Sis Farı Montajı Nasıl Yapılır ?
Reklamlar
-
Arkadaşlar motorsikletime sis farı takmak istiyorum bunu nasıl yapıcam yardımcı ola billirmisiniz.
Aküm 7 amper kaç wat sis farı almalıyım ne gibi malzemeler lazım röle cablo vs..
aküme veya şarj dinomosuna veya elektirik tesisatına zarar verirmi?
yardımcı olabilirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkürler....
Röle sis farına ne yararı vardır takmak mecburimidir tesisatı korurmu yoksa ön fardan kablo çekip veya boş bir kablo arayıp bulup taksak olurmu + - diye
röle takmak mecburi ise bağlantı uçları nasıl olmalı?
Reklamlar
-
Süper Moderatör
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
bu konu biraz karışık anlayan arkadaşlar basit şekilde anlata bilirlerse sevinirim sadece tek sis farı montajı yapmak istiyorum röle almalımıyım nasıl bağlıycam basit bir dille
-
Tavsiye Etmem Aküyü çabuk Bitirirsin
SATILIK XL 200 ( 05398171540 )
-
7 amper aküye hiç tavsiye etmem. Motor çalışırken bile şarj olamaz. Motoru stop edip tekrar başına geldiğinde sadece tık sesi duyarsın marştan.
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
-
akünün amperi için bir sey demem ama röle gerektiği kesin.
Ayrıca kimi arkadaşların zannettiği gibi sis farları uzun farlarla paralel olmaz Sis farları zaten uzak değil yakın mesafeyi aydınlatır.
Siste uzun farlarla gidilemeyeceği için kısa farlar yakılır en uygun kombinasyon sis+yakın far şeklinde olmalıdır.
-
Bilgiler için teşekkürler ben çift sis farı kullanmıycam tek olucak buda akünün üstündeki yükü azaltır ve bir anahtar düşünüyorum açıp kapata bilmek için.
Sadece gerekli olduğunda bazen E5 de gelirken yol karanlığa boğuluyo önümü göremiyorum çukuramı gidiyorum hiç farkedemiyorum bu durum için vaya altarnetif ne önere bilirsiniz ben 55wat lık tek sis farıdüşündüm motorum mondial 125 kt vitesli FaRIN altına yere doğru bakıcak şekilde.
-
tek sis farı yerine ön farına halojen taksan görünüm daha iyi kalır bence
forumda halojen montajından bahsediliyordu
-
benim akü 5 amper ben takmayı düşünüyorum 500mt mesafeli sis lambası buldum ne kadar doğru bilmiyorum :( her zaman kullanmam sadece uzun yolda ve sellektö r için iyi olucağını düşünüyorum.
Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn
-
14 Aralık 2007, 10:11
#10
helojen far biraz fazla ısı veriyomuş galiba bide bizim farların yuvasına uy gunmudur acaba daha fazla bigisi olan varmı arkadaşlar
helojen far biraz fazla ısı veriyomuş galiba bide bizim farların yuvasına uy gunmudur acaba daha fazla bigisi olan varmı arkadaşlar
Fazla ısı yüzünden farın aynası bozula biliyormuş eksileri artıları neler dir acaba sanki sis farı daha uygun gibi geliyo bana gerektiğinde açacamız için fazla sorun yaratmaz dimi?
-
14 Aralık 2007, 11:36
#11
35 Watt lık ampül bile kullnsan 7 Amperlik aküyle bu iş olmaz ama ille de takacam yaşadığım bölgede çok sık sis oluyor ve ben binmek zorundayım
işe gidiş gelişte diyorsan ilk önce aynı ebatta 10-12 Ah lık bir akü alman
lazım ,tabii ki röle ve diğer malzemeleri de ciddi bir elektrikçiye yaptırmak kaydıyla.
Yok eğer sadece görüntü içinse bu dediklerin unut gitsin,en iyisi ciddi bir
çakar alıp(kalitelisi 50-70 YTL dir) montaj yaptırmandır.
binbasi nayman x-max ''06
Yamaha Touching Your Heart.
Safety First,then RIDE..!
