yeni aküde taktım ama motor çalısmıyor ne yapmalıyım
-
motoru en son gecen hafta çalıstırdım en son çalıstırmamdada tekleme tarzı bir durum soz konusu oldu ıkı gun once bastım marşa çalısmadı jikleyı actım çalısmadı gazı actım çalısmadı bogulmusdur dıye ıkısınıde acmadım gene çalısmadı ve akü bitti yeni bir akü buldum bu sabah onunlada denedım o akü de bitti gene çalısmadı ne yapmam gerekiyor?
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
Reklamlar
-
Yakıt gelip gelmediğini kontrol ettikten sonra Bujilerden birini söküp ateşlemeyi kontrol et
" Hayat üçbuçukla dört arasındadır.
Ya üçbuçuk atarsın ya da dört dörtlük yaşarsın..."
-
caya104 adlı üyeden alıntı
Yakıt gelip gelmediğini kontrol ettikten sonra Bujilerden birini söküp ateşlemeyi kontrol et
bu modeller grenajlı grenajı acmak buyuk problem karbiratörüne benzin dolmus diye düşünüyorum o benzini nasıl tüketiriz?
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
-
vurdurarak çalıştırmayı dene.
böylece karbüratördeki çiğ benzinide atabilirsin.
bujilerin kirlenmiş olabilir temizleyip öyle denemen lazım.
-
grenajı açmayı düşünmüyorsan 2 yada 3 vitesde baya dolandır motoru niye 3 diyorum devri daha yüksek itmesi daha kolay sonra 1e takarsın motoru çalıştırırsın eğer karbüratördense değilse mecbur grenajı sökeceksin buji çıkarıcaksın marşa basacaksın ateşleme yapıyormu yapıyormu yapmıyorsa sorun büyük bobin beyin hepsi kontrolden geömesi gerekirki oda servis işi hadi kolay gelsin
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
-
yucika adlı üyeden alıntı
vurdurarak çalıştırmayı dene.
böylece karbüratördeki çiğ benzinide atabilirsin.
bujilerin kirlenmiş olabilir temizleyip öyle denemen lazım.
vurdurarak çalıstırmayı dusundumde alet depoda deponun girişi cok dik bi rampa ordan nasıl cıkaracagız onu dusunuyorum 250 kilo alet o rampada 400 kilo olur anlasılan bu yoldan baskada yolumuz kalmadı
MoToR adlı üyeden alıntı
grenajı açmayı düşünmüyorsan 2 yada 3 vitesde baya dolandır motoru niye 3 diyorum devri daha yüksek itmesi daha kolay sonra 1e takarsın motoru çalıştırırsın eğer karbüratördense değilse mecbur grenajı sökeceksin buji çıkarıcaksın marşa basacaksın ateşleme yapıyormu yapıyormu yapmıyorsa sorun büyük bobin beyin hepsi kontrolden geömesi gerekirki oda servis işi hadi kolay gelsin
grenagı acmayı dusunmuyorum hareket bostayken zor hareket ettırıyoruz viteste gucumuz hic yetmez en ıyısı vurdurmak sanırım
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
-
Çıkaramassan oradan tamirciye götür
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
-
ennginn adlı üyeden alıntı
Çıkaramassan oradan tamirciye götür
sanırım doktoru hastanın ayagına getirecegiz yada grenajı acip ben yapmaya çalısacagım pekde anlamam ama ne yapacagıma karar veremedım daha
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
-
Çalışan bir arabadan takviye yaparak yeniden dene.Boğulma diye tabir ettiğimiz durum oluştuysa gazı sonuna kadar açık tutup marşa bas gene çalışmaz ise mecburen ateşleme sistemini kontrol etmen yada ettirmen gerekecek
" Hayat üçbuçukla dört arasındadır.
Ya üçbuçuk atarsın ya da dört dörtlük yaşarsın..."
-
bujiye elektrik gitmiyo da olabilir. kabloları el yordamıyla kontrol etme imkanın varsa bak
-
Motorunun boğulduğunu varsayarak yazıyorum.
Bunu marşa bastığınızda egzosttan gelen ve şüpheye yer bırakmayan kesif benzin kokusundan anlayabilirsiniz.
İyi bir akü bul, gazı sonuna kadara aç ve Bir Daha Asla Bırakma!!!' Sakın gaz açıp kapama hareketi yapma, 15 saniye bu durumda marşa bas, 2 dakika bekle, 15 saniye boyunca yine bas, arada tıklayıp motorun çalışacak gibi oldu ise şahane, 2 dakika bekle yine uzun uzun marş bas. Dikkat, gaz kolu hiç kıpırdamadan son gazda duruyor hala!!!
eğer boğulma yaptı ise motor, şimdi çalışmış olması gerekir
Poturdak
-
denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı
Motorunun boğulduğunu varsayarak yazıyorum.
Bunu marşa bastığınızda egzosttan gelen ve şüpheye yer bırakmayan kesif benzin kokusundan anlayabilirsiniz.
İyi bir akü bul, gazı sonuna kadara aç ve Bir Daha Asla Bırakma!!!' Sakın gaz açıp kapama hareketi yapma, 15 saniye bu durumda marşa bas, 2 dakika bekle, 15 saniye boyunca yine bas, arada tıklayıp motorun çalışacak gibi oldu ise şahane, 2 dakika bekle yine uzun uzun marş bas. Dikkat, gaz kolu hiç kıpırdamadan son gazda duruyor hala!!!
eğer boğulma yaptı ise motor, şimdi çalışmış olması gerekir
dedıklerini yaptım ama olmadı bizde ıtekleyerek yokustan asagıya vurduralım dedım oda ollmadı itekleyerek bir araba elektirikcisine gittim araba akusuyle cok bastık arada bomba gıbı patlamalar oldu baya bı bastık calısmadı sonra komple elektrık aksamı gıttı ne lamba ne bisey hıc bır sey kalmadı ordanda araba bulduk bır tane gerı ıs yerıne yukleyıp goturdum sımdı ne olacak bılmıyorum yada makıneye ne zarar verdık
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
-
Arababadan şarj alman hataymış aynı amperi üretmezlerki elektirik tesisatını yakmışın geçmiş olsun ama Allah beterinden korusun beterin beteri vardır Allah kaza bela vermesin mala gelsin takma kafana biraz daha tecrübe oldu böyle düşün Servise git başka çaren yok..
-
xufuk adlı üyeden alıntı
Arababadan şarj alman hataymış aynı amperi üretmezlerki elektirik tesisatını yakmışın geçmiş olsun ama Allah beterinden korusun beterin beteri vardır Allah kaza bela vermesin mala gelsin takma kafana biraz daha tecrübe oldu böyle düşün Servise git başka çaren yok..
aküm bitince bende arabadan takviye alarak çalıştırmıştım araba aküleridemi çeşit çeşit oluo? yoksa ben şansımamı yakmadım bişiyi
-
Arkadaşlar takviye yapmak riskli bir şey değil.Aküden aküye yapacağınız bağlantı önemli paralel bağlantı yapmak lazım (artıyı artıya eksiyi eksiye) böyle olunca volt sabit kalır amper artar.(artıyı eksiye eksiyi artıya) bağlarsanız seri bağlantı olur buda 24 volt olur.İşte o zaman işler sakata girer.Bilginize
Not :Yüksek Amperin hiç bir zaman araçlara zararı yoktur.!
-
belliki bir zararı olmuş ama olumluda yaklaşmak lazım akünün + kutubuna bağlı bir sigorta olması lazım o yüksek voltajdan korur sigortan atmış olabilir ama çalışmaması kesinlikle servisle alakalı yapa bileceğin bişey kalmamış iki akü tüketmişin bide arabana şarj alıp basmışın belliki sigorta veya elektirik tesisatına zarar da vermişin iyi bir servise al motorunu derim
benzinin varsa bujindede bir sorun yoksa motor stop anahratın varsa onuda konrolet bazen basit bişeyden dolayı ala bilir birde sigortanı değiştir ışıklara güç gelmesi lazım ozaman benzin filtresini konrol et belki tıkanmıştır
Sen yinede arabadan şarj alma bi daha bence aynı cins aküden al veya başka bir motorsikletten paralel takviye al yada akünü bir tamircide şarj ettir 3-5 saat bırak alıcağı para en fazla 5 ytl dir motor çalışmadığına göre Ateşleme sisteminde bir sorun olabilir dinomo ,buji vs.. ancak uzman biri konrolüyle anlaşılır
-
hiç uğraşma tamirciye git bujileri değişsinler.
-
ya en bı tamırcıye gıtsene forum la motrmu tamır edılır
-
gokhan600f adlı üyeden alıntı
ya en bı tamırcıye gıtsene forum la motrmu tamır edılır
servisine götürecegim ama motoru araca atmam lazım ve acelemde yok kıs oldugu ıcın birde kendm yapabilirmiyim diye buraya yazdım bilgi sabihi arkadasların tecrubelerinden yararlanmak için su an depoda yatıyor alet yeni akude taktım calısmıyor serrvısıne sordum birisi diyor beynı yakmıs olabilirsin baskası sigortası atmıstır dıyor dun grenajı acmaya çalıstım ama beceremedım cok karısık ıcınden cıkacagımı sanmıyorum bu cumartesi servise bırakmayı dusunuyorum
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
-
yuksek akımda aracın elektirik tesisatını korumak için sigorta vardır onu attırmış olabilirisin sigortalara ulaşabiliyorsan hepsini kontrol et yanmış varsa değiştir. vurdurmada da çalışmadıysa motorun bujilei benzinden ıslanmıştır sök bujileri temizle tekrar dene. kolay gelsin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)