Sizce Rodajı EN iyi Şekilde Nasıl tamamlarız ?
Reklamlar
-
Hiçbir üretici,kullanıcının insiyatifinde motor üretmez.Hiçbir servisde motoru rodaj yapılmadığı için arıza yaptığını anlayamaz.Bu bir.
İki.Motorlar üretilirken gereken töleransları verilir veya verilemiyosa fabrika rodajını yapar verir..
üç.CBR600RR gibi süpersport bir motorun kitapçığında rodajla ilgili detaylı acıklama yok.Yanlızca ilk 500km dikkatli kullanın deniyo o kadar,ki devir saati 17000 yazıyo..
Günümüzde hiçbir markanın kullanma kitabında eski günlerde olduğu gibi detaylı rodaj talimatı yok.Şehir efsanelerini unutun artık.Eskiden atıyorum ilk 1saat rölanti calışıcak,daha sonra 3000 deviri gecme aman 2 ye atma 3 e atarsan motor patlar yana yatar camura batar vs vs...O atlar sucuk oldu.Bu tip araçları üretmek milyar dolarlık yatırımlar demek hiçbir marka riske sokmaz.
Şerefle tamamlanması gereken en önemli görev hayattır..
Reklamlar
-
StrongeR adlı üyeden alıntı
Hiçbir üretici,kullanıcının insiyatifinde motor üretmez.Hiçbir servisde motoru rodaj yapılmadığı için arıza yaptığını anlayamaz.Bu bir.
İki.Motorlar üretilirken gereken töleransları verilir veya verilemiyosa fabrika rodajını yapar verir..
üç.CBR600RR gibi süpersport bir motorun kitapçığında rodajla ilgili detaylı acıklama yok.Yanlızca ilk 500km dikkatli kullanın deniyo o kadar,ki devir saati 17000 yazıyo..
Günümüzde hiçbir markanın kullanma kitabında eski günlerde olduğu gibi detaylı rodaj talimatı yok.Şehir efsanelerini unutun artık.Eskiden atıyorum ilk 1saat rölanti calışıcak,daha sonra 3000 deviri gecme aman 2 ye atma 3 e atarsan motor patlar yana yatar camura batar vs vs...O atlar sucuk oldu.Bu tip araçları üretmek milyar dolarlık yatırımlar demek hiçbir marka riske sokmaz.
Kusura bakma ama düşüncelerin yanlış..
Eğer usta yazı tura ustası değilse rodajı iyi yapılmış yada iyi yapılmamış bir motoru anlar bu BİR
Motor taşlama honlama sistemleri çok gelişti ancak yinede şu anki motorlarda pürüz sıfır değerine ulaştırılamadı bu sebeple rodaj eskisi kadar olmasada motorlar için gereklidir. ayrıca bir otomobil üreten bir firma 5 ytl lik bir kül tablasını takmayarak maliteti düşürmekten kaçarak korkunç karlar ederken kimse senin motoruna binipte 2000 3000 km yol yapmaz yakıta vursan ve km de 200.000 lira yakan bir motorla bunu yapmaya kalksan 2000 km de o motor 400 milyon tl yakıt yakar bunuda yıllık 100.000 adet motor üretimi olan bir motosiklet fabrikasına vurursan 40.000.000.000.000 tl gibi fabrikaya ekstra bir külfet getirir ve adam bu külfeti fiyata yansıtmak zorunda kalır. hadi yaptı diyelim seri üretimden inen sayısız motoru denemek ve bu kadar yol yapmak için bir ton test pilotu çalıştırması gerekir. zamandan kaybı olur. talebi karşılayamaz. artı kamyon otobüs tır üreten fabrikalar dahi- ki en fazla test km lerine maruz kalan seri üretim araçlar bunlardır-ki bunlarda test sırasında 50 km den fazla yol yapmazlar bu iki. kısacası MOTTUR AÇIĞ GELİĞİ HEMŞEHRİĞİM diyen tekniker teknisyen usta olan meslektaşlarımıda bu lafları için kınıyorum BU İKİ
Motosiklet uzmanlık alanım değil bu sebeple honda 600 ü bilemem ancak neden peki halen rodaj bakımları yapılmakta? Ve neden yinede 500 km dikkatli kullanın deniyor? açıklamamı oku sebeplerini anlarsın. ha motosiklet motorlarının strok u küçük olduğundan devirleri yüksek bir otomobil misal verirsek 2.000 km de rodaj tamamlıyorsa motosikletin ortalama olarak otomobil motorun 2 katı motoruınun hızlı döndüğünü hesap edersek bu süre 1.000 km ye düşer ama yinede vardır. BU ÜÇ
Bence şehir efsanleriyle uğraşmaktan çok rodaji tamamlamış ve yağı değişmiş olan bir motorun eski yağını temiz bir kaba koy ve dibine elini daldırarak iki parmağının arasında ovala o zaman rodajın ne olduğunu anlarsın BU DÖRT
Birinci maddeye ek olarakta rodajı düzgün atlatılmıuş bir motorun kullanım ömrü uzun olur bununda sebebinin açıklammada yazması lazım hayrına bi bakıver buda BEŞ
Şehir efsanesiz günler dileğiyle............
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
-
katılıorum rodaj vardır ve cok onemlıdır...yazan ve tarıf eden arkadasların ellerıne saglık...katılmayan arkadaslar ısredıklerı kadar motoru ılk 1000 km zorlayabılırler kendı kararları...rodajı ısteyen yapar ısteyen yapmaz soora soyle baslıklarla karsılasıoruz "motoru aldıgım gun 100 bastım sımdı cok yakıo 60'ı gecmıo napabılrım?"bunlara gerek kalmasın dıe bu olay var motor duzgun calısmaya alısana kadar zorlama sabret soonra gazlarsın...herkese kazasız gunler
insan vucudu bu dunyadakı en komplike yapı...sporcu arkadaslar ve sporla yakından ılgılenenler bılırkı musabaka oncesı hafıf kosulur vucud terler kaslar esnetılır ııce ve sonra musabaka yapılır bunlar yapılmadıgı taktırde kasınız ceker bılegınız burkulur sınırlerınız sıkısr vs vs ayrı 6 yasındakı cocuklara genelde jımlastık egıtımı almalırı onerılırkı buda kasların duzgun gelısmesı ve calısması ıcın sarttır.ınsan vucudu bıle bu hareketlerden once ınsanmalara alıstırmalara gerek duyuyosa kendını saglıklı kullanmak ıcın,teknolojı ne kadar gelısırse gelıssın motorda rodaja gersınım duyacaktır...belkı cogu ınsana sacma bı benzetme gelecek ama durup bı sakin dusundugunuzde ne demek ıstedıgımı anlayacaksınız...saygılarımla
-
cbr125faik adlı üyeden alıntı
katılıorum rodaj vardır ve cok onemlıdır...yazan ve tarıf eden arkadasların ellerıne saglık...katılmayan arkadaslar ısredıklerı kadar motoru ılk 1000 km zorlayabılırler kendı kararları...rodajı ısteyen yapar ısteyen yapmaz soora soyle baslıklarla karsılasıoruz "motoru aldıgım gun 100 bastım sımdı cok yakıo 60'ı gecmıo napabılrım?"bunlara gerek kalmasın dıe bu olay var motor duzgun calısmaya alısana kadar zorlama sabret soonra gazlarsın...herkese kazasız gunler
insan vucudu bu dunyadakı en komplike yapı...sporcu arkadaslar ve sporla yakından ılgılenenler bılırkı musabaka oncesı hafıf kosulur vucud terler kaslar esnetılır ııce ve sonra musabaka yapılır bunlar yapılmadıgı taktırde kasınız ceker bılegınız burkulur sınırlerınız sıkısr vs vs ayrı 6 yasındakı cocuklara genelde jımlastık egıtımı almalırı onerılırkı buda kasların duzgun gelısmesı ve calısması ıcın sarttır.ınsan vucudu bıle bu hareketlerden once ınsanmalara alıstırmalara gerek duyuyosa kendını saglıklı kullanmak ıcın,teknolojı ne kadar gelısırse gelıssın motorda rodaja gersınım duyacaktır...belkı cogu ınsana sacma bı benzetme gelecek ama durup bı sakin dusundugunuzde ne demek ıstedıgımı anlayacaksınız...saygılarımla
Arkadaşım mantıklısı budur.
bu arada bende ankaradayım. sen hangi semttesin kardeş?
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
-
başkentin_asi_pilotu yaptığın açıklama için teşekkürler..
Katıldığım noktalar var ama yanlış bildiğin noktalarda var.
Motor üretimi motorun kullanım alanına göre yapılır.Bu motorların rodaj süreleri veya gereksinimleri bu alanlara göre değerlendirilir ve fabrika ona göre rodaj talimatı bildirir..Eger konu motosiklet ise rodaj işlemi farklı alanlara sarkar.Bu nası oluyor.
Bi kere motorun karterinde o bahsettiğin çapaklara herzaman rastlarsın çünkü debiriyaj ve şanzımanda aynı yağı kullanır,bu yüzden yağlama sistemi ona göre dizayn edilmiştir.Motoru üretirken rodajının bir kısmını tamamlamak senin dediğin gibi birsürü zamana,benzine ve şöföre ihtiyac yok.Motor üretimi yapan bir fabrika görürsen nasıl olduğunu görürsün.Görme imkanın yoksa ben sana anlatim,motorun blok kısmı toplandıktan sonra (silindir kapağı yok)bir makinaya baglanıp özel bir alıştırma sıvısının içinde birkaç dakika yüksek devirde döndürülür ve cıkarıldıktan sonra ayrı bir banyoda temizlenir kurutulur bu kadar.Motorun alışması gereken en önemli noktalarının büyük bölümü burda alışmış olur.
Ülkemizde herhangi bir marka 2 yıl garantilidir.Rodajda hasar görme ihtimali var ise 2 yıl içinde kesin arıza cıkarır.Asıl o zaman o bahsettiğin yüksek maliyetler ortaya cıkar.
Sonuç:Rodaj kesinlikle yoktur kimse diyemez,yanlızca rodaj eskiden oldugu gibi ince eleyip sık dokunarak yapılması artık gerekmiyor.Yeni bir motorun rodajı demek yanlızca motorunun rodajı anlamına gelmez.Bunun haricinde lastikler,fren balataları ve diskleri,süspansiyon sistemi,şanzıman,debriyaj,zincir dişli takımı,ve kullanan kişininde yeni motoruna alışma sürecidir..O yüzden fabrika ilk 500km veya 1000 km daha dikkatli kullanın der..Bilmem anlatabildimmi.?
Şerefle tamamlanması gereken en önemli görev hayattır..
-
herşeyin yenisi ni ilk önce özenli ve dikkatli kullanırız biz motora motor bize alışana kadar zorlamamak iyidir doğanın kanunu bu;;;;; heee bide şöyle diyorlar nasıl alışırsa öyle gider motoru yatalak alıştırma motor açılsın ilk baştan zorlaki motor kendi içerisinde ona göre yer yapsın en iyisi ikisini ortası gözün gibi bakacan yeri geldimi eşşek gibi kullanacan
-
başkentin_asi_pilotu adlı üyeden alıntı
Kusura bakma ama düşüncelerin yanlış..
Eğer usta yazı tura ustası değilse rodajı iyi yapılmış yada iyi yapılmamış bir motoru anlar bu BİR
Motor taşlama honlama sistemleri çok gelişti ancak yinede şu anki motorlarda pürüz sıfır değerine ulaştırılamadı bu sebeple rodaj eskisi kadar olmasada motorlar için gereklidir. ayrıca bir otomobil üreten bir firma 5 ytl lik bir kül tablasını takmayarak maliteti düşürmekten kaçarak korkunç karlar ederken kimse senin motoruna binipte 2000 3000 km yol yapmaz yakıta vursan ve km de 200.000 lira yakan bir motorla bunu yapmaya kalksan 2000 km de o motor 400 milyon tl yakıt yakar bunuda yıllık 100.000 adet motor üretimi olan bir motosiklet fabrikasına vurursan 40.000.000.000.000 tl gibi fabrikaya ekstra bir külfet getirir ve adam bu külfeti fiyata yansıtmak zorunda kalır. hadi yaptı diyelim seri üretimden inen sayısız motoru denemek ve bu kadar yol yapmak için bir ton test pilotu çalıştırması gerekir. zamandan kaybı olur. talebi karşılayamaz. artı kamyon otobüs tır üreten fabrikalar dahi- ki en fazla test km lerine maruz kalan seri üretim araçlar bunlardır-ki bunlarda test sırasında 50 km den fazla yol yapmazlar bu iki. kısacası MOTTUR AÇIĞ GELİĞİ HEMŞEHRİĞİM diyen tekniker teknisyen usta olan meslektaşlarımıda bu lafları için kınıyorum BU İKİ
Motosiklet uzmanlık alanım değil bu sebeple honda 600 ü bilemem ancak neden peki halen rodaj bakımları yapılmakta? Ve neden yinede 500 km dikkatli kullanın deniyor? açıklamamı oku sebeplerini anlarsın. ha motosiklet motorlarının strok u küçük olduğundan devirleri yüksek bir otomobil misal verirsek 2.000 km de rodaj tamamlıyorsa motosikletin ortalama olarak otomobil motorun 2 katı motoruınun hızlı döndüğünü hesap edersek bu süre 1.000 km ye düşer ama yinede vardır. BU ÜÇ
Bence şehir efsanleriyle uğraşmaktan çok rodaji tamamlamış ve yağı değişmiş olan bir motorun eski yağını temiz bir kaba koy ve dibine elini daldırarak iki parmağının arasında ovala o zaman rodajın ne olduğunu anlarsın BU DÖRT
Birinci maddeye ek olarakta rodajı düzgün atlatılmıuş bir motorun kullanım ömrü uzun olur bununda sebebinin açıklammada yazması lazım hayrına bi bakıver buda BEŞ
Şehir efsanesiz günler dileğiyle............
ABİCİM SİZİN AÇIKLAMALAR TOPLAM 6 MADDEDEN OLUŞUYOR.KURDUĞUNUZ EN UZUN CÜMLENİN EN ALT KISMINDAKİ MADDELERDE 2 RAKAMINI 2 KEZ KULLANMIŞSINIZ, BAKIN TAM ŞU BÖLÜMDE "artı kamyon otobüs tır üreten fabrikalar dahi- ki en fazla test km lerine maruz kalan seri üretim araçlar bunlardır-ki bunlarda test sırasında 50 km den fazla yol yapmazlar bu iki. kısacası MOTTUR AÇIĞ GELİĞİ HEMŞEHRİĞİM diyen tekniker teknisyen usta olan meslektaşlarımıda bu lafları için kınıyorum BU İKİ" Bu işin esprisi tabiki, hakikaten cok güzel açıklamışsınız, ellerinize sağlık. Bu rodaj konusu hepimizin bilmesi gereken bir konu. Paylaşımlarınız için teşekkürler.
YuSuF - YuZuF - YZF:wiinkk:
-
StrongeR adlı üyeden alıntı
başkentin_asi_pilotu yaptığın açıklama için teşekkürler..
Katıldığım noktalar var ama yanlış bildiğin noktalarda var.
Motor üretimi motorun kullanım alanına göre yapılır.Bu motorların rodaj süreleri veya gereksinimleri bu alanlara göre değerlendirilir ve fabrika ona göre rodaj talimatı bildirir..Eger konu motosiklet ise rodaj işlemi farklı alanlara sarkar.Bu nası oluyor.
Bi kere motorun karterinde o bahsettiğin çapaklara herzaman rastlarsın çünkü debiriyaj ve şanzımanda aynı yağı kullanır,bu yüzden yağlama sistemi ona göre dizayn edilmiştir.Motoru üretirken rodajının bir kısmını tamamlamak senin dediğin gibi birsürü zamana,benzine ve şöföre ihtiyac yok.Motor üretimi yapan bir fabrika görürsen nasıl olduğunu görürsün.Görme imkanın yoksa ben sana anlatim,motorun blok kısmı toplandıktan sonra (silindir kapağı yok)bir makinaya baglanıp özel bir alıştırma sıvısının içinde birkaç dakika yüksek devirde döndürülür ve cıkarıldıktan sonra ayrı bir banyoda temizlenir kurutulur bu kadar.Motorun alışması gereken en önemli noktalarının büyük bölümü burda alışmış olur.
Ülkemizde herhangi bir marka 2 yıl garantilidir.Rodajda hasar görme ihtimali var ise 2 yıl içinde kesin arıza cıkarır.Asıl o zaman o bahsettiğin yüksek maliyetler ortaya cıkar.
Sonuç:Rodaj kesinlikle yoktur kimse diyemez,yanlızca rodaj eskiden oldugu gibi ince eleyip sık dokunarak yapılması artık gerekmiyor.Yeni bir motorun rodajı demek yanlızca motorunun rodajı anlamına gelmez.Bunun haricinde lastikler,fren balataları ve diskleri,süspansiyon sistemi,şanzıman,debriyaj,zincir dişli takımı,ve kullanan kişininde yeni motoruna alışma sürecidir..O yüzden fabrika ilk 500km veya 1000 km daha dikkatli kullanın der..Bilmem anlatabildimmi.?
valla doğruyu söyleyim motosiklet üretimini hiç görmedim. bir ton seminere geziye ve bir çok otomobil ağır vasıta fabriklasına gittim gezdim ama alıştırma evresinde asla böyle bir durum görmedim. dediğim gibi durum hep yazdığım gibidir. ilk olarak garanti işinden başlıyalım istersen. garanti kapsamı her zaman "Fabrikasyon hataları" karşılar. bu bi buzdolabı olsada aynıdır bir motosiklette. şimdi sen rodajı kötü atlattın diyelim ve motorda sorunlar erken boy gösterdi bak bunu seneye vurmayalım. örneğin ben motoru alalı 1 ay falan oldu 2.000 km yol teptim halada gidiyorum bu akşamda kırşehirden ankaraya geri dönüyorum şimdi o motor benim gibi birisinin altında ortalama 2 yılda 48.000 km yol yapar. ha benden daha fazla kullanan arkadaşlarda vardır adam belki benim yapacağım km yi 1 yılda yapar belkide motoru sadece günlük iş gidiş gelişine kullanır 10 km yol yapar günlük hadi tatilleride say iki yılda hadi en baba 10.000 km yapar. bunları neden anlattım?
sen motoru garantili aldın ve rodajı kötü atlattın. servise motor bitik vaziyette götürdün. adam onu kullanım hatasına yada zamanla aşınmaya sokar- ki otomobilde defalarca başımıza gelmiştir. ve sen garantiden hiç bir hak talep edemezsin. bu kanun değiştiremezsin. o malı almakla kabul ediyosun.
ha rodaj işine gelelim. motoru nasıl bir sıvıda nasıl döndürürler bilmiyorum ve şimdiye kadar bu tarz bir şeyi inan duymadım ama araştırırım. bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp
aslında aynı şeyleri farklı dillerde söylüyoruz seninle. rodaj günümüzün teknolojisinde varmıdır? vardır. bak bende dedim eskisi gibi olmasada hala var. peki sormak istiyorum çok güzel yazmışsın aslında rodaj kişinin motosikletede alışması diye. bu alışma evresinde benim yazdıklarımın yapılmasının zararı olacakmıdır? hayır ama yararı ne olacak? alışma evresi daha sağlıklı olacak, motor daha uzun km ler yapacaktır. şimdi bunda nerede anlaşamadık biz? varsın 1000 km yavaş dediğim eşkilde kullanılsın en azından kafası rahat etsin adamın.
yusuf_tb5cks adlı üyeden alıntı
ABİCİM SİZİN AÇIKLAMALAR TOPLAM 6 MADDEDEN OLUŞUYOR.KURDUĞUNUZ EN UZUN CÜMLENİN EN ALT KISMINDAKİ MADDELERDE 2 RAKAMINI 2 KEZ KULLANMIŞSINIZ, BAKIN TAM ŞU BÖLÜMDE "artı kamyon otobüs tır üreten fabrikalar dahi- ki en fazla test km lerine maruz kalan seri üretim araçlar bunlardır-ki bunlarda test sırasında 50 km den fazla yol yapmazlar bu iki. kısacası MOTTUR AÇIĞ GELİĞİ HEMŞEHRİĞİM diyen tekniker teknisyen usta olan meslektaşlarımıda bu lafları için kınıyorum BU İKİ" Bu işin esprisi tabiki, hakikaten cok güzel açıklamışsınız, ellerinize sağlık. Bu rodaj konusu hepimizin bilmesi gereken bir konu. Paylaşımlarınız için teşekkürler.
kardeş güzel bulmuşsun hatalarımı sende sağol hatalarımızı gösterdiğin için
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
-
Aslında Motor Bilgisi diye bir değişmez başlık açmalı ve orada her zaman okunacak bilgileri yazmalıyız galiba
Poturdak
-
yaa arkadaslar sanırım herkesin bu konuda hemfikir oldugu cevap "kullanma kılavuzunda ne yazıyorsa o" heralde.
ben motoru alalı 2 hafta oldu ve bende kılavuz falan cıkmadı:(
motorum zealsun 125cc cross.bi bilgisi olan varsa banada yardımcı olabilir mi?
-
courier adlı üyeden alıntı
yaa arkadaslar sanırım herkesin bu konuda hemfikir oldugu cevap "kullanma kılavuzunda ne yazıyorsa o" heralde.
ben motoru alalı 2 hafta oldu ve bende kılavuz falan cıkmadı:(
motorum zealsun 125cc cross.bi bilgisi olan varsa banada yardımcı olabilir mi?
yazılarımı oku onları uygula ve bin km sonra mutlaka bi yağını varsa yağ filtresini değiştir arkadaşım..
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
-
Ya arkadaşım pistona yük bindirdiğin sürece sorun yok fazla gaz verme devir saatinin kırmızı yerine gelene kadar arada motoru uzat bunu her viteste yap ama 5. vitese geldiğinde bu devirde 1-2 sn kadar tut sonra gazı sal ve debriyaja bas ve pistona yuk bindirip hız yaptıgın surece sorun yoktur..
Ayrıca fransada bir araba firmasında calısan akrabamızın anlattıklarına göre sıfır arabalarda ilk denemede gaza sonuna kadar yuklenıyorlarmıs..
Sadece pistonlara yuk bınmesı gerektıgını soyluyorlar tabıkı bellı kmlerde bakımları yapılması gerekıyor cunku alısan parcalardan artan demır tozları kartere dolar ve yagın değişmesi gerekir.
Hatta bu konuda boy nickli arkadasımızın bır yazısı vardı orayı okumanı tavsıye ederım..
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
başkentin_asi_pilotu adlı üyeden alıntı
yazılarımı oku onları uygula ve bin km sonra mutlaka bi yağını varsa yağ filtresini değiştir arkadaşım..
eyvallah kardesim,çok saoll
-
courier adlı üyeden alıntı
eyvallah kardesim,çok saoll
bak kafana takılan bi yer olursa çekinme kardeş. reca ettim
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
-
anlaşılan herkesin kendine has bi rodaj açma şekli var peki saatlerce motorun kendi kendine rolentide çalışması gibi bi olay duydum mantıklı mı ?
[url] www.myspace.com/kayku34 [url]
[url] www.herkesdinlesin.com/kayku34 [url]
-
kayku adlı üyeden alıntı
anlaşılan herkesin kendine has bi rodaj açma şekli var peki saatlerce motorun kendi kendine rolentide çalışması gibi bi olay duydum mantıklı mı ?
arkadaşım yeni imal edilen bir motor yada rektefeden geçen bir motor(genelde bunlarda sanayide yaparız) rölantide bir süre çalıştırılır. hatta biz arabalarda çalıştırıp daha sonra çekiş olan tekerlekleri dinamometrenin silindirlerine koyup rölantide viteste döndürürüz ve arad bir devri artırırız ama rodajın sabaha kadar boşta çalıştırılması şeklinde atlatılması imkansızdır. rodaj motor yükteyken yani yoldayke atlatılır. ayrıca rodaj demek sadece motorun alışma evreside değildir. bu evrede lastiklerden tut şanzımadan diferansiyelden tut bir çok parça birbirine alışır bu sebeple yazdığım şekilde yapılması en sağlıklısıdır..
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
-
alın sıze en iyi yol dyno da profesyonellere rodaj yaptırın
-
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
-
Bakın bilgileri toplarsanız kafanızı kullanırsanız rodajın ne olduğunu ve neye göre yapılması gerektiğini kavrarsınız...
Manuel viteslilerde biraz daha değişik olabiliyo ama mantıklar aynı...
Herşey motor alışması için değil sizinde motora alışma sürenizde rodajdır...Scooter olsun veya Touring olsun farketmez sizde ona alışacaksınız çünkü....
Yalnız 0 motora genelde çok rampa yapmamasını 2 kişi çok mecbur kalmadıkça binilmemesini binilirse de nazik kullanılması söylenir sebebi de o aşınmayı çok hızlandırır ve kuvvetlendirirseniz ömründen ve parçalardan hızlı bi şekilde yersiniz diye söylenir...
Ve şunu unutmayın motor Allahın yaz sıcağında bile ısıtmadan BİNİLMEMELİDİR...!
-
bende motorumun rodajını kullanma kılavuzunda anlatılan sekilde tamamladım.
ama cevremde bu rodaj olayına dikkat etmeyen cok arkadasım var :D
Mustafa Çağlı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)