Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

2 Zamanlı motosikletlerde, motorun yenilenmesi gerektiğini hangi belirtilerden anlarz

    REKLAM ALANI
  1. #1
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Arkadaşlar , 2 zamanlı 100 lük bi scoteer ım var ; epeydir tekliyo , yığılma yapıyor ve şuan 30 Bin km yi devirdim ; 2 zamanlı bi motosikletin motor istediğini ne gibi belirtilerden anlıyabiliriz Ayrıca motorun kompresör ünü nasıl ölçebiliriz Herkeze teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    yamaha xt600
    bence gittiği yere kadar kullan..2 zamnlılar çok masraflı değildir bakımı..

  3. #3
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Alıntı fender_str adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence gittiği yere kadar kullan..2 zamnlılar çok masraflı değildir bakımı..
    Sanırım gittiği yere kadarki durumdayım şuan; gittiği yere kadar gittim ama artık gitmiyor

  4. #4
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Valaa 2 zamanlı BWS gıbı serı ve devırlı bı motorlar epey bı km yapmıssın ve bence artık motor bakım degısım vs ıstıyor gıbıme gelıyor.Emınım Egzozdan da acayıp duman atmaya baslamıstır.
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  5. #5
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    benim çalıştığım yerde honda activa var 185000 km olmuş taş gibi gidiyo her 4000 km de bi yağ değişiyo okadar :D

  6. #6
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    egzosttanduman atmasından anlamamız zor Yağ injeksiyon ayarı da kaçtımı fazlasını bile yapabilir. Motor soğukken, ayarlarının da tam olduğunu düşünüyor isen, bastığında marş alıyor ve motor çalışıyor ise henüz motor yenilemeye ihtiyacın yoktur.

    Alıntı mstf_gnc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim çalıştığım yerde honda activa var 185000 km olmuş taş gibi gidiyo her 4000 km de bi yağ değişiyo okadar :D
    activa ve benzeri motorlar dört zamanlı olduklarından epey giderler
    Poturdak

  7. #7
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    [QUOTE=denizcimuzaffer;933239]egzosttanduman atmasından anlamamız zor Yağ injeksiyon ayarı da kaçtımı fazlasını bile yapabilir. Motor soğukken, ayarlarının da tam olduğunu düşünüyor isen, bastığında marş alıyor ve motor çalışıyor ise henüz motor yenilemeye ihtiyacın yoktur.



    Aksine şuan motor çok az duman atıyor; motor soğukkende marş alıyor ama dik rampalara düşük hızda geldiğimde motor yığılmaya başladı ; rampayı 2-3 metre cıkarıp sonra bayılıyor ve tepkisiz kalıyor anca 2-3 saniye bekleyip kuvvetlice gaz verdiğimde motor tekrar kalkmaya başlıyor

    Bugün servise gideceğim ama kazıklanmaktan korkuyorum çünkü zamanında çok gittim ve derdime çare olamadılar

  8. #8
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    editttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  9. #9
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    editttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
    editttttttttttttttttttttttttttttt

  10. #10

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    iki zamanlı motorlar dört zamanlılar kadar uzun ömürlü değillerdir yaglama sistemlerinden dolayı zaten yag yaktıkları için ekzos dumanından anlayamazsınız motor sogukken zor calışıyorsa itiklemeyle calışıyorsa sekmanlar bitmiş demektir veya rampada bayılıyorsa zaten 30 000 km demişşiniz iki zamnalılarda yaklaşık o kadar ğidiyor iki zamanlı oldugu için cok masraflı olmaz motorunuzu rahat calıştırmak istiyorsanız ben ce yaptırın

  11. #11
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    [QUOTE=szr;933492]
    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egzosttanduman atmasından anlamamız zor Yağ injeksiyon ayarı da kaçtımı fazlasını bile yapabilir. Motor soğukken, ayarlarının da tam olduğunu düşünüyor isen, bastığında marş alıyor ve motor çalışıyor ise henüz motor yenilemeye ihtiyacın yoktur.



    Aksine şuan motor çok az duman atıyor; motor soğukkende marş alıyor ama dik rampalara düşük hızda geldiğimde motor yığılmaya başladı ; rampayı 2-3 metre cıkarıp sonra bayılıyor ve tepkisiz kalıyor anca 2-3 saniye bekleyip kuvvetlice gaz verdiğimde motor tekrar kalkmaya başlıyor

    Bugün servise gideceğim ama kazıklanmaktan korkuyorum çünkü zamanında çok gittim ve derdime çare olamadılar
    Arkadaş,
    Veriler neticesinde buradan bir teşhis koymamız elbette mümkün değil. Ancak motorun soğukken marş alıp çalışması bana segman gömlek grubunda fazla bir sorun olmayabileceğini çağrıştırıyor. Motorunun eskisine nazaran az yağ yakmaya başladığını belirtmişsin ki az yağlama iki zamanlılarda büyük etki yapar motora ve sadece bu söylediğin bile anlattığın sonuçlara neden olabilir. Bunun yanısıra motor devir alıyor ama motosiklet yavaşlıyor ise yokuşlarda aklımıza debriyaj balatası (otomatiklerde de bir nevi merkezkaç debriyaj var) aşınmış kuşkusunu getirebiliyor.
    Sorunu yöneltirken en başta önemli bir şey söylemişsin aslında, kafanı rahat ettirecek en önemli veri, motorun Kompresyon Basıncını ölçebilmendir. Fabrika verilerinden çok aşağıda ise motor yenilenmesi gerekiyordur. Ancaak ben motosikletlerde hangi aparatla ölçülür bilmiyorum.
    Poturdak

  12. #12
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    [QUOTE=denizcimuzaffer;933512]
    Alıntı szr adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Arkadaş,
    Veriler neticesinde buradan bir teşhis koymamız elbette mümkün değil. Ancak motorun soğukken marş alıp çalışması bana segman gömlek grubunda fazla bir sorun olmayabileceğini çağrıştırıyor. Motorunun eskisine nazaran az yağ yakmaya başladığını belirtmişsin ki az yağlama iki zamanlılarda büyük etki yapar motora ve sadece bu söylediğin bile anlattığın sonuçlara neden olabilir. Bunun yanısıra motor devir alıyor ama motosiklet yavaşlıyor ise yokuşlarda aklımıza debriyaj balatası (otomatiklerde de bir nevi merkezkaç debriyaj var) aşınmış kuşkusunu getirebiliyor.
    Sorunu yöneltirken en başta önemli bir şey söylemişsin aslında, kafanı rahat ettirecek en önemli veri, motorun Kompresyon Basıncını ölçebilmendir. Fabrika verilerinden çok aşağıda ise motor yenilenmesi gerekiyordur. Ancaak ben motosikletlerde hangi aparatla ölçülür bilmiyorum.
    Motordan anlayan bi abim var , yaklaşık motor 24 bin km de iken sadece segman attık, bi ara düzelme olur gibi oldu ama tekrar eski sorunlar ayyuka çıktı. Yaptıklarımı sayayım ; 1-Debriyaj takımını full değiştirdim , 2- 2 kere karbüratör ve egzostu temizlettim , 3-Yaklaşık 6 000 km önce segman atıldı ve bunların dışında işte rutin bakımlar (buji,hava filtresi temizliği). Acaba diyorum marşta problem olmaması segmanın değişmesiden ötürümüdür

    Yardımlarınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim ama sanki motor yapılacak gibi geliyor bana...

  13. #13
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Alıntı szr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Edit noluyo la
    abi yanlış bişeyler yazmışımmm sonra editledim
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Aşınmış silindirin en önemli belirtisi, performans kaybıdır. Karbüratör ile ilgili bir ayarsızlık yok ise yenilenmesinin zamanı gelmiştir. Motoruna daha binmeyi düşünüyorsan yenile gitsin. Sürüş keyfinden ödün verme.

  15. #15
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi yanlış bişeyler yazmışımmm sonra editledim
    Ya cahallık , anlamışem

    Alıntı mr.saw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşınmış silindirin en önemli belirtisi, performans kaybıdır. Karbüratör ile ilgili bir ayarsızlık yok ise yenilenmesinin zamanı gelmiştir. Motoruna daha binmeyi düşünüyorsan yenile gitsin. Sürüş keyfinden ödün verme.
    Sanırım öyle olacak , sonrada satış , Çünkü bu halde satmam

