2 Zamanlı motosikletlerde, motorun yenilenmesi gerektiğini hangi belirtilerden anlarz
Reklamlar
-
kaptan_reis adlı üyeden alıntı
ikizamanli motor ekzoz u cikarirsan daha kötü calisir,baglantilarda bir hata varsada yapabilir bunu.
manifota atilan gazin bir kismini geri emip taze benzin/hava karisimiyla yakiyor.sen eksoz u cikarirsan motor sade hava cekiyor.
ben bunu defalarca yaptim,diger ikizamanli motoru olan arkadaslarin da ilgisine.
eksozu sök,icinde delinmis cola-tenekesine benzer birsey bulacaksin.bu parcalari (manifot dahil) 200-300ml benzin ile isla (benzin her tarafa isabet etsin),ve yak.korkma biseey olmaz.plastik conta varsa cikar tabii.ateslrken eline dikkat et,aniden alev aliyor.
hic dokunma yansin.yandikdan bis süre sonra duman kesilecek.parcalarin üstünde beyaz kuruluklar göreceksin.onlari temizle ve parcalari topla yerine tak.duman kesilmeden müdahale etme.
bujiyi kontrol et.siyah kuruluklar varmi,yoksa asiri yaglimi?
ikizamanlinin bujileri atesleme bölgeleri acik kahverengi olmasi lazim.yoksa bir sorun var.
kullandigin yag ne?hepsi ayni diye motor yagi,sanziman yagi,ikizamali yagi karistirma.özel ikizamanli yagi kullan-eksozun kolay kolay tikanmaz bidaha.
sicaksu,detejan,okuma/üfleme para etmez
sana kolay gelsin.
Yardım etmeye çalıştığınız için teşekkür ederim ; buji ile ilgili yorum dikkatimi çekti; gecenlerde bujiyi cıkardım ve aşırı yağlı değildi ama siyah kuruluklar vardı ; egzostuda söküp taktım ama yakmadım ; duman atışı fena değil , yine kokutuyor üstümüzü ama gecen yıla göre bu yıl motor daha az yağ yakıyor sanki
Reklamlar
-
sorunu çözdün mü ?
merak ettim şu anda gidişi nasıl?
-
crxforever adlı üyeden alıntı
sorunu çözdün mü ?
merak ettim şu anda gidişi nasıl?
Hocam sorunu çözemedim; hala rampa kalkışlarında gaz kesiliyor; sorunun egzost değişimi ile kesin hallolacağını bilsem gözümü kırpmadan alıcağım bi egzost ama o kadar parayı bayılıp birde sorun devam ederse olacakları düşünmesi bile insana acı veriyor...
-
Allah yardım etsin ne diyeyim.her ihtimali gözden geçirdik bu konuda.
klapeye (diyaframa) de bakmış mıydın?
sen güngörenin neresindensin? bizim dükkan da güngörende kale restoranın üstünde.
-
Arkadaşım sorunu çözdün mü?
Eğer çözmediysen iyi bir kaportacıya yada tornacıya git eksozu kestir içindeki kurumları temizleyip yeniden kaynatsınlar..
Servis biraz fazla sallamış sanırım eksoz temizlenmez diye birşey yoktur kesilip kaynatılarak temizlenebilir.
ama hiç piston değiştirmediysen eksozu temizletmekte fayda etmeyecektir.
Yeni piston sekman alıp rektefiye yaptırman gerekir maliyetinin fazla tutacağını sanmıyorum
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Arkadaşım sorunu çözdün mü?
Eğer çözmediysen iyi bir kaportacıya yada tornacıya git eksozu kestir içindeki kurumları temizleyip yeniden kaynatsınlar..
Servis biraz fazla sallamış sanırım eksoz temizlenmez diye birşey yoktur kesilip kaynatılarak temizlenebilir.
ama hiç piston değiştirmediysen eksozu temizletmekte fayda etmeyecektir.
Yeni piston sekman alıp rektefiye yaptırman gerekir maliyetinin fazla tutacağını sanmıyorum
Geçen Cumartesi 60 Bin km Bws tecrübeli bi kişi ile tanıştım sahibinden.com da ve motoru yanına gidip bizzat gösterdim; dediği sorunun yüzde yüz kavrama ile alakalı olduğu; önce bana kendi motorunun arka kasnağını gösterdi; kasnakta karşılıklı 2 tane yuva var, pimler hareket ediyormuş onların içinde ve motor zamanla bu boşlukları deforme ediyormuş özellikle bws lerde; önce bundan kuşku duyduk ama sonra bende yedek bi Dayco marka kayış vardı ve motorun üzerinde takılı olan kayıştan daha sıkı idi ; abi dedi bunu bi takalım taktık ve ayrıyeten 6 parça olan galetleride 3 e düşürdük(deneme amaçlı) motor da titremeden eser kalmadı canavar gibi rampaları çıkmaya başladı galetlerin ağırlığı standarttan fazla imiş zaten yan sanayi , gerçi orjide de aynı sorun oluyordu ama neyse...
Sonuç olarak şuan cok hafif bi titreme var ama rahatsızlık vermiyor ama kayış orjinal değil yani Dayco nun makine kayışlarından yani çok götüreceğini sanmıyorum; onun için abinin tavsiyesi ile orjinal galet ve kayış alacağım ve sonuca bakacağız ; kayış değişiminden sonra motordaki serilik motorun yürüyen aksamında ve egzostta bi sorun olmadığını ve sorunun tamamen varyatör kapağının içinde olduğunu bana gösterdi
-
biz tuturamadık sorunu ama çözüldüğüne sevindim.
-
19 Ağustos 2008, 22:52
#48
ayrıyeten 6 parça olan galetleride 3 e düşürdük(deneme amaçlı)
demişisn kardeş bunlar misket dedikleri olaymı acab bende acemiyim bvs konusunda valla yeni aldım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler