Motosikletim Çalışmıyor Yardım Lütfen !!!
-
Arkadaşlar herkese iyi akşamlar ...
Bir sorum olucak yardımcı olursanız çok sevinirim .... Motosikletim yaklaşık 5 gün önce rüzgardan devrildi . ( Tamamen benim salaklığım , üzerinde branda vardı ve o branda rüzgarla işbirliği yapıp 155 kg lık motoru devirdi .) Sonuç olarak sağ gidon ve fren magneti kırıldı. Ve motosikleti kaldırmaya indiğimde bir miktar benzinin yere aktığını farkettim .
Her neyse motosikleti en yakın servis 120 km uzakta olduğu için kendim yapmaya karar verdim ve parçaları sipariş ettim.Parçalar dün geldi (200 YTL ) bu gün kolları sıvadım ve daha önce hiç yapmadığım bir işe giriştim.Teknik okul mezunu olmanın verdiği avantajla gayetgezel bir şekilde kırılanları hiç zorlanmadan söküp yenilerini taktım ...
Şimdi gelelim asıl mevzuya ; Motosikletimi o günden beri hiç çalıştırmayı denememiştim . (Zaten sağ gidon kırık olduğu için gaz vermek çok zor olacaktı. ) Olayın olduğundan beri 5 gün geçmiş ve öncesinde de yaklaşık 3-5 gün kadar çalışmamıştı . Yani toplam 8-10 gündür çalışmıyordu motor . Motosikletimi tamir ettikten sonra Besmele çekip kontağı açtım tüm göstergeler çalışıyordu . (içim rahatlamıştı am çok sürmedi . ) ve ardından marşa bastım . Beklediğim gibi ilk basışta çalışmadı . Bir daha denedim biraz çalışacakmış gibi oldu ama çalışmadı . Ve ardından akü bayılasaya kadar belki 20 kez denedim . Ama hiç bir çalışma alameti olmadı . En son akü bayılınca biraz da etraftakilerin gazına gelerek ne kadar yanlış olduğunu bilsem de motosikleti vurdurarak çalıştırmayı denedim . ( Umarım çok kötü birşey yapmamışımdır .) Zaten yokuş aşağı mesafe az olduğu için ve yeterince hızlanamadığım için bunda da sonuç alamadım . ( sadece 2 kere denedim .)
Şimdi Üstadların değerli bilgilerini rica ediyorum acaba sorun ne olabilir ; Size gerekli olan bilgileri aşağıda maddeledim , ilave birşey gerekliyse sorabilirsiniz ;
1> Motosikletim 2 silindir 4 zamanlı 250 cc sport touring bir makina
2> Motosikletim düştükten sonra ben farkedesiye kadar yaklaşık yarım saat yan kaldı ve çok hafif yeni yeni yağmur çilseliyordu
3> Depoda benzin var
4> Motosikleti çalıştırmayı denerken her olasılığı kullandım (Jikleli , Jiklesiz yarım gaz , tam gaz , hiç gaz vermeden tüm kombinasyonları denedim . )
5> Görünen başka hiçbir anormallik yok , zaten sadece gidon ve fren magneti yere çarpmış başka kısımlar değmemiş.Haa bir de sinyal kırık tabii ama kabloları birbirine temas etmiyecek şekilde muhafaza ettim ve zaten sinyal de açık değil.
ve 6> Motosikletim 2006 model ve garanti kapsamında ancak dediğim gibi en yakın güvenebileceğim servis 120 km uzakta.Açıkçası bir sürü para verip motosikletimi oraya römorkla götürtmek istemiyorum.Çünkü çok basit bir arıza yada bilgi eksikliğimden kaynaklandığını tahmin ediyorum.Römorkla götürülürken oluşabilecek riskler daha fazla gibime geliyor.(Bir keresinde o hatayı yapmıştım çünkü garanti bozulmasın diye ve götürdüğüme değmemişti çok basit bir arızaydı ve adamlar işçilik olarak benden 150 ytl istemişlerdi ve değişen hiç bir parça olmamıştı . ) Son ihtimal olarak bulunduğum yerde güvendiğim bir motosiklet ustası bulup ona yaptırtacağım.
Aklıma gelen ve sizin sorup öğrenmek isteyebileceğiniz şeylerin tümünü yazdım.Motor yan yattığı için bogulabileceğini tahmin ediyordum ama en fazla 3-5 kerede çalışır diye ümüt etmiştim . Ama çalışmadı ...
Arkadaşlar moralim çok bozuk değerli görüşlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum , şimdiden hepinize teşekkürler ....
Reklamlar
-
birde buji yi çıkar bujinin dibindeki demiri parlatmaya çalış eğer kararmışsa.
ve motor düştükten sonra yarım saat beklemişse bu genelde bütün motorlar için geçerlidir benzin dökülür .yani yedek depoya almış olabilir (yedek depo düşüşlerden sonra sorunlu olur)mümkünse benzin hortumunu bul benzini boşalt tekrar doldur.