  16. #16
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    eskinin yenisi olsaydı bit pazarına nur yağardı derler atalarımız.30 bini devirmişsin normal, silindire bak motor çalışıyorken,herhangi kabarcık yağlanma sızıntı varmı bunlar kompresyonu etkileyen durumlar,kompresyon düşük olursa rampada çekişe azalır benzin yetersiz gelebilir.
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  17. #17
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Arkadaşlar , servise gittim ; servisin dediği: İyi yağ kullanmadığımdan egzosun tıkandığı ve buna bağlı olarakta karbüratöründe başını yediği yönde. Çözüm yolu ise karbüratör ve egzostun değişmesiymiş Bws nin egzosu yapı olarak değişik yapıya sahipmiş; kısacası karmaşık bi yapıya sahipmiş ; bu sistem başka bi motosiklette yokmuş falan filan ; o yüzden de egzostun temizlenmesi gibi bi olasılık olamayıcağı ve değiştirlmesi gerekiyormuş. Kabaca bi maliyet çıkardık; parçalar orjinalleri ile değişirse yaklaşık 800 ytl gibi bi masraf ; yan sanayi ile değiştirilirse 500 ytl gibi bi masraf ortaya çıkıyor ; Şuan yapılan ise geçici bi süreliğine karbüratörün hava ayarı kısıldı ; gaz ayarı yükseltildi ama yakıt tüketimi arttı ve nereye kadar sürecek bilemiyorum ; anlayacağanız halim harap

    Birde ben ustanın yalancısıyım dediğine göre ; Bws motoru 190 bin km civarı rektifiyesiz gidebilirmiş ; yorum sizin...

  18. #18
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    hayalet arıza beni en sinir eden şeydir motorda. ben de ön tekerleğimden muzdaribim.Allah yardımcın olsun.
    kimsenin günahını almak istemem ama 2 zamanlı bir motorun egzozu ve karbüratörü 800 ytl tutacağını sanmıyorum.yedek parçacılara sormanı tavsiye ederim. ayrıca konyada bazı mobiletçiler egzozun içini yakarak temizliyorlar. böyle bir imkanın varsa ucuza gelebilir.
    2 zamanlı motorun bittiğini anlamak için yazılanların dışında bir belirti de sesinin eskiye nazaran daha az ve pısırık çıkmasıdır.
    eğer uzun yol yaptıysan ve motorun peformansı düştüğünde dinlendirmediysen silindiri çizmiş de olabilirsin. 2 zamanlı motorda çizik silindir gider gitmesine ama hiç tat vermez.ayrıca contalarda kaçak varsa da yapabilir.ateşleme güçlü olduğu için çalışmada problem yaratmaz belki ama kompresyon düşer.
    bvs güzel motor bence 30 binde böyle olmamalı kolay gelsin.

  19. #19
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı szr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar , servise gittim ; servisin dediği: İyi yağ kullanmadığımdan egzosun tıkandığı ve buna bağlı olarakta karbüratöründe başını yediği yönde. Çözüm yolu ise karbüratör ve egzostun değişmesiymiş Bws nin egzosu yapı olarak değişik yapıya sahipmiş; kısacası karmaşık bi yapıya sahipmiş ; bu sistem başka bi motosiklette yokmuş falan filan ; o yüzden de egzostun temizlenmesi gibi bi olasılık olamayıcağı ve değiştirlmesi gerekiyormuş. Kabaca bi maliyet çıkardık; parçalar orjinalleri ile değişirse yaklaşık 800 ytl gibi bi masraf ; yan sanayi ile değiştirilirse 500 ytl gibi bi masraf ortaya çıkıyor ; Şuan yapılan ise geçici bi süreliğine karbüratörün hava ayarı kısıldı ; gaz ayarı yükseltildi ama yakıt tüketimi arttı ve nereye kadar sürecek bilemiyorum ; anlayacağanız halim harap

    Birde ben ustanın yalancısıyım dediğine göre ; Bws motoru 190 bin km civarı rektifiyesiz gidebilirmiş ; yorum sizin...
    hangi servise gitmişsen sana güzel sanayi ağzı ile motordan anlamadığını bildikleri için baya nağme yapmışlar
    şimdi bile bilmeyen konuşuyo
    birisi demişki duman atmaya başlar egzosttan şimdi tabi 4 zamanlı motorlada yıpranma sonucu yağ yakınca egzosttan duman çıkıyor ya duymuşya bunuda öyle sanıyo neyse zaten 2 zamanlı motordan duman çıkmadığı zaman korkmak gerekir ki arakadaş duman az çıkıyo demiş kardeşim burda bişeyler yazmak çizmek istemiyorum sen beni ekle yardımcı olayım yoksa kafan çok karışır daha kibaroglu5@hotmail.com
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  20. #20
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    yeni aklıma geldi. diyaframın patlamış ondan da olabilir.gereğinden fazla hava yakıt girer bloğa ve motor ayar tutmaz.
    ya da avans ayarından olabilir.bu şekilde hem çok yakar hem yavaşlar motor.

    kolay gelsin.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler