Asya 19a 180cc yapmak istiyoruz
Reklamlar
-
merhaba arkadaşlar..
asya motor 150 cc olan motorumuzu 180cc ye veya olabildiği kadar yükseltmek istiyoruz abimle beraber.. bu konuda fikir sahibi olan arkadaşların yazılarını bekliyorum. bende bir araştırma yapıcam burdan da bir fikir sahibi olmakta fayda olacağını düşünüyorum.. nerde yaptırabiliriz istanbul bahçelievler tarafına yakın olursa sevinirim. kaça maal olur sizce.. lütfen gerekli bilgi sahibi olan arkadaşlar yanıtlasın..şimdiden hepinize teşekkürler
Reklamlar
-
şindi olurda
kaç cc olur bilmiom
motoru indiriyosun
silindiri söküyosun
pistonuda yanına alıp, rektefiyeciye gidiyosun ve diyosunki rektefiyeci abiii, bu silindir kaç boy(cc) traşlanabilir..
rektefiyecinin verdiği direktiflere göre ordan parçalarını alıp çıkıyosun
soora gidip sana verilen ölçüde piston bakıyosun
şayet ki pistonu bulursan, silindiri verion rektefiyeci abiye, ona göre bi güzel yapıyo
bundan sooraki işlemin, üst kapağı traşlamak oluyo, bu hesapla yapılabilecek bişi
yani silindirin ekseni ve pistonun strok u üzerinden hesaplanıyor
kapağın traşlanmasındaki amaç yanma odasıyla oynamaktır..
bu en basit işlemdir..
birazdaha kasıyim dersen piston çapını genişletip, strok u uzatıp kısa bi kol uydurabilirsin
ha bulabilirmisin bilmiyorum, aramak lazım..
ama en ii performansta böyle alınır
kısa bi kol geniş bi piston, kış aylarında eğer ii bi piston takarsan iridyum bujide takılabilir, tabiki uyumlu bulabilirsen, manifold genişletilebilir, subaplar büyüyebilir vs, tabi hepsi hesba kitaba dayalı..
yani yapabiliceklerin önce bütçenle soora hayalgücünle sınırlı
tabi bu modifikasyonun sonucunda artıcak sürat doğrultusunda kadro ne kadar dayanıcaktır buda bi muamma..
sen yapmak istediğine karar ver ben sana yardımcı olurum gene..
-
Kardeş bence bin motoruna keyfine bak bu motorları oynadınmı bir daha zor toparlıyorlar kendilerini
Rektefe bile motoru bitiriyor yaptıranları görüyüroz bin pişman oluyorlar...
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin Uçmayı seviyorsan düsmeyi de bileceksin Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayati seyredersin
-
GKN adlı üyeden alıntı
şindi olurda
kaç cc olur bilmiom
motoru indiriyosun
silindiri söküyosun
pistonuda yanına alıp, rektefiyeciye gidiyosun ve diyosunki rektefiyeci abiii, bu silindir kaç boy(cc) traşlanabilir..
rektefiyecinin verdiği direktiflere göre ordan parçalarını alıp çıkıyosun
soora gidip sana verilen ölçüde piston bakıyosun
şayet ki pistonu bulursan, silindiri verion rektefiyeci abiye, ona göre bi güzel yapıyo
bundan sooraki işlemin, üst kapağı traşlamak oluyo, bu hesapla yapılabilecek bişi
yani silindirin ekseni ve pistonun strok u üzerinden hesaplanıyor
kapağın traşlanmasındaki amaç yanma odasıyla oynamaktır..
bu en basit işlemdir..
birazdaha kasıyim dersen piston çapını genişletip, strok u uzatıp kısa bi kol uydurabilirsin
ha bulabilirmisin bilmiyorum, aramak lazım..
ama en ii performansta böyle alınır
kısa bi kol geniş bi piston, kış aylarında eğer ii bi piston takarsan iridyum bujide takılabilir, tabiki uyumlu bulabilirsen, manifold genişletilebilir, subaplar büyüyebilir vs, tabi hepsi hesba kitaba dayalı..
yani yapabiliceklerin önce bütçenle soora hayalgücünle sınırlı
tabi bu modifikasyonun sonucunda artıcak sürat doğrultusunda kadro ne kadar dayanıcaktır buda bi muamma..
sen yapmak istediğine karar ver ben sana yardımcı olurum gene..
verdiğin bilgiler için teşekkürler gerçekten ama bunu biz biraz zor yaparız herade bi usta bunu halleder heralde.. yarın bi ustama gidicem ama burdan da fikir lamak istedim aydınlattığın için teşekkür ederim.. bu arada kararımız 150cc den 180 cc ye çıkartmak. bunu asya motor 150t 19a topiğinde yapan arkadaşımız var ama epey olmuştu onada ulaşmak zor..birde bu silindiri direkt alsak 180 cc bulamazmıyız illa rektefiyeye mi gitmek lazım üzerindekinimi yapsak daha iyi yensinimi alsak daha iyi..
-
180 cc lik silindir bulabilicekmisin?
bulabilirsen sorun yok
ama bulamassan rektefiye şart..
bence rektefiye yaptıman daha ii
orjinale dönmek istesen bişi kaybetmessin,
parça fiyatları ucuz bunnarın..
ama kıyı köşe ustalara gitme
melocan ı bilirsin yaptırdı şindi sıkıntılarda..
bu arada aynı uygulamayı geöen sene ben 151 rs e yaptım..
-
GKN adlı üyeden alıntı
180 cc lik silindir bulabilicekmisin?
bulabilirsen sorun yok
ama bulamassan rektefiye şart..
bence rektefiye yaptıman daha ii
orjinale dönmek istesen bişi kaybetmessin,
parça fiyatları ucuz bunnarın..
ama kıyı köşe ustalara gitme
melocan ı bilirsin yaptırdı şindi sıkıntılarda..
bu arada aynı uygulamayı geöen sene ben 151 rs e yaptım..
evet melocanı biliyorum..150 lik yaptırdı.. sen 151rs yi kaç cc yapmıştın kendinmi hallettin bunları.. yok gideceğim usta beni bu işten caydırmaya çalışır belki ama iyi ustadır motosiklet üzerine iyi yani..
ya şimdi bizim scooter ların genelinde yani bizim modellerde biraz daha ağır olduğundanmıdır bilmiyorum.. silindir misketlerini falan değiştiriyorsun bi bakım yapıyorsun biraz düzelir gibi oluyor.. sonra bi zaman sonra motor zorluyor ve çok yakıt yakmasına sebep oluyor.sorun yakıt değil.. bil hassa e-5 te halk otobüslerinin gelip arkana dayanması ve en ufak bi frende otobusun altına girme tehlikesi.. motor çok zorluyor. vibrasyondan motorun hertaraı zırıldıyor.. yapan arkadaş olduğu için benimde aklıma yatmıştı.. ama ozaman benim için erkendi.. şimdi abimle oturup düşündük.. yeni bi motor almamız imkansız dedik böyle bişey yapabilirmiyiz acaba..
-
bunnarın krank bilyaları çabuk keser
malum çin..
yani krankı kolu sağlamdır ama bilyalar.. malum..
ben kendim yaptım
yakın arkadaşım var servisi var, onun yerinde kendim uğraştım
şindiye kadarki tüm makinalarıda orda topladım
bi yer olunca rahat oluyor
sen bak yaptırcaan zaman yönlendiririm seni, anlaşırsanız çözer işini..
-
GKN adlı üyeden alıntı
bunnarın krank bilyaları çabuk keser
malum çin..
yani krankı kolu sağlamdır ama bilyalar.. malum..
ben kendim yaptım
yakın arkadaşım var servisi var, onun yerinde kendim uğraştım
şindiye kadarki tüm makinalarıda orda topladım
bi yer olunca rahat oluyor
sen bak yaptırcaan zaman yönlendiririm seni, anlaşırsanız çözer işini..
peki 151 rs nasıldı randuman aldınmı yani. o krank bilyalarını değiştirdinmi veya daha iyisi ile değiştiremezmiyiz.. peki sen kaç cc ye çıkartmıştın 151rs yi
-
güncel.. bu konuda yardımcı olacak arkadaşların fikirlerini bekliyorum..
-
ben 151 rs e 2 çap büyük piston taktım
2 çap demek 0.25 ten hesaplarsak
aşşa yukarı 175 cc gibi bi hacim gerçekleşti
krank bilyası bulamadım ben rulmancıda yaptırdım en kaliteli malzemeden yapılsun istedim, ki çok büyükte bi maliyeti yok
kol ve yanaklarla hiç oynamadım
üst kapağı taşlattım
yanma odası genişledi
bide subap yaylarını değiştirdimi, daha sağlam yaylar takıldı
yani daha yüksek itme kabiliyetine sahip
son olarak daha yüksek tansiyonlu yani, ateşleme oranı daha yğksek bi buji takmam gerekti
motora giren yakın hava karışımının daha rahat yanıp patlaması için
ama orjinal kapak üzerindeki buji yuvasına göre daha ii bi buji bulamadım
bende tornada 2 numara daha geniş diş açtırdım buji yuvasına
yani bulduğum bujiye uyun hale getirdim
soora motoru topladım ve 1000 km rodaj yaptım
sonuç olarak makinaya en çok tork geldi
2 kişi 60 la çıktığım rampaları 80-85 le çıkmaya başladım
tek kişi rampa aşşağı kendi göstergesine göre 120 km yi birazcık geçerken
140 km nin dibine dayanıp birazdaha fazla devirlenmeye başladı
yani oldukça hissettim performans artışını
eksisi ne oldu dersen;
mesela motor 900ml yağ alıyordu ve haftada bi yağ çubuğuna baktığımda 2 diş yağ eksiltiyordu
fakat modifiye işleminden soora 4 diş yağ eksiltmeye başladı
bununda 2 sebebi var
1. si artan güçtnen dolayı gazlayıp kompresyona bıraktığın zaman daha yüksek devirden kompresyona girdiği için daha fazla yağ atıyordu
2. sebebi ise yanma odasını genişlemesi ve daha yüksek ateşlemeli bi buji kullandığım için malumunuz hava soğutmalı olan motor daha fazla ısınıyordu ve terleme den dolayı yağ kaybı yaratıyodu
şindilik aklıma gelenler bunlar
gene sormak istediin bişi olursa yazarım..
-
teşekkürler verdiğin bilgiler için peki yakıt nasıl oluyor.. şimdi bizim motorlar zorlandığı zaman su gibi içiyor benzini.. bu olayı yaptıktan sonra tahminimce motor biraz daha güçlendiği için falza zorlamadan kullanırsak yakıtı nasıl olur sence.. birde motorda vibrasyon, zorlanma gördünmü. mesela bizim motor 110 u görünce yerinden çıkacakmış gibi bağırıyor aşırı vibrasyon görülüyor.. ve motor zorladığı halde hızlanmıyor.. yakıtı su gibi içiyor bu hallerde bi kullanım gösterirsen..
-
vibrasyon olayı şansla alakalı
ii toplanmış bi motorda vibrasyon az olur
doğal olarak tamamen şanss
ama güçlenmeden dolayı gelen ekstra bi vibrasyon olmadı
yakıta gelince
2006 yazına göre hesapla
motor bi depo benzinle aşşa yukarı 17 ytl alıyodu
200 km falan yapıyodu normal kullanımda
mod işleminden soora 180 km ye düştü..
-
-
eyvallah
her zaman..
-
Bu tip çalışmaların başarısı (eğer altında ciddi mühendislik çalışması yoksa) tamamen şansa bağlıdır. Burada durumun öncekine oranla çok kötüleşmemesinin tek sebebi modifikasyon yapılan motorun Çin motoru olması. Zaten çok iyi tasarlanmamış olan motor sonradan çok fazla bir olumsuzluk göstermiyor. Bu tip bir modifikasyonu tamamen titreşimsiz örneğin Honda CBF 150 gibi bir motorda yaparsanız sonuç teknik olarak facia olacaktır.
