Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosikleti soğuktan koruma.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Arkadaşlar malum artık kış aylarına gircez.Motorunu benim gibi dışarıda bırakacak arkadaşlar için bi başlık açayım dedim. Motoru dışarda bırakırken ne yapmalıyız ? dışarıda duran motora bişey olurmu? sadece branda yeterlimi? ayrıca üstüne naylon kilim vb. bişeyler daha örtmelimiyiz ? bi de bazen soğuk oldugu zamanlarda akü sanki zayıflıyor gibi geldi. marş kendini zor döndürüyordu. bunun için ne yapabilirim ? teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    kilim vs. sarmanın bir etkisi olacağını zannetiyorum,eğerki uzun süre kullanmayacaksan kapalı bir yere koymalısın
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  3. #3

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    abi motorunu battaniye veya bezlede olabilir ört sonra brandasını ger ben naylon ile örtüyordum bezle örtüp sonra naylonu çekiyordum üstüne şimdi özel branda diktirecem altını lastikli yaptırım yanlız 3 , 4 gündebir çalıştır yoksa akü bitiyor
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  4. #4
    mehmetcalli35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2007
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Motosikleti
    Aprilia RS 125 & Mz 301 Fun & Presto 150t
    Dışarda durmasını bir zararı olmaz.Yalnız arkadaşında dediği gibi ara sıra çalıştırmalısın.Bu hem akünün bitmesini önleyecek hemde karbüratörün falan uzun süre çalışmamasından kaynaklanan tıkanma gibi problemlerini ortadan kaldıracaktır.

  5. #5
    Tassadar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Motosikleti
    ER5
    yanlış işler yapmayın

    2-3 günde bir çalıştırıp bırakmak hiç çalıştırmamaktan daha fazla zarar verir

  6. #6

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    Alıntı Tassadar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış işler yapmayın

    2-3 günde bir çalıştırıp bırakmak hiç çalıştırmamaktan daha fazla zarar verir
    ne yapmalıyız bilgi verebilirmisin akü nasıl şarj olacak
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  7. #7
    mehmetcalli35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2007
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Motosikleti
    Aprilia RS 125 & Mz 301 Fun & Presto 150t
    Alıntı Tassadar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış işler yapmayın

    2-3 günde bir çalıştırıp bırakmak hiç çalıştırmamaktan daha fazla zarar verir
    Belki senin dediğin doğrudur.Ama merakettim 2-3 günde bir motoru çalıştırmak neden zarar verir motora Aydınlat bizi

  8. #8

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Soğuk bir çok aksamın düşmanıdır,özellikle de aküyü perişan eder ,yani ısı ne kadar azalırsa akünün iş yapma gücü de düşmeye başlar,özellikle de uzunca
    bir süre kullanamayacaksan,söküp tampon şarja bağlamalı serin ve kuru bir yerde saklamalısın.Arada ölçüm yaptırmalı ve 12Volt un altına düştüyse problem
    başladığını anlamalısın.Eğer öngörülen yağı değilde kalın evsafta bir yağ konduysa mesela 20W-50 varsa yağında katılaşması neticesi marş motorun ve akün iyice zorlanacaktır.
    Diğer husus lastiklerdir ki malum kauçuk karışımıyla bir kimyasal ürünüdür ve soğukta büyük değişime uğrarlar,en büyük değişim ise sertleşmeleri ve yol tu
    tuşunun çok zayıflamasıdr.Bu nedenle park ettiğin yerde tahta palaka üzerine eğer mümkün değilse koli kartonuna bırakmak epeyce iş görür.Naylon esaslı
    brandalar ise içinde nemi barındırdığından boyada ve çoğu yerde küf ve iz yaparlar.Depoyu dolu ve içine karbüratör ve sibop temizleyici katkıyla bırakmak da iyi bir yöntemdir.Kısa süreli çalıştırma yarar yerine zarar verir,en iyisi 10-15 dakkada olsa turlamak yani azalan çoğalan yüke binmesini sağlamaktır.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  9. #9

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Bir hususuda ben yazayım elimden geldiğince.

    Motoru üç dürt günde bir kısa süreliğine de olsa çalıştırmak aküyü belki çok az da olsa toplayabilir ama 5-10 dakikalık bir çalıştırma egsoz aksamını tam olarak ısıtmayacaktır. Daha sonra stop ettiğinde yeterince ısınmayan egzos içinde oluşan su buharını dışarı atamayacak ve egzos içinde hapsedecektir. Belki kısa vade sorun olmaz ama uzun vadede egzosun ömründen en az %20 oranında çalacaktır. Çünkü egzos dışından ziyade içinden çürür ve sizde bu kısa çalıştırmalarla ömründen çalarsınız. Hatta kara kışta motor ustaları egzosun çıkış deliğini sıkıca kapatmayı tavsiye ederler. Çalışmazken bile ortamın nemine maruz kalmasın diye.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  10. #10
    denizzy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    eskisehir
    Motosikleti
    zongsheng 125
    benim şöyle bir sorunum oluyor bu günlerde motorum dışarı da durduğundan sabah çalıştırdığımda tan olarak ısıtıyorum sonra yola çıkarken ön amortisörlerden sürtünme sesi geliyor ufak bir çukur veya taşın üstünden geçtiğim zaman tak diye bir ses de duyuyorum ama yarım saatlik bir kullanımdan sonra düzeliyor benim düşüncem amortisördeki yağ donmasada kristallesiyor veya çok soğuduğu için böyle yapıyor ama ne derece doğru bilemem bunun sebebi nedir ve nasıl bir önlem alınabilir.???

    (NOT:Kapalı garajim yok)

  11. #11

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Amortisör keçelerini, yağını ve segmanlarını kontrol ettir. Muhtemelen soğuktan dolayı yeterince ince olmayan veya kalitesiz olan yağ hemen katılaşıyor ve ilk başlarda keçe ve segmanların yağlanması uzun sürüyor. Yağın kendi haline dönüp hem tepki hemde yağlama yapması için geçen sürede segmanlar amortisör tüpüne sürterek ses yapıyor. Belli bir süreden sonra ısınan yağ yağlama işlemini yapmaya başlayıp sesi kesiyor. Bu arada eğer amortisörler çok yumuşaksa eğer içinde olması gerekenden daha az bir yağda konulmuş olabilir. Bu eksiklikte ilk başta sese sebebiyet verebilir. Segmanlarda ve keçelerde hata olduğunu zannetmiyorum çünkü çatal üzerinde herhangi bir yağ atığı olduğuna dair birşey yazmamışsın. Bu hususuda kontrol et derim. Benim aklıma gelenler bunlar. Gözden kaçanlarıda arkadaşlar ekleyecektir mutlaka.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  12. #12

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    arkadaşlar bilgiler için teşekkür ederim çok faydalı olcak bu başlık

    aküyü söksem, çalıştırmak istediğim zaman : bu süreyi minimum 3 günde 1 10 dk rolantide ya da teker havada orta yüksek gazlı (scooter oldugu için) çalıştırsam ya da yaklaşık 5metrekare bahçemiz var orda ileri geri yapsam dönsem yeterli olurmuki ? ama ana yollar temizlenince çıkar bi 5 dk turlarım...

    örtüye gelince. brandacıya diktirdiğim 45 ytl değerinde dikişli alttan iple büzdürmeli bi brandası var motorun. ayrıca kendim forumda gördüğüm kalın naylon brandadan yapcam. etekli olcak yere tamamen kapancak yani maksatım motoru korumaya alırken kenarlarına tahta taş gibi şeylerle bastırcam ki alttan soğuk almasın. sonra da eski kullanılmayan kilimler var yolluk tipi ve büyük akre kilimlerden 3x3 ebadında. onu da brandayla naylon arasına koysam korumuş oluruz heralde dimi?

  13. #13

    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    dostum bence 2 günde 1 aküyü hiç sökme.motorunu yıpratma. sağlam bir şekilde sararsan kar yağmasa bişey olmaz ama kar yağarsa veya don olursa ne kadar sararsan sar donar aküyü bir çıkardın iki çıkardın 3.de nem tutan elektrik aksamı yanarsa bu sana daha pahalıya olabilir. bu arada ön cam (rüzgarlık) taktır .mühüm olan can sağlığı

  14. #14
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Valla karlı ve asırı sagnak havalar harıc motoru yatırmıyorum gecen kıs nerdeyse hergun calıstı ve kullandım motoru hıc kapalı bı yerde tutmadım bır tek kar yagdıgında ustunu ortmustum.Dedıgın gıbı Aku yu yıyor soguk benımde basıma gelmıstı..
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  15. #15
    airman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2006
    Şehir
    Osmaniye-kadirli
    Motosikleti
    VFR 1200X C/T
    Arkadaşların söylediklerin bende birkaç nokta eklemek istiyorum.
    önce motoru uzun süre yatıracaksanız (laying up)

    motosikleti temizleyiniz.
    bataryayı (akü) sökünüz.(asit seviye kontrolu ve kuru bir odaya alınız)
    spray yag ile fren, disk ve debriyaj kıollarını yaglayınız.
    krom kaplama ve parlak metal olan yerleri asitsiz bir yagla yaglayınız. (vaselin gibi)
    Motosikleti kuru ve kapalı bir yere orta sehpa veya bir tahta sandık üzerine park ediniz.


    Motosikleti Uzun süreli yatırmayacaksınız içi müflonlu iyi bir branda işinizi görür.aküyü sökmeye gerek yok.
    sıvı sogutmalı motorlarda antifriz kontrol edilmeli
    motorda bulunan kaucuk contaların sertleşmemesi için yagla beslenmesi gerekli buda haftada bir defa uygun bir havada 5 dakika çalıştırmakla saglanır akü problemlerinde akünün dışarıda şarja baglanması gereklidir.

    Eskişehirde bulundum Allah kolaylık versin motorcu için çok uzun bir kışı var.
    THICKHEADED MAN DOESN'T WEAR HELMET

  16. #16

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı airman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşların söylediklerin bende birkaç nokta eklemek istiyorum.
    önce motoru uzun süre yatıracaksanız (laying up)

    motosikleti temizleyiniz.
    bataryayı (akü) sökünüz.(asit seviye kontrolu ve kuru bir odaya alınız)
    spray yag ile fren, disk ve debriyaj kıollarını yaglayınız.
    krom kaplama ve parlak metal olan yerleri asitsiz bir yagla yaglayınız. (vaselin gibi)
    Motosikleti kuru ve kapalı bir yere orta sehpa veya bir tahta sandık üzerine park ediniz.


    Motosikleti Uzun süreli yatırmayacaksınız içi müflonlu iyi bir branda işinizi görür.aküyü sökmeye gerek yok.
    sıvı sogutmalı motorlarda antifriz kontrol edilmeli
    motorda bulunan kaucuk contaların sertleşmemesi için yagla beslenmesi gerekli buda haftada bir defa uygun bir havada 5 dakika çalıştırmakla saglanır akü problemlerinde akünün dışarıda şarja baglanması gereklidir.

    Eskişehirde bulundum Allah kolaylık versin motorcu için çok uzun bir kışı var.

    Evet Eskişehir'imizin kışı bu kez daha sert geçcek gibi görünüyor. ama bu tavsiyelerinizi hep uygulucam. scooter da olsa motorumu en iyi şekilde korumak istiyorum.

  17. #17
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    arkadaşlar bu motoru kışa hazırlama ile ilgili çok açıklayıcı bir topic vardı..
    işte o topic.. burda gerekli bilgilerin hepsi mevcut..
    http://www.motosiklet.net/forum/fayd...korunmasi.html
    KIRMIZI BOĞA..

  18. #18
    agokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    ankara-adana
    Motosikleti
    yamaha dragstar 650 classic
    benim gibi yap. motorunu müstakil evi olan arkadaşının salonuna koy.

  19. #19
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150







    abiler benim düldül kapı önünde böle duruyor...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  20. #20
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    abi alıcan eline aküyü oda sıcaklığında bir yerde muhafaza edicen hafta bir filan takıp bi çalıştırıcan akün bitmeyecek sen de mutlu olucan
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler