2 Zamanlı motosikletlerde, motorun yenilenmesi gerektiğini hangi belirtilerden anlarz
Reklamlar
-
Arkadaşlar , 2 zamanlı 100 lük bi scoteer ım var ; epeydir tekliyo , yığılma yapıyor ve şuan 30 Bin km yi devirdim ; 2 zamanlı bi motosikletin motor istediğini ne gibi belirtilerden anlıyabiliriz Ayrıca motorun kompresör ünü nasıl ölçebiliriz Herkeze teşekkürler...
Reklamlar
-
bence gittiği yere kadar kullan..2 zamnlılar çok masraflı değildir bakımı..
-
fender_str adlı üyeden alıntı
bence gittiği yere kadar kullan..2 zamnlılar çok masraflı değildir bakımı..
Sanırım gittiği yere kadarki durumdayım şuan; gittiği yere kadar gittim ama artık gitmiyor
-
Valaa 2 zamanlı BWS gıbı serı ve devırlı bı motorlar epey bı km yapmıssın ve bence artık motor bakım degısım vs ıstıyor gıbıme gelıyor.Emınım Egzozdan da acayıp duman atmaya baslamıstır.
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
-
benim çalıştığım yerde honda activa var 185000 km olmuş taş gibi gidiyo her 4000 km de bi yağ değişiyo okadar :D
-
Poturdak
-
-
editttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
efendy_iso adlı üyeden alıntı
editttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
editttttttttttttttttttttttttttttt
-
iki zamanlı motorlar dört zamanlılar kadar uzun ömürlü değillerdir yaglama sistemlerinden dolayı zaten yag yaktıkları için ekzos dumanından anlayamazsınız motor sogukken zor calışıyorsa itiklemeyle calışıyorsa sekmanlar bitmiş demektir veya rampada bayılıyorsa zaten 30 000 km demişşiniz iki zamnalılarda yaklaşık o kadar ğidiyor iki zamanlı oldugu için cok masraflı olmaz motorunuzu rahat calıştırmak istiyorsanız ben ce yaptırın
-
[QUOTE=szr;933492]
denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı
egzosttanduman atmasından anlamamız zor
Yağ injeksiyon ayarı da kaçtımı fazlasını bile yapabilir. Motor soğukken, ayarlarının da tam olduğunu düşünüyor isen, bastığında marş alıyor ve motor çalışıyor ise henüz motor yenilemeye ihtiyacın yoktur.
Aksine şuan motor çok az duman atıyor; motor soğukkende marş alıyor ama dik rampalara düşük hızda geldiğimde motor yığılmaya başladı ; rampayı 2-3 metre cıkarıp sonra bayılıyor ve tepkisiz kalıyor
anca 2-3 saniye bekleyip kuvvetlice gaz verdiğimde motor tekrar kalkmaya başlıyor
Bugün servise gideceğim ama kazıklanmaktan korkuyorum çünkü zamanında çok gittim ve derdime çare olamadılar
Arkadaş,
Veriler neticesinde buradan bir teşhis koymamız elbette mümkün değil. Ancak motorun soğukken marş alıp çalışması bana segman gömlek grubunda fazla bir sorun olmayabileceğini çağrıştırıyor. Motorunun eskisine nazaran az yağ yakmaya başladığını belirtmişsin ki az yağlama iki zamanlılarda büyük etki yapar motora ve sadece bu söylediğin bile anlattığın sonuçlara neden olabilir. Bunun yanısıra motor devir alıyor ama motosiklet yavaşlıyor ise yokuşlarda aklımıza debriyaj balatası (otomatiklerde de bir nevi merkezkaç debriyaj var) aşınmış kuşkusunu getirebiliyor.
Sorunu yöneltirken en başta önemli bir şey söylemişsin aslında, kafanı rahat ettirecek en önemli veri, motorun Kompresyon Basıncını ölçebilmendir. Fabrika verilerinden çok aşağıda ise motor yenilenmesi gerekiyordur. Ancaak ben motosikletlerde hangi aparatla ölçülür bilmiyorum.
Poturdak
-
[QUOTE=denizcimuzaffer;933512]
szr adlı üyeden alıntı
Arkadaş,
Veriler neticesinde buradan bir teşhis koymamız elbette mümkün değil. Ancak motorun soğukken marş alıp çalışması bana segman gömlek grubunda fazla bir sorun olmayabileceğini çağrıştırıyor. Motorunun eskisine nazaran az yağ yakmaya başladığını belirtmişsin ki az yağlama iki zamanlılarda büyük etki yapar motora ve sadece bu söylediğin bile anlattığın sonuçlara neden olabilir. Bunun yanısıra motor devir alıyor ama motosiklet yavaşlıyor ise yokuşlarda aklımıza debriyaj balatası (otomatiklerde de bir nevi merkezkaç debriyaj var) aşınmış kuşkusunu getirebiliyor.
Sorunu yöneltirken en başta önemli bir şey söylemişsin aslında, kafanı rahat ettirecek en önemli veri, motorun Kompresyon Basıncını ölçebilmendir. Fabrika verilerinden çok aşağıda ise motor yenilenmesi gerekiyordur. Ancaak ben motosikletlerde hangi aparatla ölçülür bilmiyorum.
Motordan anlayan bi abim var , yaklaşık motor 24 bin km de iken sadece segman attık, bi ara düzelme olur gibi oldu ama tekrar eski sorunlar ayyuka çıktı. Yaptıklarımı sayayım ; 1-Debriyaj takımını full değiştirdim , 2- 2 kere karbüratör ve egzostu temizlettim , 3-Yaklaşık 6 000 km önce segman atıldı ve bunların dışında işte rutin bakımlar (buji,hava filtresi temizliği). Acaba diyorum marşta problem olmaması segmanın değişmesiden ötürümüdür
Yardımlarınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim ama sanki motor yapılacak gibi geliyor bana...
-
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
Aşınmış silindirin en önemli belirtisi, performans kaybıdır. Karbüratör ile ilgili bir ayarsızlık yok ise yenilenmesinin zamanı gelmiştir. Motoruna daha binmeyi düşünüyorsan yenile gitsin. Sürüş keyfinden ödün verme.
-
efendy_iso adlı üyeden alıntı
abi yanlış bişeyler yazmışımmm sonra editledim
Ya cahallık , anlamışem
mr.saw adlı üyeden alıntı
Aşınmış silindirin en önemli belirtisi, performans kaybıdır. Karbüratör ile ilgili bir ayarsızlık yok ise yenilenmesinin zamanı gelmiştir. Motoruna daha binmeyi düşünüyorsan yenile gitsin. Sürüş keyfinden ödün verme.
Sanırım öyle olacak , sonrada satış , Çünkü bu halde satmam
-
eskinin yenisi olsaydı bit pazarına nur yağardı derler atalarımız.30 bini devirmişsin normal, silindire bak motor çalışıyorken,herhangi kabarcık yağlanma sızıntı varmı bunlar kompresyonu etkileyen durumlar,kompresyon düşük olursa rampada çekişe azalır benzin yetersiz gelebilir.
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
-
Arkadaşlar , servise gittim ; servisin dediği: İyi yağ kullanmadığımdan egzosun tıkandığı ve buna bağlı olarakta karbüratöründe başını yediği yönde. Çözüm yolu ise karbüratör ve egzostun değişmesiymiş Bws nin egzosu yapı olarak değişik yapıya sahipmiş; kısacası karmaşık bi yapıya sahipmiş ; bu sistem başka bi motosiklette yokmuş falan filan ; o yüzden de egzostun temizlenmesi gibi bi olasılık olamayıcağı ve değiştirlmesi gerekiyormuş. Kabaca bi maliyet çıkardık; parçalar orjinalleri ile değişirse yaklaşık 800 ytl gibi bi masraf ; yan sanayi ile değiştirilirse 500 ytl gibi bi masraf ortaya çıkıyor ; Şuan yapılan ise geçici bi süreliğine karbüratörün hava ayarı kısıldı ; gaz ayarı yükseltildi ama yakıt tüketimi arttı ve nereye kadar sürecek bilemiyorum ; anlayacağanız halim harap
Birde ben ustanın yalancısıyım dediğine göre ; Bws motoru 190 bin km civarı rektifiyesiz gidebilirmiş ; yorum sizin...