Bence hiç riske girmeyin.
-
ddh adlı üyeden alıntı
Kardeş bence bin motoruna keyfine bak bu motorları oynadınmı bir daha zor toparlıyorlar kendilerini
Rektefe bile motoru bitiriyor yaptıranları görüyüroz bin pişman oluyorlar...
bu abimiz motora binmesinide bilir keyfine bakmasınıda bilir gerekirse yani aldığı o güzel gözlüklü kaskını (kısmıyosun dmi abicim) birilerinin kafasında kırmasınıda bilir bilmm anlatabildimmi yardımın dokunabiliyosa konuş dokunamıyosa sus !!! ayrıca benim asya 220 cc ne olcak şimdi bi güsel de gidiyo meganla karşılaştırdık 140 ı gördü eee ddh
-
Seko adlı üyeden alıntı
Bu tip çalışmaların başarısı (eğer altında ciddi mühendislik çalışması yoksa) tamamen şansa bağlıdır. Burada durumun öncekine oranla çok kötüleşmemesinin tek sebebi modifikasyon yapılan motorun Çin motoru olması. Zaten çok iyi tasarlanmamış olan motor sonradan çok fazla bir olumsuzluk göstermiyor. Bu tip bir modifikasyonu tamamen titreşimsiz örneğin Honda CBF 150 gibi bir motorda yaparsanız sonuç teknik olarak facia olacaktır.
Bence hiç riske girmeyin.
dün motoru bakıma götürdüğüm ustaya sordum.. oda tahmin ettiğim gibi tavsiye etmedi...
seko burda amaç çin motoruna modifiye olurmu değil cbf 150 ile kıyaslama yapmıyoruz gereksiz yere açıklama yapmanıza gerek yok...
-
ab, etmiyolar bi tane tavsiye eden usta bulamazsın ama iyisini buldumu yapıyorlar ya amasyada 150 yi 220 yaptılar orada nası yapamıyolar yapınca haber ver bide pistonlarını seramikle kaplattır ;) ayrıca 180 deilde en az 200 yaparlar onu ya canavar bu aletler .)
-
qwertyuıop adlı üyeden alıntı
bu abimiz motora binmesinide bilir keyfine bakmasınıda bilir gerekirse yani aldığı o güzel gözlüklü kaskını
(kısmıyosun dmi abicim) birilerinin kafasında kırmasınıda bilir bilmm anlatabildimmi yardımın dokunabiliyosa konuş dokunamıyosa sus !!! ayrıca benim asya 220 cc ne olcak şimdi bi güsel de gidiyo meganla karşılaştırdık 140 ı gördü eee ddh
helal be ee anlat bakalım 220 t nasıl performans iyimi nasıl yaptırdın bu işi ne kadar masraf açtı.. birde 220cc nasıl oldu bu iş epey bi modifiye edilmiş.. krank ı falan değiştimi.. bizim usta kolu dayanmaz diyor.. bundan başka kolda bulunmuyor diyor.. belkide benim iyiliğim için söylüyor ama varmıdır böyle parçalar piyasada...
qwertyuıop adlı üyeden alıntı
ab, etmiyolar bi tane tavsiye eden usta bulamazsın ama iyisini buldumu yapıyorlar ya amasyada 150 yi 220 yaptılar orada nası yapamıyolar yapınca haber ver bide pistonlarını seramikle kaplattır ;) ayrıca 180 deilde en az 200 yaparlar onu ya canavar bu aletler .)
doğru söylüyorsunda anadolunun tamircisi ile istanbulun tamircisi bi olmazki yahu.. bi ton masraf çıkarır.. hemde zahmetli işle uğraşmak istemez baştan savma iş yapar.. oda sonradan kötü sonuçlar doğurur... anadoluda olmanın şansı.. valla köye mi gitsem ne giderkende yolda hallettirsem tabi şaka bi yana bu işi nasıl yaptın biraz bahsedersen sevinirim..
-
Ahmet ha gayret abı sen yapcan bu işi Merakla beklıyorumm
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler