Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2 zamanlı 2 silindirli 4 zamanlı 4 silindirli

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Arkadaşlar 2 zamanlı 2 silindirli mi çok yakar 4 zamanlı 4 silindirlimi
    2 zamanlıda tek karbüratör var 4 zamanlıda 4 tane
    (2 zamanlı olan motor şimdiki kullandığım KLX'deki jawa 350 4 zamanlı olan belki alacağım 82 model Kawasaki KZ1000)
    MoToCroSS RuLeZZ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    6 zamanlı 6 silindirli

    2 zamanlı 2 silindirli motor 4 zamanlı 4 silindirli motordan çokmu yakar demişin
    şindi orda bi klx bi java 350geçiyo
    ben 350 ile kz1000 i karşılaştırıyorum ve 82 model karbüratörlü 4 silindirli 1000 lik motor 350 lik javadan çok yakar..
    2 zamanlıda tek karbüratör var demişin TEK silindir olduu içindir
    her bir pistonun emme girişinde bi karbüratör olduu için 4 silindirli kz1000 de 4 tane vardır
    GKN MOTORS

  3. #3

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    KZ 1000 daha fazla yakar arkadasım..

  4. #4
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Özür dilerim yazdıklarını okumadan yazmıştım..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  5. #5
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 zamanlı 6 silindirli

    2 zamanlı 2 silindirli motor 4 zamanlı 4 silindirli motordan çokmu yakar demişin
    şindi orda bi klx bi java 350geçiyo
    ben 350 ile kz1000 i karşılaştırıyorum ve 82 model karbüratörlü 4 silindirli 1000 lik motor 350 lik javadan çok yakar..
    2 zamanlıda tek karbüratör var demişin TEK silindir olduu içindir
    her bir pistonun emme girişinde bi karbüratör olduu için 4 silindirli kz1000 de 4 tane vardır
    hakkatten 6 zamanlı 6 silindirlidi ye gidecekmiş gibi.
    aslında klx ve 350jawa aynı sey birazdan resmini koyunca anlarsın tek silindirli elimizde mz var maalesef ama o kenarda bi dursun oda karışırsa baya bi karışacak
    Alıntı SeRHaTeKiNci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özür dilerim yazdıklarını okumadan yazmıştım..
    anlamadım ama önemli değil

    bu KLX 350

    buda KZ1000


    Alıntı replicad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KZ 1000 daha fazla yakar arkadasım..
    eğer bu KZ1000 daha fazla yakarsa 400ykr veya 500 ykr kadarmı?çünkü Jawasaki 350 KLX 250-300 gibi yakıyor
    MoToCroSS RuLeZZ

  6. #6
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    Eee. 1000lik makina doğal olarak daha fazla yakar
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..

  7. #7
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    4 zamanlı olmasının bir artısı olmazmı?
    MoToCroSS RuLeZZ

  8. #8
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    aynen öyle
    şu an son teknolojiyle üretilen 1000 lik makinaların bile300-350 civarı yaktıını düşünürsek82 model 1000 liği sen düşün.!
    GKN MOTORS

  9. #9
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2005
    Karşılaştırdığınız motosikletler ile sorduğunuz soru biraz ters düşüyor.
    aynı hacime sahip motorlardan 4 zamanlı olanının yakıtı daha azdır.
    ayrıca 2 zamanlı motosikletlerde yağ tüketimi fazladır.
    sadece yakıt tüketimine bakarak motosiklet almaya kalkmayın.

  10. #10

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    beyler bişiy sorucam hep motorlar 1 piston 2 piston 4 piston 6 piston gibi yapılıyor peki niye 5 pistonlu yok veya 7 pistonlu değilde 8 pistonlu grank kesecekdiyemi böyle yapmıyorlar 4 pistonda 1 ve 3 nolu piston yokarıdayken 2 ve 4 nolu pistonlar aşağıda 5 piston olsaidi grank keseceği içinmi acep öyle yapmıyorlar?
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  11. #11
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2005
    Alıntı okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyler bişiy sorucam hep motorlar 1 piston 2 piston 4 piston 6 piston gibi yapılıyor peki niye 5 pistonlu yok veya 7 pistonlu değilde 8 pistonlu grank kesecekdiyemi böyle yapmıyorlar 4 pistonda 1 ve 3 nolu piston yokarıdayken 2 ve 4 nolu pistonlar aşağıda 5 piston olsaidi grank keseceği içinmi acep öyle yapmıyorlar?
    Olmadığını kim söyledi?
    Honda'nın geçen seneki Moto Gp motoru olan 211 modeli V5 silindirlidir.
    hemde sıladı sistem değil V motordur.
    Motosikletten her düştüğümde kendime kızıyorum:pr:

  12. #12
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı dejavu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olmadığını kim söyledi?
    Honda'nın geçen seneki Moto Gp motoru olan 211 modeli V5 silindirlidir.
    hemde sıladı sistem değil V motordur.
    Triumph motosiklette çok uzun zamandır 3 silindirli model üretiyor.
    Böyle motorlar yada otomobiller çok uzun zamandır üretiliyor ancak 2 nin katlarına göre üretmek dah kolay. Tek sayılı silindirlerin üretilmesinde bazı teknik zorluklar var. Tabi insanoğlu uzaya bile gidiyor bunlar aşılmayacak sorunlar değil elbette. Buna rağmen üreticiler daha kolay alışılagelmiş sorunsuz olan 2 ve 4 silindirli motorları tercih ediyolar. V 6 motorda üretiminde teknik zorluklar olan bir motor türüdür.
    Konunun ana başlığında sorulan sorunun cevabı ise yukarıda arkadaşlar tarfından verilmiş. Kaç zamanlı olursa olsun 1000cc motor 350 cc motordan çok yakar.
    aynı hacimdeki 2 zamanlı motorlarda 4 zamanlılardan genellikle fazla yakarlar.
    Genellikle dememin sebebi motorlar arasındaki devir farklılıkları bu durumu tersine çevirebilir. Düşük devirli 2 zamanlı motorlarda üretilmektedir (motosiklet için değil ama) bu motorlar yüksek devirli 4 zamanlı motorlarda az yakmaktadırlar.

  13. #13
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Motogp de cc 1000den 800 e düşürüldüğünden beri tüm markalar 5ten 4 silindire düştü.yani 200cclik pistonlardan bir tanesini iptal etmiş gibi oldular.Volvoda 5 silindirli motorlar kullanılar.T5 falan yazanlar 5 silindir turbodur mesela.Suzuki maruti 3 silindirlidir.Triupmh un çoğu motosikleti ki benim sevdalı olduğum speed triple(üçleme (3silindirden geliyor)) ve daytona 675 de bunlara dahildir.tek sayıda silindir kullanmanın kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır.Derinlemesine bilgim olmadığı için anlatmayayım.Yanlış yamuk bişi çıkmasın.
    1000lik fazla yakar.Ama 2 zamanlı makine jawa değilde daha devirli bir makine olsaydı yaktığı yağ ile beraber birbirine oldukça yakın olabilirdi.Tabi 2 zamanlı makinanın yakışı motorun aşınmışlığıylada alakalıdır.4 zamanlı makinayı al 4 silindir misler gibi.Sinsi sesi yeter.Yannız kz deki motoru klx e takmaya kalkışmayacan umarım

  14. #14
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2005
    Alıntı Gnusher adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motogp de cc 1000den 800 e düşürüldüğünden beri tüm markalar 5ten 4 silindire düştü.yani 200cclik pistonlardan bir tanesini iptal etmiş gibi oldular.
    Bende dikkat ettiyseniz Geçen seneki Hrc211 modelini söyledim. bu seneki 800cc olan modeli 212 modelidir.
    Neyse bu 5 silindir olayıda bu konunun altında konuşulup anlaşılmış oldu.
    Motosikletten her düştüğümde kendime kızıyorum:pr:

  15. #15
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    3 silindirli Fiat 640-480 var ama traktor
    Alıntı Gnusher adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama 2 zamanlı makine jawa değilde daha devirli bir makine olsaydı yaktığı yağ ile beraber birbirine oldukça yakın olabilirdi.Tabi 2 zamanlı makinanın yakışı motorun aşınmışlığıylada alakalıdır.4 zamanlı makinayı al 4 silindir misler gibi.Sinsi sesi yeter.Yannız kz deki motoru klx e takmaya kalkışmayacan umarım
    walla hiç belli olmaz aklmdan geçmiyor değil
    MoToCroSS RuLeZZ

  16. #16

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    Ben hiç duymadımda 3 piston 5 piston falan ondan dedim
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  17. #17
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    ewet olabilir ama bi arattırsaydın kesin çıkardı.
    MoToCroSS RuLeZZ

  18. #18
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    piston sayısı motorun zamanını belirlemez.

    2 zamanlı demek, valf ve yağlama sistemi bulunmayıp kendi iç basıncını yakıt emme ve egzos atma basıncı olarak kullanan bir sisteme sahiptir. 2 zamanlı motorlarda yakıt hava karışımı krank mili ve diğer parçaların bulunduğu bölgelerden dolaşarak geldiği için yağlamayı da hava yakıt karışımı ile yaparlar. dolayısı ile yakıtın içine bir miktar yağ koymak gerekir. ( her yakıt alışta) valf sistemi bulunmadığından yakıt kontrollü değildir. kontrollü olmadığı için yakıt tüketimi fazladır. yakıtın içinde bir miktar yağ da bulunduğundan performansı da düşüktür.

    4 zamanlı motorlarda ise durum çok farklı. ayrı bir yağlama sistemi olduğundan yakıt ve egzos giriş çıkışları özel valfler ile kontrol edilir. özel zamanlama valfleri sayesinde yakıt hava karışımının akışı, dolayısı ile karbüratörde karışan yakıt ve hava kontrollüdür. iyi bir karbüratör ayarı ile optimum yakıt / en iyi güç yakalanabilir.

    ve yukarda arkadaşın dediği gibi her pistona bir karbüratör tam olarak doğru değildir. yeterince kapasitesi olan bir karbüratör birden fazla pistonu besleyebilir.

    ama emme basıncı temelli çalıştığı için özellikle 4 zamanlı , hele V dizilimli motorlarda aynı anda birden fazla piston üzerinde anlık emme basınçları oluşacağından karbüratöre binen emme basıncı sürekli değişince performansı düşer. piston başına bir karbüratör kullanmanın amacı, karbüratördeki emme basıncının sürekli olarak stabil olmasıdır. bu şekilde bi konfigürasyon çok daha yüksek performans sağlar. tabi doğru orantılı olarak yakıt tüketimi.

    piston sayısının fazla olmasına gelince.

    motorda piston sayısının etkilediği 3 unsur vardır. motorun maksimum devri, motorun seriliği, motorun titreşimi

    tek piston motorlar, diğer bütün motorlara göre çok fazla titreşim üretirler.
    piston her dibe vuruşunda şasiye maksimum yük biner. bu yüzden yüksek cc'li motorlarda birden fazla piston kullanılır.
    pistonların patlama aralıkları çok düşük olur. böylece pisonun biri aşağı giderken oluşturduğu baskıyı diğeri emerek titreşimi azaltır. özellikle 90 derece V dizilimli motorlarda pistonların şasiye maksimum yük bindirdiği anlarda diğer piston yukarı doğru kendini çekerek ve oluşan sıkıştırma basıncı ile titreşimi emer. bu yüzden V motorlu araçlarda titreşim daha yumuşaktır. düşük devirlerde titreşim yüksek devirlere nazaran daha fazla bile denilebilir.

    motorun ne kadar çok yakacağı ise şu kriterlere bağlı olabilir.
    1- motorun devir sayısı. devir yükseldikçe motor daha kısa zaman aralıklarında piston patlatır. dolayısı ile aynı zaman aralığı içinde daha çok yakıt tüketirsin. kısaca yüksek devirli motorlar daha çok yakar. örneğin supersport motorlar 14.000 devir gibi devirlere sahiptir. bu yüzden bir çok 600cc racing motosiklet 1.6 yada 2.0 ( 2000 cc ) motorlu arabalardan daha çok yakar.

    2- aracın yükü. motorun torku ile taşıyacağı yük doğru orantılı olmalıdır.
    aracın çekeceği yüke göre torku düşük motora sahip olması, yada çekeceği yüke göre torkun çok fazla yüksek olması yakıt tüketimini artırır.

    örneğin 250 kg yüklü bir motosikleti(sürücü ve yakıt ve diğer yüklerle beraber ) çekecek motorun optimum yakıt yakması için torkunun 15Nm den falza olması gerek tahminen.

    3 - vites kabiliyeti. motoru sürekli yanlış viteste çalıştırmak ömrünü azaltacağı, gereksiz hararet yapacağı gibi yakıt tüketimini de artırır. yağlanmasını zorlaştırır ve başınıza sadece iş açar

  19. #19
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2005
    sessizsakin
    Güzel paylaşım elinize sağlık.
    bende görsel bir kaç ekleme yapayım.

    Bu 4 zamanlı bir motosikletin çalışması

    Buda 2 zamanlı bir motosikletin çalışması


    sanırım anlaşılmayan bir durum yoktur.
    Motosikletten her düştüğümde kendime kızıyorum:pr:

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ekim 2007
    dejavu güzel paylaşım ellerine sağlık kanka


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)