Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Sis Farı Montajı Nasıl Yapılır ?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Röleyle bağlanmtı nasıl yapılır?

    İlk olarak röle için bu hata ek olarak birde tetik hattı alman lazım. yazıya dökersek;

    ilk önce röle ayaklarını yazıyım istersen;

    beş bacaklı standart bir rölede numara simgeleri şunlardır;

    85 ve 86 numaralı ayaklar tetik ayaklarıdır. bunlardan birisini (dünya satadardında 86. ayaktır) şaseye yani - kutba bağla diğerini ise artık kullanım tarzına kalmış istersen aküden alacağın artıya bir düğme takarak istersen kontak anahtarından artı çekerek kafana göre kullanımını istediğin şekilde artıya bağlayacaksın. yanlız bu gelecek olan artı lambaları yakacağından bir düğmeyle getirmen en iyisidir.

    30 numaralı ayak güç girişidir. bunu lambalara gidecek artıyı gireceksin aküden gelen.

    87a bu uç 30. ayaktan gelen artıyı direk olarak sen 85 ve 86 ncı ayaklardan tetik vermeden geçişini sağlar sen düğmeyi açtığında ise buradan elektrik geçişi kapanır bunun bizimle bi alakası yok bu sebeple önemli değil

    87 bu ayak ise 30 dan gelen elektriği tetiklerden elektrik geçipte röle çalışırken akımın çıktığı uçtur bunuda direk olarak lambalara girersin..


    gelelim yapımına. ilk olarak aküden yine 5 amperlik sigortayla çıktık. bu sefer elektik kablosunu yolda uygun bir yerde iki kola ayırıyoruz ve birisini ewlimizin altında bulunan düğmeye diğerini ise rölenin 30 yazılı yerine giriyoruz. daha sonra düğmeden alacağımız + yı rölenin 85 numaralı ayağına giriyoruz. 86 numaralı ayağa ise gövdeden veya eksiyi alabileceğimiz bir yerden direk eksi veriyoruz. daha sonra 87 den alacağımız kabloyuda lambalara gönderiyoruz... buda bu kadar. olmazsa sana kabaca bi şema çiziyim.


    bu sistemlerin harici negatif tetikli sistemlerde yapılır kontak artı anahtarlılarda yapılır ancak elektrik bilgin azsa bunlar kafanı iyice karıştırır en basiti budur..

    [IMG][/IMG]

    İşe buda resmi. kusura bakma teknik resmim okuldada 30. du kafana takılan bi yer olursa sorarsın..
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    12 Aralık 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache RTR150-2012
    arkadaş sen montajını yap, tesisatını da bi oto elektrikçiye yaptır.röle gerekse o takar zaten...
    sözlerimibirleşikyazmamınsebebiayrılığısevmememdir

    Kafan Çalışmıyorsa Kask Takma...

  3. #23

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    BAş kentin asi pilotu süpersin ya mükemmel anlatmışın aradığım bilgi tam olarak budu anlatımın çok iyi kafam hiç karışmadı vallahi yapa bilirim sanırım anlamadığım şey roleye neden ikitane + girmemiz gerektiğiydi tetklemek içinmiş - lerin biri role için diğeri - lambaya ikitane ben - yi roleden almayı düşünüyordum yanlışmış role de sürekli elektirik olması bir sorun yaratmaz dimi direk aküden alıcam ya yaksa ikinci bir anahtar yapmamı da önerirmisin son olarak.
    Sana tekrar tekrar Teşekkürler...

    30 numaralı ayağada bir anahtar yapmalımıyım sürekli role elektirik e maruz kalıpda bir sorun yaratmaması için
    Role 86 numaralı ayağına- kutup vericem şaseden bunulmbalara uzata bilirmiyim yoksa lambalar için şaseden başka bir - kutupmu çekmeliyim ?

    lambalara uzata bilirmiyim yoksa lambalar için başka bir - şaseden çekmelimiyim

  4. #24

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Aydınlatmada ana huzme (main beam) esas alınırsa buna ilave olarak karanlık ve hızlı gidilebilen yollarda güvenliği artırmak üzere PASSING LIGHTS veya hızlı yarışlarda kullanılan Competititon lights tercih edilir,ama yoğunlukla farklı bölge ve hava şartlarına seyahat eden araçlarda tabii ki tercihan FOG LAMPS (sis) tercih edilir.Senin de ifade ettiğin gibi sis te zaten koca kütlesi olan araçlar bile büüyük risk altındayken motorla trafiğe çıkman çok riskliidir,bence alacağın
    ilave lamba setinin kutusunda PASSING TYPE yazısına özellikle dikkat etmalisin
    (Hella ,Bosch, Valeo, KC Hilites) gibi ciddi markaların kutularında aydınlatma tipini de yazar.
    Böylece standart olarak diyelim ki 20 adıma kadar giden ışık dilimin 30 adıma çıkabilecek ve ışık demeti sana büyük ölçüde güvenlik sağlayabilecektir.Sadece
    ampülle bunu sağlayamazsın.Ciddi markalardan tercih edersen tabii ki bedeli yüksektir ama sonucu direk güvenliğini garantiler.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  5. #25

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Navigatör arkadaşım sağol bildiğin bir ampül varmı önere bileceğin nerden ala bilirim benim bulduğum marka star diye marka benim motora uygun yuvası olan
    http://urun.gittigidiyor.com/BEYAZ-I...0QQidZZ7073837 bu Linki tıklarsanız göreceksiniz benim istediğim zaten siste görmekten çok karanlıkta göre bilmek E-5 te giderken bazen kenardaki sokak lambaları çalışmıyor ve nereye gittimi göremiyorum artık elektirik kesintisimi yoksa arızamı bilemiycem istanbulda oturuyorum arkadan gelen araçlar yolu çok güzel aydınlatıyor ama onlar basıp gidiyor benim motorum 125 cc bide önümü kestiremiyince hızımı düşürüyorum önümde çukurmu var bariyermi hiç bilmiyorum motorum Mondial 125 kt honda cg lerile aynı far proglemim sis değil yanizifiri karanlık çözümüde sis farı olarak düşündüm..
    Zaten hep çalıştırmayı düşünmüyorum gerekli olduğu zamanlarda görünüş diye bir derdimde yok önümü rahatlık la görüp seçe biliyim yeter bildiğiniz bir başka yöntem varsa yardımcı olursanız çok sevinirim ben star marka 35/35 wat helegon ampülü sipariş verdim bide55 watlık sis takıcam altına düşüncem budaha öncede hondadan osramın 35/35 ini almıştım ama üzerindekiyle aynı 35/35 plips motorumun üzerindeki ampül şişman bişey ampül kısmı....

  6. #26

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı xufuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BAş kentin asi pilotu süpersin ya mükemmel anlatmışın aradığım bilgi tam olarak budu anlatımın çok iyi kafam hiç karışmadı vallahi yapa bilirim sanırım anlamadığım şey roleye neden ikitane + girmemiz gerektiğiydi tetklemek içinmiş - lerin biri role için diğeri - lambaya ikitane ben - yi roleden almayı düşünüyordum yanlışmış role de sürekli elektirik olması bir sorun yaratmaz dimi direk aküden alıcam ya yaksa ikinci bir anahtar yapmamı da önerirmisin son olarak.
    Sana tekrar tekrar Teşekkürler...

    30 numaralı ayağada bir anahtar yapmalımıyım sürekli role elektirik e maruz kalıpda bir sorun yaratmaması için
    Role 86 numaralı ayağına- kutup vericem şaseden bunulmbalara uzata bilirmiyim yoksa lambalar için şaseden başka bir - kutupmu çekmeliyim ?

    lambalara uzata bilirmiyim yoksa lambalar için başka bir - şaseden çekmelimiyim
    arkadaşım istisnalar hariç tüm otomobil elektrik tresisatlarında 30 numaralı ayağa sürekli akım gider yani düğme falan koymana gerek yok zaten bir kısadevre ve yangın durumunda sigorta yanarak sistemi devre dışı bırakır sorun çıkrmaz bu yüzden korkma. oraya anahtar koymana dahi gerek yok. gelelim - kutuplara. benim motorumda - kutup motosikletin iskeletinden gidiyordu ingiliz otomobilleri hariç tüm otolardada durum böyle yani metal her yer - gücü verir. bunuda öğrenmek için işleme başlamadan bir ampul al kablonun birisini akünün artı kutup başına bağla diğerini ise buyasız metal bi yüzeye değdir eğer lamba yanarsa negatiş şaselemedir sis lambalarının eksisini demir bi yere bağlarsın röleyiede aynı yaparsın işlem tamam. ha baktın şasi alamıyosun aküden birde eksi kutbu çıkar bunun birisini rölenin ayağına diğerini ise lambalara gir sorun olmaz. artıda bir sigorta olduğu sürece korkma akü kutpuna en yakın ve gövdeye değmesi en uzak yere sigortanı koy hatta bantla güelce gerisinden korkma. röle bir nevi elektrik anahtarıdır farları motor çalışmazken açık bırakmadığın sürece elektrik harcamaz..
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  7. #27

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Çok yardımcı oldun teşekkürler baş kentin asi pilotu bide şu ampül hakkında görüşlerini öğrenmek isterdim http://urun.gittigidiyor.com/BEYAZ-I...0QQidZZ7073837 bu ampülüde takıcam bu gün artık sorun olmaz heralde bayramdan sonrada sis farı alıcam sayende anlamadığım bişey kalmadı sağolasın.....

  8. #28

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    estafurullah lafımı olur ;) ampulüde inceleyemedim neyse o sayfayı açmıyor olmazsa akşam tekrar akarım kardeş.
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)