Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

akü ve şarj sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    akrep30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    moto zeta 2006 model
    size iki haftadır çektiğim çileyi anlatayım. bende 125cc moto zeta scooter motor var alalı bir bucuk sene oldu bundan 6 ay önce akü zayıflamışdı marş almıyordu akünü suyu bittiği için akü zayıflamışdı suyunu ekledim düzeldi .yine 6 ay sonra akü zayıfladı .yine suyu bitmişti. saf su yine ekledim bu sefer çalışmadı.akünün suyu kenarlardan taşmıştı yani kaynamış içinde su kalmamıştı.sordum soruşturdum internette aradım .sonra ölçü aletiyle voltaj geliyormu diye ölçtüm 5 ile 6 volt voltaj geliyordu. konjoktör bozuldu diye konjoktör aldım ölçtüm yine aynı voltaj gelmiyor. 13.8 ile 14 volt olması gerekiyor.? bu sefer sıtatör bozuktur diye yani jarz bobini bu sefer onu armaya başladım 4 5 gün sürdü 11 bobinli dört çıkışlı zar zor buldum iki gün sökmekle uğraştım olmadı çektirme lazımdı birgün çektirme aradım bunu çektirmesi özel heryerde bulunmuyor bulamadım. götürdüm motor tamirçisine oda kanter içinde söktü sıtatörü neyse bobini buldum taktı. aldım motoru yine olçtüm yine voltaj gelmiyordu akü jarz olmuyor 100 ytl den fazla masraf yaptım. şimdi ben bu motoru ne yapayım......?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tronic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    fazer
    motoru bişey yapma yeni kaliteli bir akü al olsun bitsin.jarz sorunun olmaz .
    [I][B]Öldüğünde beyin yoktu demiyorlar da kask yoktu diyorlar ya işte bu anlayış farkı bizi bu hale getiren..[/B][/I]

  3. #3
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı akrep30 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    size iki haftadır çektiğim çileyi anlatayım. bende 125cc moto zeta scooter motor var alalı bir bucuk sene oldu bundan 6 ay önce akü zayıflamışdı marş almıyordu akünü suyu bittiği için akü zayıflamışdı suyunu ekledim düzeldi .yine 6 ay sonra akü zayıfladı .yine suyu bitmişti. saf su yine ekledim bu sefer çalışmadı.akünün suyu kenarlardan taşmıştı yani kaynamış içinde su kalmamıştı.sordum soruşturdum internette aradım .sonra ölçü aletiyle voltaj geliyormu diye ölçtüm 5 ile 6 volt voltaj geliyordu. konjoktör bozuldu diye konjoktör aldım ölçtüm yine aynı voltaj gelmiyor. 13.8 ile 14 volt olması gerekiyor.? bu sefer sıtatör bozuktur diye yani jarz bobini bu sefer onu armaya başladım 4 5 gün sürdü 11 bobinli dört çıkışlı zar zor buldum iki gün sökmekle uğraştım olmadı çektirme lazımdı birgün çektirme aradım bunu çektirmesi özel heryerde bulunmuyor bulamadım. götürdüm motor tamirçisine oda kanter içinde söktü sıtatörü neyse bobini buldum taktı. aldım motoru yine olçtüm yine voltaj gelmiyordu akü jarz olmuyor 100 ytl den fazla masraf yaptım. şimdi ben bu motoru ne yapayım......?

    Allah akıl fikir versin.
    Baştan şaka yapıyorsun zannettim.
    Evdeki radyonun pilleri bitince de tamir etmeye kalkmıyorsundur umarım.
    Akü dediğin kaç para yahu?
    Al bir tane tak.

  4. #4

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Yazılardan okudğum kadarıyla, sıfır akü almayı denememişsin.
    İstersen bir de onu dene...

  5. #5
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    emin olmak için bildiğin sağlam bir akü'yü deneme amaçlı tak bakalım o zaman ne olacak?
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  6. #6
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    dostu ne takarsan tak çin skutarların her zamanki gibi parça eksikliği olduğundan dinamodaki tellerin kalığınlı ve sargı sayısı yetersiz olduğundan dolayı farlar açık gezersen devamlı akün biter yani dinamo yeterince elektrik göndermediğine akü tam şarz olmuyo ama farları sadece gerektiğinde açarsan akü biraz dayanır bende aynı sorunu yaşadım arora nın skutarında ve çözümü kısa farların tek ampülünü direk dinamoya bağladım yani motoru çalıştırdığımda hemen yanıyodu ve akşamları sadece parkları açıyodum yetiyodu ve bidaha aküm bitmedi ve sattım.bence sende hemen kurtulsan çilelerin biter.
    Hayat ENDURO yla başlar
    ENDURO yla devam eder
    ENDURO yla biter.

  7. #7
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Akünün suyu bitmesi anormal bir durum sayılabilir. konjektörün çalışmadığı için kaynatna denen şeyi yapmış. Ancak daha sonra sorununun çözülmemeiş olması ilginç. Profesyonel yardım almamışsın anladığım kadarı ile, kendin sökmeye kalktığın için?? Sonradan ustaya gitmişsin. neyin ne olduğunu bilmiyorum, ya da sorunun gerçek kaynağını anlayamadım?? Foruma katılan bazı arkadaşların yazdığı gibi, sarj dinamosu sorunu da olabilir konjektöre ek olarak??? ayrıntı olursa belki faydamız dokunur
    Poturdak

  8. #8
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1

    çok ii ya
    GKN MOTORS

  9. #9
    superzzt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    BWS 135 + GT650 Comet
    Şarz veya jarz değil şarj bir kere onu düzeltmek isterim bkz. Türk dil kurumu imla kılavuzuna.
    Abi bence sen git bi cillop gibi sıfır kuru akü al.

  10. #10
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    Aynen ya bu kadar kasmışın kendini aküyü motoru 35-40 ytlye alıver bi akü veya kaliteli al ne bileyim hiç gerek yok yani...

  11. #11
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    aaaaabi fikrimi söyleyeceğim,ama nooolur kızma.
    şöyle yüksekçe bi tepenin tam kenarına git,son bi kez iyice bak,sana çektirdiği çileleri hatırla,gözünün önünden bi geçsin.sonra öyle bir iştahlı vuracaksınki tekmeyi...............
    şaka şaka........her problemin bi çözümü vardır,yeni, bir akü.
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  12. #12
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    Eskiyen akü şarj tutmaz.motoru çalıştırırsın çalıştırmasına ama o bir türlü dolmak bilmez... 0(sıfır) akü al bitane birde öyle dene...keşke en başta akü alsaydım diyeceksin(büyük ihtimalle,eğer ki konjektörün sağlamdıysa tabi)
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..

  13. #13

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    sorunun aküyü değiştirince düzelecektir ama galiba bi onu yapmamışsın hadi bi denede bizide meraklandırma motorunuda bu nedenlerden yüzünden satıyım falan deme merak etme kaliteli motor sahipleride bazen aylarca parça bekliyo bunu düşün teselli ol

  14. #14
    akrep30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    moto zeta 2006 model
    arkadaşlar ben tam aküdenmi emin olamadım o yüzden o parçaları değiştirdim. belki akü sağlamdır diye. önce bu jarz sorununu çözmek istedim yeni alaçağım aküyü yine kısa zamanda bozmasın diye .konjoktörü ve statörü değiştirdim ölçü aletiyle gelen voltajı ölçtüm yine voltaj 2volt ile 5 volt düşük geliyordu kablolarda kopuklukmu var yada kısa devremi statörün bütün kablolarını ölçü aletiyle ölçtüm herangi bir kopukluk yada kısa devre yoktu. arzayı buldum ama nerde buldum .aküyü karıştırmayın. akü ölmüş biliyorum. ben jarz sisteminden bahsediyorum. başka nerden olabilir.

  15. #15
    akrep30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    moto zeta 2006 model
    arkadaşlar sorun söketlerdenmiş yani konjoktörün soketindemiş temassızlık varmış ya da gevşemden kaynaklanıyormuş bu daha önçede olmuştu soket yerinde çıkmıştı onu bulmuştum ateşleme de yada şarzda bir sorun olduğunda ilk önce soketleri kontrol edin

  16. #16

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    birde yeni akü aldıracaklardı sana sorunun soketlerde olduğunu naslı anladın?
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  17. #17
    alico96 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2007
    Şehir
    İZMİR / Şu an Malatya
    Motosikleti
    YBR 125 SİYAH,Keeway Superlight 150,BMW F650
    en başta yapman gereken aküyü değiştirmekti.ama iyi bir elektrikçiye gitsen aküyü sökerek önce motorun şarj edip etmediğine bakardı.eğer şarj ediyorsa bukadar parça değiştirmene gerek kalmazdı.sadece akü arızalı deyip aküyü değiştirirdin.neyseki bunlar hep tecrübe oluyor.

  18. #18
    akrep30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    moto zeta 2006 model
    soketlerdeki temassızlık aküyü öldürmüş.birtane akü şarz ciyazı aldım aküyü şarz ettim akü ölmüş şarz olmuyor .yeni bir akü aldım çalışıyor. ama bu şarz sistemi ne yapcağı beli olmaz pek gevenim yok arada bir dışarda şarza takıcam .para fazladan harçadım ama motorun sistemini öğrendim .zaten bundan sonra tamirçiye gitmem olmadık şeyler çıkarıyorlar. parçalarıda uçuz çin malı motorların

  19. #19

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    dinamo baglantısını kontrol et
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    kanuni elite 100
    Alıntı akrep30 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar sorun söketlerdenmiş yani konjoktörün soketindemiş temassızlık varmış ya da gevşemden kaynaklanıyormuş bu daha önçede olmuştu soket yerinde çıkmıştı onu bulmuştum ateşleme de yada şarzda bir sorun olduğunda ilk önce soketleri kontrol edin
    ya abiler yardim edin babam gece 5 te ise gidecek ve motorun akusunde sorun var daha demin oldu elektronik atesleme calismiyor basiyom basiyom motor calismiyor abiler tık diyor duruyor tık diyor duruyor aku bitmis diyecem ama daha motor 2 haftalık bu kdr cabuk bitmis olamaz acaba burda arkadasın dedigi gibi temassızlık mı var soketten bahsettmis soket nedir yhaaa elle duseltilebilirmi ya acil cvp lasım motoru gece 5 e kdr hazır hale getirmem lasım


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)