-
hayalet arıza beni en sinir eden şeydir motorda. ben de ön tekerleğimden muzdaribim.Allah yardımcın olsun.
kimsenin günahını almak istemem ama 2 zamanlı bir motorun egzozu ve karbüratörü 800 ytl tutacağını sanmıyorum.yedek parçacılara sormanı tavsiye ederim. ayrıca konyada bazı mobiletçiler egzozun içini yakarak temizliyorlar. böyle bir imkanın varsa ucuza gelebilir.
2 zamanlı motorun bittiğini anlamak için yazılanların dışında bir belirti de sesinin eskiye nazaran daha az ve pısırık çıkmasıdır.
eğer uzun yol yaptıysan ve motorun peformansı düştüğünde dinlendirmediysen silindiri çizmiş de olabilirsin. 2 zamanlı motorda çizik silindir gider gitmesine ama hiç tat vermez.ayrıca contalarda kaçak varsa da yapabilir.ateşleme güçlü olduğu için çalışmada problem yaratmaz belki ama kompresyon düşer.
bvs güzel motor bence 30 binde böyle olmamalı kolay gelsin.
-
szr adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar , servise gittim ; servisin dediği: İyi yağ kullanmadığımdan egzosun tıkandığı ve buna bağlı olarakta karbüratöründe başını yediği yönde. Çözüm yolu ise karbüratör ve egzostun değişmesiymiş
Bws nin egzosu yapı olarak değişik yapıya sahipmiş; kısacası karmaşık bi yapıya sahipmiş ; bu sistem başka bi motosiklette yokmuş falan filan ; o yüzden de egzostun temizlenmesi gibi bi olasılık olamayıcağı ve değiştirlmesi gerekiyormuş. Kabaca bi maliyet çıkardık; parçalar orjinalleri ile değişirse yaklaşık 800 ytl gibi bi masraf ; yan sanayi ile değiştirilirse 500 ytl gibi bi masraf ortaya çıkıyor ; Şuan yapılan ise geçici bi süreliğine karbüratörün hava ayarı kısıldı ; gaz ayarı yükseltildi ama yakıt tüketimi arttı ve nereye kadar sürecek bilemiyorum ; anlayacağanız halim harap
Birde ben ustanın yalancısıyım dediğine göre ; Bws motoru 190 bin km civarı rektifiyesiz gidebilirmiş ; yorum sizin...
hangi servise gitmişsen sana güzel sanayi ağzı ile motordan anlamadığını bildikleri için baya nağme yapmışlar
şimdi bile bilmeyen konuşuyo
birisi demişki duman atmaya başlar egzosttan şimdi tabi 4 zamanlı motorlada yıpranma sonucu yağ yakınca egzosttan duman çıkıyor ya duymuşya bunuda öyle sanıyo neyse zaten 2 zamanlı motordan duman çıkmadığı zaman korkmak gerekir ki arakadaş duman az çıkıyo demiş kardeşim burda bişeyler yazmak çizmek istemiyorum sen beni ekle yardımcı olayım yoksa kafan çok karışır daha kibaroglu5@hotmail.com
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
yeni aklıma geldi. diyaframın patlamış ondan da olabilir.gereğinden fazla hava yakıt girer bloğa ve motor ayar tutmaz.
ya da avans ayarından olabilir.bu şekilde hem çok yakar hem yavaşlar motor.
kolay gelsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler