Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

bujilerde tek tırnak mı iki tırnak mı ıyıdır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    22 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    Motosikleti
    honda cbr125 repsol
    ata_06 bende ilk defa buji değiştiricem bilmiyorum motoruda yıllık izine ayrdım souk diye anlican marta kadar beklicez eski buji kapkaraydı şimdi nasıl olur bakıcaz bakalım.ekgzosa para harcamak istemiyorum 1 beygir daha almak için 250 ytl vermek istemiyorum iyibenim cıbırımın egzosu:D

    internette arastırdıım kadarıyla Bosch motorsikletler için uretilmiş bujisini bulamadım.iridyum buji için bir yazısı vardı orada motosiklet ve cim biçme makineleri içinde buji bulunduğunu yazmıs ama ben çeşitlerini bulamadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Bujinin kararması normaldir ata_06. Nihayetinde içeride büyük bir patlama oluşuyor. 2000km de ateşlememe sebebi hakkında pek bir şey diyemiyeceğim. Seninde dediğin gibi değiştirmemiş ola bilir. Yada adi buji takmış ola bilir. Birde eğer motoru limitlerinde devirli kullandıysan çoğu zaman bujiyi zorlamış olabilir. Tamamen düşüncemdir. Kesin bir bilgiye sahip değilim...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  3. #23

    Üyelik
    03 Kasım 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 750F
    Alıntı spawnem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ata_06 bende ilk defa buji değiştiricem bilmiyorum motoruda yıllık izine ayrdım souk diye anlican marta kadar beklicez eski buji kapkaraydı şimdi nasıl olur bakıcaz bakalım.ekgzosa para harcamak istemiyorum 1 beygir daha almak için 250 ytl vermek istemiyorum iyibenim cıbırımın egzosu:D

    internette arastırdıım kadarıyla Bosch motorsikletler için uretilmiş bujisini bulamadım.iridyum buji için bir yazısı vardı orada motosiklet ve cim biçme makineleri içinde buji bulunduğunu yazmıs ama ben çeşitlerini bulamadım.
    haklısın cbr de fazla beygır oynamıyor benıkınde 10 beygır artıyor masraf etmene gerek yok satarken uzerınede koyamazsın

    Alıntı THE_LANCET adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujinin kararması normaldir ata_06. Nihayetinde içeride büyük bir patlama oluşuyor. 2000km de ateşlememe sebebi hakkında pek bir şey diyemiyeceğim. Seninde dediğin gibi değiştirmemiş ola bilir. Yada adi buji takmış ola bilir. Birde eğer motoru limitlerinde devirli kullandıysan çoğu zaman bujiyi zorlamış olabilir. Tamamen düşüncemdir. Kesin bir bilgiye sahip değilim...
    servisi ile gorustum ne yaparsan yap bujiye bir sey olmaz dedi senden oncekının degıstırmeme olasılıgı yuksek dedıler bencede oyle adam 12000 bakımına 140 ytl ye yaptırmıs bu rakama imkansız diyorlar sadece bujiler 60 ytl bunun yag fılıtresı var 3 lıtre yagı var hava filtresi var servis 250 dedi
    gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )

  4. #24
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Sağlık olsun ata_06. Şuan çalışır ve iyi durumdaysa bir problemi kalmadıysa tamamdır. Doğrudur, Servis yaptığı işleri iyi bilir.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  5. #25

    Üyelik
    03 Kasım 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 750F
    Alıntı THE_LANCET adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağlık olsun ata_06. Şuan çalışır ve iyi durumdaysa bir problemi kalmadıysa tamamdır. Doğrudur, Servis yaptığı işleri iyi bilir.

    biraz sonra takacagım inşallah çalısır

    motor harika çalıstı çift tırnaklı bujilerle
    gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )

  6. #26
    ünsal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    çanakkale/ Şuan istanbul
    Motosikleti
    SYM Gts 250
    gelişmeleri yaz bize de ... bekliyoruz.
    nezaketin okulu yoktur.

  7. #27

    Üyelik
    14 Eylül 2007
    Şehir
    Kütahya / Gediz
    Motosikleti
    RAMZEY WOLF var ama İNŞ. 125 KT yada 100'lük birşe
    Ustalar siz 2 tırnaklısını tartışadurun Bujinin 3 tırnaklısı var , buji olarakta BOSH bujiyi tavsiye edrim ...

  8. #28
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Alıntı 598aykut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustalar siz 2 tırnaklısını tartışadurun Bujinin 3 tırnaklısı var , buji olarakta BOSH bujiyi tavsiye edrim ...
    sende 3 tırnaklısını bırak. Dört tırnaklı bile var. Adam motoruna ne uygunsa orjinalinde ne kullanıldıysa öyle yapıyor. (Anladığım.)
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  9. #29

    Üyelik
    03 Kasım 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 750F
    arkadaslar motor harıka çalısıyor ilk marsta aldı bugun biraz adrenalin yasayım 3 haftadır binemiyorum eşegime iki tırnak taktım tekrar hatırlatıyım
    gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )

  10. #30

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    ben caracalıma taktım ırıdyum buji yakıt çok değişmedi ama performans çok güzel
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  11. #31

    Üyelik
    03 Kasım 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 750F
    ben o kadar para vermek istemedim orj çift tırnak nrg taktım makıneyı zaten yerinde tutamıyorum daha performans istemiyorum
    gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )

  12. #32
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    bildigim kadariyla cift tirnak bujinin performansa fazla etkisi yok tirnaklarin ortadaki cubuga uzunluklari esit olmaz ve elektrik akimi ortadaki cubuga en yakin tirnaktan gecer,yani 2. tirnakta hicbir atraksiyon olmaz
    bu konuda kesin bilgiye sahip biri varsa lutfen aciklasin,benimde kesin ogrenmem lazimmm
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  13. #33
    slayer2694 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2007
    Şehir
    Eskişehir-Diyarbakır
    Motosikleti
    2014 zx636r
    SmirnouF her iki tırnağında elektroda uzunluğu aynıdır.belki bi sürelik kullanımdan sonra silindir içindeki basınç ve ısıdan dolayı değişebilir ancak değişse bile şöyle bişey var tek tırnak 5000km.de kararıyosa çift tırnak 10000de kararır.şöyle düşünebilirsin:öyle şey olurmu tek tırnak kararıyosa diğeride kararır diyebilirsin ancak bu bujinin silindir içindeki konumuna göre değişecektir.

    bujilerin kumlanıp elektrot aralığının sentille ölçülüp tekrar ayarlanarak bi süre daha kullanılabileceğini de bilmenizde fayda var.eğer bu işlemleri yaptıktan sonra bujinin kıvılcımı mavi renkte ve güçlü ise bi süre daha kullanabilirsiniz.

  14. #34

    Üyelik
    03 Kasım 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 750F
    Alıntı SmirnouF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bildigim kadariyla cift tirnak bujinin performansa fazla etkisi yok tirnaklarin ortadaki cubuga uzunluklari esit olmaz ve elektrik akimi ortadaki cubuga en yakin tirnaktan gecer,yani 2. tirnakta hicbir atraksiyon olmaz
    bu konuda kesin bilgiye sahip biri varsa lutfen aciklasin,benimde kesin ogrenmem lazimmm

    ortadaki cubuga mesafeleri aynı oyle olsa ıkıncı tırnaga neden gerek kalsın ki yedek gıbı bır sey olur

    Alıntı slayer2694 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SmirnouF her iki tırnağında elektroda uzunluğu aynıdır.belki bi sürelik kullanımdan sonra silindir içindeki basınç ve ısıdan dolayı değişebilir ancak değişse bile şöyle bişey var tek tırnak 5000km.de kararıyosa çift tırnak 10000de kararır.şöyle düşünebilirsin:öyle şey olurmu tek tırnak kararıyosa diğeride kararır diyebilirsin ancak bu bujinin silindir içindeki konumuna göre değişecektir.

    bujilerin kumlanıp elektrot aralığının sentille ölçülüp tekrar ayarlanarak bi süre daha kullanılabileceğini de bilmenizde fayda var.eğer bu işlemleri yaptıktan sonra bujinin kıvılcımı mavi renkte ve güçlü ise bi süre daha kullanabilirsiniz.
    benım cıkarttıgımda bujıler komur gibi olmustu ve her ıkısıde kararmıstı temızledım kendı usulumle ama 3 tanesını temızledık arkadas 3 tanesı çalısırsa dıgerıde çalısır dedi taktık çalısmadı yenisini aldık diger bujıleri benden oncekı sahıbı 9000 de degıstırmıs su an 11000 de 2000 de bıtmemesı lazım bence bujının ya adam degıstırmedi yada ben durdugu yerde gaz verıyorum ondan oldu servıs bujılere yanmıstgır dedi telefonla sordun tekrar kullanılırmı o bujiler
    gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )

  15. #35

    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Motosikleti
    mondial 150 mr vulture
    Konuyu hortlatmak geldi icimden sevgili buyuklerim.iyisinizdir insallah.ben degisime ve gelisime merakli biriym.mondial mr.ye cift tirnak buji olurmu acaba.saygilar.

  16. #36
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı mekan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu hortlatmak geldi icimden sevgili buyuklerim.iyisinizdir insallah.ben degisime ve gelisime merakli biriym.mondial mr.ye cift tirnak buji olurmu acaba.saygilar.
    çift tırnak yerine iridyum bujiler var artık. Daha iyi iş görür

  17. #37

    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Motosikleti
    mondial 150 mr vulture
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çift tırnak yerine iridyum bujiler var artık. Daha iyi iş görür
    Mondialin servisnde bulunurmu acaba? Veya nasil elde ederim.fiyatlari nedir?

  18. #38
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ngk nin 35 tl civarında. Ucuzu cakmadır. Sahibinden.comda var. Bi çok motosiklet parçası satan sitelerde ve parçacı dükkanında bulunur. Mondialde varmıdır onu bılemem.

  19. #39

    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Motosikleti
    mondial 150 mr vulture
    Normal buji ile iridyum arasndaki fark nedir peki abicim

  20. #40
    delileoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    iridyum daha iletken olduğu için akımı daha canlı iletir ateşleme şiddeti daha yüksek olur..yakıtı daha sağlıklı yakma sağlar..ANCAK tek silindir düşük hacimli bir motorsiklete ne kadar kaliteli iridyum buji takarsaniz takın hiçbirsey değişmez..çünkü ateşleme sistemi basit ve ürettiği akım düşüktür..daha yüksek akım üreten stator sargı, bobin ve daha iletken buji kablosu, pipo takıldıktan sonra iridyum buji takılırsa performans artışı beklenebilir..ancak 150cc bir motorda 1,2 beygir artış olur..o kadar para harcayıp beygir almaya uğrasana kadar o masrafla minimum 50 tane standart buji alınır..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)