-
14 Aralık 2007, 13:28
#12
aküyü büyütsem şarj dinamosuna veya elektirik tesisatına bir yükü olurmu bide akünün boyut olayları var standart değil sanırım
-
14 Aralık 2007, 17:02
#13
dostum bi taktır baktınki randuman alamıyorsun ozaman da daha kaliteli bir akü alırsın. motorun resmi falan olsaydı arkaaşlar sana daha iyi bir şekilde yardımcı olurdu.
brindar der ki bezen motosiklet hız tutkunlarına hayat, yalnızlığada ilaç gibidir.
-
14 Aralık 2007, 17:32
#14
Arkadaşlar hepinize selam, sis farı için bu kadar endişelenmeyin. Zira sis farları siste önünüzü görmek için değil karşıdan gelenin sizi daha çabuk farketmesi için sarı renkte yapılırlar. Yapılan araştırmalar sarı ışığın siste daha önce ve kolay farkedildiğini göstermiş....
Sevgiyle kalın Allah'a emanet olun..
-
14 Aralık 2007, 17:45
#15
Bana karanlık yolda özellikle E-5 teki lambalar yanmadığı zaman lazım sis te kullanmayı düşünmüyorum önümü göremiyorum tek farkettiiğim şeritin çizgileri bazen çukuramı gidiyorum neyin üstünden geçiyorum hiç bilmiyorum.
motorum Mondialin 125kt motoru hani şu cohoper tipi olan vitesli 12v 7Ah akü
halejen far fikri fena gelmedi benim ön far 35 wat 40-45 wat helejan ampül ola bilir deneyen arkadaşlar varmı nerden temin ede bilirim...
-
14 Aralık 2007, 17:58
#16
planet58 adlı üyeden alıntı
sis farları siste önünüzü görmek için değil karşıdan gelenin sizi daha çabuk farketmesi için sarı renkte yapılırlar. Yapılan araştırmalar sarı ışığın siste daha önce ve kolay farkedildiğini göstermiş....
Sevgiyle kalın Allah'a emanet olun..
[SIZE="4"]Ben de diyorum ki sis farı siste önünüzü daha iyi görmek içindir.Görünürlüğü arttırmak için olsa idi adı" görünürlük farı" olurdu ve
tamponun altına değil olabildiğince yükseğe takılırdı.
Sis farı kısa huzmelerden daha yakın ve sağa-sola doğru yayılan bir alanı aydınlatır.İşte bu yayılma sis farının karşıdan görünürlüğünü arttırır ama asıl fonksiyonu siste görülmeyi değil görmeyi sağlamaktır.
Siste farın huzmesi kısaldıkça önünüzü görebilirsiniz.O yüzden siste kısa huzmeli far kullanılır.Sİs farı ise minumum huzmeyi sağlar.[/SIZE]
caner22 adlı üyeden alıntı
benim akü 5 amper ben takmayı düşünüyorum 500mt mesafeli sis lambası buldum ne kadar doğru bilmiyorum :( her zaman kullanmam sadece uzun yolda ve sellektö r için iyi olucağını düşünüyorum.
500 m mesafeli sis farı aldatmacadır.O farla açık havada 500 m den görünebilirsin siste en çok 10 15 m görürsün:(
-
15 Aralık 2007, 16:22
#17
roleyle montajını bilen yokmu arkadaşlar montaj bilgisi lazım fazla karışık olmadan anlata bilirseniz sevinirim....
-
15 Aralık 2007, 16:33
#18
savaskayan adlı üyeden alıntı
[SIZE="4"]Ben de diyorum ki sis farı siste önünüzü daha iyi görmek içindir.Görünürlüğü arttırmak için olsa idi adı" görünürlük farı" olurdu ve
tamponun altına değil olabildiğince yükseğe takılırdı.
Sis farı kısa huzmelerden daha yakın ve sağa-sola doğru yayılan bir alanı aydınlatır.İşte bu yayılma sis farının karşıdan görünürlüğünü arttırır ama asıl fonksiyonu siste görülmeyi değil görmeyi sağlamaktır.
Siste farın huzmesi kısaldıkça önünüzü görebilirsiniz.O yüzden siste kısa huzmeli far kullanılır.Sİs farı ise minumum huzmeyi sağlar.[/SIZE]
500 m mesafeli sis farı aldatmacadır.O farla açık havada 500 m den görünebilirsin siste en çok 10 15 m görürsün:(
haklısın
sisin tamamen yere inmediği kısımlara ışık vermek suretiyle daha iyi bir görüş sağlanır. daha yüksek açılı uzun farlar sisin parlaklığını artırdığı için görüş çok kısalır.
yanlış bilgi = kaza...
