Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Sizce Rodajı EN iyi Şekilde Nasıl tamamlarız ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    mertka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda CBR 125R'dı
    en iyisi en güzeli servisn söyledıgı rodaja uymak yada kullanma kılavuzundankı söylenenlere uymak rodaj vardı rodaj yok diyip aldıgı gün motoru zorlayanarlı sımdı görüyoruz yinede ınanmayan denesın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    pg13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Rigel ve başkentin_asi_pilotu çok iyi açıklamışlar.
    rodajın nasıl yapıldığı motorun ömrünü direkt olarak etkilemektedir.

  3. #43
    celıl ybr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2008
    Şehir
    İstanbul Ümraniye
    Motosikleti
    Honda Ses Dylan (07)
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj süresini, kullanma kılavuzundaki hız/devir/mesafe limitlerine uyarak geçirin. Motorun devrini arttırıp azaltarak aynı devirde kalmamak gerekiyor (ısınan parçaların ve bölümlerin soğutulabilmesi için). Motor parçaları ve yataklar üzerine yük bindirmek te lazım, yoksa parçalar parlaklaşır, birbiri üzerine oturma gerçekleşmez. Örneğin vitesleri izin verilen maksimum devire kadar çıkarıp öyle değiştirmek lazım. Çok kibar kullanmanın da bir mantığı yok o yüzden. Tam gaz açmayın ve limitlere uyun yeter. Bir de önerilen km'de ilk bakımı yaptırın.
    En yanlış şey otobana veya uzun yola çıkıp 1000 km yapıp geri dönmektir. Motorun tüm devir aralıklarında yüklenip boşaltılarak alıştırılması lazım.

    Lastiklerin ve frenlerin de rodajı vardır, birkaç yüz km sonra maksimum frenaj ve yoltutuş kazanılır.

    Rodaj aynı zamanda sürücü için de geçerlidir. Yeni motora alışmak için aynı motorsiklet gibi siz de rodajdasınız. Unutmayın.
    zaten gereklı yorum yapılmıs daha soyluyecek bıse kalmamamıs bıde motora ılk basta ıkı kısı bınmeyın ılk 500 km de
    İKİTEKER hastalığında tedaviyi bünyem kabul etmiyor

  4. #44
    turbocharge - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Ktm Duke 200 (2014)
    şu sıralar yeni motor alan cengaverler işinize yarayabilir okumakta fayda var

  5. #45
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Kullanım kılavuzu açılır,

    Sahip olduğunuz motosikletin motorunun özelliklerine en uygun olan rodaj süreci ve gerekleri okunur,

    Okunulan maddelere birebir uyulur, ( Ne az, ne çok. Birebir!!! )

    Rodaj sonrası, kullanım kılavuzunda yazan, gerekli servis bakımı yapılır. Tadından yenmez.

    "Kullanım kılavuzu yok ise bayi ye gidilir, talep edilir.
    Onlarda da yok ise fabrika dan istenir.
    Hangi memleket olursa olsun, gelene kadar beklenir, motosiklet kullanılmaz, servisteki ustaların önerilerine güvenilmez"
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Transalp
    3 tane sıfır motorum oldu.3 ünde de rodajı yanlış yaptım ve problem yaşadım.Anlatayım da sizde aynı hataları yapmayın.

    Cbf150 ilk rodaj günlerinde çok sakin kullandım ama bi gün uzun yola çıktım ve sürekli dip gaz rampa falan tırmandım.Motor stop etti.10dakika dinlendirip tekrar çalıştırdım ama bu yaptığım hata motoru olumsuz etkiledi.Normal bi cbf150'ye göre son hızı 5 km kadar düşük kaldı hep.Sağır oldu motor.

    Gt250r sıfır aldım.Parçalar birbirine alışsın diye sabit devirde kullanmayıp sürekli devir yükseltip alçalttım.Daha rodaj bitmeden motor hararet yaptı.Piston silindir falan motor komple garantiden yenilendi.Sattım kurtuldum.

    Xciting 250 motorun rodajını daha dikkatli yaptım ama kullanma kılavuzunda yazdığı üzere sürekli sabit devirde gitmemeye özen gösterdim.Ancak daha önce gt250r de yaptığım gibi yüksek devirlere çıkmadan düşük devirlerde ,devir bi aşşa bi yukarı kulandım.Sabit devirde kalmamaya özen gösterdim.Fakat motor 1 sene sonra yağ lambasını yakmaya başladı.Servise verdim daha çok bozdular.Sattım kurtuldum.

    Şimdi bi sıfır motor daha alsam ne yaparım?Kullanma kılavuzunu falan sallarım bi kenara , çıkarım uzun yola , sabit devirde yavaş yavaş rodajı tamamlarım.

  7. #47

    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Motosikleti
    Kanuni GV170
    Selamünaleyküm arkadaşlar,Motorumu 3 gün önce satın aldım .Kanuninin GV 170 modeli suan 210 km de motorla 2 kere yüksek hıza çıkmaya çalıştım normalde hız yapmayı düşünmemiştim ama bir arkadaş hız yapmasan motorun sağır olur dedi şimdide pişmanlık duyuyorum.Motorda 13 bin devir var ben 8500 9000 bine kadar çıkardım bu 2 hızlanmada acaba motora zarar vermişmiyimdir.Bundan sonra kurallara uysam bir sorun yaşamama ihtimalim yüksekmi merak ediyorum yardımlarınızı bekliyorum

  8. #48

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    en kolayı arka tekeri sehpaya alıp gazı orta devirlere sabitlemek olabilir
    insta: veli_montana_

  9. #49
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı kayku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ewt arkadaşlar herkes rodajdan bahseder dünyada peki sizcee rodajı en iyi şekilde tamamlamak için ne yapmamız lazım

    (en iyi rodaj tamamlamayı ben yaptığımı sanıyorum cvp lara bakalım..)


    ???????????????????
    rahmetlinin videosu tıkla


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)