Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

üstten - alttan ekzantrik

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ocak 2008
    Arkadaşlar;

    İlk kez bir scooter alma araştırmalarım esnasında gittiğim bir Yamaha satıcısından Yamaha Cygnus RS'nin üstten ekzantrikli olduğunu ve bu sebeple yüksek hızlarda da titreme yapmadığını öğrendim. Diğer bütün scooterların bu özelliğe sahip olmadığını söyledi.

    Bu ne demektir?

    Benim gönlüm Suzuki AN 125 HK'dan yana. Yamaha'yı da bu motorla kıyaslarsak ne diyebiliriz. Suzuki de alttan ekzantrikli ve yüksek hızlarda titreme yapar mı? Ne dersiniz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakpek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    HONDA CBF150 2006.11
    ÜSTTEN EKZANTRİKLİ MOTORLAR TİTREŞİMİ AZ OLAN MOTORLARDIR.sebebide sübaplara ulaşıma kadar olan mesafedeki parça sayısı az dolayısı ile perçalar arası boşluklarda azdır .Bu durum motorun rahat çalışmasını sessiz çalışmasını ve sarsıntısız çalışmasını saglamaktadır..

    örnek verecek olursak renault12 tororun motorunda kullanılan ekzatrik mekanizması alttandır ve ve cok sert titreşimli çalışır sankı motor ıkına ıkına çalışıyor..tofaşın aynı segmentte olan kuş serilerinin şahin dogan kartal modelin S serilerinde üstten ekzantrikli sübap mekanizması kullanılmıştır ve tıtreşim az ses az çalışmasıda daha rahattır..
    [B][COLOR="DarkOrange"]CBF 150 ADANA[/COLOR][/B]

  3. #3

    Üyelik
    03 Ocak 2008
    Yanlışım varsa düzeltin! Yeni öğrendim. SOHC üstten tek ekzantrikli anlamına geliyormuş. O zaman Suzuki An 125 HK da üstten ekzantrikli yani titreşimsiz çalışıyor

  4. #4
    TUGİTURTLE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    AFYON
    üstten eksantirikli motorların bir başka avantajıda herhangi bir ayar gerektirmemesidir. yağ basıncıyla çalışması
    HEMEN OLMUYCAK AMA BİGÜN MUTLAKA OLUCAK

  5. #5
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı tkabaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlışım varsa düzeltin! Yeni öğrendim. SOHC üstten tek ekzantrikli anlamına geliyormuş. O zaman Suzuki An 125 HK da üstten ekzantrikli yani titreşimsiz çalışıyor
    an125hk kullanma şansım olmadı
    ama yeni motorlarda alttan egzantirik olayı yok zatten, ayrıyetten çinli scooterlarda bile titreşim olayı çözüldüğüne göre bu motorda hiç bişey hissetmiceksindir
    yani bu motoru almak için kafandaki soru işareti vibrasyondan yana olmasın
    GKN MOTORS

  6. #6
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    zaten şu an piyasadaki bir çok motosiklet üstten tek yada çift egzantrikli olarak imal edilmektedir.alttan egzantrik teknolojisini kullanan kalmadı yeni sistemde
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  7. #7

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Alttan egzantrik dediğin sistem aslında bloktan egzantrik olan (OHV)ve artık şimdilerde hemen hiç kullanılmayan sadece amerikan arabalarında mazide
    kalmış uygulamalardır.Şİmdiki sistemlerde ise üstten tek veya çift egzantrik
    kullanılmaktadır.(DOHC- double over headcamshaft , SOHC-single overhead
    camshaft).
    Bence senin düşüneceğin bacak boy mesafene göre rahatça hakim olacağın
    ve vergide ve yakışta seni üzmeyecek olan ama orta mesafeli gezilerde de
    şişmeyecek bir tercihtir.Ülkemiz yollarının hali ve tuzakların bolluğu dikkate alınırsa 15 veya 16 inç lik jantlar önceliğin olmalıdır.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  8. #8

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Honda cg ohv motor yani alttan egzantirik cbf150 üsten egzantirikli sohc ohv motorlarda subabları çubuklar iter sohc motorlarda ise zincir sistemi vardır yeni olan daha iyi olan sistem sohc dahada iyisi dohc yüksek devirlerde daha iyi verimli ohv motorlarda yüksek devirlerde subaplar kapanmaya fırsat bulamadan piston çarpıp zarar vere biliyor ohv motorlar daha titreşimlidir....

  9. #9
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Evet benım CInlı de Usten yanı zıncırlı cokta bı tıtresımı yok.2 Motor arasındakı terıcıhse 2 sıde kalıtelı servıs olayına gore sana hangısı ugunsa al derım.
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  10. #10
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    OHV (over head valve) motor ve çalışma şekli

    SOHC (single over head cam) motor ve çalışma şekli

    DOHC (Double over head cam)motor ve çalışma şekli

    Çizimler aşağıdaki linkten alınmıştır detaylı ingilizce bilgi mevcuttur.
    Aşağıdaki Link
    afu35 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    süper Animasyonlar bence sohc iyidir

  12. #12

    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    ADANA MOTO BAŞKENTİ
    Motosikleti
    ÇİFT SİLİNDİR 46 GLARDİON MOBİLET
    Bence en iyisi yaptırın çift silindir bir mobilet hiç uğraşmayın sübap valf titreşim vs )))) gaza basın kayış cevirsin uçun..yanınızda yedek kayış bulunsun zaman zaman kırıyor...

  13. #13
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    SOHC ve DOHC arac kataloglarinda sankili ekstra bir ozellikmis gibi yazilmiyormu,gicik oluyom,
    ayrica bu iki sistemde kayisin saglamligi cok onemlidir,cunku kopma durumunda subaplara elveda dersiniz,
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  14. #14

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Alıntı SmirnouF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SOHC ve DOHC arac kataloglarinda sankili ekstra bir ozellikmis gibi yazilmiyormu,gicik oluyom,
    ayrica bu iki sistemde kayisin saglamligi cok onemlidir,cunku kopma durumunda subaplara elveda dersiniz,
    Bence eksra bir özellik ohv daha eski bir sistem sohc ve dohc daha yeni şu yüzden bir özellik olarak yazılmaya bilir artık ohv motor kullanılmaması kayış sistemine gelince kayış arabalarda var motorsikletlerin bir çoğu zincir sistemi kullanıyor kayıştada zincirdede bir kullanma ömrü vardı zamanı kilometresi gelince değiştirirsek bir şey olmaz...

  15. #15
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    @yucika, animasyonlar için teşekkür ederiz.

    Animasyonda görünce daha iyi idrak ediliyor bu olay.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  16. #16

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    dohc yenı arabalardakı gıbı eskıden 4 silindir 8 valftı , sımdı 4 sılındır 16 valf , 16 valf daha performanslı oluyor
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler