Hava Soğutmalı mı Su Soğutmalı mı?
Reklamlar
-
forumu okudum ve bu karmaşayı akıllarda ki soruları gidermek amacıyla okulu bitirince(müyendiz olcaz ya) hem akışkan hemde metal özelliklerini ihtiva eden bir sogutma yapmaya karar verdim böylece ısı değişimide daha çabuk olacak..işte karşınızda : cıva soğutmalı motor procesi
ah bi kessem ayaklarımı yerden,kanatlanıp rüzgarla ,
kükreyip motorla,keşfetsem dünyayı başladığı yerden[COLOR="Yellow"]***[/COLOR] [COLOR="Red"]şam piiii yonnn [/COLOR][COLOR="Yellow"]***[/COLOR]
Reklamlar
-
Arkadaşlar su soğutma daha iyidir bencede hava soğutmadada aslında çok sorun çıkacağını sanmam.
Isınırsa yelle gitsin motoru
Civa soğutmalı motor yapabilirsin tabii 1 litre : 13.6 kg. artı onu hangi babayiğit pompa döndürecek motorda
-
su soğutmalı motor iyidir ona diyecek bişey yok ama arıza cıkarırsa (radyatör delinmesi-termostat-radatör hortumlarının delisnmesi-çatlaması-radyatör yanması-hararet-üst kapak contaları-antifirizin dandik cıkması ...vs.vs.vs) bildiğim kadarıyla bunlar daha varsa yazın benim secimim hem su sogutma-hemde hava sogutma şaka bi yana su sogutmayı tercih ederim
-
Arkadaşlar,
Mühendisler tasarlamış adam su soğutma ön görse koyardı zaten e denemiş test etmiş hava yeter bu makinaya demişse yeterli değilmi
Su soğutma ön görse zaten koyardı binin kafanıza göre yahu kurcalamayın soğuyomu motor? eee daha ne ya hava ne su boşverin ))
Bir tek eskilerden bildiğim şu var. Uzun yoldan geldiniz hava soğutmalı motorunuz var, bırakın motor bi 3 dakika çalışsın rölantide kendine gelsin, ondan sonra stop edin bu yeterli.
Keyifli sürüşler
Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!
-
Bir de benim yaklaşımımı okuyun:
Öncelikle hangisi iyidir konusuna değinmeyeceğim, çünkü bilmiyorum. Ama tahminim şöyle:
Hava soğutmalı motorlarda motorun ısısı sürekli değişir. Minimum sıcaklık ile maksimum sıcaklık değerleri arasında büyük farklar oluşur. Sıcaklık artınca metal genleşir, azalınca büzüşür. Bu genleşme gözle görünür olmasada bağlantı elemanlarında zamanla soruna neden olur. Metal yorgunluğu denen şey daha kısa zamanda ortaya çıkar.
Su soğutmalı motorlarda ise motor hava koşulları ne olursa olsun motor sürekli aynı sıcaklıkta kalır. Genleşme daha az olur ve motor ömrü uzar. Ama su devir daim sisteminde de arızalar ortaya çıkabilir.
Bana kalırsa, bakımları iyi yapılmış su soğutmalı motorlar, yine bakımları iyi yapılmış hava soğutmalı motorlara göre daha uzun ömürlü ve istikrarlı olur.
-
Arkadaşlar boşa takmayın kafaya bunları, Kurye arkadaşların motorlarına bakın 125cc tek silindir ve hava soğutmalı. Bu arkadaşlar senede 100 bini deviriyor. E bizler ne kadar yol yapıyoruz 1 yılda???? Sonuçta eski volkswagen kaplumbağaların motoru hava soğutmalıydı ama dökümü sağlam maddeydi. Yeni teknolojideki alüminyum alaşım motorlar ve performans için su soğutma kaçınılmaz. Ama unutmayın gelişen yağ teknolojisinin sağladığı kayganlıkkıda motor için önemli bir etken.
Bizim gibi zevke kullananlar için tartışıacaksak bence gereksiz havamı su mu hapsi dayanır.
Sonuçta yılda 100 bin km devirecek arkadaş varsa burada o düşünsün
Herkese keyifli, kazasız sürüşler...
Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!
-
arkadaşlar olay basitçene şöyle diyebiliriz
hava soğutmalı motorlar büyük hacimli motorlarda sorunsuzdur iyidir nedeni büyük hacimli motorda yüklenme fazla olmaz motor mevcut gücünün hepsini kullanmaz sıkışmaz büyük markalar birde her zaman bunun önlemini düşünürler.
ufak hacimli motorlar ise bunun tam zıttıdır motorun zaten gücü azdır bununda hepsini kullanır haliyle sıcak havada şişebilir boğula bilir.bu tip motorlarda su soğutma faydalıdır.
birde şu olayda biraz farklı değerlendirilebilir fabrika gerekli görse takardı mantığı bir fabrika 20 ülkeye mal satıyor hem ülkenin atmosferik basıncı nemi havanın sıcaklığı başkadır her ülkeye göre motor üretemez birde büyük markalar her zaman önleminide alır tabiki bunuda düşünmek lazım ufak hacimli (150-250) bir motorun yazın sıcağında 35 derecede 2 saat yada 1 saat dur kalk yaptığını düşünün daha iyi anlarsınız.
kuryecilere gelince kuryeciler çok gezer ama çokda dururlar bunuda unutmamak lazım
-
HAVA SOĞUTMA BASİTTİR UCUZDUR GÜVENİLİRDİR, SU SOĞUTMA ÜSTÜNDÜR NOKTA.
Tüm motorlar belli sıcaklıklarda çok verimli çalışır bunun altında verimsiz üstünde hararet riski ile çalışır. Hava soğutmalı motorlarda hararet riski uzun yolda değil trafiktedir. Fakat uzun yolda gereğinden fazla soğuyabilirler ki buda kötüdür. Şimdi e su soğutmalı motorda uzun yolda havayla soğuyor diyeceksiniz ama bu doğru değildir. Su soğutmalı motorlarda motorun sıcaklığına göre su yollarını açıp kapatan valfler bulunur ve bu valfler adımsızdır. Yani sıcaklığa göre çeyrek yarım açık kalabilirler. Bu sayede önden ciddi rüzgar yese bile bu motorlar gereğinden fazla soğumaz, tersine en ideal sıcaklıkta sabit kalır, hava soğutma gibi değişmez.
Hararet problemi trafikte meydana gelir. Yamahanın 1100cc hava soğutmalı motoru var (örneğin dragstar) Yamaha kalitesinde bir motoru dizayn eden mühendis gerekli önlemi alır. Yani motorun trafikte ısınsa bile kolay kolay hararet yapmaz ama tecrübeden söylüyorum, üstündeki şöförünü güzelce pişiriyor. Sadece vw kaplumbağalar değil porsche yarış otomobillerininde çoğu hava soğutmalı idi. Yani hava soğutmalı yapılan motorda çalışır ama su soğutmanın avatajlarına sahip değildir. Su soğutmanın tek dezavantajı ise, bir sürü kompleks parça gerektirmesidir. Buda ağırlık ve maliyet demektir. Hava soğutmalı bir motorun (eğer fanı yok ise) soğutma sistemi arıza yapmaz ve yolda kalmaz ama su soğutmalı bir motorun radyatörü delinse, suyu eksilse, pompası bozulsa vs yolda kalır. Eğer bakımını iyi takip ediyorsanız su soğutma çok büyük avantajdır. Hava soğutmada hararet problemi ucuz motorlar için geçerlidir. Ama yinede her koşulda işinizi garantiye almak için su seviyesini vs kontrol etmek şartıyla su soğutma tercih edilmelidir.
Baştada yazdığım gibi olayı sadece aşırı ısınma olarak görmeyin. Hava soğutmalı motorlar gereksiz fazla soğuyabilirler. Buda fazla benzin yakmalarına sebep olur.
Örneğin benim otomobilimde yukarıda bahsettiğin sıcaklığa göre açılıp kapanana vana (asıl adı termostat ama radyatör fanını açan termostatı kastetmiyorum) bozulmuş idi ve otomobilim her yola çıktığımda normalde 90 derece olması gerekirken 70 derece çalışıyordu ve çok aşırı yakıt tüketiyordu. O parça değişince yeniden sürekli 90 derece çalışmaya başladı ve tüketim düzeldi. Bu açıdan bakarsak su soğutmalı motor çok daha avantajlıdır.
Evet su soğutmalı motor uzun yolda iken fan açmaz oda rüzgar yer ama tam olarak hava soğutmalı gibi davranmaz. Hava soğutmalı motorların örneğin dış yüzeyleri hava soğutmaya uygun olması için kalorifer petekleri gibidir. Yada en azından daha tırtırlıdır diyelim. Ayrıca çoğu 2 yada 4 silindirli V motorda arkada kalan silindirler havadan daha az yararlanır ve öndekine göre daha sıcak olur. Su soğutmalı motorda bu daha iyi dengelenmiştir.
OLAY SU SOĞUTMADIR! Basit ve arıza yapmıyor diye hava soğutma tercih edilmez. Bakımın yapın, su seviyesini takip edin tamamdır.
-
arkadaşlar bu konu hakkındaki benim yorumum su soğutmalı motorlar normal çalışmasıcaklığına ulaştıktan sonra daha dengeli çalışırlar yaniısı aynı olduğundan hava yakıtkarışımının ayarlanması daha iyi ve optimum olur bu da beraberinde az yakıtla çok performansı getirir... su soğutmalı motorların masraflı olduğu söylenmiş ama ben buna katılmıyorum çünkü yakıt tüketimleri iyi dengelenmektedir tabi çinlilerden bahsetmiyorum hemen örnek vermeyin ayrıca racinglerde grenaj için değil krankın yüksek devirlerde dönmesinden dolayı daha iyi performans daha dengeli karbürasyon az yakıt tüketimi için kullanıldığı bir gerçek!özellikle benzinli motorlar soğuk havalarda çekiş kazanır gerçek gücünü kullanmaya başlar... bunun içinde iyi soğutma şart...
-
24 Haziran 2008, 02:26
#50
dragstar hala hava soğutmalı değilmi?
-
25 Haziran 2008, 02:10
#51
memin1857 adlı üyeden alıntı
HAVA SOĞUTMA BASİTTİR UCUZDUR GÜVENİLİRDİR, SU SOĞUTMA ÜSTÜNDÜR NOKTA.
Tüm motorlar belli sıcaklıklarda çok verimli çalışır bunun altında verimsiz üstünde hararet riski ile çalışır. Hava soğutmalı motorlarda hararet riski uzun yolda değil trafiktedir. Fakat uzun yolda gereğinden fazla soğuyabilirler ki buda kötüdür. Şimdi e su soğutmalı motorda uzun yolda havayla soğuyor diyeceksiniz ama bu doğru değildir. Su soğutmalı motorlarda motorun sıcaklığına göre su yollarını açıp kapatan valfler bulunur ve bu valfler adımsızdır. Yani sıcaklığa göre çeyrek yarım açık kalabilirler. Bu sayede önden ciddi rüzgar yese bile bu motorlar gereğinden fazla soğumaz, tersine en ideal sıcaklıkta sabit kalır, hava soğutma gibi değişmez.
Hararet problemi trafikte meydana gelir. Yamahanın 1100cc hava soğutmalı motoru var (örneğin dragstar) Yamaha kalitesinde bir motoru dizayn eden mühendis gerekli önlemi alır. Yani motorun trafikte ısınsa bile kolay kolay hararet yapmaz ama tecrübeden söylüyorum, üstündeki şöförünü güzelce pişiriyor. Sadece vw kaplumbağalar değil porsche yarış otomobillerininde çoğu hava soğutmalı idi. Yani hava soğutmalı yapılan motorda çalışır ama su soğutmanın avatajlarına sahip değildir. Su soğutmanın tek dezavantajı ise, bir sürü kompleks parça gerektirmesidir. Buda ağırlık ve maliyet demektir. Hava soğutmalı bir motorun (eğer fanı yok ise) soğutma sistemi arıza yapmaz ve yolda kalmaz ama su soğutmalı bir motorun radyatörü delinse, suyu eksilse, pompası bozulsa vs yolda kalır. Eğer bakımını iyi takip ediyorsanız su soğutma çok büyük avantajdır. Hava soğutmada hararet problemi ucuz motorlar için geçerlidir. Ama yinede her koşulda işinizi garantiye almak için su seviyesini vs kontrol etmek şartıyla su soğutma tercih edilmelidir.
Baştada yazdığım gibi olayı sadece aşırı ısınma olarak görmeyin. Hava soğutmalı motorlar gereksiz fazla soğuyabilirler. Buda fazla benzin yakmalarına sebep olur.
Örneğin benim otomobilimde yukarıda bahsettiğin sıcaklığa göre açılıp kapanana vana (asıl adı termostat ama radyatör fanını açan termostatı kastetmiyorum) bozulmuş idi ve otomobilim her yola çıktığımda normalde 90 derece olması gerekirken 70 derece çalışıyordu ve çok aşırı yakıt tüketiyordu. O parça değişince yeniden sürekli 90 derece çalışmaya başladı ve tüketim düzeldi. Bu açıdan bakarsak su soğutmalı motor çok daha avantajlıdır.
Evet su soğutmalı motor uzun yolda iken fan açmaz oda rüzgar yer ama tam olarak hava soğutmalı gibi davranmaz. Hava soğutmalı motorların örneğin dış yüzeyleri hava soğutmaya uygun olması için kalorifer petekleri gibidir. Yada en azından daha tırtırlıdır diyelim. Ayrıca çoğu 2 yada 4 silindirli V motorda arkada kalan silindirler havadan daha az yararlanır ve öndekine göre daha sıcak olur. Su soğutmalı motorda bu daha iyi dengelenmiştir.
OLAY SU SOĞUTMADIR! Basit ve arıza yapmıyor diye hava soğutma tercih edilmez. Bakımın yapın, su seviyesini takip edin tamamdır.
sonuna kadar katılıorum bence son nokta olmustur..burdakı hıc kımse motoruna laf soyletmez dımı.herkesın motoru kendıne bıtanedır en ıyısıdır superdır.herkese cok deısık duygular yaratır.bu gusel duyguları sana yasatan aletın arasıra bakımlarını yapmak sana zor gelıosa BENCE hıc binme daha ıyı derim...
benimde kanıma girdiler:)
NİNJA tu fifti aR:queen:
-
28 Haziran 2008, 16:46
#52
arkadaşlar fazla bi bilgim yok ama mantık olarak su soğutmalılar daha iyi tabiki Türkiye yolarını göz onune alalım sadece motorun markasına ccsine soutma sistemine bakmayalım cevresel faktörlerde önemlidir bence sıvı devirdaim sistemine yuksek hızlarda gelebilicek kucuk bir taş parçası dai butun sistemi iflas ettire bilir olmaz demeyin olur olur ama bunun yanında söledikleriniz gibi artılarıda yok diil ama benim seçimim hava soutmalıdandır çnku hem sistemi kolay kolay agrızaya ugrata bilicek bir sorunla karşılaşılmaz hemde uzun yolda sıkışık trafiktekinden daha iyi performans sergiler -ki bi motorla trafikte kalınabiliceine inanmıyorum
memin1857 arkadaşımın dediğine gelirsek yanı hava soutmalılar gereğinden fazla soğuma tehlikesine gelirsek bence bu olay anca uzun yolda olabilir surekli bir hava akımı olayıyla ama bence teknik olarak motor devrini alıp uzun yola çıkıp ideal sıcaklıa ulaştığı andan itibaren deviri aşırı artırıp aşırı duşurulmediği surece belli bir sıcaklıkta olucaktır hava soutmasıyla bu sıcaklık duşucektir ama motor uzun yolda olduğu için bu sıcaklığı devamlı artırmaya çalışıcaktır yanı devamlı bir denge olucaktır... fazla tecrubem yok ama mantıklada çözulebilicek bir olay bu bence saygılar...
-
01 Temmuz 2008, 13:23
#53
Trafiğe takılıp koca motorla aralardan sıyrılamadığınızda motor sıcaklığı bayağı rahatsız ediyor ama yol açık ve sizde durmadan gidiyorsanız çok keyifli, hatta soğuk havada ısınmak için ayağınızı bile yapıştırırsınız Hava mı su mu bu sizin motor anlayışınıza bağlı olarakta değişir. Ben klasik motor hastasıyım, teknolojik bir ürün istemem motorda ( shadowcular kızacak ama classic crusier de ne su soğutması, ne elektronik gösterge nede injeksiyon olayın mantığına uyuyor ) ama s.s. , turing ve maxi scooter istiyorsanız ve beğenip alacaksanız su soğutmalı, injeksiyonlu ve varsa kayışlı tercih edin. ama yok ben klasik motorları hastasıyım ( Harley tarzı motorlara aşık olup Discoveryde American choppersdan gözünü alamıyorsan ) diyorsa sana tavsiyem hava soğutmalı. O zaman route 64 te sürerken hayal edersin kendini ;)
-
01 Temmuz 2008, 13:41
#54
bu kıyaslama yapılırken bulunduğunuz ülkenin iklim koşullarınıda değerlendirin derim..
örneğin ingilterede olsun iskandinav ülkelerinde olsun su soğutma tercih edilmez..
amerikanında bir çok yerinde bu böyledir..
ama buralarda durum böyle, hava soğutmalılar daha öncelikli derseniz yanılırsınız...
ve bunu bir ölçü almamak gerekir.eğer bu konuyu teknik açıdan ele alırsanız;
bizim ülkemizde hava soğutmalılar yol ve hava şartlarına göre sürekli değişken ısıya sahiptir..
bu durum motoru sürekli yıpratır ve erozyona uğratır..özellikle yoğun trafikte..V motorun içerde kalan bölümü dahada sorunludur..