-
Tuhaf. Ateşleme sisteminede bir bak Bujiyi silindirden sök ve tekrar başlığına tak silindire tutarak marş'a bas ateşleme varsa problem yok demektir. Bir ihtimal bakmanı öneririm.
Birde Gidonu falan takarken. Gaztelini doğru takıp takmadığınada bak.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
İyiakşamlar;
Öncelikle geçmiş olsun. Motorun yan yatık şekilde ve uzun süre beklediğine göre, tahminen (bujiyi sökmemişsin) bujin yağlandı. Arkadaşların da söylediği gibi sorun sanırım bujide
-
arkadaşım motorunun markasınıda yazsaydın keşke.
benimde ilk aklıma gelen ateşleme sistemi arızası bunu şu şekilde dene ilk önce akünü şarj ettir ve buji kablosunun birisini sökerek ucuna tornavida tak ve bu tornavidayı motorun gövdesine yarım santim kadar yaklaştırıp marşa bas eğer kıvılcım atlaması varsa sorun yok hatta yapabilirsen bujinin birisini sök ve bujişnin vida sargıları olan kısmını motor gövdesine değdir ve aynı işlemi yap bu daha sağlıklı olur.
bunun dışında benim kuvvetli ihtimal dediğim yakıt sorunu. aynı durum benimde motoru ilk aldığımda başıma gelmişti arkadaşım düştü ve motor 4 dakika kadar yatık olarak kaldı ve çalışmadı. sorun ise karbüratörden çıktı ve kolayca hallettim. karbüratörün alt kısmından boşa açılan bir hortum ve bunun ucunda bir vida olabilir bu vidayı gevşet ve marşa bas ve alttam benzinin kesintisiz aktığını görünce vidayı sık ve biraz gaz vererek çalıştır. büyük ihtimal çalışacaktır.
dökülen yakıtta büyük ihtimal depo havalandırmasından gelmiştir. pek önemli bir olgu değil. ve sürekli çalıştırmaya uğraştıysan motor boğulmuşta olabilir.
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
-
-
Arkadaşlar çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgilerden dolayı ... Ben de sizin tahminleriniz gibi düşünüyorum . İnşallah sorun buji dir . Basit bir sorun olduğunu tahmin ediyorum ama yine de sizlerin görüşlerini almak istedim .
Herkese tekrar teşekkür ederim . Ancak sorun şu ki motor grenajlı olduğu için bujilere ve karbüratör e ulaşmak biraz sorun olacak . Acaba ön selenin altından erişebilirmiyim bujilere bir bakayım ...
Bu arada motor Hyosung GT 250 R ...
-
dostum bujiyi sök motor yan yattı için karbıratördeki benzin yanma odasına dolmuştur ve buji ıslan mıştır silindiri havalandırmalısın buji sökükken marşa bas motor dönsün iyce benzin dışa atılsın bujiyide kurula temizle tak çalışır şimşek motor ankara.
-
motorcuq adlı üyeden alıntı
dostum bujiyi sök motor yan yattı için karbıratördeki benzin yanma odasına dolmuştur ve buji ıslan mıştır silindiri havalandırmalısın buji sökükken marşa bas motor dönsün iyce benzin dışa atılsın bujiyide kurula temizle tak çalışır şimşek motor ankara.
Hocam Allah razı olsun yüreğime su serptin valla ... Bu gün müsait değilim ama yarın ilk iş dediğini yapacağım ...
Sormak istediğim iki şey daha var ; motoru vurdurarak çalıştırmak zarar verir mi ??? ve bir de bujiler normal anahtarla mı sökülebilir mi , sanırım buji anahtarları özel oluyor di mi ???
-
o motorun orjinal buji anahtarı vardır motorun selesinin altındaki malzeme çantasında sıfır aldıysan motoru mutlaka vardır vurdurarak çalıştırmak motora zarar verir tavsiye edilmez
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
-
Arkadaşlar bir şey daha soracağım ... Takviye kablosuyla arabanın aküsünü bağlasam bir sorun olur mu ??? Araba aküsünün yüksek olmasının bir zararı olmaz heralde di mi ???
Bir de üst üste uzun uzun marşa basarsam marş dinamosunu yakarmıyım diye korkuyorum ???
-
Bağla arkadaşım takviye yapmanın bir sakıncası yok..
Marş dinamosunu da yakacağını sanmıyorum..
Bence bujiyi değiştir sonra motoru vurdur 2. viteste..
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
buji yi değiştirdikten sonra bujiye giden kabloları kontrol et tüm soketlerin takılı olduğundan emin ol yani motorun buji kısmında olan tüm soketleri kontrol etmen şart ondan sonra takviye ile motorunu çalıştırmalısın vurdurmak pek iyi değil dişlilerine zarar verir masrafdan kaçarken bela açarsın başına ... ama moorun büyük ihtimal çalışır
Dream On Dream On Dream On
Dream until your dream comes true
-
aküye takviye yap doldur..
önce pipoyu çıkar kıçındanvidalar gibi sök, ve kabloyu silindire yarım santim kadar yaklaştırıp marşa bas, elektrik akımmı galiyorsa teşleme var demektir
yoksa servis yolları taştan
eğer ateşleme varsa pipoyu tak yerine, üstüne bujiyi tak (piponun üstüne)
gene silindire yaklaştır, akım varsa sorun yok, yoksa yeni buji al
çözülmesse;
benzini kontrol et, gidiyormu, filtrede tıkanuklık varmı
bu kontrolü hortumlardan yap
gene çalışmassa arada bi bujiyi sök, nemini al yerine takmadan baş parmağınla buji deliğini kapatıp 1-2 sefer çok kısa süreli marş yap ki, yanma odasına dolan benzini boşaltsın.
gen çözülmesse, hava filtresini sök avucunla emme manifoldunu kapayım marşa bas
eğer elektrik süpürgesi gibi avucunu emerse sorun yok..
gende çalışmadı dersen klavyeden anlaşılıp anlatılacak bişey değil demektir.
bilen biiri yada servise baktırmalısın..
-
Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim ... C.tesi günü yamaha servisinden bir usta ( Allah razı olsun akşam hava kararmasına rağmen ... ) gelip sorunumu halletti ....
Tam yerini bilmiyorum ama sanırım benzin pompasının yakınlarındaki bir haznede hiç benzin görünmüyordu ... (ben farketmemiştim , motordan bu kadar anlıyoruz işte ... ) ilk onu söyledi , sonra depoyu söküp bujileri kontrol etti ateşleme yapıyormu diye ... ateşleme yapıyordu ama yine de değiştirdi ... (iyi de oldu el değmişken o da aradan çıktı , ama o meret bujilerin tanesi 25 YTL imiş , ben daha ucuz sanıyordum . Usta 100 YTL olanlatrı bile var dedi ... ) Bujilerin değişebilmesi için depo , grenaj vs .. hatta yağ radyatörü bile sökülmek zorunda kaldı ... ( Bayağı uğraştı ustam sağolsun .... )
Neyse bujileri taktıktan sonra marş bastı gene çalışmadı tabi , neden çünkü benzin tamamen geri kaçmıştı ... O ilk başta bahsettiğim haznenin hortumunu söküp daha sonra karbüratör taraflarından başka bir hortum sökerek üfleye üfleye o hazneye benzin ulaştırdı ...
Sonuç motorum tek seferde güldür güldür çalışmaya başladı ve ben de havalara uçtum tabi . Sonra ustam bir deneme turu atmak için benim motora atladı , ben ilk kez motorumu dışardan başkası kullanırken gördüm ve bir kez daha motoruma aşık oldum ... gerçekten muhteşem görünüyordu ...
Buradan bana yardımcı olan ve olmaya çalışan tüm arkadaşlarıma sevgiler ve saygılarımı sunuyorum ... Hepinize kazasız ve arızasız mutlu sürüşler diliyorum .....
-
bak guzel kardesım..motorun yan yatınca karburatorun ıcındekı benzın yere akmıs..karburatorun ıcınde benzın kalmayınca motor calısmadı normal olarak..sende marsa bastıkca motorun boguldu..sen akunu bı sarj ettır..benzın hortumunu cıkart bı bak..benzın gıttıgıne emın ol..ondan sonra calıstırmayı bı denersen daha ıyı olur bence.._motowex_
-
Slm Dostum Motor Dervisiyim Adim Hakan Herkez Güzel Bir şey Söylemiş Birde Benim Dediklerimi Uygulaaşaya Yaziyorum Cvp Yazarsin Motorun Yana Yattiği Için Büyük Ihtimalle Karbüratör Havafiltresine Yağ Gelmiş Olabilir Buda Rahat Hava Aldirmaz çikarip Hava Ile Temizle Filtresini Motoru Boğarsin Bujileri Söküp Temizle Ve Ateşleme Ikisindede Varsa Yerine Takmadan önce Birer Kapak Bezin Dök Içine Yani Silindirlere Bujileri Tak Ve Marşa Bas Veya Takviye Ile Yap Motorun % 90 çalişir
-
Arkadaşlar, değerli arkadaşımız sorununu halletmiş lütfen konuyu tamamen okuyup yoruö yapınız...
Kazasız sürüşler sorunun bittiğine sevindim...
Emeğe saygı gösterelim... :cat:
-
arakadaslar bende 250 GTR alıcam zaten arkdas tanımı yapınca anlamıstım anladıgım sey garanti kapsamındamotordan işcilik alınmmıyo bildiğim kadarıyla .. global motorsa bu konuda bi mail atın paranızı geri alabileceksiniz ..
-
arkadaşlar bendede bi sıkıntı var asya 110-8 as motorum var bujisini yeni aldım ateşleme yapıyor ancak akü şarj etmiyor akü tamamen boş motorum çalışmıyor ayaklıktanda almıyor akü tamamen boş olduğundanmı çalışmıyor sizce benim motorlarda çalışması için akünün biraz dolu olması gerekmiş ayaklıktan çalışırmış ozaman bi yardım ederseniz iyi olcak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)