sende haklısın.saolasın..........
sende haklısın.saolasın..........
YA İSTİKLAL ,YA ÖLÜM ! ! !
Alemin kralı çarşı , herkeze karşı
2move gt250 yag sogutmalı bir motor. xxxx hava ve yag sogutma aynı sey degildir. radyatörde su yerine yag var, aynı su sogutmalı gibi çalışıyor yani...
arkadaşlar konuyu biraz daha teknik tabana dayandıracağım. ancak motorsiklet bazında değil...
su soğutmalı motorlar hava soğutmalı motorlara göre daha iyi ve kullanışlıdır. günümüz teknolojisinde soğutma sıvılı araçlar piyasaya hakimdir.
hiç bu günlerde havayla soğuyan bir araba gördünüz mü? (ender olarak varsa bilemem ) şuan ki teknoloji soğutma sıvılı bir teknolojidir. ancak burda dikkat edilecek olan soğutma sıvılı bir motor üreticisinin kalitesidir. yani arkadaşın söylediği gibi sorunları yaşamayacağımız bir kalitede ve ikaz sisteminde mal üreten firmaysa kesinlikle soğutma sıvılı bir motor seçilmelidir.
ben tankçı bir tsk personeliyim. amerikan serisi tanklar (m48 t2 vb. envanterdeki) daha çok hava soğutmalıdır. ancak alman tankları (leopard 1a3t1 vb.) soğutma sıvılı tanklardır. bu tanklar daha yeni tanklardır ve motor olarak daha üstün tanklardır. (mb 838 cam 500) motor kullanılmıştır. 165 litre soğutma sıvısı almaktadır. bunun 100 litresi su 65 litresi antifirizdir. ve oldukça başarılı bir soğutma yapmaktadır sistem. ancak sistemin artısı ısınma ve hararet göstergeleri ana ikaz lambaları ve eksildiğinde otamatik stop rolesinin bulunmasıdır. böylece motor kendisine zarar verilmesini önlemiş olmaktadır.
motorsiklet olarak düşündüğümüzde aklıma ilk gelen şu oluyor,
istanbul ankara arası gidiyorum. ve bolu dağına tırmanmaya başladım. hızım düştü ve hava emişi azaldı. motor yeterince soğumuyor. bolu dağında bir dinlenme tesisinde durdum ve lavaboyu kullandım birde gazoz içtim vaktim az olduğu için motoruma bindim ve yolculuğa başladım. sizce hava soğutmalı motoruma ne olur?
işte bu nedenle su soğutmalı diyorum...
(motoru yapan firmaya güven şartıyla)
mb2908 kardeşim hiç birşey olmaz sana garanti veririm istediğin yolada giderim .nedenine gelince motorlarda kullanılan yağ aynı zamanda soğutma işleminede yardımcı olmakta. imalatları gereği silindir bloğu üzerinde hava akışı ile soğumayı sağlayacak aluminyum bir gövdeye ve kanatlara sahiptirler.ayrıca coğu kaliteli motorlarda bu tip hava soğutmalı motorlara ilave olarak karter yağını soğumak için de ufak bir radyatör yada grank miline bağlı calışan mekanik bir salyangoz fan bulunur bu da motor şehir içi durkalk ve beklemelerde silindirlerin soğumasını sağlar.gelelim yeni teknoloji araclarda niye daha az tercih edilmesine benim kanaatime göre kapalı dizayn edildiği için kaporta aksamının hava alacak kısımlarının azlığı nedeni ve yüksek sıkıştırma oranları ayrıca silindir sayısının cokluğu ve kullanım şartlarının günüğmüzde değişmesi vb ayrıca günümüzde bile hava soğutmalı cok eski motorsiklet ve arabalara örnekler vermek mümkün su soğutmalı makinalarda kullanılan sıvının motor bloğu ve üst kapaklara vermiş olduğu zararları zaman içinde göz önünde bulundurduğumuzda ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır ha birde suyunda ne ile soğutulduğunu unutmayalım
hava soğutma sistemi aracın kullanım koşularına göre üretici firma tarından seçilir.devirli ve performansa yönelik bi motor sıvı soğutmalı tecih edilir.daha az devir ve yük koşulları için üretilen motorlarda hava soğutma tercih edilir.soğumanın temelinde hava kullanılır.hava soğutmalı motorda bloğun malzemesi ısı transferine uygun seçilir, hava kanalcıkları vasıtasıyla soğumaya yardımcı olunur.sıvı soğutmalı sistemde ise motor bloğunda sıvının silindir etrafında gezerek ısıyı alacağı kanallar mevcuttur.bu sıvı su veya yağ olabilir.sıvı radyatör vasıtasıyla hava tarından soğutulur.sistemdeki termostat gerekli durumda açılarak soğumuş sıvının silindirlere geçişine izin verir.bu sistemde sıvı sıcaklık müşürü vasıtasıyla kullanıcıya motor ısısı hakkında bilgi verilir.
günümüzde tüm otomobillerde ve çoğu motosikletlerde sıvı soğutma tercih edilir.grenajı olmayan ve havayla soğumasına engel bulunmayan(naked veya cruiser)motorlarda hava soğutması yeterli olabilir.şehir içi kullanımda sorun yaşatacağını sanmıyorum.sonuçta motosiklet trafikte pek fazla takılarak ısınacak aletler deil.uzun yol kullanımlarındada sorun çıkarmaz.hava soğutmalı kullanan bi kullanıcı ne yapması gerektiğini zaten bilir.belirli zamanlarda durup motoru soğutması,uygun yol koşullarında vitesi boşa alarak motorun yüksüz vaziyette rüzgardan soğumasını sağlayarak şişmeyi önleyebilir.hava soğutma sistemi kullanılan malzemeye göre değişiklik gösterir.kalitesiz ve uygun olmayan malzeme seçiminde motorun daha çabuk şişmesi kaçınılmazdır.hem unutulmamalıdırki harley lerde hava soğutmalıdır.
hava soğutma sistemi maliyet olarakta düşüktür.sıvı soğutmalı bi sistemde yer alan devirdaim su pompası,termostat,radyatör,sıcaklık müşürleri,soğutma fanları gibi ek parçalar ve maliyet söz konusudur.bu sistemde oluşacak problerde dikkat edilmezse motor yanması kaçınılmazdır.
yağ soğutmalı sistemde su soğutmalıdan fark sıvının yağ olmasıdır.bu sistemde aynı zamanda motorunda açıkta olarak ek olarak havayla temas edip soğutulması faydalı olacaktır.yağ soğutma sistemi faydalı bi sistemdir.motor yağının bozulmasındaki en büyük etkenlerden biri yağ hararetinin yüksek olmasıdır.fazla ısınan yağ özelliğini kaybederek yağlamanın kötü olmasına ve dolayısıyla motorun aşınmalarının fazla olmasına neden olur.bazı sıvı soğutmalı otomobillerde ek olarak yağ soğutmada kullanılır.yani hem su hemde yağ için radyatör kullanılır.
neyse kısa keseyim.motor için uygun olan soğutma sistemini üretici firma zaten belirlemiş ve uygulamıştır.kullanıcı kullanım şartlarının dışında kullanırsa her motor yanar.birinci viteste 5000-6000 devir çevirerek gider ve bunda ısrar ederse ister hava ister sıvı soğutmalı olsun motor yanar.aynı şekilde belirli saat ve yük koşullarınada motoru kenara çekip soğutmayan hava soğutmalı motor kullanıcısıda motoru eline alır
uzun yolda su soğutması daha iyi hava soğutması nı belli sürede dinlendirip soğutmak gerekli düşüncesi bana göre yanlış hava soğutmalı motor zaten yol aldıkça soğur yani hareket halindeyken aldığı havayla su soğutmasının tek avantajı şehir içi trafiğinde çok sık dur kalk yapıldığında özelliklede sıcak havalarda fan sayesinde soğutulan suyla motorun soğutulmasıdır.. motorun yapısı ve devirine göre su yada hava soğutmalı üretilir her ikiside kullanışlı ama su soğutması daha çok tercih edilir
soğuttunuz bizi ya
motor-suzluk su-suzluktur. harley davidson..
selamlar,
Bu konuda daha once de tartisildi simdi de tartisilmaya devam ediyor. Belkide bu tartisma ancak tum motosikletler su sogutmali yaildiginda sona erecekki o da ne zaman olur bilmiyorum.
Arabalarda motor kaputun altinda hapsedildigi ve motorun 1 ton gibi br yuku cekmek icin calistigini dusunursek su sogutmanin gerekli oldugu ortadadir ama motosiklet te durum boyle degildir. Hem kendi daha hafiftir hemde motor aciktadir. Dolayisi ile sogutmak cok daha kolaydir.
Kisisel kanim, uretici firmalarin gerekli muhendislik hesaplamalarindan sonra (kullanilan malzemenin yapisi, motorun ve makinenin sekil ozellikleri, v.s.) hava sogutmasinin yeterli olacagina kanaat getirilirse hava sogutmanin daha iyi olacagi yonundedir. Su sogutma komplike bir yapidir. Yapinin karmasikligi ne kadar artarsa ariza yapma olasiligi da o kadar artar.
AS125T mail grubu:
[url]http://groups.yahoo.com/group/Asya125T[/url]
arkadaşlar yani uzun yola hava soğutmalı 125lik bir aletle çıkılır, düşük devir ve arada bir molalarla gidilen yolda problem olmaz dimi?
istanbuldan çanakkale izmir muğla antalya yoluna çıkacağım. ve bu soğutma işi kafama fena takıldı. bi sonuca bağlayalım artık ???
[I][COLOR="Blue"]Sevgiyi sev, nefretten nefret et![/COLOR][/I]
bence hava ve su soğutma sistemlerinin hem artıları hemde eksileri var neden mi?Su ile soğutmada ağırlık problemi vardır ilkönce radyatör koyacaksın içine 10litre kadar su ilave edeceksin artı devirdaim pompası bağlayacaksın radyatör hortumları kelepçeleri ve motor blokta suyun geçmesi için kanallar oluştaracaksın bunlar birer maliyetdir arkadaşlar.hava ile soğutmada ise silindirin çevresinden geçen hava kanalları bunu kolayca yapabilir bazı arkadaşların yazdığı gibi sıkışık trafikte su soğutmalı araç motorlarıda hararet kaldırır.Volkswagen araçlar bugün bile çölde arabistanda kullanılıyor benim bu konudaki fikrim hava soğutmadır daha kullanışlı
tamam ben karar verdim hava soğutmalı... zaten motorla trafikte kalabilen ve motoru yakabilen arkadaşları takdir ederim herzaman....
[I][COLOR="Blue"]Sevgiyi sev, nefretten nefret et![/COLOR][/I]
hava sogutmalı motorun artıları coktur radyator yok vs gectıgımızde bıze kalan su derdıyok ve ondan onemlısı su koyayım suyu eksıldı su koyayımda hararet ypmasın demezsın en guselıde budur ama su sogutmalı motorda guseldır secım senın
ne kadar basit bir sistem olursa o kadar iyidir.
hava soğutma bence de en iyisi...
Kim ne derse desin su soğutmalı motorlar hava soğutmalı motorlardan daima üstündür.... STOP
Regal Raptor
DADYW
DD250E-9
34 SIU 67
Bende birkaçşey yazayım
İçten yanmalı motorları termodinamik olarak ısı farkı ile çalışırlar. Yani Motorun ısıl verimi=ortam sıcaklığı-yanma sıcaklığı.
Olaya bu açıdan baktığımızda Hava soğutmalı motorlar su soğutmalılara oranla daha yüksek ısıl verim sağlarlar (hava soğutmalı motorlar 10 derece kadar daha sıcak çalışırlar) Ancak bu motorlar kritik sıcaklığa daha yakın çalıştıkları için sübap ayarında herhangibir bozukluk durumunda kolayca hararet yapmaktadırlar (vw hava soğutmalı motorlarda sübap ayarları sık sık kontrol edilmelidir)
Büyük hacimli motosiklet motorlarında hava soğutmalı motor kullanılmasının temel nedeni, Örn: 60 bg güç üreten 850 cc bir motordan, kullanımın %90 ı civarında sadece bu gücün 30-40 beygirinin istenmesi durumudur. yani motora devamlı suretle yüklenilmediği için herhangibir hararet durumu sözkonusu olmamaktadır.
Ancak küçük hacimli motorlarda zaten az olan beygir gücünün hemen hepsi sürekli olarak kullanımda olmak zorundadır.bu yüzden motor yukarıda bahsettiğim kritik sıcaklıklara çabuk çıkmakta. Bu sebepten dolayı küçük hacimli veya sürekli olarak gücünün büyük bir kısmını kullanan motorlarda ekstra bir soğutmaya ihtiyaç duyulmaktadır.
Umarım kafanızdaki soru işaretlerinin bir kısmını gidermeyi başarabilmişimdir.
arkadaslar formu bastan sona okudum. tamam su sogutma ve hava sogutmayı anladık pekı bu yag sogutması nedır. cok arıza cıkarırmı. uzun yolda su sogutması kadar basarılımıdır.? motor yagı ıle sogutma yagı aynı fıltreden mi gecer.? sogutma yagıda yag karterındemı bırıkır? bız bu yag sogutmasına hem sogutma hem yaglama sıstemide dıyebılırmıyız? cok mu sacmaladım? bırde yag /hava diyorlar bu isin icinden cıkılmaz... bılen varsa anlatsın
Sana vw tosbaa motorlarından br örnek vereyim.Doubt adlı üyeden alıntı
Bu motorlar hava soğutmalı diye bilinir ancak motorunu dikkatli incelediğinizde bir yağ soğutucusuna rastlarsınız. Bunun görevi ısınan motor yağını soğutmaktır. Doğal olarak bu yağ da motorun soğutulmasına da yardım eder.
Aslında yağ soğutmalı motor hava soğutmalı motorların bir türevi sayılabilir.
bravo arkadaş yeterli açılamayı yapmış zatendejavuVXR adlı üyeden alıntı
[B][CENTER]MoToRiZe 07 Antalya[/CENTER][/B]
[CENTER]HIZLI YAŞA GENÇ ÖL Kİ CESEDİN YAKIŞIKLI OLSUN[/CENTER]
...SU SOĞUTMA...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)