en iyisi en güzeli servisn söyledıgı rodaja uymak yada kullanma kılavuzundankı söylenenlere uymak rodaj vardı rodaj yok diyip aldıgı gün motoru zorlayanarlı sımdı görüyoruz yinede ınanmayan denesın
en iyisi en güzeli servisn söyledıgı rodaja uymak yada kullanma kılavuzundankı söylenenlere uymak rodaj vardı rodaj yok diyip aldıgı gün motoru zorlayanarlı sımdı görüyoruz yinede ınanmayan denesın
Rigel ve başkentin_asi_pilotu çok iyi açıklamışlar.
rodajın nasıl yapıldığı motorun ömrünü direkt olarak etkilemektedir.
şu sıralar yeni motor alan cengaverler işinize yarayabilir okumakta fayda var
Kullanım kılavuzu açılır,
Sahip olduğunuz motosikletin motorunun özelliklerine en uygun olan rodaj süreci ve gerekleri okunur,
Okunulan maddelere birebir uyulur, ( Ne az, ne çok. Birebir!!! )
Rodaj sonrası, kullanım kılavuzunda yazan, gerekli servis bakımı yapılır. Tadından yenmez.
"Kullanım kılavuzu yok ise bayi ye gidilir, talep edilir.
Onlarda da yok ise fabrika dan istenir.
Hangi memleket olursa olsun, gelene kadar beklenir, motosiklet kullanılmaz, servisteki ustaların önerilerine güvenilmez"
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
3 tane sıfır motorum oldu.3 ünde de rodajı yanlış yaptım ve problem yaşadım.Anlatayım da sizde aynı hataları yapmayın.
Cbf150 ilk rodaj günlerinde çok sakin kullandım ama bi gün uzun yola çıktım ve sürekli dip gaz rampa falan tırmandım.Motor stop etti.10dakika dinlendirip tekrar çalıştırdım ama bu yaptığım hata motoru olumsuz etkiledi.Normal bi cbf150'ye göre son hızı 5 km kadar düşük kaldı hep.Sağır oldu motor.
Gt250r sıfır aldım.Parçalar birbirine alışsın diye sabit devirde kullanmayıp sürekli devir yükseltip alçalttım.Daha rodaj bitmeden motor hararet yaptı.Piston silindir falan motor komple garantiden yenilendi.Sattım kurtuldum.
Xciting 250 motorun rodajını daha dikkatli yaptım ama kullanma kılavuzunda yazdığı üzere sürekli sabit devirde gitmemeye özen gösterdim.Ancak daha önce gt250r de yaptığım gibi yüksek devirlere çıkmadan düşük devirlerde ,devir bi aşşa bi yukarı kulandım.Sabit devirde kalmamaya özen gösterdim.Fakat motor 1 sene sonra yağ lambasını yakmaya başladı.Servise verdim daha çok bozdular.Sattım kurtuldum.
Şimdi bi sıfır motor daha alsam ne yaparım?Kullanma kılavuzunu falan sallarım bi kenara , çıkarım uzun yola , sabit devirde yavaş yavaş rodajı tamamlarım.
Selamünaleyküm arkadaşlar,Motorumu 3 gün önce satın aldım .Kanuninin GV 170 modeli suan 210 km de motorla 2 kere yüksek hıza çıkmaya çalıştım normalde hız yapmayı düşünmemiştim ama bir arkadaş hız yapmasan motorun sağır olur dedi şimdide pişmanlık duyuyorum.Motorda 13 bin devir var ben 8500 9000 bine kadar çıkardım bu 2 hızlanmada acaba motora zarar vermişmiyimdir.Bundan sonra kurallara uysam bir sorun yaşamama ihtimalim yüksekmi merak ediyorum yardımlarınızı bekliyorum
en kolayı arka tekeri sehpaya alıp gazı orta devirlere sabitlemek olabilir
insta: veli_montana_
rahmetlinin videosu tıkla
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)