-
16 Aralık 2007, 16:02
#19
Arkadaşım ilk olarak dediğin işlem yapılır neden yapılmasın. bunun için önemli olan seçeceğin ampulün watt ı 7 amperlik bir akü demişsin 25 watt lık ampul bulabilirsen tek bir ampuk 2 amperden biraz daha fazla çeker. 35 watt lık bir ampul ise2.9 yani 3 amper çeker. tabi sen iki tane takacaksan bu ikisini topla örneğin 25 wattlık iki ampul toplam 4 amperden biraz daha fazla çeker ve kurtarır.
Rölenin ise iki ana görevi vardır;
birincisi Fazla akım çeken sistemleri çalıştırmak için az akım çeken bir sinyalle devreye girmek yani bir nevi kalın bir anahtar görevi
ikincisi ise kalın kesitli kabloların yollarının uzamasını ve unun sonucu oluşacak güç kaybını azaltmaktır.
söylediğin sistem içinse dediğim şekilde bağlantı yapılması durumunda röleye gerek yok zaten fazla bir akım yükü olmayacak rölesiz bir bağlantı için;
ilk olarak şaseleme nasıl onu bulman sana avantaj olur. bunun için br lambanın bir ucunu artıya dier ucunuda gövdedeki metal bi yere değdir eğer lamba yanarsa eksi şaselemedir. tam terside olabilir ama dünya standardı genelde bdur buna göre yazıyorum.
farları ve düğmeyi takacağın yeri ayarladıktan sonra akünün artı kutbundan bir kablo al ve kısa devre yapması zor olan aküye en yakın yerde 25 wattlık ampul için 5 amperlik bir sigartaya giriş yap. bunun amacı hem fazla ekletrik yüklerinde sistemi korumaktır hemde tesisatta oluşacak kısa devre durumundan kaynaklanacak yangın tehlikesini azaltmaktır. daha sonra sigortanın diğer ucundan çıkan kabloyu anahtara kadar getir. anahtarın çıkışınıda direk lambalara ver. ampullerde + - farkı olmaz ama genel montaj talimatları ve standart ampül duyusunun etrafına - dip kısmınada + vermeyi söyler ve bir çok durumda bu montaj avantajdır. + bağlantısdı bitince eksi bağlantısını ise gövdeden elektrik alabileceği metal bir yere sabitle tamamdır. yanlız kabloyu çekerken sigorayı kutusuna takma atabilir. işlemler bitince de sigortanı tak düğmeni aç ve sistem çalışır.
ha röleli daha karışık bence gerek yok ama illa bağlayacam dersen de anlatırm.
ama bana sorarsan bu işlemle ilgili eğitimin yada bilgin yoksa sakın yapma çünki elektrik işi şakaya gelmez yangına sebep olur..
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
-
18 Aralık 2007, 11:45
#20
bilgilerini paylaştığın için sağol başkentin asi pilotu sanki roleyle bağlantı daha sağlam olurmuş gibi geliyo bide roleyle nasıl bağlıycamı anlatırsan çok iyi olucak anahtarı rolenin önünemi koymalıyım yoksa lambayla role arasına mı ?
role bağlantıları nasıl olmalı 87-86-30-85 gibi rakamlar var + - nereye giricek anahtar nereya bağlanacak lamba çıkışı hangi ayaklardan olucak ayrıntılı bir şekilde....
bu arada gitti gidiyor comda beyaz ışık motorsiklet ampülü siparişi verdim..
helegon gazlı çift duylu 35/35 olduğu yazıyo star markaymış 9,90 falan fiyatı işe yarar umarım ama resim koyamıyorum daha öğrenemedim..
ama linki bu.. http://urun.gittigidiyor.com/BEYAZ-I...0QQidZZ7073837
roleyle bağlantıyı bir türlü anlayamadım aküden çektiğimiz artı uç roleye giriyo ama kontak açıkken 12v lık bir boş kablo daha bulmamız gerektiği söyleniyo sis farı montaj formunda anahtara girecekmiş yardım lütfen..
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...i-montaji.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)