden alıntı
çift tırnak yerine iridyum bujiler var artık. Daha iyi iş görür
Mondialin servisnde bulunurmu acaba? Veya nasil elde ederim.fiyatlari nedir?
-
23 Haziran 2012, 21:19
#38
ngk nin 35 tl civarında. Ucuzu cakmadır. Sahibinden.comda var. Bi çok motosiklet parçası satan sitelerde ve parçacı dükkanında bulunur. Mondialde varmıdır onu bılemem.
-
24 Haziran 2012, 13:09
#39
Normal buji ile iridyum arasndaki fark nedir peki abicim
-
24 Haziran 2012, 13:31
#40
iridyum daha iletken olduğu için akımı daha canlı iletir ateşleme şiddeti daha yüksek olur..yakıtı daha sağlıklı yakma sağlar..ANCAK tek silindir düşük hacimli bir motorsiklete ne kadar kaliteli iridyum buji takarsaniz takın hiçbirsey değişmez..çünkü ateşleme sistemi basit ve ürettiği akım düşüktür..daha yüksek akım üreten stator sargı, bobin ve daha iletken buji kablosu, pipo takıldıktan sonra iridyum buji takılırsa performans artışı beklenebilir..ancak 150cc bir motorda 1,2 beygir artış olur..o kadar para harcayıp beygir almaya uğrasana kadar o masrafla minimum 50 tane standart buji alınır..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)