-
DinoF1 adlı üyeden alıntı
Bir de benim yaklaşımımı okuyun:
Öncelikle hangisi iyidir konusuna değinmeyeceğim, çünkü bilmiyorum. Ama tahminim şöyle:
Hava soğutmalı motorlarda motorun ısısı sürekli değişir. Minimum sıcaklık ile maksimum sıcaklık değerleri arasında büyük farklar oluşur. Sıcaklık artınca metal genleşir, azalınca büzüşür. Bu genleşme gözle görünür olmasada bağlantı elemanlarında zamanla soruna neden olur. Metal yorgunluğu denen şey daha kısa zamanda ortaya çıkar.
Su soğutmalı motorlarda ise motor hava koşulları ne olursa olsun motor sürekli aynı sıcaklıkta kalır. Genleşme daha az olur ve motor ömrü uzar. Ama su devir daim sisteminde de arızalar ortaya çıkabilir.
Bana kalırsa, bakımları iyi yapılmış su soğutmalı motorlar, yine bakımları iyi yapılmış hava soğutmalı motorlara göre daha uzun ömürlü ve istikrarlı olur.
son nokta bencede bu!
hava soğutmalı motorlada dur-kalk trafikte motoru soğutmak için bekleyebilirsin, uzun yolda bekleyebiliyosan. ama bi motoru 10000 lerce km kullanmayacak birine hava soğutmayı tavsiye ederim, nerde? türkiye ve kuzeyinde. ingiliz triumph (doğrumu yazdım bilmiyorum) motosikletlerinin hemen hepsi hava soğurma (cruiserlerinin) çünkü ingilterede hava soğuk
japon motorları tüm dünyada yaygın olduğundan onlar her kıta için motor üretiyor. ayrıca TÜM MOTOSİKLETLER HAVA SOĞUTMALIDIR. malum.
kuzeyde su soğurmayı kullan, kışın donar, çalıştıramazsın, afrikada hava soğutmayı kullan ya sık sık duracak yada motor ömründen yiyeceksin, bulunduğun yere göre hava yada su.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
motorun soğutma sistemine değil önce kalitesine bakın mesela Porsche spor arabaları hava soğutmalı yamaha drag star lar hava soğutmalıdır tabi birçok motorlarında su soğutmalı olduğu gerçek fakat hava soğutmalı motorun kötü olduğu söylenemez diğer arkadaşların belirttiği gibi iklim ve hava şartları da göz önünde tutulmalı. .
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
-
Bana oldukça anlamsız gelen bu tartışma daha öncede yapılmıştı. Her ikisininde kendine göre avantaj dezavantajları var. Yukarıda bunlardan bahsedilmiş. Motosiklet alırken göz önünde bulundurabilirsiniz.
Benim için motorun kendisi daha önemlidir. Motosikleti beğendikten sonra soğutma sistemi ikinci planda kalır. Harleylerin hemen hepsi hava soğutmalı. Şimdi bu nedenle alacak olsanız vaz mı geçeceksiniz?
-
konuyla fazla alakası yok ama benim evimde kullandığım bilgisayar su soğutmalı hava soğutmaya göre çok yüksek bi performans gösteriyo mesela pc 60 C derecede açılıyo benim soğutmam bunu 30-35 C dereceye kadar çekebiliyo(overclock suz) ama hava soğutmalı iken 60 ta açılıyodu 70-75 zorlarsam 80 ne geliyodu sonrada reset atıyodu ama şimdi çok rahatım
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
-
anılyuksel, bilgisayarının kasasını aç, motosikletin önüne bağla, işlemcının çalışma yüzdesine göre hızını artır mesela %50 çalışıyorsa 50km ile git, işlemcinin üzerindeki fanı söküp hava petekleri takarsan daha iyi soğutma sağlar,çünkü hava ve sıvı soğutmayı motosikletlerde tartışıyoruz, sende bilgisayarda bu kıyaslamayı ancak hareket halinde anlayabilirsin
cpu üzerindeki fanlar bu efekti yapar, ama orjinali makbül
sakın yanlış anlamayasın ha, küçük bi espri sadece
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
En güzeli hava sogutmali motorun önüne vantilatör takacan ve bir açma kapama buton monte edeceksin ve sehir içinde isindiginda butona basip sogutacaksin bundan daha güzeli olamaz buna dayanarak HAVA SOGUTMALI mükemmel.
(benimkide hava sogutmali ama hiç sorun yasamadim çok saglam döküm sanirim adamlar satisa çikarmadan önce iyi test edip sonra satiyorlar herhalde).
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler