marka karşılaştırması yaparken dikkatimi çekti japon markalar 600 cc den itibaren hemen 4 silindire geçiş yapmış,kavasaki nin 1300 cc 6 silindirli motorunu bile gördüm(voyager)
buna karşılık avrupalı üreticiler mesela bmw de 600 cc modeller tek silindirli,800 cc f800 çift silindirli motora sahip.aprilla nın futura rst 1000 i çift silindirli.
ilk başta acaba japonlarda hep ss modellere mi baktım diye düşündüm ama genel olarak hemen hemen tüm modellerde 600 cc üstünde 4 silindir var.
daha fazla silindirin olması ne gibi artılara ya da eksilere götürür bizi?yeterli bilgiye sahip değilim ama ilk başta bakınca sanki japonlar daha yüksek bir teknoloji kullanıyolar izlenimi yarattı bende.markaların üretim felsefesinden mi kaynaklanıyor bu durum?yani daha az maliyeti mi amaçlıyorlar acaba avrupalılar?ya da bazı sınıflar için gerekli bir durum mudur düşük silindir sayısı?